Fisker představil budoucnost osobní přepravy. Pro řidiče v ní není místo

Americká automobilka ukázala své řešení pro mobilu v chytrých městech. Autonomní elektrické vozidlo Orbit by se mělo na cestách objevit už příští rok.
Fisker představil budoucnost osobní přepravy. Pro řidiče v ní není místo

Fisker Inc. to není jen luxusní sedan EMotion. Automobilka světu ukázala i svůj nejnovější počin. Je ním autonomní elektrický minibus, určený primárně jako prostředek pro mobilitu v chytrých městech.

Automobilka Fisker se má na vozidle s označením Orbit postarat o návrh a vývoj. Spolupracovat bude ještě se společností Hakim Unique Group, která bude mít na starost marketing a operace v Asii. První dodávky se mají dokonce uskutečnit už koncem příštího roku. 

Uber rozšiřuje autonomní flotilu. Do ČR se zatím taxíky bez řidiče nechystají

Uber rozšiřuje autonomní flotilu. Do ČR se zatím taxíky bez řidiče nechystají

Podle britského Autocaru by se měly autonomní vozy nejdříve objevit v čínském městě Hangzhou. Interiér má připomínat spíše hotelové lobby. Po úspěšném startu v Číně je možné rozšíření Orbitu také mimo tuto zemi. Automobilka prý už teď eviduje zájem od různých společností. V budoucnosti by autonomní minibus mohl sloužit například jako kyvadlová přeprava zaměstnanců po firemních areálech či studentů po univerzitních areálech.

"Jedná se o otevřený segment s mnoha příležitostmi pro růst. Doprava ve městech či školní areály budou potřebovat malé elektrické autonomní  vozidla pro kyvadlovou dopravu, aby lidi dopravili přímo na různé místa," řekl Henrik Fisker, ředitel automobilky Fisker Inc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků