Fisker Karma má nakonec stát 2,6 mil. Kč

Americká automobilka Fisker oznámila předběžné ceny hybridního sedanu Karma pro evropské trhy. Inu, chlapci podražili…
Seznam kapitol
  1. Fisker Karma
  2. Fotogalerie

V půli loňského roku byla po letech odkladů konečně odstartována malosériová výroba pozoruhodného a silně propagovaného sedanu Fisker Karma s hybridní pohonnou soustavou typu plug-in. Americká společnost Fisker Automotive nakonec pro výrobu tohoto modelu zvolila zkušený tým ve finské tvárně Valmet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fisker Karma: nový plug-in hybrid si brousí zuby na evropské trhy

Ještě před několika lety firma Fisker Karma tvrdila, že v Evropě bude svůj model Karma prodávat v přepočtu za méně než 2 mil. Kč, ale podle magazínu Autobild nyní došlo k citelnému navýšení této částky. Nejlevnější Karma tak má včetně daně stát něco přes 2,5 mil. Kč, nicméně k dostání budou také dražší verze s cenami 2,8 a 3,0 mil. Kč.

Fisker Karma: produkce a prodej konečně začínají

Fisker Karma: produkce a prodej konečně začínají

A to jsou poměrně odvážné cifry, vezmeme-li v potaz, že třeba nové a na trhu velmi dobře zavedené BMW M5 (F10) se u nás nyní prodává za 2,6 mil. Kč. Fisker Karma má z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,2 s a dosáhnout rychlosti 200 km/h, přičemž pro srovnání BMW M5 zrychlí za 4,4 s a rozjede se na 250, resp. 305 km/h (s paketem M Driver).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Silným argumentem hovořícím pro plug-in hybrid Fisker Karma má být spotřeba paliva, jež má podle zkoušek TÜV v průměru dosáhnout 2,5 l/100 km, což je zhruba čtvrtina srovnatelné hodnoty deklarované u BMW M5. Připomeňme, že o pohon nového hybridního sedanu se stará 20 kW li-ionová baterie, jež napájí dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 408 koní (300 kW) a točivým momentem 1 300 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na čistě elektrický pohon Karma ujede až 83 km. Poté ke slovu přichází zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním, který pracuje pouze jako generátor elektrické energie a vozu zaručí dojezd přibližně 483 km.

Do této vybrané společnosti se chystá vstoupit také elektrický supersedan Tesla Turbo S Sport, jenž má na jedno nabití ujet až 480 km a z klidu na 100 km/h zrychlit za 4,5 s. A cena? Celkem zajímavá, začínat má v přepočtu na částce jen 1,5 mil. Kč. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fisker Karma
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků