Ford a Jaguar testují novinku. Bude stání na červenou navždy minulostí?

Ve Velké Británii se testuje novinka, která váš vůz sesynchronizuje se semaforem před ním. Stane se díky tomu stání na červenou definitivně minulostí?

Čekání na semaforech je jednou z nejnudnějších součástí řízení a navíc obrovskou ztrátou času. Podle některých informací to dokonce ty, kteří jezdí automobilem každý den, stojí v součtu až několik dnů ročně. To vše by ale mohlo být brzy minulostí. Ford ve spolupráci s Jaguar Land Roverem testuje novinku, která z vašeho vozu dokáže udělat nedílnou součást fungující infrastruktury.

Nová technologie se spojí s jakýmkoliv semaforem před vámi a vypočítá přesně potřebnou rychlost k tomu, abyste u něj nemuseli zastavit. Údaje o rychlosti se pak řidiči zobrazí na palubním počítači. „Novinka umožňuje řidičům jezdit na zelené vlně. Jejich jízda bude hladší, kontinuální, pomůže k plynulosti provozu a ještě k tomu se významně sníží emise i spotřeba paliva,“ popisuje Christian Ress, školitel z technologického centra Fordu.

Zajímavosti | Technika | Audi

Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Ford společně s Jaguarem pracuje na vícero novinkách. Jednou z dalších je elektronický brzdový asistent, který se aktivuje, když vozidlo před vámi začne brzdit náhle. Výrobci se shodují, že tento systém by se uplatnil zejména za snížené viditelnosti. Zároveň by mohl pomoci s odstraněním efektu harmoniky při hustém silničním provozu. Dále se po vzoru Tesly připravuje asistent, který na dálnici zvládne sám předjet pomalejší vozidlo.

Takový systém již funguje v novém Mercedesu třídy E. Při jízdě na adaptivní tempomat stačí po dojetí pomalejšího vozu pouze "vyhodit blinkr" a Mercedes si sám přejede z prevého pruhu do levého. U nás ale tento systém zatím není schválen.

Všechny pokusy jsou prováděny v rámci projektu UK AutoDrive, což je tříletá studie autonomních vozu s přídavnými technologiemi. Program je financován z veřejných zdrojů a jeho výsledky se mají promítnout do plánů britské vlády. Ta chce ze země v budoucnu udělat globální centrum pro vývoj autonomních automobilů. Jaguar má navíc v plánu během příštích čtyř let postavit až 100 výzkumných vozů, včetně autopilotem řízeného Land Roveru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků