Firma dosáhla svého. Tabule „Zde stavěla Skanska“ musí zmizet

Firma dosáhla svého. Tabule „Zde stavěla Skanska“ musí zmizet

Půldruhého měsíce upozorňovaly řidiče na některých dálničních úsecích cedule s nápisy „Zde stavěla Skanska“ na nekvalitní práci této společnosti. To se teď má ale změnit, protože na základě předběžného rozhodnutí Městského soudu v Praze je nesmí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dál používat.

Spor společnosti Skanska s ŘSD, ministerstvem dopravy a potažmo jeho šéfem Vítem Bártou, který se týkal reklamací několika úseků nových dálnic, přerostl původní rámec procesu a byl zmiňován i v souvislosti s nedávnou Bártovou demisí. Ministr v březnu zaútočil ostrými slovy na stavební firmu a k zvýraznění svých argumentů nechal na diskutovaných úsecích vztyčit zmíněné tabule. Společnost proti tomu samozřejmě protestovala.

„Výpady pana ministra Bárty a jeho prodloužené ruky ŘSD jsme trpělivě snášeli skoro měsíc. Dospěli jsme k závěru, že kvalitu naší práce musíme chránit i s pomocí právních kroků,” komentoval situaci generální ředitel Skanska Dan Ťok. Společnost se podle něj snažila všechny reklamace vyřešit v rámci smluv, ale na lživé informace ze strany ŘSD o kvalitě práce, posudcích a reklamacích zareagovala trestním oznámenením proti poškozování dobré pověsti. To by mohlo firmě vynést kromě omluvy i odškodné ve výši padesát milionů korun.  

Klepněte pro větší obrázek
Tyto cedule musí být od nekvalitně zhotovených silnic odstraněny

ŘSD reklamovalo u společnosti Skanska zvlněný povrch vozovky na D11, sesuvy svahů na D47 u Bílovce a nestandardní svodidla na D1 a celkovou výši odhadlo 600 milionů korun. Firma pokládá takovou sumu za přemrštěnou. V místech, kde na dálničních úsecích dosud stojí tabule, byla i snížena maximální rychlost.

Ministerstvo dopravy, jehož se předběžné opatření soudu přímo netýká, však vidí v případu kladný posun. „Skanska se po tlaku ministra Bárty rozhodla opět vést jednání s ŘSD a začala i s výměnou nestandardních svodidel, se kterou dříve otálela. To je jednoznačně posun správným směrem, který výrazně zvyšuje bezpečnost projíždějících řidičů na reklamovaných úsecích,“ sdělil AutoRevue.cz tiskový mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

„Zatím víme o předběžném rozhodnutí soudu jen z médií,“ říkala včera AutoRevue.cz Martina Vápeníková z ŘSD. „Po jeho obdržení budeme samozřejmě výrok Městského soudu v Praze respektovat,“ dodala.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků