Firmy v Česku začaly kupovat po krizi luxusní auta

Mnohé firmy zřejmě považují ekonomickou krizi za doznívající, a povolily proto otěže v nakupování reprezentativních limuzín. Od letošního ledna do června se podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) prodalo v obchodní třídě luxusních vozů 264 aut, což je o čtvrtinu více než ve stejném období loni. Pokračuje tak růst z loňského roku, kdy se celkem prodalo 451 těchto vozů, zatímco předloni 361. Uplatnění našly většinou jako služební firemní auta pro top manažery.
 
Nejprodávanějším vozem ve třídě luxusních aut byl podle statistik SDA v prvním pololetí vůz Audi A8 se 78 prodanými kusy, zatímco loni do června to byla téměř polovina. „Za růstem luxusního segmentu vidíme několik faktorů, ale přirozeně nejdůležitější je celkové hospodářské oživení. U Audi tvoří drtivou většinu zákazníků firemní klientela, takže nárůsty prodejů ukazují na rostoucí chuť firem investovat do obnovy vozového parku,“ řekl mluvčí společnosti Import Volkswagen Group Jan Klíma. „Vliv na prodeje má i skutečnost, že firmy v období krize odkládaly výměnu automobilů, takže nyní je v řadě případů jejich vozový park přestárlý a potřebuje obměnu,“ podotkl.

Klepněte pro větší obrázek

Na druhém místě podle počtu registrací je Mercedes Benz S, třetí je BMW 7. Oba vozy zaznamenaly pokles na 61, respektive 55 prodaných vozů. Čtvrtý je pak Mercedes Benz R, jenž naopak zaznamenal nárůst o více než sto procent na 53 vozů.

Také podle tajemníka SDA Pavla Tunkla se na nárůstu prodejů v nejluxusnější třídě projevilo to, že se část firem vzpamatovala z důsledků krize. „Dříve hodně šetřily, dnes si mohou dovolit více. Řekl bych to takto: v době krize by si koupily Audi A6, nyní už si mohou dovolit A8,“ řekl Tunkl. Ve statistikách SDA v obchodní třídě luxusních vozů přitom nejsou vedeny značky jako Bentley, Lincoln či RollsRoyce. Jejich prodeje se v minulých letech pohybovaly spíše v řádu kusů, nejvýše kolem dvou desítek ročně.
 

Zdroj: www.E15

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky