Fisker Karma míří do výroby, zajistí ji Valmet

Finská nezávislá automobilka Valmet včera potvrdila, že začne vyrábět nový, plně elektrický sedan.

A nepůjde o nic menšího než o futuristický model Karma, produkt značky Fisker. První signály o této možné kooperaci jsme zachytili již v červnu tohoto roku. Společnost Valmet je přitom známa svojí takřka čtyřicetiletou tradicí v malosériové precizní výrobě automobilů, v současnosti se zde montují také stroje Porsche Boxster nebo Cayman. Pověst automobilky Valmet tak zajistí jistě důvěryhodnost potřebnou k produkci takto exkluzivního modelu.

První vozy sjedou z linky Valmetu v posledním čtvrtletí příštího roku a smělé plány počítají s produkcí 15 000 vozů již v roce 2010. Polovina z vyrobeného množství bude vyvezena do USA, zbytek zůstane v Evropě. Již na jaře společnost Fisker Automotive představila svého prvního dealera, Fisker Italia, před týdnem pak potvrdila druhého, který bude zásobovat severské země Dánsko, Švédsko a Norsko. Firma Fisker během podpisu včerejší dohody ústy svého ředitele Henrika Fiskera zároveň potvrdila, že stále zvažuje doplňkovou montáž svých vozů přímo v USA v některém z tamních výrobních podniků, které jsou místními automobilkami opouštěny v souvislostí se snižující se poptávkou po nových autech. 

Předběžná prodejní cena nového vozu Fisker Karma je nyní odhadována na příznivých 80 000 dolarů. V případě dobrého přijetí ze strany zákazníků je Fisker připraven vrhnout na trhy další model obdobné koncepce, jenž je ale sériové produkci zatím poněkud vzdálen. Fisker Karma vychází z technologie Q-Drive, již dodala společnost Quantum Technologies. Vozu umožní plně elektrický dosah 80 km a dosáhnout samostatného akčního radiusu 565 km. Průměrná spotřeba benzínu by měla dosáhnout hodnoty 2,35 l/100 km, zrychlení z 0 na 96 km/h se předpokládá pod 6 sekund a maximální rychlost byla stanovena na elektronicky omezených 201 km/h. Podobně jako v případě připravovaného Chevroletu Volt bude i v případě Fiskeru Karma hnací energií výhradně elektřina, zatímco spalovací motor bude používán pouze jako generátor elektrické eneragie a nebude žádným způsobem přímo spřažen s hnacími koly. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fisker Karma

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků