Focus, nebo Corolla? Značky se přou o nejprodávanější auto světa

Ford tvrdí, že nejvíce nových zákazníků získal v roce 2013 jejich Focus. Toyota prohlašuje totéž o svém modelu Corolla. Oba výrobci přitom vycházejí ze stejných dat.
Focus, nebo Corolla? Značky se přou o nejprodávanější auto světa

Automobilky Ford a Toyota se nemohou shodout, kdo vyrábí nejprodávanější auto na světě. Modrý ovál se začátkem měsíce pochlubil s tiskovým prohlášením, které přisuzuje tuto pozici Focusu s 1 097 618 nově zaregistrovanými kusy. Toyota ale nyní kontruje zprávou, podle které byla v roce 2013 úspěšnější Corolla s 1 098 524 auty. Ano, deklarovaný rozdíl v její prospěch činí pouhých 906 aut!

Premiéry | Zajímavosti | Ford | Kombi | Hatchbacky | Design | Ford Focus | Ženeva 2014

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Pozoruhodné je, že obě společnosti vycházejí ze stejných dat. Jedná se o údaje poradenské společnosti IHS Automotive, která mapuje první registrace nových automobilů po celém světě. Jak je tedy možné, že se dopočítaly různého výsledku? 

Ford hovoří o „best-selling nameplate“, nejprodávanějším obchodním označení modelu. Zde je situace jasná: Focus se vyrábí ve variantách hatchback, sedan a kombi, ale stále je to Focus, který se prodává po celém světě se stejným jménem a jen minimálními technickými odlišnostmi. Jednotlivé karosářské varianty Corolly nesou naproti tomu na různých trzích různé názvy: Corolla Axio, Corolla Altis, Corolla EX, Corolla Fielder a Corolla Rumion. Toyota tvrdí, že „konkurenční značky“ nezahrnuly tyto varianty do svých analýz. 

Zajímavosti | Byznys | Toyota

V Kábulu jezdí 700 000 aut. A skoro všechny se jmenují Toyota Corolla

Toyota Corolla je hitem v USA, kde si ji v roce 2013 pořídilo více než 300 000 zákazníků. Pro Ford Focus je nejvýznamnějším odbytištěm Čína, kde se jich loni prodala víc než třetina z celkového počtu.

Letošní souboj mezi Corollou a Focusem o pozici světové jedničky není ničím novým. Velmi podobnou situaci jsme tu měli už loni.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků