Jelikoz nakup firemnich flotil tak trosku znam z dvacetilete praxe, tak bych rad objasnil jednu vec. Firemni nakupy aut se ridi velmi chladnym kalkulem a firmy nezajima nic jineho, nez vyslena cena. Na rozdil od Pepika z Dolni Lhoty ale firmy zajimaji celkove naklady, a tak se nenechaji amatersky zlakat na akce typu "nejkvalitnejsi SUV v galaxii jiz od 199.999,-Kc. Pomerne komplikovanym vypoctem se stanovuje naklad na ujety kilometr, ktery zohlednuje nikoliv prostou porizovaci cenu, ale rozdil mezi porizovaci cenou a hodnotou vozu v dobe jeho nasledneho prodeje. Zohlednuje se samozrejme vyse pojisteni a naklady a dostupnost servisu. Vsechny vyse uvedene body vedou k tomu co vidite v tabulce, k dominanci koncernu, protoze v techto klicovych parametrech prevysuji konkurenci. Jestli nekdo nekde slysite od Tondy z betonarky, ze jezdi Octavii, protoze jim to naridili, tak bud maji zahranicniho vlastnika, ktery si prosel procesem velmi komplikovaneho mezinarodniho tendru a ma nadnarodni smlouvu s koncernem a do Cech jen poslal doporuceny dopis "od ted budete jezdit v..." a nebo to proste stejnym zpusobem naridil nekdo, kdo stejny tendr resil tady v Cechach a kupodivu se s milym Tondou vuuuubec neporadil. Pokud ma nekdo vsech pet pohromade a nebo je tu nekdo kdo ma svoji vlastni firmu, tak mi da asi za pravdu, ze jaksi neni nikdo, kdo by mi naridil kupovat drazsi a horsi auta :) Naopak soukromnici - rodna cisla, jsou pod vlivem masivni reklamy a nechaji se zblbnout akci cena jiz od.... maji ruzne designove preference, podlehaji radam kamaradu traktoristu v hospodach apod. Firmy nikoliv. Takze pokud chcete nakoupit predevsim vyhodne, inspirujte se u firem, udelali strasnou spoustu prace s vyhledavanim toho jvyhodnejsiho za vas.
S tim, co napsal tom, lze souhlasit jen napul. Porad tu totiz zustava jedna dulezita vec, kterou Tom neuvedl: tzv. fleetovou slevu, na kterou soukroma osoba (obzvlast u koncernu) jen tak nedosahne. V pripade fleet. slevy 26% z napr. 400 000,- udela v celkove kalkulaci pomerne nezanedbatelnou sumicku, ze? Takze to, co je pro firmy opravdu vyhodne, nemusi byt vyhodne pro obycejneho cloveka.
To s tebou musim samozrejme souhlasit. Jenze i tady to hraje ve prospech koncernu a taky vyse zminenych japoncu. Nejvetsi slevy fleetovym zakaznikum dava Hjundaj. U nich neni problem, kdyz si chteji zakaznika koupit, dat slevu i pres 40%...!!! U nekterych strategickych zakazek se opravdu dokazi vybicovat, a tak kdyz budete chtit Hjundaj, nebojte se na ne zatlacit, maji na to... ;-) Koneckoncu u Hjundaje jsou dukazem ruzne akcni nabidky mezi ctyrma ocima na jiz dlouho zaregistrovane vozy, kdy koupite i40 za cenu dobre vybavene Fiesty - a stejne to nikdo nechce. Podobne slevy umi fracouzi, treba Peugeot se toho fakt neboji a kupodivu mu to neni, stejne jako Hjundaji, nic platne, protoze propad ceny a servisni naklady jsou astronomicke, a tak i pres brutalni slevy jsou drazi. Nadstandardni slevy pak umi jeste Opel - zejmena u Insignie a predchozi generace Astry to byla spise charita nez prodej a ani Ford se toho neboji. Skodovka a VW tezi hlavne z abnormalne vysoke zustatkove hodnoty, takze nemusi byt tak aktivni pri rozdavani slev i kdyz to neni spatne.Takze jenpro shrnuti, tento tvuj argument plati v podstate jen u par japoncu, kteri fleet proste neumi obslouzit a nemaji mu co nabidnout - cenu a dostupnost servisu, zajimavou zustatkovou hodnotu.
Zase další blud, mýtus - "propad ceny a servisni naklady jsou astronomicke". Čerpáno z hospodských keců? Jestli i management kdejakých podniků čerpá s těchto zdrojů, tak není divu, že jsou objemy fleetu takové, jaké jsou. Já vím, vždyť i manager podnikatel nebo jen živnostníček je jen člověk, který si na "jedno" zajde. Rozhodně propad ceny, ani servisní náklady nejsou u H astronomické. Jsou +/- stejné jako u ostatních značek.Jeden příklad aut po 4. letech:http://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/ix2...... ... http://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/...... ... Jediný souhlas - H umí udělat slevy a výrazné, nejen ve fleetu.
Omluva za nefunkční odkazy.Zde již funkční:http://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/ix2... ... http://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/... ...
:-D priteli, kazdy se necim zivime, predpokladam, ze u tebe to prace s auty neni... Jednak jsi vybral "typicke" fleetove vozy, zejmena Golf 1,2 TSI DSG :-D a jednak, ze se nekdo snazi nejaky vuz prodat na S Autu za nejakou svoji snovou cenu jeste neznamena, ze si to nekdo za tuto cenu koupi. Vetsina fleetu dnes jezdi pod operativnim leasingem a muzes si byt sakra jisty, ze ti dobre vedi co pocitaji. To, ze ma Hjundaj astronomicke servisni naklady a mizernou zustatkovou hodnotu je v nasi branzi obecne znama vec a proto na nich nikdo nejezdi. Vyjimku tvori pripady, kdy ma 100% vahu pri vyberovem rizeni vstupni cena - hodne statnich zakazek, a tam se obcas Hjundaj proda (policie, posta, hasici). Pak toho obvykle dost lituji, jako napr. nyni policie s ix35. Kazdopadne je fakt, ze Hjundaj je stedrej, takze pokud jsi si tuto znacku oblibil, koukej usmlouvat aspon 20% slevu, to je u nich v pohode a jinde to nedostanes ;-)
Měl bys hluboce zvážit změnu povolání a můžeš to poradit i většině tvým spolupracovníkům. Žijete v nějakém bludu možná z minulosti. "To, ze ma Hjundaj astronomicke servisni naklady a mizernou zustatkovou hodnotu je v nasi branzi obecne znama vec a proto na nich nikdo nejezdi." Proto u nás v roce 2015 prodal ve fleetu 10 566 aut s 53,67 % podílem oproti soukromým registracím. Je čtvrtou nejprodávanější fleetovou značkou v zemi. V soukromém sektoru je na druhém místě. Jelikož ty tisíce aut nevidím jezdit v barvách policie, hasičů nebo pošty, tak podle tebe budou ostatní fleetoví zákazníci nejspíš úplní idioti, kteří si nedokáží nic spočítat, nebo ta auta dostali od Hyundaie nejspíš "zadarmo".K S Autu, mohl bys vědět, že přebírají většinu inzerátů v ČR.Dále, vybral jsem ix20 jako typický fleet, který provozuje třeba pošta. Bylo to jen pro všeobecnou představu o zůstatkových cenách. A je mi úplně jedno, kdo to kdy a za kolik koupí, stejně jako u toho Golfu s jeho snovou cenou, pro kterou už tam nějaký ten pátek visí.PS: Píšeme Hyundai a ne Hjundaj, což mě u tvé "profesionality" udivuje.;-)
Kazdy by mel delat co ho bavi a ja mam svoji praci rad, takze o zmene neuvazuji. Kazdopadne tva neznalost tohoto prostredi je prirozena, jen je neprirozene, kterak vychazis z domnenek a ignorujes fakta. Nabizim ti ferovou moznost, ze ti poskytnu odkazy na kontakty z operativnich leasingovek, kde si muzes overit, ze Hjundaj ma astronomicke (rozumej vyrazne vyssi nez Skodovka) servisni naklady a mizernou (rozumej vyrazne nizsi) zustatkovou hodnotu. Kdyz tedy potkavas ty tisice aut, ktere nejsou ani posty a ani policie, tak mi napis dve/tri vyznamne firmy, ktere jezdi v Hjundaji. Hjundaj mimochodem vyuziva firemni registrace na tisice vozidel ze "samoregistrace" na sebe a pak - a to uz je na jinou diskusi, na zakryti reexportu. Jinak ix20 neni a ani nemuze byt typicky fleet, typicky fleet u Hjundaje je i30/i40... ;-)
Bez urážky. Takže, ještě než ukončím tuto diskuzi, která nemá význam, jelikož je IMHO zbytečné diskutovat s někým, kdo buďto překrucuje, nebo jen nezná význam slov "astronomické servisní náklady" tzn. o mnoho řádů vyšších a tím pádem tu šíří bludy, jelikož tohle rozhodně nejsou fakta, tak si dovolím, pro spokojenost, uvést několik významných firem, které jezdí v Hyundai např.:UNICREDIT BANK A.S., UNIQA POJIŠŤOVNA A.S., HANÁCKÁ KYSELKA S.R.O., FTV PRIMA, atd., atd.http://www.hyundai.cz/pro-firmy/spokojeni-zakaz... ... Mimochodem, zde je fleet u Hyundaie, a opět nemusíme pro info chodit daleko:http://www.hyundai.cz/pro-firmy/dokonaly-vozovy... ... PS: kontakty z operativních leasingovek si umím obstarat sám.
Omlouvam se, ale musim reagovat... Pokud me osocis z prekrucovani, pak sam neprekrucuj. Nikde jsem neuvedl, ze o "mnoho radu vyssich..." nicmene v souctu servisnich nakladu v prubehu operativniho leasingu se skutecne jedna o astronomicky rozdil mezi napr i30 a Octavii. U techto dvou vozu je to extra patrne, protoze na ceniku je Octavia cca o 100.000,-drazsi, slevu umi Hjundaj vyssi a i tak je splatka operativniho leasingu na Octavvi nizsi... B-] cim to je? ;-)Jinak z uvedenych firemnich flotil bych rad uvedl, ze unicredit banka uz nakupuje opet skodovky. Policie a posta jsou mnou vyse uvedene "firmy", o kterych jsi sam tvrdil, ze nepotkavas Hjundaje v techto barvach, Siko nakoupi kazdy kus jinde, kde mu zrovna daji nejlepsi cenu, takze se nejedna o zadny fleet. Fotbalisti to maji z povinnosti v ramci sponzoringu a rozhodne za ty auta neplati. Takze TV Prima a Ondrasovka... Vidim, ze pracujes pro Hjundaj, tak preji hodne stesti, uprimne. Myslim ze to s Vladimirem neni vubec jednoduche... A hlavne, kazdy novy prodany vuz, ktery ze silnic vymete ty dvacet let stary popelnice se pocita!
Taky musím reagovat. Nemám s firmou Hyundai vůbec nic společného. Takže ještě jednou, nic nepřekrucuji, slovo "ASTRONOMICKÉ" náklady v překladu znamená, že jsou mnohonásobně - 10/xtou tzn. 10 na druhou až nekonečno. Je to stejný nesmysl, jako bys napsal "o mnoho řádů vyšší". Takhle se šíří panika. Ostatní už nechci komentovat - ztráta času.
Cena za servisní prohlídky je u těchto značek srovnatelná a není ani důvod aby nebyla. Rozdíl je v tom, a proto vychází tabulkové škoda výhodnější, že H ma interval 1rok/20tkm a skoda 2roky/30tkm. Zároveň má škoda záruku 2roky a H 5 a to bez omezeni km. I blbec musi pochopit co je vyhodnejsi. Ano za servisní prohlídky u H das vic,protože jich bude víc, ale i po záruce bude to auto v dobrý kondici. A všimli jste si někdo ze na rozdíl od řidičů koncernovych aut,ridici H nevozi 2litry oleje v kufru na dolevani? :)
Naprostý souhlas. Mám ve firmě cca 13 aut a při nákupech se řídíme výpočtem ceny na km, kde se zohledňuje nejen pořizovací cena, ale také servisní náklady, spotřeba, pojištění a hodnota při prodeji. Pokud se tohle spočte, vychází nejlépe VW group. To je prostě chladný kalkul pouze na základě cen, no emotions.
jenze nasledny servis japonce je jen benzin a olej. Kdez to vw s diesely tu oprava tam oprava takze je drazsi kdyz vemu v potaz vstriky filtr atd tak diesel stoji jako benzin se sedmilitrovou spotrebou.
Jirko neblazni... Tvuj sen o absolutne spolehlivych japonskych autech uz jen pouha iluze devadesatych let. Pouzivaji stejne komponenty od stejnych dodavatelu jako kdokoliv jiny. Jejich obrovskou nevyhodou je vysoka vstupni cena (neumeji/nechteji dat akceptovatelnou slevu) velky propad hodnoty pri naslednem prodeji a drahy servis. Proto tady japonce ve fleetu temer vubec nevidis. Do nedavna pouzivala treba Kofola Toyotu a i ta uz je taky ve Skodovce. Jinak se zkus zeptat na operativnich leasingovkach, jak je to spolehlivosti a cenou servisu. Velmi rychle zjistis, ze Tvoje predstavy jsou jen ovlivnene napisy z reklamniho letaku. Treba LeasePlan ma cca 20tisic aut, Arval vic nez 15tisic, to uz je slusny vzorek na to, aby mohli posoudit a potvrdit, ze Skodovka je proste nejvyhodnejsi ;-)
No a Metro na Slovensku jazdi na koncerne (managment) a obchodaci na Fabiach. A koncia s nimi. Managment dostal volnu ruku s cenovym limitom a OZ pojdu pravdepodobne do Kie al. Peugeotu. Ine som ale chcel. Suhlasim, ze prepocet na KM vychadza z koncernu v pohode, obzvlast ak tie auta najazdia max. 150.000 km za 4 roky. Predavaju sa zvacsa zachovale v interieri a mlade. Preto taka vysoka hodnota pri naslednom predaji. Problem pri sukromnej osobe moze byt servis po rokoch. Sukromna osoba si zvycajne nechava auto 8 a viac rokov, zvysena cena na servis prichadza v tomto obdobi a dovolim si tvrdit, ze pri koncerne budu naklady vyssie ako pri japoncovi. Obzvlast pri benzinovom motore, co, ako uznas, sukr. osoba preferuje.
Uplne nerozumim tomu od koho dostal management volnou ruku...(?) No a pokud neresi cenovy limit, pak je jasne, ze si mohou poridit treba Rande Rovera :-DS tim tvrzenim o servisnich nakladech bud opatrny. Mam velmi blizko k servisnimu oddeleni jedne japonske znacky a jak jsem uz tady uvedl, japonska spolehlivost je jiz spise nostalgickou vzpominkou na devadesata leta. A je to logicke... Jednotlive komponenty motoru jsou automobilkam dodavane od stejnych subdodavatelu v ramci snizovani nakladu. Takze pravdu mit muzes a nebo take ne.
Managment dostal volnu ruku vo vybere, ci uz znacky alebo kategorie auta, ale samozrejme s cenovym limitom. Ak sa do 30.000 zmesti s RR, tak pokojne i ten. Predtym bol na vyber iba Sup. alebo Passat, prip. A4, (sedan al. kombi).Benzinovy motor som spomenul umyselne, pretoze tu ma porovnanie koncern/japonec este ako tak zmysel. Jednoduchsie japonske atmosfery budu menej nakladne na udrzbu po najazde 180.000 a viac ako turbami dopovane maloobjemy (pre objektivnost, plati v podstate takmer pre celu EU produkciu)No a pokial ide o casti podvozka alebo karoserie, cena ND je +/- rovnaka (v danej triede, samozrejme)
proto mam taky japonce z konce devadesatych let kombi jedna ctyrka a o tyden zavolat driv mam jedna osmicku se stosedmdesati konmi atmo. Tak se loni koupila jedna ctyrka usporna jizda pet celych set litru normal sest a půl a plnej knedlik dalnice nejdu pod stosedesat gps osm a půl . Max rychlost stosedmdesat dva podle papiru a real co se mi povedl stodevadesat gps
Není to tak. Je třeba počítat že každé auto kupujeme s prodlouženou záruku na 5 let. Takže je nám úplně jedno co se vysype. Neplatím nic. A auto nemám déle než cca 5 let. Krom pár výjimek.
No tak decka, kdyz uz nesouhlasite, tak napiste proc! Poucte me, jak to funguje ve fleetu ;-)
Reakce - Tom | 23. 01. 2016 13:46 | [217.168.210.xxx] - trošku se Tome mírni s prezentováním svých "znalostí", cituji tvoje věty:"Jelikoz nakup firemnich flotil tak trosku znam z dvacetilete praxe, tak bych rad objasnil jednu vec. Firemni nakupy aut se ridi velmi chladnym kalkulem a firmy nezajima nic jineho, nez vysledna cena. Na rozdil od Pepika z Dolni Lhoty ale firmy zajimaji celkove naklady, a tak se nenechaji amatersky zlakat na akce typu "nejkvalitnejsi SUV v galaxii jiz od 199.999,-Kc."Vysvětli nám tvůj velmi "chladný kalkul" a "nic jiného než výsledná cena", když z celkového počtu 173283 vozů registrovaných na firmy je jen 59144 vozů Škoda. Z řady tisíců aut renomovaných a luxusních značek registrovaných na firmy vyplývá, že to není jen o "chladném kalkulu" a o tom, že je to jen "o výsledné ceně". Jinak já mám služební Octavii a nikdy jsem o výběru nerozhodoval - co dostanu, s tím jezdím. Mohu podotknout jediné, že o výběru firemní flotily rozhoduje celá řada hledisek, nejen ty hlediska, které jsi připomněl. A fungují bohužel i "jistá" "motivační" hlediska, která jsou naprosto vzdálená "chladnému kalkulu". Připadá mi Tome, jako bys spadnul s Měsíce a nežil v Česku...:-/
Josefe, tak ja se budu mirnit... ;-) Je dulezite si uvedomit a tady mas pravdu, ze jsem to dostatecne neoddelil, je nutne rozlisit mezi registraci na firmu (vc. OSVC, firmicek do trech aut apod.), kdy je rozhodovaci faktor velmi podobny soukromym osobam a fleetem, tedy nakupem do vetsich firem nad 10 aut rocne. Tyto nakupy se vetsinou praktikuji pres operativni leasing a zde nastupuje, obvykle, "chladny kalkul"...Motivacni hlediska skutecne existuji, neni to tak davno, kdy francouzke firmy pusobici v CR dostali "doporuceni" ze sve rodne zeme, ze maji podporit domaci automobilky, a tak se houfne prechazelo k Renaultum a Peugeotum...
Ještě Tome připomenu důležitý parametr typický pro užitková vozidla, a to je charakter a rozměry zboží (třeba europalety, stroje, nábytek,...), které je potřebné převážet (a samozřejmě nakládat a vykládat - nemají všude například na vysokozdv. dlouhé "vidle"...). Je i řada dalších hledisek - není to jen o prostém finančním kalkulu, který se dá jednoduše použít jen pro osobní vozy (k přepravě osob se dá použít cokoliv...).
a jeste bych pridal vse v praci je diesel ja jezdim na benzinu. U benzinu kdyz se chci rozjet na horsim povrchu s atmo uplne presne si mohu korigovat pres psojku zaber na predni kola. Kdyz jsem to zkousel u dieselu tak to chcipa takze ne zcela plnej knedlik ale min sedesat procent plynu aby to nechciplo na horsim povrchu u benzinu i jednotky procent vykonu.
osmdesat procent je skoda a to maj kolikrat narizeny koupit jinak by si skoda neskrtla.
A kdo to nařídil? A komu? Fakt chytrý příspěvek! Statistika vychází z logického základu.Většina soukromníků nakupujících nové vozy je ve třech skupinách:1) Co nejvíc muziky za co nejméně peněz. Ti budou vychvalovat zejména korejské parodie na automobil. A dále low-cost od francouzů (vč. Dacie), italů apod.2) Nechci být kusovka v stříbrné Octavii, chci se odlišit za každou cenu. Pak pořídí větší frantíky a korejce (no to je fakt výhra :-/ ), nebo mají víc rozumu a pořídí třeba Opel, Ford, Toyotu atd.3) Mám na to a nejsem debil. Těch je ale málo a rozhodně si nekoupí francouze nebo korejce. Výběr mají slušný.Naopak firemní klientela také razí názor co nejvíc muziky za co nejméně peněz, ale není blbá, aby hleděla jen na cenu. Dobře zváží pořizovací a provozní náklady, budoucí cenu ojetiny a také trochu prestiž (a ta je větší u malé Fabie než u velkého Hyundai). No a pak jí určitě vyjdou produkty od koncernu VW a naopak nevyjdou korejci a frantíci.Měřítkem jakosti, ať se to komu líbí nebo ne, není prodej soukromníkům, ale fleet B-]
Pane vachmajster vy jste hlava. Tatínek a maminka byli zajisté sourozenci.
Jsi úplně mimo. Prestiž u Fabie, potažmo u škodovky?:-D Kde žiješ? To si myslí jen u nás duchem malí lidi.;-)
znam vysoce postaveneho mamagera jedne firmy maj to narizeny jako policie auto s radarem je jen skoda vidim nejsem slepej.
tak třeba u nás pouze VW group, i kdybych chtěl něco jiného, mám smůlu...B-]
Ked by som znova pozeral po aute tak znova pozeram v radoch koncernu. Koncern mi vyhovuje svojou - ergonomiou interieru, jednoduchym ale nestarnucim a pohladnym designom pre mna. Nemam rad eru vlniek, oblin ( korejci ) spuchlin ( peugeot ) - (okrem teraz novej 308 ) a vesmirnej ufo stanice ( honda )Nikto nemusi suhlasit, je to moje hodnotenie a pohlad. Skratka svetla musim zapnut otocnym vypinacom na lavej strane :-) ziadne otacanim pacok pod volantom ;-)
Tak samozřejmě VW fans jsou profláklí tím že mají nízké IQ. Proto jim vyhovují jednoduché tvary holt tak nějak patří k jednoduchému mozku. A kdyby jim změnili jednu páčku či spínač tak už by se neuměli ani rozjet. Blahoslavení chudí duchem neboť jejich bude království nebeské.
Ó jak jsi moudrý... :-D:-D:-D V tom pripade maji nejchytrejsi zakazniky u Sangjongu, ten ma tak komplikovany design, ze ho pochopi jen hrstka nadprumerne inteligentnich jedincu
To je především o zvyku ze starých koncernů ;-) Také jsem se cítil trochu nejistě, když jsem před časem ze Škodovky přesedlal do Subaru, protože jsem by zvyklej mít vše rozmístěno dle standardu koncernu. Dnes můžu říci, že většinu věcí řeší Japonci lépe, ale některé měl lépe řešené koncern, třeba velikost loketní opěrky, výška opěrky ve dveřích nebo palubní počítač. Ostatní věci měl koncern řešeny hůře.
nemci maj priserne resenou radicku. Mame v praci golfa treti generace zpatecka pred jednickou to vymyslel debil jak opel a mame i mercedes gl ppriserna slupka neskutecne predrazena zpatecka tez pred jednickou nemec mi nesmi do baraku.
Ahoj Jirko, můžu se zeptat, kde chceš mít a jak chceš řadit zpátečku u 6-kvaltové převodovky? Díky
Jako chapu, ze si zvyklej poustet svetla rucne, ale je proboha 21. stoleti!! Chapu, ze k VW tahle vymozenost asi jeste nedorazila B-]
Co třeba tak. Jelikož v CZ je průměrná mzda oproti západní Eu mizivá, dohání prodeje aut firemní klientela a preprodeje...
Firemní zákazníci jsou i OSVČ. Takže místo aby řemeslník měl auto na sebe jako občana, koupí je na IČ. Spousta značek má různé výhody pro IČ zákazníky. Třeba jiné financování, extra slevu a podobně. Nezapomínejte, že i majitel firmy má auto, které by jinak kupoval na sebe. Takže bych to neviděl tak dramaticky s těmi prodeji na "člověka".
Rozdiel v pripade Skody ci VW to dramaticky je...Znamena to, ze v absolutnom vyjadreni poctu vozidiel sa tieto 2 znacky mozu chvastat kolko chcu, ale v reale: "Kdo maže - ten jede!" (krasna ceska veta s velkou vypovednou hodnotou :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.