Ford 1,0 EcoBoost zvolen Motorem roku 2012

Vítězství v tradiční odborné anketě Mezinárodní motor roku (International Engine of the Year) pro rok 2012 se stává další „downsizovaný“ pidimotor. Vloni to byl dvouválec Fiat TwinAir, letos je jím tříválec Ford 1,0 EcoBoost. Smutné…

Pro koncern Ford Motor Company je to fantastický úspěch, jenž ale nese poněkud nahořklou pachuť na patře. Tříválec Ford 1,0 EcoBoost získal v absolutní klasifikaci rekordních 401 bodů a navíc získal ještě tituly Nejlepší nový motor a Nejlepší motor do 1,0 l, nicméně v třináctiletých dějinách této ankety je to vůbec poprvé, co nějaký motor Ford zabodoval…

Ford Focus 1,0 l EcoBoost přijíždí s cenou 377 990 Kč

Ford Focus 1,0 l EcoBoost přijíždí s cenou 377 990 Kč

Znamenitý úspěch tohoto agregátu komentoval Dean Slavich, předseda poroty a šéfredaktor pořádajícího magazínu Technology International, slovy: „Přesvědčivé vítězství tomuto pozoruhodnému motoru sluší. Tříválec pohánějící vozy jako Ford Focus dokazuje, že budoucnost je pro motory s vnitřním spalováním stále světlá.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malinký a těžce foukaný tříválec Ford 1,0 EcoBoost vyhrál třídy Nový motor roku, Absolutní motor roku a Motor roku do objemu 1,0 l

„Zeleným motorem roku 2012“ je čtyřválec GM 1,4 l pohánějící plug-in hybridy Opel Ampera a Chevrolet Volt, objemovou třídu 1,0 až 1,4 l opanoval Volkswagen se svým tradičním agregátem 1,4 TFSI a kategorie 1,4 až 1,8 l patří rovněž dobře známému čtyřválci 1,6 Turbo ze společné dílny koncernů BMW a PSA.

Také následující kategorie se staly trofejemi značky BMW. Jde o třídy 1,8 až 2,0 l (BMW 2,0 Twin-Turbo), 2,5 až 3,0 l (přeplňovaný šestiválec BMW 3,0 l) a 3,0 až 4,0 l (osmiválec BMW modelu M3), přičemž do této společnosti se vtlačil jediný produkt koncernu VW Group. V kategorii od 2,0 do 2,5 l to byl pětiválec Audi 2,5 TFSI.

Fiat TwinAir: nejlepší motor roku 2011

Fiat TwinAir: nejlepší motor roku 2011

Ale naštěstí mezi laureáty letošního ocenění Mezinárodní motor roku 2012 najdeme i skutečně pořádný agregát. Třídy „Výkonný motor“ a „Nejlepší motor nad 4,0 l“ totiž opanoval osmiválec Ferrari 4,5 l pohánějící modely Ferrari 458 Italia a 458 Spider. 

Zastánce skutečného požitku z jízdy, jehož mohou někteří laureáti letošní ankety poněkud děsit, mají alespoň jednu útěchu: žádný z dekorovaných agregátů naštěstí nechrochtá, tj. netankuje naftu. V následujících snímcích se můžete podívat na podrobné hodnocení jednotlivých kategorií i seznamy automobilových modelů, do nichž se dané motory montují.
 

Klepněte pro větší obrázek
Zelený motor roku 
Klepněte pro větší obrázek
Motor roku od 1,0 do 1,4 l
Klepněte pro větší obrázek
Motor roku od 1,8 do 2,0 l
Klepněte pro větší obrázek
Motor roku od 2,0 do 2,5 l
Klepněte pro větší obrázek
Motor roku od 2,5 do 3,0 l
Klepněte pro větší obrázek
Motor roku od 3,0 do 4,0 l
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tituly Motor roku nad 4,0 l a Výkonný motor roku patří stejnému agregátu 
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 58 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků