Fisker Karma se vrátí s hybridním pohonem od BMW

Fisker Karma se vrátí s hybridním pohonem od BMW

Možná si pamatujete, že Fisker skončil s výrobou aut v roce 2012, když byl nucen vyhlásit bankrot. Firma pak zamířila do dražby, v níž se prodala za necelých 150 milionů dolarů. Nyní malou automobilku vlastní čínská společnost Wanxiang.

Vypadá to ale, že se Fisker Karma vrací na trh, protože společnost se dohodla s BMW na dodávce pohonů. Nejde jen o motory, ale také o celé hybridní a plug-in hybridní systémy. Zajímavé je, že Wanxiang už vlastní firmu, která vyrábí akumulátory pro elektromobily.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Původní Fisker Karma měl přeplňovaný čtyřválec 2,0 l, celkový výkon hybridní soustavy činil 300 kW (408 k) a točivý moment byl až 1300 Nm. Design znovuzrozeného modelu Karma (možná se bude jmenovat jinak) se pravděpodobně nezmění, pouze se upraví pohon a výbava.

Pokud se podaří uvést auto na trh a vybudovat širší okruh zákazníků, chce Fisker během dalších let představit i jiné modely, například crossover a kabriolet. Na rozdíl od Tesly nebudou jen plně elektrické verze, ale také právě plug-in hybridy s pomocným spalovacím motorem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků