Focus, nebo Corolla? Toyota se pře s Fordem o nejprodávanější vůz

Prestižní post nejprodávanějšího vozu světa vyvolává vášně. Nejprve byl na tento post jmenován Ford Focus. To se však nelíbí japonské Toyotě. Ta se proti oznámení, že nejprodávanějším autem loňského roku byl Ford Focus ohradila. Toyota tvrdí, že jejích modelů Corolla se loni prodalo více, než modelů Focus a než kolik v úterý uvedla americká média.
Focus, nebo Corolla? Toyota se pře s Fordem o nejprodávanější vůz

Ford v úterý oznámil, že podle údajů konzultační společnosti R.L. Polk & Co. prodal loni celkem 1,02 milionu vozů Focus. Tento model se tak stal nejprodávanějším modelem roku, především díky silné poptávce ve Spojených státech a Číně.

Údaje o prodeji Corolly v prohlášení zveřejněné nebyly, ale některá média uvedla, že Toyota prodala loni necelých 873 tisíc modelů Corolla.

Mluvčí Toyoty Ryo Sakai ale uvedl, že se loni prodalo 1,16 milionu vozů Corolla. To tak podle něj z modelu japonské automobilky činí nejprodávanější vůz roku, uvedla agentura Reuters.

„V registracích Corolly tak, jak je uvádí Polk, chybí téměř 300 tisíc vozů. Tato nesrovnalost je do očí bijící a my budeme žádat vysvětlení,“ řekl agentuře Bloomberg mluvčí americké Toyoty Mike Michels.

Ford si za svým výsledkem stojí. Focus je podle analytika prodejů automobilky Ericha Merkleho „nejprodávanejším modelem“ a tuto skutečnost ověřila nezávislá společnost, v tomto případě právě Polk.

Podle Bloombergu by rozdíl v obou číslech mohl spočívat v tom, že zatímco Polk sečetl pouze prodané vozy Corolla, Toyota do prodejů svého nejoblíbenějšího modelu zahrnuje i odvozené verze Corolla Axio a Corolla Altis.

Na třetím místě byly dodávkové automobily Ford F, kterých se loni prodalo přes 785 tisíc. Tyto vozy se přitom prodávají v podstatě pouze v Severní Americe. Čtvrté místo obsadil automobil Sunshine čínské společnosti Wuling Motors s prodejem téměř 769 tisíc vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků