Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Motor 1.0 Ecoboost z dílny automobilky Ford zná v dnešní době snad každý. Je to takový ukázkový příklad toho, kam až může zajít downsizing. Jinak řečeno litrový benzinový tříválec dostal systém přeplňování a výsledkem jsou parametry 125 k a 200 Nm, tedy podobné hodnoty, které nabídne výborná atmosférická jedna-šestka Ti-VCT. Samozřejmě s tím rozdílem, že litrový tříválec by měl být úspornější.

Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Komu by ovšem původní výkon nestačil, respektive kdo by chtěl posunout downsizing ještě o kousek dále, pro něj připravila zajímavou nabídku britská společnost Superchips. Jednoduše si zákazník přes diagnostickou zásuvku nahraje nový software řídící jednotky a rázem má k dispozici tříválec o výkonu 147 k a točivý moment vyšší o 27 Nm. Podobně, jako tomu je například u BSR, také zde je možné zpětně nahrát původní software a vrátit motoru tovární parametry. Celá tahle „sranda“ vás vyjde v přepočtu na cca 15 000 Kč. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků