Ford a Jaguar testují novinku. Bude stání na červenou navždy minulostí?

Ve Velké Británii se testuje novinka, která váš vůz sesynchronizuje se semaforem před ním. Stane se díky tomu stání na červenou definitivně minulostí?

Čekání na semaforech je jednou z nejnudnějších součástí řízení a navíc obrovskou ztrátou času. Podle některých informací to dokonce ty, kteří jezdí automobilem každý den, stojí v součtu až několik dnů ročně. To vše by ale mohlo být brzy minulostí. Ford ve spolupráci s Jaguar Land Roverem testuje novinku, která z vašeho vozu dokáže udělat nedílnou součást fungující infrastruktury.

Nová technologie se spojí s jakýmkoliv semaforem před vámi a vypočítá přesně potřebnou rychlost k tomu, abyste u něj nemuseli zastavit. Údaje o rychlosti se pak řidiči zobrazí na palubním počítači. „Novinka umožňuje řidičům jezdit na zelené vlně. Jejich jízda bude hladší, kontinuální, pomůže k plynulosti provozu a ještě k tomu se významně sníží emise i spotřeba paliva,“ popisuje Christian Ress, školitel z technologického centra Fordu.

Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Ford společně s Jaguarem pracuje na vícero novinkách. Jednou z dalších je elektronický brzdový asistent, který se aktivuje, když vozidlo před vámi začne brzdit náhle. Výrobci se shodují, že tento systém by se uplatnil zejména za snížené viditelnosti. Zároveň by mohl pomoci s odstraněním efektu harmoniky při hustém silničním provozu. Dále se po vzoru Tesly připravuje asistent, který na dálnici zvládne sám předjet pomalejší vozidlo.

Takový systém již funguje v novém Mercedesu třídy E. Při jízdě na adaptivní tempomat stačí po dojetí pomalejšího vozu pouze "vyhodit blinkr" a Mercedes si sám přejede z prevého pruhu do levého. U nás ale tento systém zatím není schválen.

Všechny pokusy jsou prováděny v rámci projektu UK AutoDrive, což je tříletá studie autonomních vozu s přídavnými technologiemi. Program je financován z veřejných zdrojů a jeho výsledky se mají promítnout do plánů britské vlády. Ta chce ze země v budoucnu udělat globální centrum pro vývoj autonomních automobilů. Jaguar má navíc v plánu během příštích čtyř let postavit až 100 výzkumných vozů, včetně autopilotem řízeného Land Roveru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2009
Stav: 105 492 km
Cena: 145 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2013
Stav: 129 970 km
Cena: 240 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 136 326 km
Cena: 90 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 57 732 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků