Focus, nebo Corolla? Značky se přou o nejprodávanější auto světa

Ford tvrdí, že nejvíce nových zákazníků získal v roce 2013 jejich Focus. Toyota prohlašuje totéž o svém modelu Corolla. Oba výrobci přitom vycházejí ze stejných dat.
Focus, nebo Corolla? Značky se přou o nejprodávanější auto světa

Automobilky Ford a Toyota se nemohou shodout, kdo vyrábí nejprodávanější auto na světě. Modrý ovál se začátkem měsíce pochlubil s tiskovým prohlášením, které přisuzuje tuto pozici Focusu s 1 097 618 nově zaregistrovanými kusy. Toyota ale nyní kontruje zprávou, podle které byla v roce 2013 úspěšnější Corolla s 1 098 524 auty. Ano, deklarovaný rozdíl v její prospěch činí pouhých 906 aut!

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Pozoruhodné je, že obě společnosti vycházejí ze stejných dat. Jedná se o údaje poradenské společnosti IHS Automotive, která mapuje první registrace nových automobilů po celém světě. Jak je tedy možné, že se dopočítaly různého výsledku? 

Ford hovoří o „best-selling nameplate“, nejprodávanějším obchodním označení modelu. Zde je situace jasná: Focus se vyrábí ve variantách hatchback, sedan a kombi, ale stále je to Focus, který se prodává po celém světě se stejným jménem a jen minimálními technickými odlišnostmi. Jednotlivé karosářské varianty Corolly nesou naproti tomu na různých trzích různé názvy: Corolla Axio, Corolla Altis, Corolla EX, Corolla Fielder a Corolla Rumion. Toyota tvrdí, že „konkurenční značky“ nezahrnuly tyto varianty do svých analýz. 

V Kábulu jezdí 700 000 aut. A skoro všechny se jmenují Toyota Corolla

V Kábulu jezdí 700 000 aut. A skoro všechny se jmenují Toyota Corolla

Toyota Corolla je hitem v USA, kde si ji v roce 2013 pořídilo více než 300 000 zákazníků. Pro Ford Focus je nejvýznamnějším odbytištěm Čína, kde se jich loni prodala víc než třetina z celkového počtu.

Letošní souboj mezi Corollou a Focusem o pozici světové jedničky není ničím novým. Velmi podobnou situaci jsme tu měli už loni.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků