Fomm je nejmenší čtyřmístný elektromobil a nebojí se vody

Japonská automobilka Fomm představuje svůj malý elektromobil s ovládáním řidítky, jenž si má poradit i v místech stíhaných potopami.

Jiný kraj, jiný mrav, ale také jiné potřeby. Japonská studie Fomm Concept One má být dle tvrzení autorů nejmenším čtyřmístným elektromobilem na světě, ale tím její přednosti nekončí. Vozík byl vyvinut zvláště pro oblasti často stíhané potopami, což lze s ohledem na zemi původu projektu pochopit. Fomm ale není skutečným obojživelným automobilem, pohyb ve vodě je brán jen jako nouzový režim a po vyjetí na souš vyžaduje sadu zvláštních servisních úkonů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fomm má být nejmenším elektromobilem současnosti, elektromotory jsou vestavěny v předních kolech

Fomm Concept One je jen 2 499 mm dlouhý, 1 292 mm široký a 1 554 mm vysoký, přičemž pohotovostní hmotnost činí na elektromobil s uzavřenou karoserií velmi solidních 459 kg. Místo volantu najdeme motocyklová řidítka, před nimiž se nachází rozměrný digitální přístrojový štít.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůz se neztratí ani na vodě, k jeho řízení poslouží řidítka

O pohon této novodobé rikši se stará dvojice elektromotorů uložených v nábojích předních kol a každý z nich dosahuje výkonu 6,8 koní (5 kW) a točivého momentu 200 Nm. Nepadlo ale ani slovo o způsobu pohonu na vodní hladině. Je třeba zároveň dodat, že vůz zatím existuje pouze na rýsovacích prknech a všechny uvedené údaje jsou zatím jen dílem výpočtů, takže na skutečný prototyp si zřejmě ještě počkáme.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků