Focus RS Le Mans Classic: další zvláštní edice je tu, hned v pěti provedeních

Ford se v poslední době řádně opřel do podpory dobrého jména svého nejprodávanějšího modelu a chrlí jednu perličku za druhou. A to přesto, nebo možná právě proto, že kariéra druhé generace Focusu se chýlí ke konci. Připraven tak byl Focus RS, který představuje svými parametry v rámci kompaktní třídy takřka unikátní nabídku, a následovalo několik zvláštních verzí na jeho základech. Později navíc přišlo provedení RS500 a když uz bylo prakticky vyprodáno, vrátil se Ford zpět k speciálním edicím výchozího „eReSa”. A další takové bylo právě představeno.

Tip: Přečtěte si náš první test Fordu Focus RS.

Vzhledem k třídě vozu má poněkud překvapivé označení Le Mans Classic, ale jak poznáte za chvíli, není vůbec nepatřičné. Automobilka se jí totiž rozhodla připomenout své úspěchy na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století a připravila celkem pět specifických barevných provedení, která odkazují na vítězné vozy této pro Ford slavné éry.

Na přiložených snímcích i videu si můžete prohlédnout všech pět verzí Focusu RS. Některé vám od pohledu připomenou slavné vozy minulosti, u ostatních vám napovíme. Černé provedení se stříbnrými pruhy vzpomíná na Ford Mk II, vítěze Le Mans z roku 1966, červená verze s bílými pruhy pak Ford Mk IV, o rok pozdějšího vítěze. Pak tu máme jednu „Sněhurku” (Rychlou Sněhurku, chce se říci) s modrými pruhy jako vzpomínku na Ford Mk IIB opět z roku 1967 a k tomu modro-bílou variantu, odkazující na Ford Capri RS 2600, vítěze mezi cestovními vozy z roku 1972. Že vám pořád žádné z nich nic neříká? Pak pohlédněte na to páté - modro-oranžové zbarvení ve stylu Fordu GT40, vítěze z let 1968 a 1969, snad musí znát každý alespoň trochu znalý motorista.

Nutno dodat, že tyto verze budou specifické zejména svými mimikrami, pouze uvnitř dostanou navíc skořepinová sedadla Recaro s obšitím ve stylu zbarvení zevnějšku. Podobné provedení pak bude mít ii volant, řadička, madlo ruční brzy a loketní opěrka.

Pokud vás tato provedení zaujala, máme pro vás závěrem vlastně tak trochu špatnou zprávu - vznikne jich totiž přesně pět a prodána budou po letošní Le Mans, tedy po 11. červenci 2010. Cena bude zřejmě odpovídat, očekávame jejich nabídnutí v nějaké aukci, kde se hodnota každého unikátu vyšplhá adekvátně nad cenu běžného provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Focus RS Le Mans Classic

bazar

Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 191 121 km
Cena: 218 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 141 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2008
Stav: 116 722 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 87 465 km
Cena: 281 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků