Focus, nebo Corolla? Toyota se pře s Fordem o nejprodávanější vůz

Prestižní post nejprodávanějšího vozu světa vyvolává vášně. Nejprve byl na tento post jmenován Ford Focus. To se však nelíbí japonské Toyotě. Ta se proti oznámení, že nejprodávanějším autem loňského roku byl Ford Focus ohradila. Toyota tvrdí, že jejích modelů Corolla se loni prodalo více, než modelů Focus a než kolik v úterý uvedla americká média.
Focus, nebo Corolla? Toyota se pře s Fordem o nejprodávanější vůz

Ford v úterý oznámil, že podle údajů konzultační společnosti R.L. Polk & Co. prodal loni celkem 1,02 milionu vozů Focus. Tento model se tak stal nejprodávanějším modelem roku, především díky silné poptávce ve Spojených státech a Číně.

Údaje o prodeji Corolly v prohlášení zveřejněné nebyly, ale některá média uvedla, že Toyota prodala loni necelých 873 tisíc modelů Corolla.

Mluvčí Toyoty Ryo Sakai ale uvedl, že se loni prodalo 1,16 milionu vozů Corolla. To tak podle něj z modelu japonské automobilky činí nejprodávanější vůz roku, uvedla agentura Reuters.

„V registracích Corolly tak, jak je uvádí Polk, chybí téměř 300 tisíc vozů. Tato nesrovnalost je do očí bijící a my budeme žádat vysvětlení,“ řekl agentuře Bloomberg mluvčí americké Toyoty Mike Michels.

Ford si za svým výsledkem stojí. Focus je podle analytika prodejů automobilky Ericha Merkleho „nejprodávanejším modelem“ a tuto skutečnost ověřila nezávislá společnost, v tomto případě právě Polk.

Podle Bloombergu by rozdíl v obou číslech mohl spočívat v tom, že zatímco Polk sečetl pouze prodané vozy Corolla, Toyota do prodejů svého nejoblíbenějšího modelu zahrnuje i odvozené verze Corolla Axio a Corolla Altis.

Na třetím místě byly dodávkové automobily Ford F, kterých se loni prodalo přes 785 tisíc. Tyto vozy se přitom prodávají v podstatě pouze v Severní Americe. Čtvrté místo obsadil automobil Sunshine čínské společnosti Wuling Motors s prodejem téměř 769 tisíc vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků