Fisker Karma se vrátí s hybridním pohonem od BMW

Fisker Karma se vrátí s hybridním pohonem od BMW

Možná si pamatujete, že Fisker skončil s výrobou aut v roce 2012, když byl nucen vyhlásit bankrot. Firma pak zamířila do dražby, v níž se prodala za necelých 150 milionů dolarů. Nyní malou automobilku vlastní čínská společnost Wanxiang.

Vypadá to ale, že se Fisker Karma vrací na trh, protože společnost se dohodla s BMW na dodávce pohonů. Nejde jen o motory, ale také o celé hybridní a plug-in hybridní systémy. Zajímavé je, že Wanxiang už vlastní firmu, která vyrábí akumulátory pro elektromobily.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Původní Fisker Karma měl přeplňovaný čtyřválec 2,0 l, celkový výkon hybridní soustavy činil 300 kW (408 k) a točivý moment byl až 1300 Nm. Design znovuzrozeného modelu Karma (možná se bude jmenovat jinak) se pravděpodobně nezmění, pouze se upraví pohon a výbava.

Pokud se podaří uvést auto na trh a vybudovat širší okruh zákazníků, chce Fisker během dalších let představit i jiné modely, například crossover a kabriolet. Na rozdíl od Tesly nebudou jen plně elektrické verze, ale také právě plug-in hybridy s pomocným spalovacím motorem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků