Firmy v ČR se zajímají o elektromobilitu

Tři pětiny firem se zajímají o informace týkající se elektromobility a její přínosy. Více než pětina společností projevuje předběžný zájem o budoucí koupi elektromobilů nebo instalaci dobíjecí stanice a přibližně každá sedmá firma o tom reálně uvažuje již v dohledné době. To jsou zjištění průzkumu realizovaného společností Liberal Consulting mezi více než sto firmami v Česku.

Firmy všeobecně očekávají, že masivní produkce vozidel na elektrický pohon bude odpovědí automobilek na omezené a stále se ztenčující zásoby fosilních paliv. Proto bedlivě sledují informace, jež se v médiích i jinde objevují, některé společnosti již vyzkoušely zapůjčený elektromobil a v převážné většině byly spokojeny.

Současně si zástupci firem uvědomují, že dalšímu rozvoji elektromobility dosud brání řada překážek. Mezi výhradami, které nejčastěji uvádějí, je omezený výběr elektrovozů (značek i typů), jejich stále poměrně vysoká cena, omezený dojezd či nedostatečná infrastruktura pro dobíjení. Nové obchodní modely, pokračující rozvoj technologií a snižující se cena elektromobilů však dávají reálnou naději, že tyto překážky budou brzy překonány a dojde k opravdovému boomu v této oblasti.

„Vláda a odpovědné instituce mohou významně stimulovat rozvoj elektromobility, zejména ve větších městech, kde jsou přínosy pro životní prostředí nejhmatatelnější. Například zavedením vozidel na elektrický pohon ve službách, které jsou občanům a firmám poskytovány prostřednictvím státních podniků či organizací. Dále využíváním evropských fondů na projekty podporující ochranu životního prostředí a také definicí elektromobility jako odvětví blízké budoucnosti, jež může díky inovacím a vývoji nových technologií hrát důležitou roli pro zvyšování konkurenceschopnosti ČR,“ prohlásil předseda Unie elektromobility Svatoslav Novák.

Uvedený průzkum byl uskutečněn v České republice mezi více než stovkou společností z různých oborů (dohromady 104 firem).

Jednotlivá zjištění přehledně:
• 60 % firem projevuje vážný zájem o informace týkající se elektromobility.
• 22 % firem projevuje předběžný zájem o budoucí nákup elektromobilů či instalaci dobíjecích stanic v rámci jejich obchodní činnosti – ať již pro své vlastní potřeby nebo pro komerční využití.
• 14 % firem reálně zvažuje nákup elektrovozů či instalaci dobíjecích stanic – pro své vlastní potřeby nebo komerční účely.

Zdroj: Unie elektromobility

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků