Fisker pokračuje v tažení proti Tesle. Začíná spolupráci na tvorbě supernabíječek v USA

Znovu fungující americká značka chce majitelům svého elektrického SUV Ocean zajistit nejrychlejší možné nabíjení.

Fisker se pomalu blíží ke kompletnímu odhalení elektrického SUV Ocean, které proběhne již v lednu na výstavě spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Konkurent Tesly chce přitom také nabídnout velice rychlé nabíjení. Fisker tak nyní zahájil spolupráci se společností Electrify America, která chce v USA vytvořit největší síť veřejných supernabíječek.

Zcela nový model Tesla měl na očích celý svět. Všímat si ho ale začal až teď

Zcela nový model Tesla měl na očích celý svět. Všímat si ho ale začal až teď

Nabíječky Electrify America mají nabídnout nabíjecí výkon až 350 kW (tedy podobně jako rovněž u nás postavené nabíjecí stanice Ionity). Společnost uvádí, že dnešním sériovým elektromobilům tak bude moci zajistit nabití pro dojezd přes 320 km za pouhých 30 minut. Do prosince 2021 chce postavit svá nabíjecí místa ve 45 z 50 států USA.

Také konkurencí posledním nabíječkám Supercharger od Tesly (s výkonem až 250 kW) si chce tedy Fisker uzmout alespoň malý kousek trhu elektromobilů v USA. Se svým SUV ale vyrazí proti Tesle trochu jiným způsobem, neboť bude auto nabízet zájemcům pouze formou leasingového programu s cenovkami startujícími od 379 dolarů měsíčně (asi 8680 Kč).   

Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

Zajímavým prvkem SUV je velké střešní okno doplněné o solární panely, které mají vozu zajistit o špetku delší dojezd. Prosklené panely jsou navíc oddělitelné. Standardně má Ocean používat bateriový modul o kapacitě 80 kWh a zajistit dojezd až 482 kilometrů. Pohon všech kol obstará dvojice elektromotorů, jeden pro každou nápravu.

Prostorností interiéru chce být Ocean lídrem ve svém segmentu, nabídne také moderní technologie ve formě velkého head-up displeje a kabina rozsáhle využije materiály z obnovitelných zdrojů, veganské čalounění nebo obložení z recyklovaných plastů.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků