Fisker představil budoucnost osobní přepravy. Pro řidiče v ní není místo

Americká automobilka ukázala své řešení pro mobilu v chytrých městech. Autonomní elektrické vozidlo Orbit by se mělo na cestách objevit už příští rok.
Fisker představil budoucnost osobní přepravy. Pro řidiče v ní není místo

Fisker Inc. to není jen luxusní sedan EMotion. Automobilka světu ukázala i svůj nejnovější počin. Je ním autonomní elektrický minibus, určený primárně jako prostředek pro mobilitu v chytrých městech.

Automobilka Fisker se má na vozidle s označením Orbit postarat o návrh a vývoj. Spolupracovat bude ještě se společností Hakim Unique Group, která bude mít na starost marketing a operace v Asii. První dodávky se mají dokonce uskutečnit už koncem příštího roku. 

Uber rozšiřuje autonomní flotilu. Do ČR se zatím taxíky bez řidiče nechystají

Uber rozšiřuje autonomní flotilu. Do ČR se zatím taxíky bez řidiče nechystají

Podle britského Autocaru by se měly autonomní vozy nejdříve objevit v čínském městě Hangzhou. Interiér má připomínat spíše hotelové lobby. Po úspěšném startu v Číně je možné rozšíření Orbitu také mimo tuto zemi. Automobilka prý už teď eviduje zájem od různých společností. V budoucnosti by autonomní minibus mohl sloužit například jako kyvadlová přeprava zaměstnanců po firemních areálech či studentů po univerzitních areálech.

"Jedná se o otevřený segment s mnoha příležitostmi pro růst. Doprava ve městech či školní areály budou potřebovat malé elektrické autonomní  vozidla pro kyvadlovou dopravu, aby lidi dopravili přímo na různé místa," řekl Henrik Fisker, ředitel automobilky Fisker Inc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků