Focus, nebo Corolla? Značky se přou o nejprodávanější auto světa

Ford tvrdí, že nejvíce nových zákazníků získal v roce 2013 jejich Focus. Toyota prohlašuje totéž o svém modelu Corolla. Oba výrobci přitom vycházejí ze stejných dat.
Focus, nebo Corolla? Značky se přou o nejprodávanější auto světa

Automobilky Ford a Toyota se nemohou shodout, kdo vyrábí nejprodávanější auto na světě. Modrý ovál se začátkem měsíce pochlubil s tiskovým prohlášením, které přisuzuje tuto pozici Focusu s 1 097 618 nově zaregistrovanými kusy. Toyota ale nyní kontruje zprávou, podle které byla v roce 2013 úspěšnější Corolla s 1 098 524 auty. Ano, deklarovaný rozdíl v její prospěch činí pouhých 906 aut!

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Pozoruhodné je, že obě společnosti vycházejí ze stejných dat. Jedná se o údaje poradenské společnosti IHS Automotive, která mapuje první registrace nových automobilů po celém světě. Jak je tedy možné, že se dopočítaly různého výsledku? 

Ford hovoří o „best-selling nameplate“, nejprodávanějším obchodním označení modelu. Zde je situace jasná: Focus se vyrábí ve variantách hatchback, sedan a kombi, ale stále je to Focus, který se prodává po celém světě se stejným jménem a jen minimálními technickými odlišnostmi. Jednotlivé karosářské varianty Corolly nesou naproti tomu na různých trzích různé názvy: Corolla Axio, Corolla Altis, Corolla EX, Corolla Fielder a Corolla Rumion. Toyota tvrdí, že „konkurenční značky“ nezahrnuly tyto varianty do svých analýz. 

V Kábulu jezdí 700 000 aut. A skoro všechny se jmenují Toyota Corolla

V Kábulu jezdí 700 000 aut. A skoro všechny se jmenují Toyota Corolla

Toyota Corolla je hitem v USA, kde si ji v roce 2013 pořídilo více než 300 000 zákazníků. Pro Ford Focus je nejvýznamnějším odbytištěm Čína, kde se jich loni prodala víc než třetina z celkového počtu.

Letošní souboj mezi Corollou a Focusem o pozici světové jedničky není ničím novým. Velmi podobnou situaci jsme tu měli už loni.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků