Ford 500: nový sedan míří výše než Mondeo

Detroitský autosalon je velmi úrodný. Ford kromě nového Mustangu uvedl také svou novou vlajskovou loď: Five Hundred, tedy Ford 500. Ačkoliv by dle vnějších rozměrů měl konkurovat luxusnímu S-klasse, BMW 7 či Audi A8, základní výbava a rozvor ho řadí spíše do vyšší střední.
Ford 500: nový sedan míří výše než Mondeo

Už z rozměrů je jasné, že na evropském trhu by mohlo jít o konkurenci pro zavedené vozy vyšší střední třídy jako Mercedes-Benz E-klasse, BMW 5, Audi A6, Jaguar S-Type apod. Snad právě proto má F500 evropský design, určitě v něm najdete stopy po Mondeu. Ford v tiskové zprávě přiznává, že Evropou inspirovaný design by se mohl Američanům líbit. Ford uvádí, že nová pětistovka je především automobilem pro rodinu, které by měl nabídnout maximum pohodlí, variabilitu interiéru či velký zavazadlový prostor. Omezení je ale jasné: sedan je sedan.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední maska nese stopy faceliftovaného Mondea  --- Rovněž z profilu připomína F500 prodloužené Mondeo

Poznámka: Nový přední maska, kterou nedávno dostalo i faceliftované Mondeo, ukazuje, jak by mohl vypadat Focus II.

Pod kapotou (och, jaké to klišé...) najdete zatím jediný motor, a sice třílitrový šestiválec V6 (Duratec 30) s výkonem 147 kW při 5650 otáčkách a točivým momentem 270 Nm při 4500 otáčkách. Motor má rozvod DOHC a čtyři ventily na válec a vystačí si s obyčejným naturalem (v Americe Unleaded 87). Trošku mi není jasné, proč má tak nízký výkon, když v Mondeu má o 20 kW více; američtí zákazníci asi více nepotřebují. K motoru si můžete zvolit šestirychlostní automat nebo převodovku CVT s plynule měnitelným převodem. Problém není ani pohon všech kol (švédský Haldex).

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kapacitu zavazadlového prostoru Ford nezveřejnil

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pod kapotou se skrývá šestiválec, bohužel výrobce nezveřejnil spotřebu a dynamické vlastnosti

Poznámka: Šestikvalt by měl bez problému pracovat 150 tisíc mil, CVT má předepsán první servis po 60 tisících mílích.

Mezi základní výbavu patří přední airbagy, ABS, ASR, kotoučové brzdy na všech kolech, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v šesti směrech, tempomat, klimatizace, rádio s CD přehrávačem či posilovač řízení. F500 se bude nabízet ve třech výbavach, základní SE, prostřední SEL a nejlepší Limited. Pokud se ukáže, že se F500 objeví i v Evropě, určitě se mu budeme věnovat podrobněji. Do prodeje se na americkém trhu dostane v polovině tohoto roku společně s Mustangem, Freestylem, Focusem II a speciálem GT.

Tip: Stáhněte si plakáty

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Palubní deska nese stopy Mondea, podobný je i volant

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vzadu je místa nadbytek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pohled pod pokličku

Parametry:

  • Rozměry: 5 099 x 1 873 x 1 527 mm
  • Rozvor: 2 867 mm
  • Hmotnost: 1 652 - 1 730 kg
  • Motor: Duratec 3.0 l V6, 147 kW
  • Palivová nádrž: 72 l
  • Pneumatiky: výbava SE a SEL P215/60R17 BSW, výbava Limited P225/55R18 BSW
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků