Fisker Karma se vrátí s hybridním pohonem od BMW

Fisker Karma se vrátí s hybridním pohonem od BMW

Možná si pamatujete, že Fisker skončil s výrobou aut v roce 2012, když byl nucen vyhlásit bankrot. Firma pak zamířila do dražby, v níž se prodala za necelých 150 milionů dolarů. Nyní malou automobilku vlastní čínská společnost Wanxiang.

Vypadá to ale, že se Fisker Karma vrací na trh, protože společnost se dohodla s BMW na dodávce pohonů. Nejde jen o motory, ale také o celé hybridní a plug-in hybridní systémy. Zajímavé je, že Wanxiang už vlastní firmu, která vyrábí akumulátory pro elektromobily.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Původní Fisker Karma měl přeplňovaný čtyřválec 2,0 l, celkový výkon hybridní soustavy činil 300 kW (408 k) a točivý moment byl až 1300 Nm. Design znovuzrozeného modelu Karma (možná se bude jmenovat jinak) se pravděpodobně nezmění, pouze se upraví pohon a výbava.

Pokud se podaří uvést auto na trh a vybudovat širší okruh zákazníků, chce Fisker během dalších let představit i jiné modely, například crossover a kabriolet. Na rozdíl od Tesly nebudou jen plně elektrické verze, ale také právě plug-in hybridy s pomocným spalovacím motorem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků