Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Motor 1.0 Ecoboost z dílny automobilky Ford zná v dnešní době snad každý. Je to takový ukázkový příklad toho, kam až může zajít downsizing. Jinak řečeno litrový benzinový tříválec dostal systém přeplňování a výsledkem jsou parametry 125 k a 200 Nm, tedy podobné hodnoty, které nabídne výborná atmosférická jedna-šestka Ti-VCT. Samozřejmě s tím rozdílem, že litrový tříválec by měl být úspornější.

Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Komu by ovšem původní výkon nestačil, respektive kdo by chtěl posunout downsizing ještě o kousek dále, pro něj připravila zajímavou nabídku britská společnost Superchips. Jednoduše si zákazník přes diagnostickou zásuvku nahraje nový software řídící jednotky a rázem má k dispozici tříválec o výkonu 147 k a točivý moment vyšší o 27 Nm. Podobně, jako tomu je například u BSR, také zde je možné zpětně nahrát původní software a vrátit motoru tovární parametry. Celá tahle „sranda“ vás vyjde v přepočtu na cca 15 000 Kč. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků