Focus vítězí v hodnocení kvality TÜV

Ford Focus byl vyhlášen nejspolehlivějším autem v Německu! Potvrdil to německý TÜV, úřad technického dohledu, který kontroluje a schvaluje standardy kvality průmyslových produktů. Ve svém „Auto Reportu 2002“ označil TÜV Ford Focus za nejspolehlivější vůz v kategorii jedno- až tříletých automobilů.
Focus vítězí v hodnocení kvality TÜV
Ford Focus je od roku 1987 prvním, v Německu vyráběným autem, které tento respektovaný punc kvality získalo. Vyčerpávající analýza, kterou TÜV provedl, srovnává celkem 107 různých modelů všech automobilových výrobců zastoupených na německém trhu. To znamená, že Ford Focus za sebou – pokud jde o kvalitu a spolehlivost – nechal 106 konkurentů. Za povšimnutí rovněž stojí, že 92, 7 procent všech testovaných Focusů nemělo vůbec žádnou závadu!

Dalším důvodem, proč jsou zákazníci s Focusem tak spokojeni, je jeho vysoká hodnota při opětovném prodeji, kterou v Německu měří tzv. „Schwackeho automobilový index“ Klepněte pro větší obrázekzbytkové hodnoty. Výsledky průzkumu ukazují, že Focus je ve své kategorii v Německu vozem s druhým nejmenším poklesem ceny při opětovném prodeji, jen o 4 procentní body za dlouhodobým leaderem VW Golf. Velmi dobře si Ford Focus stojí také na britském trhu, kde jej automobiloví dealeři, díky nejvyšší zbytkové hodnotě ve třídě, vyhlásili favoritem mezi ojetými vozy.

V roce 2001 se celosvětově prodalo 895 700 Fordů Focus, což tento vůz znovu činí nejlépe prodávaným autem na světě. Jen v Evropě se pro Focus rozhodlo 568.000 zákazníků, což je proti roku 2000 zvýšení o 5,7%. Ve Velké Británii se ve srovnání s rokem 2000 prodej Focusu zvýšil o 19,6 procent s celkově prodanými 136.882 vozy. V Německu se v roce 2001 prodalo celkem 99.571 Focusů, o 4,3 procenta více než v roce 2000. Celkový počet prodaných Fordů Focus od jeho uvedení na trh v říjnu 1998 je nyní přes 2,5 milionu vozů.

Focus mimochodem dokonale reprezentuje vlastnosti, na které Ford v Evropě klade největší důraz. Je totiž moderní, spolehlivý – a dopřává své posádce mimořádné potěšení z jízdy.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků