Firmy v Česku začaly kupovat po krizi luxusní auta

Mnohé firmy zřejmě považují ekonomickou krizi za doznívající, a povolily proto otěže v nakupování reprezentativních limuzín. Od letošního ledna do června se podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) prodalo v obchodní třídě luxusních vozů 264 aut, což je o čtvrtinu více než ve stejném období loni. Pokračuje tak růst z loňského roku, kdy se celkem prodalo 451 těchto vozů, zatímco předloni 361. Uplatnění našly většinou jako služební firemní auta pro top manažery.
 
Nejprodávanějším vozem ve třídě luxusních aut byl podle statistik SDA v prvním pololetí vůz Audi A8 se 78 prodanými kusy, zatímco loni do června to byla téměř polovina. „Za růstem luxusního segmentu vidíme několik faktorů, ale přirozeně nejdůležitější je celkové hospodářské oživení. U Audi tvoří drtivou většinu zákazníků firemní klientela, takže nárůsty prodejů ukazují na rostoucí chuť firem investovat do obnovy vozového parku,“ řekl mluvčí společnosti Import Volkswagen Group Jan Klíma. „Vliv na prodeje má i skutečnost, že firmy v období krize odkládaly výměnu automobilů, takže nyní je v řadě případů jejich vozový park přestárlý a potřebuje obměnu,“ podotkl.

Klepněte pro větší obrázek

Na druhém místě podle počtu registrací je Mercedes Benz S, třetí je BMW 7. Oba vozy zaznamenaly pokles na 61, respektive 55 prodaných vozů. Čtvrtý je pak Mercedes Benz R, jenž naopak zaznamenal nárůst o více než sto procent na 53 vozů.

Také podle tajemníka SDA Pavla Tunkla se na nárůstu prodejů v nejluxusnější třídě projevilo to, že se část firem vzpamatovala z důsledků krize. „Dříve hodně šetřily, dnes si mohou dovolit více. Řekl bych to takto: v době krize by si koupily Audi A6, nyní už si mohou dovolit A8,“ řekl Tunkl. Ve statistikách SDA v obchodní třídě luxusních vozů přitom nejsou vedeny značky jako Bentley, Lincoln či RollsRoyce. Jejich prodeje se v minulých letech pohybovaly spíše v řádu kusů, nejvýše kolem dvou desítek ročně.
 

Zdroj: www.E15

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků