Fisichella dostal napomenutí za kolizi s Webberem

Vybrané názory jezdců na GP Malajsie - Proč si Alonso v GP Malajsie šáhl až na dno? - Ředitel vývoje motorů Honda se hned po závodě oběma jezdcům a celé stáji omluvil za selhání agregátů - Ferrari testuje F2005 hned na dvou okruzích.
Fisichella dostal napomenutí za kolizi s Webberem

Názory jezdců na GP Malajsie

Fernando Alonso (Renault / 1. místo): „Pro mě to byl velmi fyzicky náročný závod, sotva jsem na stupně vítězů došel. Na druhou stranu mám výborný pocit z triumfu a chtěl bych poděkovat celému týmu. Myslím, že v současnosti máme reálnou šanci v boji o titul.“

Flavio Briatore (Renault / šéf stáje): „Vítězství a dalších deset bodů do poháru konstruktérů? Co víc si přát? Naše vozy byly o víkendu ve vynikajícím stavu, velký dík patří našim kolegům ve Viry za skvěle naladěný motor a také firmě Michelin za dobré pneumatiky.“

Giancarlo Fisichella: (Renault / nedojel): „Jsem trochu zklamán, že jsem nedojel do cíle, ale před samotnou kolizí jsem cítil, že s vozem není něco v pořádku. Po první zastávce u mechaniků jsem ztratil hodně přilnavosti a v osudné zatáčce se to projevilo tím, že monopost šel do smyku. Trocha smůly stačila k tomu, že se moje zadní kolo dostalo na Webberovo přední a už jsem letěl. Podle mého šlo o běžnou závodní kolizi.“

Jarno Trulli (Toyota / 2. místo): „Čekal jsem extrémně těžký závod, ale podařilo se mi dobře odstartovat a prvních pár kol jsem držel tempo, které nasadil Fernando Alonso. Po třetině závodu mi bylo jasné, že pokud Fernando neudělá chybu, tak se před něj nedostanu a stačilo mi jen kontrolovat děj za mnou a jezdit ideální stopu. Druhé místo je pro nás všechny ve stáji zasloužený úspěch.“

Nick Heidfeld (Williams / 3. místo): „Nejzáživnější a velmi vzrušující závod v mé kariéře. Když jsem po kvalifikaci byl až na 10. místě, nevěřil jsem tomu, že by z toho mohla být bronzová pozice.“

Mark Webber (Williams / nedojel): „Měl jsem poměrně dobře rozjetý závod a ke konci pneumatiky v lepším stavu než Fisichella. Myslím, že Giancarlo šel ve 14. zatáčce příliš pozdě na brzdy a špatná přilnavost na vnitřku poslala záď jeho vozu na mě.“

Kimi Räikkönen (McLaren / 9. místo): „Po první zastávce jsem si polepšil o dvě místa a doufal jsem v co nejlepší výsledek, ale pak přišel defekt. Po analýze se zjistilo, že na vině bylo selhání ventilu pneumatiky, který nevydržel a připravil mě o bodované pozice. Co se dá dělat, to se holt někdy stává.“ (Poznámka: Kimi si z GP Malajsie odnesl alespoň nejrychlejší kolo závodu.)

Michael Schumacher (Ferrari / 7. místo): „Každý bod se bude na konci sezóny počítat stejně a dosáhnout na 7. místo po 13. pozici na startu bylo pro mne maximum.“

Rubens Barrichello (Ferrari / nedojel): „Důvodem mého odstoupení ze závodu byly naprosto zničené zadní pneumatiky. Kdyby se mohly vyměnit, jak tomu bylo do letošní sezóny, určitě bych dojel pro nějaké body.“

Anthony Davidson (BAR / nedojel): „Jsem velmi zklamán, že moje premiérová Grand Prix skončila už ve třetím kole. Nevím, kdy zase dostanu od týmu příležitost a důvěru odjet závod F1.“

Krátké zprávy

Vítězný Alonso si v GP Malajsie sáhl až na dno, protože mu během závodu, kdy v kokpitu teplota dosahovala až +50 C, nefungoval přísun tekutin z láhve s pitím. „Ke konci závodu mi přišla jednotlivá kola delší a byl jsem rád, že vidím šachovnicový praporek,“ dodal pilot stáje Renault.

***

Ředitel vývoje motorů Honda, Shuhei Nakamoto, se hned po závodě oběma jezdcům a celé stáji omluvil za selhání agregátů. Prý šlo o stejnou závadu, kterou bude třeba analyzovat a odstranit. Na vyřešení tohoto problému prý Honda vrhne všechny své síly.

***

Traťoví  komisaři po vyslechnutí argumentů obou jezdců, Giancarla Fisichelly a Marka Webbera, a po shlédnutí opakovaného záběru na videu vynesli závěr, ze kterého dostal Fisichella pouze napomenutí. Tím se celá kauza uzavřela a nikdo proti usnesení neprotestoval.

***

Jean Todt oznámil, že Ferrari nasadí nový monopost F2005 až po výsledcích testování. To se rozběhlo hned na dvou okruzích zároveň, ve Fioranu a v Mugellu. Ferrari samo přiznalo, že se stávajícím vozem F2004M přímé konkurenci nestačí, ale nechtějí do Bahrajnu přivézt neotestovaný monopost.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků