Fisker pokračuje v tažení proti Tesle. Začíná spolupráci na tvorbě supernabíječek v USA

Znovu fungující americká značka chce majitelům svého elektrického SUV Ocean zajistit nejrychlejší možné nabíjení.

Fisker se pomalu blíží ke kompletnímu odhalení elektrického SUV Ocean, které proběhne již v lednu na výstavě spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Konkurent Tesly chce přitom také nabídnout velice rychlé nabíjení. Fisker tak nyní zahájil spolupráci se společností Electrify America, která chce v USA vytvořit největší síť veřejných supernabíječek.

Zcela nový model Tesla měl na očích celý svět. Všímat si ho ale začal až teď

Zcela nový model Tesla měl na očích celý svět. Všímat si ho ale začal až teď

Nabíječky Electrify America mají nabídnout nabíjecí výkon až 350 kW (tedy podobně jako rovněž u nás postavené nabíjecí stanice Ionity). Společnost uvádí, že dnešním sériovým elektromobilům tak bude moci zajistit nabití pro dojezd přes 320 km za pouhých 30 minut. Do prosince 2021 chce postavit svá nabíjecí místa ve 45 z 50 států USA.

Také konkurencí posledním nabíječkám Supercharger od Tesly (s výkonem až 250 kW) si chce tedy Fisker uzmout alespoň malý kousek trhu elektromobilů v USA. Se svým SUV ale vyrazí proti Tesle trochu jiným způsobem, neboť bude auto nabízet zájemcům pouze formou leasingového programu s cenovkami startujícími od 379 dolarů měsíčně (asi 8680 Kč).   

Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

Zajímavým prvkem SUV je velké střešní okno doplněné o solární panely, které mají vozu zajistit o špetku delší dojezd. Prosklené panely jsou navíc oddělitelné. Standardně má Ocean používat bateriový modul o kapacitě 80 kWh a zajistit dojezd až 482 kilometrů. Pohon všech kol obstará dvojice elektromotorů, jeden pro každou nápravu.

Prostorností interiéru chce být Ocean lídrem ve svém segmentu, nabídne také moderní technologie ve formě velkého head-up displeje a kabina rozsáhle využije materiály z obnovitelných zdrojů, veganské čalounění nebo obložení z recyklovaných plastů.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 14 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků