Focus, nebo Corolla? Značky se přou o nejprodávanější auto světa

Ford tvrdí, že nejvíce nových zákazníků získal v roce 2013 jejich Focus. Toyota prohlašuje totéž o svém modelu Corolla. Oba výrobci přitom vycházejí ze stejných dat.
Focus, nebo Corolla? Značky se přou o nejprodávanější auto světa

Automobilky Ford a Toyota se nemohou shodout, kdo vyrábí nejprodávanější auto na světě. Modrý ovál se začátkem měsíce pochlubil s tiskovým prohlášením, které přisuzuje tuto pozici Focusu s 1 097 618 nově zaregistrovanými kusy. Toyota ale nyní kontruje zprávou, podle které byla v roce 2013 úspěšnější Corolla s 1 098 524 auty. Ano, deklarovaný rozdíl v její prospěch činí pouhých 906 aut!

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Pozoruhodné je, že obě společnosti vycházejí ze stejných dat. Jedná se o údaje poradenské společnosti IHS Automotive, která mapuje první registrace nových automobilů po celém světě. Jak je tedy možné, že se dopočítaly různého výsledku? 

Ford hovoří o „best-selling nameplate“, nejprodávanějším obchodním označení modelu. Zde je situace jasná: Focus se vyrábí ve variantách hatchback, sedan a kombi, ale stále je to Focus, který se prodává po celém světě se stejným jménem a jen minimálními technickými odlišnostmi. Jednotlivé karosářské varianty Corolly nesou naproti tomu na různých trzích různé názvy: Corolla Axio, Corolla Altis, Corolla EX, Corolla Fielder a Corolla Rumion. Toyota tvrdí, že „konkurenční značky“ nezahrnuly tyto varianty do svých analýz. 

V Kábulu jezdí 700 000 aut. A skoro všechny se jmenují Toyota Corolla

V Kábulu jezdí 700 000 aut. A skoro všechny se jmenují Toyota Corolla

Toyota Corolla je hitem v USA, kde si ji v roce 2013 pořídilo více než 300 000 zákazníků. Pro Ford Focus je nejvýznamnějším odbytištěm Čína, kde se jich loni prodala víc než třetina z celkového počtu.

Letošní souboj mezi Corollou a Focusem o pozici světové jedničky není ničím novým. Velmi podobnou situaci jsme tu měli už loni.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky