Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Motor 1.0 Ecoboost z dílny automobilky Ford zná v dnešní době snad každý. Je to takový ukázkový příklad toho, kam až může zajít downsizing. Jinak řečeno litrový benzinový tříválec dostal systém přeplňování a výsledkem jsou parametry 125 k a 200 Nm, tedy podobné hodnoty, které nabídne výborná atmosférická jedna-šestka Ti-VCT. Samozřejmě s tím rozdílem, že litrový tříválec by měl být úspornější.

Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Komu by ovšem původní výkon nestačil, respektive kdo by chtěl posunout downsizing ještě o kousek dále, pro něj připravila zajímavou nabídku britská společnost Superchips. Jednoduše si zákazník přes diagnostickou zásuvku nahraje nový software řídící jednotky a rázem má k dispozici tříválec o výkonu 147 k a točivý moment vyšší o 27 Nm. Podobně, jako tomu je například u BSR, také zde je možné zpětně nahrát původní software a vrátit motoru tovární parametry. Celá tahle „sranda“ vás vyjde v přepočtu na cca 15 000 Kč. 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků