Firma dosáhla svého. Tabule „Zde stavěla Skanska“ musí zmizet

Firma dosáhla svého. Tabule „Zde stavěla Skanska“ musí zmizet

Půldruhého měsíce upozorňovaly řidiče na některých dálničních úsecích cedule s nápisy „Zde stavěla Skanska“ na nekvalitní práci této společnosti. To se teď má ale změnit, protože na základě předběžného rozhodnutí Městského soudu v Praze je nesmí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dál používat.

Spor společnosti Skanska s ŘSD, ministerstvem dopravy a potažmo jeho šéfem Vítem Bártou, který se týkal reklamací několika úseků nových dálnic, přerostl původní rámec procesu a byl zmiňován i v souvislosti s nedávnou Bártovou demisí. Ministr v březnu zaútočil ostrými slovy na stavební firmu a k zvýraznění svých argumentů nechal na diskutovaných úsecích vztyčit zmíněné tabule. Společnost proti tomu samozřejmě protestovala.

„Výpady pana ministra Bárty a jeho prodloužené ruky ŘSD jsme trpělivě snášeli skoro měsíc. Dospěli jsme k závěru, že kvalitu naší práce musíme chránit i s pomocí právních kroků,” komentoval situaci generální ředitel Skanska Dan Ťok. Společnost se podle něj snažila všechny reklamace vyřešit v rámci smluv, ale na lživé informace ze strany ŘSD o kvalitě práce, posudcích a reklamacích zareagovala trestním oznámenením proti poškozování dobré pověsti. To by mohlo firmě vynést kromě omluvy i odškodné ve výši padesát milionů korun.  

Klepněte pro větší obrázek
Tyto cedule musí být od nekvalitně zhotovených silnic odstraněny

ŘSD reklamovalo u společnosti Skanska zvlněný povrch vozovky na D11, sesuvy svahů na D47 u Bílovce a nestandardní svodidla na D1 a celkovou výši odhadlo 600 milionů korun. Firma pokládá takovou sumu za přemrštěnou. V místech, kde na dálničních úsecích dosud stojí tabule, byla i snížena maximální rychlost.

Ministerstvo dopravy, jehož se předběžné opatření soudu přímo netýká, však vidí v případu kladný posun. „Skanska se po tlaku ministra Bárty rozhodla opět vést jednání s ŘSD a začala i s výměnou nestandardních svodidel, se kterou dříve otálela. To je jednoznačně posun správným směrem, který výrazně zvyšuje bezpečnost projíždějících řidičů na reklamovaných úsecích,“ sdělil AutoRevue.cz tiskový mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

„Zatím víme o předběžném rozhodnutí soudu jen z médií,“ říkala včera AutoRevue.cz Martina Vápeníková z ŘSD. „Po jeho obdržení budeme samozřejmě výrok Městského soudu v Praze respektovat,“ dodala.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků