Firmy v ČR se zajímají o elektromobilitu

Tři pětiny firem se zajímají o informace týkající se elektromobility a její přínosy. Více než pětina společností projevuje předběžný zájem o budoucí koupi elektromobilů nebo instalaci dobíjecí stanice a přibližně každá sedmá firma o tom reálně uvažuje již v dohledné době. To jsou zjištění průzkumu realizovaného společností Liberal Consulting mezi více než sto firmami v Česku.

Firmy všeobecně očekávají, že masivní produkce vozidel na elektrický pohon bude odpovědí automobilek na omezené a stále se ztenčující zásoby fosilních paliv. Proto bedlivě sledují informace, jež se v médiích i jinde objevují, některé společnosti již vyzkoušely zapůjčený elektromobil a v převážné většině byly spokojeny.

Současně si zástupci firem uvědomují, že dalšímu rozvoji elektromobility dosud brání řada překážek. Mezi výhradami, které nejčastěji uvádějí, je omezený výběr elektrovozů (značek i typů), jejich stále poměrně vysoká cena, omezený dojezd či nedostatečná infrastruktura pro dobíjení. Nové obchodní modely, pokračující rozvoj technologií a snižující se cena elektromobilů však dávají reálnou naději, že tyto překážky budou brzy překonány a dojde k opravdovému boomu v této oblasti.

„Vláda a odpovědné instituce mohou významně stimulovat rozvoj elektromobility, zejména ve větších městech, kde jsou přínosy pro životní prostředí nejhmatatelnější. Například zavedením vozidel na elektrický pohon ve službách, které jsou občanům a firmám poskytovány prostřednictvím státních podniků či organizací. Dále využíváním evropských fondů na projekty podporující ochranu životního prostředí a také definicí elektromobility jako odvětví blízké budoucnosti, jež může díky inovacím a vývoji nových technologií hrát důležitou roli pro zvyšování konkurenceschopnosti ČR,“ prohlásil předseda Unie elektromobility Svatoslav Novák.

Uvedený průzkum byl uskutečněn v České republice mezi více než stovkou společností z různých oborů (dohromady 104 firem).

Jednotlivá zjištění přehledně:
• 60 % firem projevuje vážný zájem o informace týkající se elektromobility.
• 22 % firem projevuje předběžný zájem o budoucí nákup elektromobilů či instalaci dobíjecích stanic v rámci jejich obchodní činnosti – ať již pro své vlastní potřeby nebo pro komerční využití.
• 14 % firem reálně zvažuje nákup elektrovozů či instalaci dobíjecích stanic – pro své vlastní potřeby nebo komerční účely.

Zdroj: Unie elektromobility

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků