Nový průzkum zveřejněný tento týden ukázal, že současně probíhající krize změnila od začátku roku návyky 69 % anglických řidičů. Foto: Škoda Auto

Nový průzkum zveřejněný tento týden ukázal, že současně probíhající krize změnila od začátku roku návyky 69 % anglických řidičů. | Foto: Škoda Auto

Závěry se ale dají stejně dobře aplikovat i na Čechy.

Závěry se ale dají stejně dobře aplikovat i na Čechy.

Šetření si nechala vypracovat společnost Kwik Fit zabývající se službami pro motoristy a servisem automobilů.  

Šetření si nechala vypracovat společnost Kwik Fit zabývající se službami pro motoristy a servisem automobilů.  

Od začátku letošního roku 35 % dotázaných skutečně omezilo cesty autem pouze na nezbytné případy.

Od začátku letošního roku 35 % dotázaných skutečně omezilo cesty autem pouze na nezbytné případy.

Tato skutečnost platí zejména pro majitele benzinových a dieselových automobilů, kde by se míra nevykonaných cest měla pohybovat kolem 40 %, zatímco majitelé bateriových vozů si odřekli jen 22 % jízd.

Tato skutečnost platí zejména pro majitele benzinových a dieselových automobilů, kde by se míra nevykonaných cest měla pohybovat kolem 40 %, zatímco majitelé bateriových vozů si odřekli jen 22 % jízd.

Zajímavý je také vliv na návyky za volantem. Foto: Škoda Auto

Zajímavý je také vliv na návyky za volantem. | Foto: Škoda Auto

V 21% řidiči přiznali zvýšenou snahu o plynulejší a méně agresivní jízdu. Zdroj: Wells

V 21% řidiči přiznali zvýšenou snahu o plynulejší a méně agresivní jízdu. | Zdroj: Wells

Druhým efektem je celkové snížení rychlosti, které pravidelně aplikuje 14 % respondentů a 17 % to dělá příležitostně. Zdroj: Wells

Druhým efektem je celkové snížení rychlosti, které pravidelně aplikuje 14 % respondentů a 17 % to dělá příležitostně. | Zdroj: Wells

Sklony k úsporné jízdě mají většinou majitelé ekologických vozidel, přestože jsou u nich náklady na ujetý kilometr levnější. Foto: Hyundai

Sklony k úsporné jízdě mají většinou majitelé ekologických vozidel, přestože jsou u nich náklady na ujetý kilometr levnější. | Foto: Hyundai

Krize překvapivě přiměla majitele k větší péči o vůz.  Foto: Nissan

Krize překvapivě přiměla majitele k větší péči o vůz.  | Foto: Nissan

Například 10 % řidičů častěji kontroluje správný tlak v pneumatikách a 11 % dotázaných vyndalo z kufru nepotřebné a těžké věci. Zdroj: Michelin

Například 10 % řidičů častěji kontroluje správný tlak v pneumatikách a 11 % dotázaných vyndalo z kufru nepotřebné a těžké věci. | Zdroj: Michelin

Ze střech zmizely nosiče, které tam jinak zůstávají celoročně.

Ze střech zmizely nosiče, které tam jinak zůstávají celoročně.

Celkově nižší náklady na provoz přiměly 17 % respondentů k výměně vozu s konvenčním pohonem za ekologický. Foto: Nissan

Celkově nižší náklady na provoz přiměly 17 % respondentů k výměně vozu s konvenčním pohonem za ekologický. | Foto: Nissan

Další 4 % sáhla k daleko drastičtějšímu řešení, a to prodeji vozidla bez náhrady. Foto: Škoda Auto

Další 4 % sáhla k daleko drastičtějšímu řešení, a to prodeji vozidla bez náhrady. | Foto: Škoda Auto

Jedná se zejména o řidiče žijící v Londýně, kde by to udělal každý desátý. Foto: Škoda Auto

Jedná se zejména o řidiče žijící v Londýně, kde by to udělal každý desátý. | Foto: Škoda Auto

Může za to alternativa v podobě husté sítě veřejné dopravy, kterou začali více používat pro méně nutné cesty. Foto: Škoda Auto

Může za to alternativa v podobě husté sítě veřejné dopravy, kterou začali více používat pro méně nutné cesty. | Foto: Škoda Auto

Populární je zde i sdílení jednoho auta s více uživateli. Foto: Škoda Auto

Populární je zde i sdílení jednoho auta s více uživateli. | Foto: Škoda Auto

Závisí ale na věku. U lidí do 35 let je osmkrát vyšší pravděpodobnost, že svoje auto vymění za ekologické, zatímco osoby starší 55 let si zachovávají konzervativní přístup. Foto: Škoda Auto

Závisí ale na věku. U lidí do 35 let je osmkrát vyšší pravděpodobnost, že svoje auto vymění za ekologické, zatímco osoby starší 55 let si zachovávají konzervativní přístup. | Foto: Škoda Auto

Během pandemie si spousta zaměstnanců zvykla pracovat z domova a tento trend bude nejspíše pokračovat. Foto: Ford ČR

Během pandemie si spousta zaměstnanců zvykla pracovat z domova a tento trend bude nejspíše pokračovat. | Foto: Ford ČR

Alespoň to přiznává 11 % dotázaných, kteří tím šetří cestovní výdaje.   Foto: Ford ČR

Alespoň to přiznává 11 % dotázaných, kteří tím šetří cestovní výdaje.   | Foto: Ford ČR

Z vládních údajů vyplývá, že loni se objem dopravy vrátil na hodnoty před pandemií a pravidelně je překračoval. Zdroj: Mazda

Z vládních údajů vyplývá, že loni se objem dopravy vrátil na hodnoty před pandemií a pravidelně je překračoval. | Zdroj: Mazda

Zlomem byl začátek tohoto roku, kdy meziroční objem dopravy byl překročen jen v pěti případech.   Zdroj: Mazda

Zlomem byl začátek tohoto roku, kdy meziroční objem dopravy byl překročen jen v pěti případech.   | Zdroj: Mazda

Závěry se ale dají stejně dobře aplikovat i na Čechy.
Šetření si nechala vypracovat společnost Kwik Fit zabývající se službami pro motoristy a servisem automobilů.  
Od začátku letošního roku 35 % dotázaných skutečně omezilo cesty autem pouze na nezbytné případy.
Tato skutečnost platí zejména pro majitele benzinových a dieselových automobilů, kde by se míra nevykonaných cest měla pohybovat kolem 40 %, zatímco majitelé bateriových vozů si odřekli jen 22 % jízd.
22
Fotogalerie

Finanční krize přinutila lidi ke skromnosti. Jezdí šetrně a v nutných případech, jiní se auta zbavují úplně

Nový průzkum ukázal obrovský vliv zvyšování cen v Evropě. Lidé přistupují k automobilové dopravě zcela novým způsobem.

Nový průzkum zveřejněný tento týden ukázal, že současně probíhající krize změnila od začátku roku návyky 69 % anglických řidičů. Závěry se ale dají stejně dobře aplikovat i na české řidiče. Šetření si nechala vypracovat společnost Kwik Fit zabývající se službami pro motoristy a servisem automobilů.  

Od začátku letošního roku 35 % dotázaných skutečně omezilo cesty autem pouze na nezbytné případy. Tato skutečnost platí zejména pro majitele benzinových a dieselových automobilů, kde by se míra nevykonaných cest měla pohybovat kolem 40 %, zatímco majitelé bateriových vozů si odřekli jen 22 % jízd.

Zajímavý je také vliv na návyky za volantem. V 21% řidiči přiznali zvýšenou snahu o plynulejší a méně agresivní jízdu. Druhým efektem je celkové snížení rychlosti, které pravidelně aplikuje 14 % respondentů a 17 % to dělá příležitostně. Sklony k úsporné jízdě mají většinou majitelé ekologických vozidel, přestože jsou u nich náklady na ujetý kilometr levnější.

Krize překvapivě přiměla majitele k větší péči o vůz. Například 10 % řidičů častěji kontroluje správný tlak v pneumatikách a 11 % dotázaných vyndalo z kufru nepotřebné a těžké věci. Ze střech zmizely nosiče, které tam jinak zůstávají celoročně.

Celkově nižší náklady na provoz přiměly 17 % respondentů k výměně vozu s konvenčním pohonem za ekologický. Další 4 % sáhla k daleko drastičtějšímu řešení, a to prodeji vozidla bez náhrady. Jedná se zejména o řidiče žijící v Londýně, kde by to udělal každý desátý. Populární je zde i sdílení jednoho auta s více uživateli. Závisí ale na věku. U lidí do 35 let je osmkrát vyšší pravděpodobnost, že svoje auto vymění za ekologické, zatímco osoby starší 55 let si zachovávají konzervativní přístup.

Během pandemie si spousta zaměstnanců zvykla pracovat z domova a tento trend bude nejspíše pokračovat. Alespoň to přiznává 11 % dotázaných, kteří tím šetří cestovní výdaje.  

Z vládních údajů vyplývá, že loni se objem dopravy vrátil na hodnoty před pandemií a pravidelně je překračoval. Zlomem byl začátek tohoto roku, kdy meziroční objem dopravy byl překročen jen v pěti případech.  

Doporučujeme

Články odjinud