Finové navrhují řešení pro ovládání vozu, až nebudeme za volantem potřeba

Dotykové madlo dveří, ale i vyhřívání LED světlometů. Technologická společnost si připravuje řešení pro automobily budoucnosti. Některé kousky by ale dobře fungovaly i dnes.

Canatu je finská společnost, která se zabývá vyvíjením inovativních řešení. Často je navíc postaví v designově líbivém kabátku, čímž se jí daří i v různých soutěžích a dostává se tak více mezi lidi. Aktuálně se spojila s japonskou značkou TS Tech a obě firmy společně již uvedly několik esteticky zajímavých a funkčních vylepšení do budoucích aut.

Tesla bez řidiče už na konci roku? Elon Musk stanovil další datum plně autonomní jízdy

Tesla bez řidiče už na konci roku? Elon Musk stanovil další datum plně autonomní jízdy

Jednou z nich je třeba madlo dveří se strukturou včelí plástve, které má v sobě zabudované dotykové plochy pro ovládání vozu. Na modelovém příkladu můžete vidět ovládání sedadla, nicméně určitě by šlo rozšířit i o další funkce. Společnosti uvedly, že podobná vylepšení pomohou lidem při ovládání vozu u třetí stupně autonomní jízdy, tedy když auto jezdí samo, ale řidič je na palubě stále třeba.

S VW Touareg už nemusíte umět parkovat. Dokáže to zcela sám, i přes telefon

S VW Touareg už nemusíte umět parkovat. Dokáže to zcela sám, i přes telefon

Podobných vychytávek mají firmy ale o dost víc. Velmi lákavě zní nová vyhřívaná folie, která je určena na metodu dálkového měření LIDAR. Na tomto systému běží systémy automatické jízdy mnoha výrobců a jeho funkčnost je tak klíčová. Rozhodně se tak nehodí, aby měření vozu zamrzlo.

Ford uvedl nový infotainment se strojovým učením. V Evropě si ale ještě počkáme

Ford uvedl nový infotainment se strojovým učením. V Evropě si ale ještě počkáme

Mezi další vychytávky patří třeba vyhřívání LED světlometů a speciální folie pro dotykové ovládání tlačítek či multifunkční volant bez fyzických tlačítek, který se ovládá stejně jako chytrý telefon pouze dotykem. Canatu nabídne výrobcům automobilů svá řešení v momentě, kdy se začnou vozy s 3. úrovní autonomní jízdy chystat na silnice.

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků