Fisker Ocean oficiálně: Dojezd přes 480 km, nízká cena, ale i dlouhá čekací doba

Znovuzrozená americká značka Fisker již naplno odhaluje své elektrické SUV Ocean. Proti Tesle bude chtít vyrazit zajímavou cenovkou i dojezdem.

Své očekávané elektrické SUV Ocean představil Fisker na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Design novinky nám automobilka již v podstatě odhalila řadou upoutávek, takže nyní zbývají jen informace o technice, ceně a dojezdu. Ač je Fisker malým hráčem na trhu elektromobilů, alespoň nějaký rozruch chce samozřejmě vytvořit u konkurence Tesly, především modelu X či Y.

Přestože se ale jedná o oficiální premiéru, například hodnotu výkonu elektromotorů (k dispozici bude pohon jen dvou či všech kol) nebo časy dobíjení Oceanu jsou stále neupřesněny. Vystačit si musíme s informací o kapacitě baterie asi 80 kWh, která by měla „luxusnímu elektrickému SUV“ zajistit dojezd okolo 402 až 482 kilometrů. Akceleraci z nuly na 100 km/h uvádí Fisker na pouhých 2,9 vteřiny.

Tesla Model S po 317.000 km je na prodej v Praze. Potřebuje péči, ale nevypadá zle

Tesla Model S po 317.000 km je na prodej v Praze. Potřebuje péči, ale nevypadá zle

Uvnitř jede Ocean zavedeným stylem své konkurence, tudíž uprostřed palubní desky najdete velký dotykový displej shrnující většinu ovládacích prvků vozu. Před řidičem pak najdete digitální přístrojový štít a multifunkční volant má hrstku tlačítek, respektive dotykových ploch. Nechybí odkládací přihrádky pro bezdrátové dobíjení telefonů a head-up displej prý zvládá i funkci karaoke, takže řidič promítá na sklo text hrajících písniček.

Určité funkce autonomního řízení zatím Fisker také neupřesňuje, ale minimálně dnešního standardu s řadou asistentů pro jízdu na dálnici by se zájemci měli dočkat. V interiéru se Fisker zaměřuje na recyklované materiály a v nabídce bude i možnost 100% veganského čalounění a obložení. Zajímavostí je rovněž panoramatická střecha se zabudovanými solárními panely nebo takzvaný režim „Kalifornie“, který najednou otevře všechna boční okna vozu, okno pátých dveří a vysune panoramatickou střechu.  

Zájem o Mustang Mach-E je vysoký. Ford dýchá Tesle na záda na jejím domácím území

Zájem o Mustang Mach-E je vysoký. Ford dýchá Tesle na záda na jejím domácím území

Zájemcům bude Ocean nabízen dvěma způsoby. Buď si auto pronajmou za minimálně 379 dolarů (asi 8600 Kč) měsíčně – složit ovšem musí zálohu 2999 dolarů, tedy asi 68.000 Kč, a pronájem je limitován na roční nájezd 48.000 km. Nebo si mohou auto normálně zakoupit. Základní cena bude startovat na částce 37.499 dolarů (asi 851.000 Kč), a to před daňovým zvýhodněním pro nákup elektromobilu. Rezervaci vozu si mohou zájemci pojistit vratnou zálohou ve výši 250 dolarů (asi 5600 Kč).

Podobně jako u Tesly však bude Fisker zájemce o Ocean vskutku dlouho napínat. Prvních vozidel by se totiž měli lidé dočkat až v roce 2022. Automobilka ovšem nehledí pouze na domácí americký trh, se svým elektrických SUV by chtěla vyrazit také do Evropy a Asie. Více informací o dostupnosti na starém kontinentu bychom se měli dočkat na březnovém autosalonu v Ženevě, kde bude Fisker vystavovat.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků