Fomm je nejmenší čtyřmístný elektromobil a nebojí se vody

Japonská automobilka Fomm představuje svůj malý elektromobil s ovládáním řidítky, jenž si má poradit i v místech stíhaných potopami.

Jiný kraj, jiný mrav, ale také jiné potřeby. Japonská studie Fomm Concept One má být dle tvrzení autorů nejmenším čtyřmístným elektromobilem na světě, ale tím její přednosti nekončí. Vozík byl vyvinut zvláště pro oblasti často stíhané potopami, což lze s ohledem na zemi původu projektu pochopit. Fomm ale není skutečným obojživelným automobilem, pohyb ve vodě je brán jen jako nouzový režim a po vyjetí na souš vyžaduje sadu zvláštních servisních úkonů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fomm má být nejmenším elektromobilem současnosti, elektromotory jsou vestavěny v předních kolech

Fomm Concept One je jen 2 499 mm dlouhý, 1 292 mm široký a 1 554 mm vysoký, přičemž pohotovostní hmotnost činí na elektromobil s uzavřenou karoserií velmi solidních 459 kg. Místo volantu najdeme motocyklová řidítka, před nimiž se nachází rozměrný digitální přístrojový štít.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůz se neztratí ani na vodě, k jeho řízení poslouží řidítka

O pohon této novodobé rikši se stará dvojice elektromotorů uložených v nábojích předních kol a každý z nich dosahuje výkonu 6,8 koní (5 kW) a točivého momentu 200 Nm. Nepadlo ale ani slovo o způsobu pohonu na vodní hladině. Je třeba zároveň dodat, že vůz zatím existuje pouze na rýsovacích prknech a všechny uvedené údaje jsou zatím jen dílem výpočtů, takže na skutečný prototyp si zřejmě ještě počkáme.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků