Art Vandelay
17. února 2014 • 20:47

Nechcem zazlievat autorovi clanku, ze sa nevyzna v problematike, lebo co sa tyka elektromobilov je to zatial standard v nasich koncinach, ale Tesla a Fisker su radikalne rozdielne firmy. Elon Musk (zakladatel Tesly) zalozil svoju automobilku s tym ze mu Henrik Fisker navrhne Model S. Po tom ako pan Fisker podozrivo navrhoval pre Teslu len neatraktivne auta a potajme spolupracoval so zacinajucou konkurenciou, ho Elon Musk samozrejme vyhodil. Cize tak asi zacal Fisker. V com sa ale Tesla a Fisker najviac lisia je to ze Tesla si vsetky podstatne technologie vyvyja sama a Fisker sa spoliehal na svojich dodavatelov. Elon Musk je inzinier, vizionar, podnikatel a pracovity pedant zatial co Henrik Fisker je aj ked sice vynikajuci, ale predsa len dizajner. A tak to aj teraz vyzera, Tesla ma trhovu hodnotu 25 mld dolarov a Fisker sa predal v aukcii za 150 mil dolarov. Kto chce ale vediet viac, najde si na internete velky pocet rozhovorov a videi s Elonom Muskom (ale aj nezavislych analyz) kde podrobne vysvetluje pribeh Tesly (okrem nej aj jeho dalsich 2 uspesnych firiem) a po dvoch, troch videach mu musi byt jasne, s kym ma tu cest.

runner42
18. února 2014 • 7:15

Jaké podstatné technologie si Tesla vyvinula sama?

Art Vandelay
18. února 2014 • 8:39

Baterie pouzite v aute su spoluvyvijane s Panasonicom a system ich chladenia je vyvinuty Teslou, takisto elektricky pohon a system 4x4 ktory bude pouzity v Model X je vyvinuty Teslou. To samozrejme nehovorim o vsetkom softwari co je v aute. Toyota a Daimler vedia preco investovali do Tesly, lebo asi to nie je take jednoduche postavit auto a nabuchat do nho 6000 laptopovych bateriek a hop auto roka v USA je na svete...

runner42
18. února 2014 • 11:03

A v čem přesně se Tesla na tom vývoji toho článku podílela?
Jak se můžete přesvědčit sám, Tesla má registrováno pouze 17 méně významných vlastních inovací a cca 200 dalších, pořízených z druhé ruky. http://www.faqs.org/patents/inventor/tesla-mo... ...
Ve skutečnosti je Tesla na poli vývoje absolutně bezvýznamným hráčem a vaše poslední věta není daleko od pravdy.

Zelí
18. února 2014 • 17:14

Je to dotační bílý slon. Typický produkt podvodníka. Slibuje něco co není reálné a vychází z toho, že se trefí do toho, co si lidé přejí. Stejný postup používá i sňatkový podvodník.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
18. února 2014 • 19:11

S touto arumentaciou budes bodovat hlavne v krcme (hospode), tam budes kral...

Art Vandelay
17. února 2014 • 20:51

Inak pan redaktor, keby ste este vysvetlili tie ekonomicke a vlastnicke premety Tesly, lebo ta nevedomost, ktoru Vam tak ani nezazlievam, sposobuje ze dezinformujete. Ste automobilovy novinar, ale probelmatiku sa Vam nastudovat nechce, to je smutne...

PoliceCollector
17. února 2014 • 20:08

Popravdě nechápu jak se taková krásná auta (od otce legendární BMW Z-8) můžou vůbec neprodávat. Jsou nádherná a cena je stejná jako za nudnou konfekci :(

Doporučujeme

Články odjinud