Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Motor 1.0 Ecoboost z dílny automobilky Ford zná v dnešní době snad každý. Je to takový ukázkový příklad toho, kam až může zajít downsizing. Jinak řečeno litrový benzinový tříválec dostal systém přeplňování a výsledkem jsou parametry 125 k a 200 Nm, tedy podobné hodnoty, které nabídne výborná atmosférická jedna-šestka Ti-VCT. Samozřejmě s tím rozdílem, že litrový tříválec by měl být úspornější.

Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Komu by ovšem původní výkon nestačil, respektive kdo by chtěl posunout downsizing ještě o kousek dále, pro něj připravila zajímavou nabídku britská společnost Superchips. Jednoduše si zákazník přes diagnostickou zásuvku nahraje nový software řídící jednotky a rázem má k dispozici tříválec o výkonu 147 k a točivý moment vyšší o 27 Nm. Podobně, jako tomu je například u BSR, také zde je možné zpětně nahrát původní software a vrátit motoru tovární parametry. Celá tahle „sranda“ vás vyjde v přepočtu na cca 15 000 Kč. 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků