Focus, nebo Corolla? Značky se přou o nejprodávanější auto světa

Ford tvrdí, že nejvíce nových zákazníků získal v roce 2013 jejich Focus. Toyota prohlašuje totéž o svém modelu Corolla. Oba výrobci přitom vycházejí ze stejných dat.
Focus, nebo Corolla? Značky se přou o nejprodávanější auto světa

Automobilky Ford a Toyota se nemohou shodout, kdo vyrábí nejprodávanější auto na světě. Modrý ovál se začátkem měsíce pochlubil s tiskovým prohlášením, které přisuzuje tuto pozici Focusu s 1 097 618 nově zaregistrovanými kusy. Toyota ale nyní kontruje zprávou, podle které byla v roce 2013 úspěšnější Corolla s 1 098 524 auty. Ano, deklarovaný rozdíl v její prospěch činí pouhých 906 aut!

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Pozoruhodné je, že obě společnosti vycházejí ze stejných dat. Jedná se o údaje poradenské společnosti IHS Automotive, která mapuje první registrace nových automobilů po celém světě. Jak je tedy možné, že se dopočítaly různého výsledku? 

Ford hovoří o „best-selling nameplate“, nejprodávanějším obchodním označení modelu. Zde je situace jasná: Focus se vyrábí ve variantách hatchback, sedan a kombi, ale stále je to Focus, který se prodává po celém světě se stejným jménem a jen minimálními technickými odlišnostmi. Jednotlivé karosářské varianty Corolly nesou naproti tomu na různých trzích různé názvy: Corolla Axio, Corolla Altis, Corolla EX, Corolla Fielder a Corolla Rumion. Toyota tvrdí, že „konkurenční značky“ nezahrnuly tyto varianty do svých analýz. 

V Kábulu jezdí 700 000 aut. A skoro všechny se jmenují Toyota Corolla

V Kábulu jezdí 700 000 aut. A skoro všechny se jmenují Toyota Corolla

Toyota Corolla je hitem v USA, kde si ji v roce 2013 pořídilo více než 300 000 zákazníků. Pro Ford Focus je nejvýznamnějším odbytištěm Čína, kde se jich loni prodala víc než třetina z celkového počtu.

Letošní souboj mezi Corollou a Focusem o pozici světové jedničky není ničím novým. Velmi podobnou situaci jsme tu měli už loni.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky