Finská rallye

Padesátý ročník Finské rally začal krátkou 7 kilometrovou zkouškou. Velmi rychlou RZ vedoucí po širokých šotolinových cestách, vyhrál Marcus Gronholm. Druhý skončil Richard Burns a třetí Harri Rovanpera.
Finská rallye
RZ 1

Padesátý ročník Finské rally začal krátkou 7 kilometrovou zkouškou. Velmi rychlou RZ vedoucí po širokých šotolinových cestách, vyhrál Marcus Gronholm. Druhý skončil Richard Burns a třetí Harri Rovanpera.

RZ 2

Stejně jako první RZ i druhou RZ vyhrál Marcus Gronholm. Na dvacetikilometrové RZ dojel druhý Richard Burns a třetí byl opět Harri Rovanpera.

RZ 3

Na třetí RZ byl opět první Marcus Gronholm, druhý Richard Buns a třetí, jak, jinak Harri Rovanpera.

RZ 4

Marcus Gronholm pokračoval ve spanilé jízdě a o 3,4 s porazil druhého Richarda Burnse. Francois Delecour, řídící třetí Peugeot dokázal zajet čas naprosto shodný s Richardem Burnsem.

RZ 5

Na páté RZ zvítězil Gronholm a druhý skončil Carlos Sainz. Tommi Makinen zvolil příliš měkké pneumatiky a nedokázal zopakovat čtvrté místo z RZ 4

RZ 6

První RZ, kterou nevyhrál Marcus Gronholm. Šestou RZ vyhrál Richard Burns před Colinem McRaem a Marcusem Gronholmem. Didier Auriol se potýkal s porouchaným řízením svého Seatu a ztratil 50 vteřin.

RZ 7

Prvních pět jezdců skončilo v jedné vteřině. Opět zvítězil Richard Burns před Marcusem Gronholmem. Díky malým rozdílům neměla zkouška příliš vliv na celkové pořadí.

RZ 8

Zvítězil Marcus Gronholm o 1,5 s před Richardem Burnsem. Juha Kankkunen skončil třetí a poskočil z 8 na 5 místo celkově.

RZ 9

Nejrychlejší byl Richad Burns před druhým Marcusem Gronholmem.

RZ 10

Desátá RZ byl tzv. Super Special. Jelo se na klusácké dráze. Startovaly vždy dva vozy proti sobě. Jeli se vždy dvě kola. Zkouška však podle očekávání nepřinesla žádné velké změny v pořadí.

RZ 11

Jedenáctou RZ byla zahájena druhá etapa rally. Třicetikilometrovou RZ dokázal nejrychleji zajet Marcus Granholm. Druhý Richard Burns zratil 4,8 s. Po projetí cílem měl nehodu a jeho působení v rally skončilo. Znamenalo to, že se Harri Rovanpera posunul na druhé místo a Colin McRae na třetí.

RZ 12

Na dvanácté RZ byl nejrychlejší Sebastian Lindholm s druhým továrním Peugeotem. Lindholm byl o 1,2 s rychlejší než Marcus Gronholm. Třetí byl Harri Rovanpera.

RZ 13

Juha Kankunnen dosáhl prvního vítězství v RZ. Druhý skončil Marcus Gronholm a upevnil si tak téměr 40 vteřinové vedení v absolutním pořadí.

RZ 14

Čtrnáctou RZ vyhrál Colin McRae.

RZ 15

Vyhrál ji Juha Kankkunen. Sebastian Lindholm ztratil 15 vteřin díky problémům s turbodmychadlem a propadl se na šestou pozici, 3 vteřiny za Makinena.

RZ 16

Nejdelší RZ (34 km) vyhrál Marcus Gronholm před Harrim Rovanperou. Tommi Makinen odolal útokům Lindholma a posunul se na čtvrté místo.

RZ 17

Přestože Marcus Granholm měl téměr 50 vteřinový náskok, nijak neslevil z tempa a vyhrál i RZ17. Colin McRae překonal o 3,7 s Harriho Rovanperu a skončil druhý na této RZ.

RZ 18

I druhá etapa končila Super Speciálem na klusácké dráze. Opět vyhrál Marcus Gronholm.

RZ 19

Colin McRae zahájil mohutný útok na Harriho Rovanperu a zvítězil v 19 RZ. Rovanpera však dojel těstě za ním se ztrátou pouze 0,9 s. Třetí skončil Marcus Gronholm.

RZ 20

Na dvacáté RZ bylo podél tratě spousta kamení. Doplatil na to Rovanpera, který jeden z nich trefil a ztratil 13 s. Vyhrál Colin McRae.

RZ 21

Dvacátáprvní RZ začala udělením 20 vteřinové penalizace Rovanperovi za pozdní příjezd od časové kontroly. Po protestu byla však snížena na polovinu. RZ 21 vyhrál Marcus Gronholm.

RZ 22

Harri Rovanpera vyhrál tuto RZ před Tommi Makinenem a Marcusem Gronholmem. V celkovém pořadí se Rovanpera vrátil na druhé místo za Marcuse Gronholma,. a před Colina McRae.

RZ 23

Skvělou jízdou v poslední RZ se Colin McRae vrátil na druhé místo v absolutním pořadí. V poslední RZ porazil Harriho Rovanperu o 6,1 s.

Pokud by však Rovanpera nedostal 10 vteřinovou penalizaci skončil by na druhém místě on a Colin McRae by dojel na místě třetím. Přesto, že Harri Rovanpera skončil na třetím místě může být velmi spokojen s ohledem na to, že jel s Toyotou Corrolou v soukromém týmu Grifone.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků