Fisker Karma má nakonec stát 2,6 mil. Kč

Americká automobilka Fisker oznámila předběžné ceny hybridního sedanu Karma pro evropské trhy. Inu, chlapci podražili…
Seznam kapitol
  1. Fisker Karma
  2. Fotogalerie

V půli loňského roku byla po letech odkladů konečně odstartována malosériová výroba pozoruhodného a silně propagovaného sedanu Fisker Karma s hybridní pohonnou soustavou typu plug-in. Americká společnost Fisker Automotive nakonec pro výrobu tohoto modelu zvolila zkušený tým ve finské tvárně Valmet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fisker Karma: nový plug-in hybrid si brousí zuby na evropské trhy

Ještě před několika lety firma Fisker Karma tvrdila, že v Evropě bude svůj model Karma prodávat v přepočtu za méně než 2 mil. Kč, ale podle magazínu Autobild nyní došlo k citelnému navýšení této částky. Nejlevnější Karma tak má včetně daně stát něco přes 2,5 mil. Kč, nicméně k dostání budou také dražší verze s cenami 2,8 a 3,0 mil. Kč.

Fisker Karma: produkce a prodej konečně začínají

Fisker Karma: produkce a prodej konečně začínají

A to jsou poměrně odvážné cifry, vezmeme-li v potaz, že třeba nové a na trhu velmi dobře zavedené BMW M5 (F10) se u nás nyní prodává za 2,6 mil. Kč. Fisker Karma má z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,2 s a dosáhnout rychlosti 200 km/h, přičemž pro srovnání BMW M5 zrychlí za 4,4 s a rozjede se na 250, resp. 305 km/h (s paketem M Driver).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Silným argumentem hovořícím pro plug-in hybrid Fisker Karma má být spotřeba paliva, jež má podle zkoušek TÜV v průměru dosáhnout 2,5 l/100 km, což je zhruba čtvrtina srovnatelné hodnoty deklarované u BMW M5. Připomeňme, že o pohon nového hybridního sedanu se stará 20 kW li-ionová baterie, jež napájí dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 408 koní (300 kW) a točivým momentem 1 300 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na čistě elektrický pohon Karma ujede až 83 km. Poté ke slovu přichází zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním, který pracuje pouze jako generátor elektrické energie a vozu zaručí dojezd přibližně 483 km.

Do této vybrané společnosti se chystá vstoupit také elektrický supersedan Tesla Turbo S Sport, jenž má na jedno nabití ujet až 480 km a z klidu na 100 km/h zrychlit za 4,5 s. A cena? Celkem zajímavá, začínat má v přepočtu na částce jen 1,5 mil. Kč. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fisker Karma
  2. Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků