Fisker Karma se vrátí s hybridním pohonem od BMW

Fisker Karma se vrátí s hybridním pohonem od BMW

Možná si pamatujete, že Fisker skončil s výrobou aut v roce 2012, když byl nucen vyhlásit bankrot. Firma pak zamířila do dražby, v níž se prodala za necelých 150 milionů dolarů. Nyní malou automobilku vlastní čínská společnost Wanxiang.

Vypadá to ale, že se Fisker Karma vrací na trh, protože společnost se dohodla s BMW na dodávce pohonů. Nejde jen o motory, ale také o celé hybridní a plug-in hybridní systémy. Zajímavé je, že Wanxiang už vlastní firmu, která vyrábí akumulátory pro elektromobily.

Zajímavosti | Život řidiče | Volkswagen | Škoda | BMW | Byznys | Renault | Honda | Peugeot | Seat | Suzuki | Nissan | Maybach

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Původní Fisker Karma měl přeplňovaný čtyřválec 2,0 l, celkový výkon hybridní soustavy činil 300 kW (408 k) a točivý moment byl až 1300 Nm. Design znovuzrozeného modelu Karma (možná se bude jmenovat jinak) se pravděpodobně nezmění, pouze se upraví pohon a výbava.

Pokud se podaří uvést auto na trh a vybudovat širší okruh zákazníků, chce Fisker během dalších let představit i jiné modely, například crossover a kabriolet. Na rozdíl od Tesly nebudou jen plně elektrické verze, ale také právě plug-in hybridy s pomocným spalovacím motorem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků