Focus RS Le Mans Classic: další zvláštní edice je tu, hned v pěti provedeních

Ford se v poslední době řádně opřel do podpory dobrého jména svého nejprodávanějšího modelu a chrlí jednu perličku za druhou. A to přesto, nebo možná právě proto, že kariéra druhé generace Focusu se chýlí ke konci. Připraven tak byl Focus RS, který představuje svými parametry v rámci kompaktní třídy takřka unikátní nabídku, a následovalo několik zvláštních verzí na jeho základech. Později navíc přišlo provedení RS500 a když uz bylo prakticky vyprodáno, vrátil se Ford zpět k speciálním edicím výchozího „eReSa”. A další takové bylo právě představeno.

Tip: Přečtěte si náš první test Fordu Focus RS.

Vzhledem k třídě vozu má poněkud překvapivé označení Le Mans Classic, ale jak poznáte za chvíli, není vůbec nepatřičné. Automobilka se jí totiž rozhodla připomenout své úspěchy na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století a připravila celkem pět specifických barevných provedení, která odkazují na vítězné vozy této pro Ford slavné éry.

Na přiložených snímcích i videu si můžete prohlédnout všech pět verzí Focusu RS. Některé vám od pohledu připomenou slavné vozy minulosti, u ostatních vám napovíme. Černé provedení se stříbnrými pruhy vzpomíná na Ford Mk II, vítěze Le Mans z roku 1966, červená verze s bílými pruhy pak Ford Mk IV, o rok pozdějšího vítěze. Pak tu máme jednu „Sněhurku” (Rychlou Sněhurku, chce se říci) s modrými pruhy jako vzpomínku na Ford Mk IIB opět z roku 1967 a k tomu modro-bílou variantu, odkazující na Ford Capri RS 2600, vítěze mezi cestovními vozy z roku 1972. Že vám pořád žádné z nich nic neříká? Pak pohlédněte na to páté - modro-oranžové zbarvení ve stylu Fordu GT40, vítěze z let 1968 a 1969, snad musí znát každý alespoň trochu znalý motorista.

Nutno dodat, že tyto verze budou specifické zejména svými mimikrami, pouze uvnitř dostanou navíc skořepinová sedadla Recaro s obšitím ve stylu zbarvení zevnějšku. Podobné provedení pak bude mít ii volant, řadička, madlo ruční brzy a loketní opěrka.

Pokud vás tato provedení zaujala, máme pro vás závěrem vlastně tak trochu špatnou zprávu - vznikne jich totiž přesně pět a prodána budou po letošní Le Mans, tedy po 11. červenci 2010. Cena bude zřejmě odpovídat, očekávame jejich nabídnutí v nějaké aukci, kde se hodnota každého unikátu vyšplhá adekvátně nad cenu běžného provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Focus RS Le Mans Classic
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků