Filtry pevných částic se stěhují do benzinových motorů. Jsou strašákem?

70 komentářů

Jaroslav Zadražil
2. října • 15:55

Tyhle pavědce a nepostradatelné inteligenty bych nakopal do zadku.Asi v devedesátém jsem se snažil jsem se snažil v ČR snížit emise.Dokonce jsme se provedli zkoušky u DPM Děčín.I jsem podal patentovou přihlášku.Ale nikdo o to nestojí.ČR je černá díra na peníze.V podstatě šlo o to,že vyšší kysičníky jsou pevnou a nikoliv plynnou sloučeninou.Tedy šlo o vytvoření vyšších kysličníků.Volba padla na ozon,tedy O3,což se dá levně a rychle vyrobit.Základem byl vysokonapěťový zdroj s nepatrným příkonem.Na jedné straně,tedy sání motoru,by přisával ozon.Tím by vznikly pevné částice vyšších kysličníků,které by z toho samého zdroje dělaly elektrostatický filtr.na výfuku.Takže jde o elegantní a účinné řešení,a to pro všechny typy spalovacích motorů.Prostě dostane motor více kyslíku,vyrobí pevné částice a ty elektrostaticky odloučí.V ČR nepochopitelná věc a zejména se zveřejněná zpráva nedá patentovat ani ukrdást.Takže,kdo má chuť s tímhle blbým státem bojovat,může začít.....

miro
1. října • 15:10

Výborně, to vše jen nahrává rozšíření akumulátorového elektrického pohonu na všechno, včetně zahradních sekaček a holicích strojků.Poslance na baterky už máme.

Jakub
30. září • 22:22

Tak teda u 2.0TDI 103kW + dpf + adblue je výfuk čistý...5 let staré auto se 150tkm na hrbu.

dpcstb
30. září • 13:41

uz to malo byt zavedene davno. znecistenie prostredia preukazatelne prispieva k degeneracnym ochoreniam

Harry
30. září • 9:14

Příčina nedokonalého spalování u moderních benzinových motorů je nasnadě: TSI - tyto turbem přeplňované motory totiž pracují s velmi chudou směsí, a proto mají stejný problém jako motory naftové. A proto má taky atmosferický motor s dvakrát a více větším obsahem lepší emise nežli "downsizeingový" minimotor s turbíčkem....

Martin Frydrych
29. září • 10:33

Pro autora článku odkaz na jméno jednoho slavného fyzika:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Anders_Celsius...

Stan
28. září • 21:30

Velke zlo je polétavy prách, který tvoří zejména brzdove destičky. Ovzduší by bylo mnohem lepší, kdyby všechny vozy brzdily rekuperací, jako elektro auta nebo na cestách bylo 10x vice čističů silnic

tomm
28. září • 18:07

Hneď prvá veta je nezmysel.
Motory nemusia mať GPF, musia plniť limity. Niektoré ich plnia aj bez filtra.

Geo
2. října • 8:31

To pisal odbornik novinar. :-)

davidek
28. září • 16:00

Filtr je další drahá věcička, kterou může zničit 10 věcí. Raději se modlete, aby šel odstranit. B-]

Joe Doe
28. září • 16:09

Ja hlasujem za odstranenie ‘davidka’...

Jan Novotný (Janek od Zvonu)
28. září • 12:50

I vy jedni ekoteroristé co ještě vymyslíte aby jste nám řidičům znepříjemnili život?

Joe Doe
28. září • 14:15

Kde je napisane, ze motorizmus a ekologia sa vylucuju? Ale chapem, ze obmedzenci to takto vnimaju.

Aladin
28. září • 11:24

Já s filtry souhlasím. Dnešní motory mají spalování na tak dobré úrovní, že to co jde z výfuku je karcinogenní. Usadí se Vám to v plicích a už to nejde vykašlat. Koukněte na korelaci mezi výskytem rakoviny a čistotou ovzduší. To, jak je čistý vzduch důležitý, poznáte až v případě, že se poletíte podívat do nějakého velkého města v zemi s rozvojovou ekonomikou. Jen podotknu, že nejsem příznivcem elektromobility, která s ekologií nemá nic společného.Planetu by spíše spasily zasilky kondomů shazované v Africe a Indii, ale to je jiná kapitola.

Harry
30. září • 9:19

Tak teď si bohužel protiřečíš. Mnoho odborníků dnes ví, že filtry pevných částí zachytí jen malé procento pevných částic a ty, které vypustí z výfuku do ovzduší, jsou "přesyté" na mnohem menší částečky, nežli kdyby auto žádný filtr nemělo. Paradoxně to má za následek mnohem lepší usazení těchto malých přesytých částeček v plícních sklípcích a mnohem větší nesnadnost jejich vykašlání popř. jejich odstranění přirozenou cestou. V tomto případě mají staré diesely bez filtrů plus - tedy ne, že by smrděli méně... :o)

Niemand
1. října • 12:17

To sú pekne hlúposti. Už tie ktoré filter zachutí sú dostatočne malé aby to bol problém. To že niečo prejde je fakt, ale množstvo je oveľa nižšie a pri vypaľovaní vzniká CO2, žiadne menšie častice.

Aladin
30. září • 13:04

Myslím si, že u benzínů s filtrem vyletí z výfuku méně karcinogenních částic, než bez něj. Nebo máš odkaz odkaz na nějaký článek, kde tvrdí něco jiného? Filtr pro benzín nebude žádná velká finanční položka. Navíc se vymění max 1x za životnost vozu.

Buffalo007
28. září • 11:11

Tenhle článek musel psát teda odborník. Co si takhle to nejdříve pořádně nastudovat a potom teprve psát o tom článek. První co mě zarazilo, že filtry musí být podle normy povinně do aut s přímím vstřikování. Jenže norma nic takového neříká. Ta pouze udává maximální hodnoty, které motor vypouští. To že ty hodnoty plní auta bez přímého vstřikování je plus pro výrobce. A pokud najdete jiný způsob kromě filtru pevných částic jak hodnoty splnit, tak normu splňujete.Takových blbostí je v článku více.

28. září • 11:07

Co mustang s poradnym motorem 5.0 V8 bez GPF a novou normu plni.

Geo
28. září • 10:05

Boze zamlyslite sa nad tym co ste napisali.
"Vynález Rudolfa Diesela je zkrátka v nemilosti tak nějak paušálně, přestože nejnovější agregáty jsou díky systému selektivní katalytické redukci a částicovým filtrům (paradoxně) čistější než benzínové motory. Že to není nesmysl, dokazuje i nová emisní norma Euro 6.2, respektive EU6c, Více na: https://www.autorevue.cz/filtry-pevnych-castic-se-... ... "Neviem ake auta v akom stave ste realne porovnavali? Ved ste toho museli natestovat spustu. Uz vyse 35 rokov jazdim mnohymi autami ale vzdy vysli naftaky viac cmudive, aj ked iba litrami nafty uspornejsie, ale olejom urcite nie. Nech to boli stare, alebo nove sucasne auta. Dokaz ako svina bo norma. A preco v EU mestach vyhanaju stare naftove motory a nevyhanaju stare benzinove? Preco automobilky odstupuju od dalsieho vyvoja naftovych motorov? To fakt su naftaky aj s DPF cistejsie? Preco v realnych neprikraslenych emisnych testoch pohoreli vsetky naftove motory roznych vyrobcov? To verite blabolom a udajom vyrobcom? Preco potom v menecku sa riesil problem statu a straty na dani za auta s nizkymi emisiami? Vdaka nepravdivym nizkym udajom vyrobcov prisiel stat o cast dani. Realne udaje prevysuju niekolko nasobne vyrobcom udavane emisie NOx a CO2 Preco si myslite ze bola afera Dieselgate a rovnakjy tien podozrenia falsovania merani a udajov padol na vsekych? Preco pre rovnaky motor v USA a EU vyrobcovia udavali rozdielne spotreby? Ina norma v USA ina v EU ale motor rovnaky a zeby inac zral v EU ako v USA? Zvlastne. Lebo pri danej norme vsetci o tom rovnako klamu. Ziadne nove prevratne technologie ani adblue neriesia tento problem naftakov, iba zastieraju veci v inom svetle aby sa naznacilo ze plnime normy. A teraz aby auta neboli lacnejsie sa pridal GPF aj benzinakom. Aj v EU parlamente by mali zvazovat ake duchaplne casto bezhlave normy a opatrenia prijimaju, ako tlacia na vyrobcov a ako ich svet dokaze plnit. Vyrobcovai sa snazia svojim sposobom normy podliezat. Preco ma Audi a VW group v navode uvedene, ze spotreby a udaje boli dosiahnute za specifickych podmienok a v praxi nemusia byt dosiahnutelne? Podobne info k spotrebe oleja. Zakaznik len tazko moze reklamovat ze s motorm nie je cosi OK. Sam mam naftak uz roky (kupeny novy) a vidim ako sa olej prepaluje na ciernu zmes uz po 3000km. Rovnako som 4 roky jazdil novy benzninak,(medzi pravidelnymi prehliadkami na ten samy pocet km to tolko oleja nezralo ako naftak) a olej aj po 5000km ostaval u benzinaku relativne ciry Ziadna cierna kava ako u naftaku. .Jednoznacne po 4 rokoch mal naftak vyfulk vzdy cienrejsi od sadzi a benzinak iba trochu.

JirkaX
30. září • 13:29

Tady se člověk dočte hloupostí. Třeba tady "A teraz aby auta neboli lacnejsie sa pridal GPF aj benzinakom. " a nebo tady "vidim ako sa olej prepaluje na ciernu zmes uz po 3000km".

Geo
2. října • 8:27

Vazeny pane Jirko. Som v niecom amater, vyjadrujem sa obrazne svojim sposom. Motoristicky redaktor by mal sa vyjadrovat maximalne profesionalne. Vytvara nazor nielen o sebe. Aj ine ohlasy narazaju na odbronost clanku. Ano to je realita nie hlupost. Naftaky svinia motorovy olej ciernym karbonom a je to vyzrazne vidno uz po 3000km. Vo firme nam jazdia roznej znacky aut a rozne motory, tak to je v nasej praxi. Mozno nasej firme ur roky prenajimaju iba nove braky, ak je to u vas opacne tak som rad a gratulujem. Long life servisne intervaly kazdych 30000km autu tiez nepridavaju, ani auto-start-stop..Odporucam vsimat si aj farbu oleja a ako sa s priebehom km meni. Rozdiel je vyrazny co to robi s motorvym olejom naftak a benzninak. Na webe su reportaze aj k DPF. a GPF. Pracovnilk Skody podielajuci sa na vyvoji novych VW group beniznovych motor sa nechal pred redaktorom pocut (je k tomu aj video na webe), ze GPF je narocnejsia technologia ako DPF. Nielen ze sa musia vyrabat kremacicke vlozky filtra s ovela jemnejsou strukturou, ale novy komponent zdruzuje katalyzator a GPF v jednom a je umiestneny tesne za motorom.. Samotny diel je tak drahsi ako kedysi iba DPF. Ovela jemnesie castice nespaleneho paliva sa skor prejavuju na moznom upchavani porov filtra a musia sa castejsie vypalovat. Tot nazor a vysvetlenie konstruktera Skody k novym benzinovym motoromv VW group. Pekny den.

PePe
28. září • 9:38

Vypalování filtru bych jako problém neviděl. Horší je to s vlastnostmi motoru. Je to proste ucpávka do výfuku. Třeba Mazda 2.5 Skyactiv bez GPF má 256nM při 3250 ot. Po instalaci GPF má 256nM při 4000 ot.
Ta EU šikana automobilek už nemá obdoby. Stačí se podívat kolik emisí vypustí uhelné elektrárny, zaoceánské lodě apod. V tomhle měřítku je znečištění automobilismem zanedbatelné.

proch
19. prosince • 7:56

Když se podíváš co vypustí do ovzduší zaoceánská lod vs k tomu co odveze a přepočítáš to na kamiony tak z toho ta loď vyjde o mnoho lépe...

Radovan Zelenc
28. září • 17:09

Na zaoceánske lode ,elektrárne si netrúfnu vôbec,lebo pohrozia,že náklady na novú technologiu premietnú do cien.Automobilisti nemajú takéto páky.Iba ak by odstavili autá,nekupovali palivo a tak by štát to pocítil na daniach.

mpolan
28. září • 18:46

Elektrárny jsou kontrolované daleko více, než si vůbec dovedeš představit. Totéž továrny.

Saman
28. září • 11:51

uhelne elektrarny v CR vypusti cca 25% emisi jen proto, aby se rafinovali paliva ;-) vsechny 3 Ceske rafinerie maji prime elektricke vedeni od nejblizsi hnedouhelne elektrarny

jozka
28. září • 19:17

Tebe to lhani porad bavi? Zkus se schvalne podivat, co je naplni podnikani firmy Tamero Invest. Napriklad.

PePe
28. září • 13:02

Zdroj?

komik
28. září • 10:01

"Buzerace" EU je tu taky z důvodu aby mistni automobilky nezaspaly v elektromobilite proti Cine a USA. Baterie se dlouhodobe zlepsuji je jen otazkou casu kdy se eletromobily stanou zajimave. EU uz driv prisla o technologicky vypele sektory jako vyrobu pocitacu, televizi nebo mobilu. Nad cinany jsme ohrnovali nos a ted oni drzi trh a kurz a Evropa je nedozene.

Pavel10
29. září • 9:52

Oni Evropu nedohnali,to jen Evropa jim postavila své továrny a zařízení,a nebo jim předala nebo prodala,pokud ji neukradli, trchnologie,a to na účet sama sebe.A znám tu spoustu výrobků ala CHINA ,co nepatří nějaké světové firmě a jsou to výrobky made in China a můžu říci,že je to tragíédie,počínaje oblečením a i ostatními výrobky co jsou jen čínské provenience.I Japončíci ,většinou vše dělali v licenci aby byli konkurence schopní.Ano dneska vše z Asie,ale většinou jsou to evropské značky co se tam vyrábějí,takže o tom jak jsou tam vyspělí bych polemizoval.Oni umějí jen prodat to co už jinde bylo a je a to ještě za podmínek levné pracovní síly,a bohužel ani to už co se týče sen neplatí.Oni jsou schopni jen v jednom,dokáží prodat i neprodejné a dokáží se prezentovat jako vyspělé státy,ale opak je pravdou,a vše na čem oni dneska staví tak vymyslel a začal vyrábět někdo jiný,a oni to jen vylepšují.A Evropa ta se ničí sama,když se vše většinou vyrábí v Asii,Nebo je snad dobré,že třeba Kenwood se vyrábí skoro jen v Číně,a to je jen špiščka ledovce.A oni zatím blbostí Evropy a hlavně nenažraných firem a podnikatelů ,(vyrábějí v Asii) bohatnou a my ostatní naopak.aNO TO JE TA GLOBALIZACE ALE VĚTŠINOU NA ŮKOR NĚKOHO,TAK JAK JE TO V TĚCHTO PŘÍKLADECH.tAKŽE ONIJSOU JEN SCHOPNÍ ,NEBO SPÍŠE VŠEHOSCHOPNÍ,JEN NE NA VYŠŠÍ ŮROBVNI NEŽ JINDE,A JE TO DÁNO JAK JSEM NAPSAL HLOUPOSTÍ VĚTŠINY STÁTŮ A AROGANCÍ A NENAŽRANOSTÍ NĚKTERÝCH FIRSM.

bzzz
29. září • 18:01

Kolik komplexu a omezenosti se vejde do jednoho clovicka ;-)

qwertz
28. září • 11:08

mily komiku. Nektere asijske zeme jiz zavedly vyssi ekologickou dan na elektromobily, protoze predstavuji mnohem vyssi zatez pro jejich zivotni prostredi nez spalovaci motory.Zbytek nebudu ani komentovat, protoze montovny pocitacu jsou v cine kvuli nizke cene prace, a predstava nevycerpatelnych surovinovych zdroju pro vyrobu baterii je pak zcela usmevna.:-P

Saman
28. září • 11:59

muzes ty asijske zeme vypsat, rad bych se pobavil, a prosimte tu Singapurskou aferku s jednim kusem Tesly S vynech, to se davno vysvetlilo a byl to fail jednoho urednika u jednoho jedineho auta ;-)tazke cekam na seznam s relevantnim odkazem na ty Asijske zeme :-D

A. S. Pergill
2. října • 9:41

Elektromobily přestalo podporovat i "uvědomělé" Norsko, jednoduše proto, že nemá dost elektřiny na jejich nabíjení. My bychom potřebovali zvýšit kapacitu JE na cca 5 - 10 násobek současného stavu, aby se dalo o přechodu na elektromobily vůbec mluvit.
Pokud bychom ovšem tu výrobní kapacitu měli, mohli bychom zpracovávat biomasu na syntetický benzín a do motorů dávat jako okysličovadlo taky v ní vyrobený peroxid. S 30% peroxidem to vypadá tak, že cca současný standard benzínové nádrže kolem 40 litrů by stačil spolu s cca 4 - 5 litrovou nádrží na benzín na těch 500 - 600 km na jedno tankování a saze by v keramickém motoru s teplotou ve válcích přes 1000 stupňů Celsia nevznikaly (a kvůli tomu peroxidu ani oxidy dusíku).
Lidi by to kupovali spíš než elektromobily, které na jedno nabití ujedou kolem 100 km. A nemuseli bychom zemi zamořit nabíjecími stanicemi.Druhá věc je, že elektřina do elektromobilu vytvoří víc CO2 a dalších zplodin než spalování benzínu nebo nafty v motoru (protože se musí, vzhledem k (ne)účinnosti celého cyklu elektromobilů, vyrobit daleko více energie).

qwertz
28. září • 12:48

Dobře, takže Singapur, ministerstvo dopravy:
https://www.lta.gov.sg/content/ltaweb/en/roads-a... ... 6 měsíční road tax na 2L benzín vychází asi ma 600$
6 měsíční road tax na Tesla Model S 310kW vychází asi na 3100$A to se nebavíme o tom, že vzhledem k vyšší ceně Tesly v porovnání s 2L petrol sedanem (v česku ani 2 násobek) bude registrační daň ARF na elektroauto výrazně vyšší.Tolik k té "bezvýznamné aférce", alší komentář těch vašich bezobsažných žvástů není nutný. Vůbec nechápu, proč tadz diskutuji s blbečky, kteří jsou ochotni tvrdit naprosto cokoli, ale nedokáží se nikdy na nic odkázat.B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
28. září • 13:22

Kolik stojí šestiměsíční poplatek na spalovák s 310 kW a parametry Tesly S?
Když chceš lhát, tak aspoň uvěřitelně, jo?
A kde máš další země, pořád je tu jen jeden dokola omílaný Singapur. Kde jsou další příklady, když se tě Saman ptal na množné číslo?

qwertz
28. září • 13:42

A proč zrovna porovnávat auta podle kW? Proč ne podle ceny? Nebo velikosti kabiny. Řeč je o daňovém znevýhodnění Elektroaut, všiml jste si toho vůbec?BTW...Umíte počítat? To jste taková 3,14-ča normálně, nebo to jen děláte? Přeplňovaný třílitr s hypotetickými 310kW (TFSI mají víc) bude mít road tax méně než 1200$, to je hoodně daleko od 3100$ Tesly.Zařaďte se prosím mezi blbečky, se kterými nemá smysl diskutovat. Aby mi někdo pod odkazem na mnisterstvo dopravy tvrdil, že lžu, aniž by se obtěžoval si to sám zkontrolovat, to je trochu silná káva.:-P

mpolan
28. září • 16:15

Ne, máš pravdu, ty nelžeš. Ty jen manipuluješ, což je ovšem to samé jako lhaní. Záměrně vybíráš neporovnatelné věci, aby ti z toho vyšla hezká čísla.
Takže se vrátíme na zem. Máme Teslu S, tedy luxusní auto s parametry supersportu. K tomu si postavíme luxusní auto s parametry supersportu. Jenže k dorovnání Tesly S nestačí 310 kW z foukaného třílitru, chce to jít trošku výše. Ale ať nežeru, vezmeme si třeba BMW 550i, s 340 kW z motoru 4,4 litru a obdobnými parametry k Tesle (nepatrně horší zrychlení zanedbáme). Auta jsou velikostně i výkonově porovnatelná. Rázem se dostáváme jinam, že? A pořád nejsme na porovnatelných parametrech, protože to zkrátka nejde.
Nemám rád lidi, kteří mají potřebu lživých manipulací. Takže děkuji za omluvu, i když vím, že se jí nedočkám, protože jsi prostě jen ubohý odpad.

asdfghjkl
28. září • 19:09

Prosím vás, luxusní Tesla s kvalitou montáže nedosahuje ani východoněmeckého trabanta :-DViděl jste Teslu někdy na živo, ty křivé spáry jsou k poblinkání. B-]

mpolan
28. září • 21:16

Díky tomu, že žiju ve středních Čechách tu mám Tesel na prohlížení docela dost. Jo, první dovezené kusy něčím takovým trpěly, ale dnes? Paráda...
A křivé spáry vídám i na slovutné německé "prémii", takže prosím, raději mlč.

Joe Doe
28. září • 14:11

Preco porovnavat auta podla kW? Pretoze sa bavime o energii.

qwertz
28. září • 14:25

A ta se poněkud nepřekvapivě neměří v kW :-PMám pro vás novinku, na přesun tělesa o stejné hmotnosti o stejnou vzdálenost je potřeba stejná energie (uvažujeme-li tření, aerodynamický odpor a podobné parametry za stejné). Výkon motoru nemá na potřebnou energii žádný vlivB-]

Joe Doe
28. září • 16:18

Ide o to, ze pri autach je malokedy nieco ‘stejne’...

PePe
28. září • 13:01

Jak si napsal v posledním odstavci. Diskuze je bezpředmětná, ekofašistu nepřesvědčíš žádným podloženým argumentem. Bohužel podobných jemu je plný Brusel.

PePe
28. září • 10:09

No ale z pohledu ekologie je elektromobil nesmysl. Převážná část elektřiny je vyrobená v uhelných elektrárnách. Stejně tak energetická náročnost výroby baterií a jejich následná recyklace/likvidace. Další věc je bezpečnost - elektromobily mají v základní výbavě kremaci pasažérů a ten sajrajt co se odpařuje z hořící baterie je taky fajn. Hořící baterie v podstatě nejde uhasit. Jinak já jsem celkem fanoušek elektromobilů kvůli jejich výkonům a levnému provozu. Za takovou Teslu P100d bych se nestyděl.

ehudy
2. října • 7:29

Levnější provoz (určitě, když rozpočítáte životnost baterie ?) je zatím proto, že se dobíjí energie nezatížená spotřební daní. Až bude elektromobilů podstatně víc, k nějakému zásadnímu zdanění bude muset dojít - nároky na dopravní infrastrukturu mají elektromobily stejnou jako ostatní auta a ta se zaplatit musí.

Joe Doe
28. září • 14:10

“Převážná část elektřiny je vyrobená v uhelných elektrárnách.”Kde presne? V Cesku sice ano, podla udajov z 2015 to bolo 51.4%. Ale uhlie globalne ma podiel len cca 28%, rovnako ako plyn, a klesa. Akurat ze Cesko je marginalny trh tak v oblasi energetiky ako aj predaja aut.Podiel zdrojov na globalnej produkcii elektriny
https://www.iea.org/newsroom/energysnapshots/... ... A nezabudaj, ze aj na vyrobu benzinu a nafty potrebujes elektrinu. Na dopravu benzinu a nafty k zakaznikovi potrebujes... naftu. Jadrova energetika podla krajiny
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nuclear_power_by_cou... ...

PePe
28. září • 15:00

Konečně normální odpověď se zdroji. Díky:-DMluvil jsem samozřejmě o ČR, protože žijeme v ČR a vzduch dýcháme v ČR, tzn. i když říkáš, že jsme marginální trh, tak i přes to emise vyprodukované elektrárnami ČR se nás týkají víc, než emise vyprodukované někde 2000 km od nás. S tou dopravou a výrobou paliv je to z tvojí strany demagogie. Kolik energie je třeba na výrobu baterie? Dopravu baterie? Provoz dolů? Lithium se asi taky netěží krumpáčem. Jedinej přínos elektromobilů je ve snížení lokálních emisí, nejznatelněji ve městech a přesunutí zátěže právě do okolí elektráren.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
1. října • 19:24

Bláboly, 10 let vyvážíme 1/3 celostátní produkce naší elektřiny za pakatel a ty si ani nepíp a teď se najednou zajímáš o zátěž kolem elektráren. Ha ha ha, běž si tam udělat selfíčko s komínem ty novopečenej enviromentlisto :-D:-D:-DB-]

qwertz
28. září • 14:18

USA marginální trh nejsou, a podle oficiálních čísel způsobí rostoucí prodeje elektroaut do roku 2050 nárůst znečištění emisemi CO2, NOx a SOx v porovnání s moderními spalovacími motory:https://www.politico.com/agenda/story/2018/05/15/a... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
28. září • 16:06

Jonathan Lesser, autor clanku, je znamy climate change denier. Jeho organizaciu financuju spolocnosti podnikajuce v oblasti tazby a spracovania fosilnych paliv.Uvadzat jeho pracu na podporu svojich tvrdeni je ako citovat Mengeleho v praci o genetike dvojciat.

Saman
28. září • 11:57

energeticka a ekologicka zatez 100kWh baterii byla IMF vycislena na 50 strankach tectu studie na uroven 1280 litru fosilnich paliv, schvalne kolik ujedes na 1280 litru paliva a kolik najezdi na jeden 100KWh pack nejaky elektromobil recyklace je davno vyresena, soucasne technologie baterii se daji recyklovat ze 100% a v Evrope se o to stara firma Umicore, vesmes ale zatim recykluji hlavne baterie sze spotrebni elektroniky, protoze baterie z EV se pouzivaji dale pro energeticke storage, prvni vetsi recyklace techto baterii nastane tak za 10-15 let a prave z tech storageshoreni elektromobilu je nasobne mensi problem nez horeni vsech aut, na pocet je prozatim statistika jasna, v prumeru shori kazde 25 auto z 1000, u elektromobilu je prozatim statistika na 6 kusech z 1000, BEV jsou tedy stale v teto statistice cca 3x mene horici, staci si projit tabulky na eurostatumas tam jeste nejaky hoax ktery chces vyvratit?

jozka
28. září • 19:10

Az na to, ze na baterie to auto nejezdi. Jezdi na energii do nich ulozenou. Porovname to s energetickou narocnost vyroby nadrze spalovaku?

qwertz
28. září • 12:22

Hodláte-li zde podkládat svá tvrzení nějakými "studiemi", nejspíše byste se měl obtěžovat na ně skutečně odkazovat. Nikdo ty vaše pmaflety za vás hledat nebude.Nevím, co myslíte IMF, ale jestli je to mezinárodní měnový fond, pak taková studie (bez informace, kdo ji skutečně vypracoval) má asi stejnou relevanci, jako kdyby se k tomu vyjadřoval cech holičů a kadeřníků:-P Moc rád bych si početl jak do těch vámi deklarovaných 1280litrů fosilních paliv započetli masivní odlesnění, devastaci podzemních vod a podobně. Skoro bych se vsadil, že tam soudruzi ekonomové porovnali emise CO2 a tím to hasne. Ale na rozdíl od vás jsem zřejmě utrpěl přirodovědné vzdělání, takže mám alespoň tušení o čem píšu.A nakonec vytáhnout statistiku a na dvou o 5 a více řádů neporovnatelných statistických vzorcích něco dokazovat, to už je naprostá fraška nehodná ani absolventa takové pavědy, jako je ekonomie. Hlavně se tvařte chytře, to fakt pomáhá...:-D

ACE
28. září • 9:34

Tak hlavně že jsou ještě auta co to nepotřebujou a jsou s emisema krapet v předstihu.

dannero
28. září • 8:11

no včera byl v TV dokument o dopravních lodích, jejich obří motory spalují ropné kaly a s nějakou ekologií ovzduší si moc hlavu nelámou ani v přístavech.

pietro
28. září • 14:19

Můžete prozradit co to bylo za pořad? Nebo alespoň v kolik na čem?

tomm
28. září • 18:06

Morská slepota na STV, včera.
To čo ostane po kompletnom spracovaní všetkého čo sa z ropy spracovať dá, čiže sajrajt plný síry a iných hnusov, to je palivo pre lode. Nečudo že 14 naj lodí produkuje toľko emisií ako všetky autá na svete.

pietro
28. září • 18:19

Díky :-)

tomm
28. září • 18:12
mpolan
28. září • 18:44

Tyjo, jak dlouho se lidi ještě budou odkazovat na deset let starou studii, která už dávno neplatí?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wIKIDY
21. října • 13:52

a co na ní konkrétně neplatí? maximálně se zvedl počet lodí z 15 na 20. nebo snad nainstalovali na lodě DPF a teď už vypouštějí pouze duhu, srdíčka, kytičky a jednorožce?

ehudy
2. října • 7:24

Čím senzačnější údaje, tím déle to bude přežívat. A pravda to být nemusí. Nakonec i ten "dokument" se s přibarvenými a nadsazenými údaji lépe prodává.

Kuk Vykuk
1. října • 19:14

Dlouho B-]

Joe Doe
28. září • 13:54

Mnozstvo emisii na tonu prepraveneho nakladu robi z obrovskych lodi jeden z najekologickejsich sposobov dialkovej dopravy.

Petr
28. září • 14:28

To nemění nic na faktu že je to největší prasárna na planetě a to jen kvůli tomu abychom mohli kupovat sračky z Číny které dokážeme vyrobit lépe..

Joe Doe
28. září • 16:00

Zaplatil by si za svoj nepochybne srackovy telefon 3x viac?Ale na serioznu notu, lode premavaju aj z inych krajin a nevozia len sracky. Vozia napriklad aj ropu... A urcite nevozia elektrinu ;)

A. S. Pergill
2. října • 9:43

Pokud bychom nahnali do továren děti a vězně, jako ti Číňané, tak bychom se dostali na s nimi srovnatelné ceny.

Vašek
28. září • 18:08

A co zkapalněný zemný plyn a plynové elektrárny...?

Doporučujeme

Články odjinud