Ford a Jaguar testují novinku. Bude stání na červenou navždy minulostí?

Ve Velké Británii se testuje novinka, která váš vůz sesynchronizuje se semaforem před ním. Stane se díky tomu stání na červenou definitivně minulostí?

Čekání na semaforech je jednou z nejnudnějších součástí řízení a navíc obrovskou ztrátou času. Podle některých informací to dokonce ty, kteří jezdí automobilem každý den, stojí v součtu až několik dnů ročně. To vše by ale mohlo být brzy minulostí. Ford ve spolupráci s Jaguar Land Roverem testuje novinku, která z vašeho vozu dokáže udělat nedílnou součást fungující infrastruktury.

Nová technologie se spojí s jakýmkoliv semaforem před vámi a vypočítá přesně potřebnou rychlost k tomu, abyste u něj nemuseli zastavit. Údaje o rychlosti se pak řidiči zobrazí na palubním počítači. „Novinka umožňuje řidičům jezdit na zelené vlně. Jejich jízda bude hladší, kontinuální, pomůže k plynulosti provozu a ještě k tomu se významně sníží emise i spotřeba paliva,“ popisuje Christian Ress, školitel z technologického centra Fordu.

Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Ford společně s Jaguarem pracuje na vícero novinkách. Jednou z dalších je elektronický brzdový asistent, který se aktivuje, když vozidlo před vámi začne brzdit náhle. Výrobci se shodují, že tento systém by se uplatnil zejména za snížené viditelnosti. Zároveň by mohl pomoci s odstraněním efektu harmoniky při hustém silničním provozu. Dále se po vzoru Tesly připravuje asistent, který na dálnici zvládne sám předjet pomalejší vozidlo.

Takový systém již funguje v novém Mercedesu třídy E. Při jízdě na adaptivní tempomat stačí po dojetí pomalejšího vozu pouze "vyhodit blinkr" a Mercedes si sám přejede z prevého pruhu do levého. U nás ale tento systém zatím není schválen.

Všechny pokusy jsou prováděny v rámci projektu UK AutoDrive, což je tříletá studie autonomních vozu s přídavnými technologiemi. Program je financován z veřejných zdrojů a jeho výsledky se mají promítnout do plánů britské vlády. Ta chce ze země v budoucnu udělat globální centrum pro vývoj autonomních automobilů. Jaguar má navíc v plánu během příštích čtyř let postavit až 100 výzkumných vozů, včetně autopilotem řízeného Land Roveru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků