Fomm je nejmenší čtyřmístný elektromobil a nebojí se vody

Japonská automobilka Fomm představuje svůj malý elektromobil s ovládáním řidítky, jenž si má poradit i v místech stíhaných potopami.

Jiný kraj, jiný mrav, ale také jiné potřeby. Japonská studie Fomm Concept One má být dle tvrzení autorů nejmenším čtyřmístným elektromobilem na světě, ale tím její přednosti nekončí. Vozík byl vyvinut zvláště pro oblasti často stíhané potopami, což lze s ohledem na zemi původu projektu pochopit. Fomm ale není skutečným obojživelným automobilem, pohyb ve vodě je brán jen jako nouzový režim a po vyjetí na souš vyžaduje sadu zvláštních servisních úkonů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fomm má být nejmenším elektromobilem současnosti, elektromotory jsou vestavěny v předních kolech

Fomm Concept One je jen 2 499 mm dlouhý, 1 292 mm široký a 1 554 mm vysoký, přičemž pohotovostní hmotnost činí na elektromobil s uzavřenou karoserií velmi solidních 459 kg. Místo volantu najdeme motocyklová řidítka, před nimiž se nachází rozměrný digitální přístrojový štít.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůz se neztratí ani na vodě, k jeho řízení poslouží řidítka

O pohon této novodobé rikši se stará dvojice elektromotorů uložených v nábojích předních kol a každý z nich dosahuje výkonu 6,8 koní (5 kW) a točivého momentu 200 Nm. Nepadlo ale ani slovo o způsobu pohonu na vodní hladině. Je třeba zároveň dodat, že vůz zatím existuje pouze na rýsovacích prknech a všechny uvedené údaje jsou zatím jen dílem výpočtů, takže na skutečný prototyp si zřejmě ještě počkáme.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků