Filtry pevných částic se stěhují do benzinových motorů. Jsou strašákem?

dannero  |  28. 09. 2018 08:11

no včera byl v TV dokument o dopravních lodích, jejich obří motory spalují ropné kaly a s nějakou ekologií ovzduší si moc hlavu nelámou ani v přístavech.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 09. 2018 13:54

Mnozstvo emisii na tonu prepraveneho nakladu robi z obrovskych lodi jeden z najekologickejsich sposobov dialkovej dopravy.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  28. 09. 2018 14:28

To nemění nic na faktu že je to největší prasárna na planetě a to jen kvůli tomu abychom mohli kupovat sračky z Číny které dokážeme vyrobit lépe..

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 09. 2018 16:00

Zaplatil by si za svoj nepochybne srackovy telefon 3x viac?

Ale na serioznu notu, lode premavaju aj z inych krajin a nevozia len sracky. Vozia napriklad aj ropu... A urcite nevozia elektrinu ;)

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  28. 09. 2018 18:08

A co zkapalněný zemný plyn a plynové elektrárny...?

Odpovědět  |   | 
A. S. Pergill  |  02. 10. 2018 09:43

Pokud bychom nahnali do továren děti a vězně, jako ti Číňané, tak bychom se dostali na s nimi srovnatelné ceny.

Odpovědět  |   | 
pietro  |  28. 09. 2018 14:19

Můžete prozradit co to bylo za pořad? Nebo alespoň v kolik na čem?

Odpovědět  |   | 
tomm  |  28. 09. 2018 18:06

Morská slepota na STV, včera.
To čo ostane po kompletnom spracovaní všetkého čo sa z ropy spracovať dá, čiže sajrajt plný síry a iných hnusov, to je palivo pre lode. Nečudo že 14 naj lodí produkuje toľko emisií ako všetky autá na svete.

Odpovědět  |   | 
tomm  |  28. 09. 2018 18:12
mpolan  |  28. 09. 2018 18:44

Tyjo, jak dlouho se lidi ještě budou odkazovat na deset let starou studii, která už dávno neplatí?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  01. 10. 2018 19:14

Dlouho

Odpovědět  |   | 
ehudy  |  02. 10. 2018 07:24

Čím senzačnější údaje, tím déle to bude přežívat. A pravda to být nemusí. Nakonec i ten "dokument" se s přibarvenými a nadsazenými údaji lépe prodává.

Odpovědět  |   | 
wIKIDY  |  21. 10. 2018 13:52

a co na ní konkrétně neplatí? maximálně se zvedl počet lodí z 15 na 20. nebo snad nainstalovali na lodě DPF a teď už vypouštějí pouze duhu, srdíčka, kytičky a jednorožce?

Odpovědět  |   | 
pietro  |  28. 09. 2018 18:19

Díky

Odpovědět  |   | 
ACE  |  28. 09. 2018 09:34

Tak hlavně že jsou ještě auta co to nepotřebujou a jsou s emisema krapet v předstihu.

Odpovědět  |   | 
PePe  |  28. 09. 2018 09:38

Vypalování filtru bych jako problém neviděl. Horší je to s vlastnostmi motoru. Je to proste ucpávka do výfuku. Třeba Mazda 2.5 Skyactiv bez GPF má 256nM při 3250 ot. Po instalaci GPF má 256nM při 4000 ot.
Ta EU šikana automobilek už nemá obdoby. Stačí se podívat kolik emisí vypustí uhelné elektrárny, zaoceánské lodě apod. V tomhle měřítku je znečištění automobilismem zanedbatelné.

Odpovědět  |   | 
komik  |  28. 09. 2018 10:01

"Buzerace" EU je tu taky z důvodu aby mistni automobilky nezaspaly v elektromobilite proti Cine a USA. Baterie se dlouhodobe zlepsuji je jen otazkou casu kdy se eletromobily stanou zajimave.

EU uz driv prisla o technologicky vypele sektory jako vyrobu pocitacu, televizi nebo mobilu. Nad cinany jsme ohrnovali nos a ted oni drzi trh a kurz a Evropa je nedozene.

Odpovědět  |   | 
PePe  |  28. 09. 2018 10:09

No ale z pohledu ekologie je elektromobil nesmysl. Převážná část elektřiny je vyrobená v uhelných elektrárnách. Stejně tak energetická náročnost výroby baterií a jejich následná recyklace/likvidace. Další věc je bezpečnost - elektromobily mají v základní výbavě kremaci pasažérů a ten sajrajt co se odpařuje z hořící baterie je taky fajn. Hořící baterie v podstatě nejde uhasit.

Jinak já jsem celkem fanoušek elektromobilů kvůli jejich výkonům a levnému provozu. Za takovou Teslu P100d bych se nestyděl.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  28. 09. 2018 11:57

energeticka a ekologicka zatez 100kWh baterii byla IMF vycislena na 50 strankach tectu studie na uroven 1280 litru fosilnich paliv, schvalne kolik ujedes na 1280 litru paliva a kolik najezdi na jeden 100KWh pack nejaky elektromobil

recyklace je davno vyresena, soucasne technologie baterii se daji recyklovat ze 100% a v Evrope se o to stara firma Umicore, vesmes ale zatim recykluji hlavne baterie sze spotrebni elektroniky, protoze baterie z EV se pouzivaji dale pro energeticke storage, prvni vetsi recyklace techto baterii nastane tak za 10-15 let a prave z tech storage

shoreni elektromobilu je nasobne mensi problem nez horeni vsech aut, na pocet je prozatim statistika jasna, v prumeru shori kazde 25 auto z 1000, u elektromobilu je prozatim statistika na 6 kusech z 1000, BEV jsou tedy stale v teto statistice cca 3x mene horici, staci si projit tabulky na eurostatu

mas tam jeste nejaky hoax ktery chces vyvratit?

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  28. 09. 2018 12:22

Hodláte-li zde podkládat svá tvrzení nějakými "studiemi", nejspíše byste se měl obtěžovat na ně skutečně odkazovat. Nikdo ty vaše pmaflety za vás hledat nebude.

Nevím, co myslíte IMF, ale jestli je to mezinárodní měnový fond, pak taková studie (bez informace, kdo ji skutečně vypracoval) má asi stejnou relevanci, jako kdyby se k tomu vyjadřoval cech holičů a kadeřníků Moc rád bych si početl jak do těch vámi deklarovaných 1280litrů fosilních paliv započetli masivní odlesnění, devastaci podzemních vod a podobně. Skoro bych se vsadil, že tam soudruzi ekonomové porovnali emise CO2 a tím to hasne. Ale na rozdíl od vás jsem zřejmě utrpěl přirodovědné vzdělání, takže mám alespoň tušení o čem píšu.

A nakonec vytáhnout statistiku a na dvou o 5 a více řádů neporovnatelných statistických vzorcích něco dokazovat, to už je naprostá fraška nehodná ani absolventa takové pavědy, jako je ekonomie. Hlavně se tvařte chytře, to fakt pomáhá...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  28. 09. 2018 19:10

Az na to, ze na baterie to auto nejezdi. Jezdi na energii do nich ulozenou. Porovname to s energetickou narocnost vyroby nadrze spalovaku?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 09. 2018 14:10

“Převážná část elektřiny je vyrobená v uhelných elektrárnách.”

Kde presne? V Cesku sice ano, podla udajov z 2015 to bolo 51.4%. Ale uhlie globalne ma podiel len cca 28%, rovnako ako plyn, a klesa. Akurat ze Cesko je marginalny trh tak v oblasi energetiky ako aj predaja aut.

Podiel zdrojov na globalnej produkcii elektriny
https://www.iea.org/newsroom/energysnapshots/... ...

A nezabudaj, ze aj na vyrobu benzinu a nafty potrebujes elektrinu. Na dopravu benzinu a nafty k zakaznikovi potrebujes... naftu.

Jadrova energetika podla krajiny
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nuclear_power_by_cou... ...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  28. 09. 2018 14:18

USA marginální trh nejsou, a podle oficiálních čísel způsobí rostoucí prodeje elektroaut do roku 2050 nárůst znečištění emisemi CO2, NOx a SOx v porovnání s moderními spalovacími motory:

https://www.politico.com/agenda/story/2018/05/15/a... ...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 09. 2018 16:06

Jonathan Lesser, autor clanku, je znamy climate change denier. Jeho organizaciu financuju spolocnosti podnikajuce v oblasti tazby a spracovania fosilnych paliv.

Uvadzat jeho pracu na podporu svojich tvrdeni je ako citovat Mengeleho v praci o genetike dvojciat.

Odpovědět  |   | 
PePe  |  28. 09. 2018 15:00

Konečně normální odpověď se zdroji. Díky

Mluvil jsem samozřejmě o ČR, protože žijeme v ČR a vzduch dýcháme v ČR, tzn. i když říkáš, že jsme marginální trh, tak i přes to emise vyprodukované elektrárnami ČR se nás týkají víc, než emise vyprodukované někde 2000 km od nás.

S tou dopravou a výrobou paliv je to z tvojí strany demagogie. Kolik energie je třeba na výrobu baterie? Dopravu baterie? Provoz dolů? Lithium se asi taky netěží krumpáčem.

Jedinej přínos elektromobilů je ve snížení lokálních emisí, nejznatelněji ve městech a přesunutí zátěže právě do okolí elektráren.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  01. 10. 2018 19:24

Bláboly, 10 let vyvážíme 1/3 celostátní produkce naší elektřiny za pakatel a ty si ani nepíp a teď se najednou zajímáš o zátěž kolem elektráren. Ha ha ha, běž si tam udělat selfíčko s komínem ty novopečenej enviromentlisto

Odpovědět  |   | 
ehudy  |  02. 10. 2018 07:29

Levnější provoz (určitě, když rozpočítáte životnost baterie ?) je zatím proto, že se dobíjí energie nezatížená spotřební daní. Až bude elektromobilů podstatně víc, k nějakému zásadnímu zdanění bude muset dojít - nároky na dopravní infrastrukturu mají elektromobily stejnou jako ostatní auta a ta se zaplatit musí.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  28. 09. 2018 11:08

mily komiku. Nektere asijske zeme jiz zavedly vyssi ekologickou dan na elektromobily, protoze predstavuji mnohem vyssi zatez pro jejich zivotni prostredi nez spalovaci motory.

Zbytek nebudu ani komentovat, protoze montovny pocitacu jsou v cine kvuli nizke cene prace, a predstava nevycerpatelnych surovinovych zdroju pro vyrobu baterii je pak zcela usmevna.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  28. 09. 2018 11:59

muzes ty asijske zeme vypsat, rad bych se pobavil, a prosimte tu Singapurskou aferku s jednim kusem Tesly S vynech, to se davno vysvetlilo a byl to fail jednoho urednika u jednoho jedineho auta

tazke cekam na seznam s relevantnim odkazem na ty Asijske zeme

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  28. 09. 2018 12:48

Dobře, takže Singapur, ministerstvo dopravy:
https://www.lta.gov.sg/content/ltaweb/en/roads-a... ...

6 měsíční road tax na 2L benzín vychází asi ma 600$
6 měsíční road tax na Tesla Model S 310kW vychází asi na 3100$

A to se nebavíme o tom, že vzhledem k vyšší ceně Tesly v porovnání s 2L petrol sedanem (v česku ani 2 násobek) bude registrační daň ARF na elektroauto výrazně vyšší.

Tolik k té "bezvýznamné aférce", alší komentář těch vašich bezobsažných žvástů není nutný. Vůbec nechápu, proč tadz diskutuji s blbečky, kteří jsou ochotni tvrdit naprosto cokoli, ale nedokáží se nikdy na nic odkázat.

Odpovědět  |   | 
PePe  |  28. 09. 2018 13:01

Jak si napsal v posledním odstavci. Diskuze je bezpředmětná, ekofašistu nepřesvědčíš žádným podloženým argumentem. Bohužel podobných jemu je plný Brusel.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 09. 2018 13:22

Kolik stojí šestiměsíční poplatek na spalovák s 310 kW a parametry Tesly S?
Když chceš lhát, tak aspoň uvěřitelně, jo?
A kde máš další země, pořád je tu jen jeden dokola omílaný Singapur. Kde jsou další příklady, když se tě Saman ptal na množné číslo?

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  28. 09. 2018 13:42

A proč zrovna porovnávat auta podle kW? Proč ne podle ceny? Nebo velikosti kabiny. Řeč je o daňovém znevýhodnění Elektroaut, všiml jste si toho vůbec?

BTW...Umíte počítat? To jste taková 3,14-ča normálně, nebo to jen děláte? Přeplňovaný třílitr s hypotetickými 310kW (TFSI mají víc) bude mít road tax méně než 1200$, to je hoodně daleko od 3100$ Tesly.

Zařaďte se prosím mezi blbečky, se kterými nemá smysl diskutovat. Aby mi někdo pod odkazem na mnisterstvo dopravy tvrdil, že lžu, aniž by se obtěžoval si to sám zkontrolovat, to je trochu silná káva.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 09. 2018 14:11

Preco porovnavat auta podla kW? Pretoze sa bavime o energii.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  28. 09. 2018 14:25

A ta se poněkud nepřekvapivě neměří v kW

Mám pro vás novinku, na přesun tělesa o stejné hmotnosti o stejnou vzdálenost je potřeba stejná energie (uvažujeme-li tření, aerodynamický odpor a podobné parametry za stejné). Výkon motoru nemá na potřebnou energii žádný vliv

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 09. 2018 16:18

Ide o to, ze pri autach je malokedy nieco ‘stejne’...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 09. 2018 16:15

Ne, máš pravdu, ty nelžeš. Ty jen manipuluješ, což je ovšem to samé jako lhaní. Záměrně vybíráš neporovnatelné věci, aby ti z toho vyšla hezká čísla.
Takže se vrátíme na zem. Máme Teslu S, tedy luxusní auto s parametry supersportu. K tomu si postavíme luxusní auto s parametry supersportu. Jenže k dorovnání Tesly S nestačí 310 kW z foukaného třílitru, chce to jít trošku výše. Ale ať nežeru, vezmeme si třeba BMW 550i, s 340 kW z motoru 4,4 litru a obdobnými parametry k Tesle (nepatrně horší zrychlení zanedbáme). Auta jsou velikostně i výkonově porovnatelná. Rázem se dostáváme jinam, že? A pořád nejsme na porovnatelných parametrech, protože to zkrátka nejde.
Nemám rád lidi, kteří mají potřebu lživých manipulací. Takže děkuji za omluvu, i když vím, že se jí nedočkám, protože jsi prostě jen ubohý odpad.

Odpovědět  |   | 
asdfghjkl  |  28. 09. 2018 19:09

Prosím vás, luxusní Tesla s kvalitou montáže nedosahuje ani východoněmeckého trabanta

Viděl jste Teslu někdy na živo, ty křivé spáry jsou k poblinkání.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 09. 2018 21:16

Díky tomu, že žiju ve středních Čechách tu mám Tesel na prohlížení docela dost. Jo, první dovezené kusy něčím takovým trpěly, ale dnes? Paráda...
A křivé spáry vídám i na slovutné německé "prémii", takže prosím, raději mlč.

Odpovědět  |   | 
A. S. Pergill  |  02. 10. 2018 09:41

Elektromobily přestalo podporovat i "uvědomělé" Norsko, jednoduše proto, že nemá dost elektřiny na jejich nabíjení. My bychom potřebovali zvýšit kapacitu JE na cca 5 - 10 násobek současného stavu, aby se dalo o přechodu na elektromobily vůbec mluvit.
Pokud bychom ovšem tu výrobní kapacitu měli, mohli bychom zpracovávat biomasu na syntetický benzín a do motorů dávat jako okysličovadlo taky v ní vyrobený peroxid. S 30% peroxidem to vypadá tak, že cca současný standard benzínové nádrže kolem 40 litrů by stačil spolu s cca 4 - 5 litrovou nádrží na benzín na těch 500 - 600 km na jedno tankování a saze by v keramickém motoru s teplotou ve válcích přes 1000 stupňů Celsia nevznikaly (a kvůli tomu peroxidu ani oxidy dusíku).
Lidi by to kupovali spíš než elektromobily, které na jedno nabití ujedou kolem 100 km. A nemuseli bychom zemi zamořit nabíjecími stanicemi.

Druhá věc je, že elektřina do elektromobilu vytvoří víc CO2 a dalších zplodin než spalování benzínu nebo nafty v motoru (protože se musí, vzhledem k (ne)účinnosti celého cyklu elektromobilů, vyrobit daleko více energie).

Odpovědět  |   | 
Pavel10  |  29. 09. 2018 09:52

Oni Evropu nedohnali,to jen Evropa jim postavila své továrny a zařízení,a nebo jim předala nebo prodala,pokud ji neukradli, trchnologie,a to na účet sama sebe.A znám tu spoustu výrobků ala CHINA ,co nepatří nějaké světové firmě a jsou to výrobky made in China a můžu říci,že je to tragíédie,počínaje oblečením a i ostatními výrobky co jsou jen čínské provenience.I Japončíci ,většinou vše dělali v licenci aby byli konkurence schopní.Ano dneska vše z Asie,ale většinou jsou to evropské značky co se tam vyrábějí,takže o tom jak jsou tam vyspělí bych polemizoval.Oni umějí jen prodat to co už jinde bylo a je a to ještě za podmínek levné pracovní síly,a bohužel ani to už co se týče sen neplatí.Oni jsou schopni jen v jednom,dokáží prodat i neprodejné a dokáží se prezentovat jako vyspělé státy,ale opak je pravdou,a vše na čem oni dneska staví tak vymyslel a začal vyrábět někdo jiný,a oni to jen vylepšují.A Evropa ta se ničí sama,když se vše většinou vyrábí v Asii,Nebo je snad dobré,že třeba Kenwood se vyrábí skoro jen v Číně,a to je jen špiščka ledovce.A oni zatím blbostí Evropy a hlavně nenažraných firem a podnikatelů ,(vyrábějí v Asii) bohatnou a my ostatní naopak.aNO TO JE TA GLOBALIZACE ALE VĚTŠINOU NA ŮKOR NĚKOHO,TAK JAK JE TO V TĚCHTO PŘÍKLADECH.tAKŽE ONIJSOU JEN SCHOPNÍ ,NEBO SPÍŠE VŠEHOSCHOPNÍ,JEN NE NA VYŠŠÍ ŮROBVNI NEŽ JINDE,A JE TO DÁNO JAK JSEM NAPSAL HLOUPOSTÍ VĚTŠINY STÁTŮ A AROGANCÍ A NENAŽRANOSTÍ NĚKTERÝCH FIRSM.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 09. 2018 18:01

Kolik komplexu a omezenosti se vejde do jednoho clovicka

Odpovědět  |   | 
Saman  |  28. 09. 2018 11:51

uhelne elektrarny v CR vypusti cca 25% emisi jen proto, aby se rafinovali paliva vsechny 3 Ceske rafinerie maji prime elektricke vedeni od nejblizsi hnedouhelne elektrarny

Odpovědět  |   | 
PePe  |  28. 09. 2018 13:02

Zdroj?

Odpovědět  |   | 
jozka  |  28. 09. 2018 19:17

Tebe to lhani porad bavi? Zkus se schvalne podivat, co je naplni podnikani firmy Tamero Invest. Napriklad.

Odpovědět  |   | 
Radovan Zelenc  |  28. 09. 2018 17:09

Na zaoceánske lode ,elektrárne si netrúfnu vôbec,lebo pohrozia,že náklady na novú technologiu premietnú do cien.Automobilisti nemajú takéto páky.Iba ak by odstavili autá,nekupovali palivo a tak by štát to pocítil na daniach.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 09. 2018 18:46

Elektrárny jsou kontrolované daleko více, než si vůbec dovedeš představit. Totéž továrny.

Odpovědět  |   | 
Geo  |  28. 09. 2018 10:05

Boze zamlyslite sa nad tym co ste napisali.
"Vynález Rudolfa Diesela je zkrátka v nemilosti tak nějak paušálně, přestože nejnovější agregáty jsou díky systému selektivní katalytické redukci a částicovým filtrům (paradoxně) čistější než benzínové motory. Že to není nesmysl, dokazuje i nová emisní norma Euro 6.2, respektive EU6c, Více na: https://www.autorevue.cz/filtry-pevnych-castic-se-... ... "

Neviem ake auta v akom stave ste realne porovnavali? Ved ste toho museli natestovat spustu. Uz vyse 35 rokov jazdim mnohymi autami ale vzdy vysli naftaky viac cmudive, aj ked iba litrami nafty uspornejsie, ale olejom urcite nie. Nech to boli stare, alebo nove sucasne auta.

Dokaz ako svina bo norma. A preco v EU mestach vyhanaju stare naftove motory a nevyhanaju stare benzinove? Preco automobilky odstupuju od dalsieho vyvoja naftovych motorov? To fakt su naftaky aj s DPF cistejsie? Preco v realnych neprikraslenych emisnych testoch pohoreli vsetky naftove motory roznych vyrobcov? To verite blabolom a udajom vyrobcom? Preco potom v menecku sa riesil problem statu a straty na dani za auta s nizkymi emisiami? Vdaka nepravdivym nizkym udajom vyrobcov prisiel stat o cast dani. Realne udaje prevysuju niekolko nasobne vyrobcom udavane emisie NOx a CO2 Preco si myslite ze bola afera Dieselgate a rovnakjy tien podozrenia falsovania merani a udajov padol na vsekych? Preco pre rovnaky motor v USA a EU vyrobcovia udavali rozdielne spotreby? Ina norma v USA ina v EU ale motor rovnaky a zeby inac zral v EU ako v USA? Zvlastne. Lebo pri danej norme vsetci o tom rovnako klamu. Ziadne nove prevratne technologie ani adblue neriesia tento problem naftakov, iba zastieraju veci v inom svetle aby sa naznacilo ze plnime normy. A teraz aby auta neboli lacnejsie sa pridal GPF aj benzinakom. Aj v EU parlamente by mali zvazovat ake duchaplne casto bezhlave normy a opatrenia prijimaju, ako tlacia na vyrobcov a ako ich svet dokaze plnit. Vyrobcovai sa snazia svojim sposobom normy podliezat. Preco ma Audi a VW group v navode uvedene, ze spotreby a udaje boli dosiahnute za specifickych podmienok a v praxi nemusia byt dosiahnutelne? Podobne info k spotrebe oleja. Zakaznik len tazko moze reklamovat ze s motorm nie je cosi OK. Sam mam naftak uz roky (kupeny novy) a vidim ako sa olej prepaluje na ciernu zmes uz po 3000km. Rovnako som 4 roky jazdil novy benzninak,(medzi pravidelnymi prehliadkami na ten samy pocet km to tolko oleja nezralo ako naftak) a olej aj po 5000km ostaval u benzinaku relativne ciry Ziadna cierna kava ako u naftaku. .Jednoznacne po 4 rokoch mal naftak vyfulk vzdy cienrejsi od sadzi a benzinak iba trochu.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  30. 09. 2018 13:29

Tady se člověk dočte hloupostí. Třeba tady "A teraz aby auta neboli lacnejsie sa pridal GPF aj benzinakom. " a nebo tady "vidim ako sa olej prepaluje na ciernu zmes uz po 3000km".

Odpovědět  |   | 
Geo  |  02. 10. 2018 08:27

Vazeny pane Jirko. Som v niecom amater, vyjadrujem sa obrazne svojim sposom. Motoristicky redaktor by mal sa vyjadrovat maximalne profesionalne. Vytvara nazor nielen o sebe. Aj ine ohlasy narazaju na odbronost clanku. Ano to je realita nie hlupost. Naftaky svinia motorovy olej ciernym karbonom a je to vyzrazne vidno uz po 3000km. Vo firme nam jazdia roznej znacky aut a rozne motory, tak to je v nasej praxi. Mozno nasej firme ur roky prenajimaju iba nove braky, ak je to u vas opacne tak som rad a gratulujem. Long life servisne intervaly kazdych 30000km autu tiez nepridavaju, ani auto-start-stop..Odporucam vsimat si aj farbu oleja a ako sa s priebehom km meni. Rozdiel je vyrazny co to robi s motorvym olejom naftak a benzninak. Na webe su reportaze aj k DPF. a GPF. Pracovnilk Skody podielajuci sa na vyvoji novych VW group beniznovych motor sa nechal pred redaktorom pocut (je k tomu aj video na webe), ze GPF je narocnejsia technologia ako DPF. Nielen ze sa musia vyrabat kremacicke vlozky filtra s ovela jemnejsou strukturou, ale novy komponent zdruzuje katalyzator a GPF v jednom a je umiestneny tesne za motorom.. Samotny diel je tak drahsi ako kedysi iba DPF. Ovela jemnesie castice nespaleneho paliva sa skor prejavuju na moznom upchavani porov filtra a musia sa castejsie vypalovat. Tot nazor a vysvetlenie konstruktera Skody k novym benzinovym motoromv VW group. Pekny den.

Odpovědět  |   | 
 |  28. 09. 2018 11:07

Co mustang s poradnym motorem 5.0 V8 bez GPF a novou normu plni.

Odpovědět  |   | 
Buffalo007  |  28. 09. 2018 11:11

Tenhle článek musel psát teda odborník. Co si takhle to nejdříve pořádně nastudovat a potom teprve psát o tom článek. První co mě zarazilo, že filtry musí být podle normy povinně do aut s přímím vstřikování. Jenže norma nic takového neříká. Ta pouze udává maximální hodnoty, které motor vypouští. To že ty hodnoty plní auta bez přímého vstřikování je plus pro výrobce. A pokud najdete jiný způsob kromě filtru pevných částic jak hodnoty splnit, tak normu splňujete.

Takových blbostí je v článku více.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  28. 09. 2018 11:24

Já s filtry souhlasím. Dnešní motory mají spalování na tak dobré úrovní, že to co jde z výfuku je karcinogenní. Usadí se Vám to v plicích a už to nejde vykašlat. Koukněte na korelaci mezi výskytem rakoviny a čistotou ovzduší. To, jak je čistý vzduch důležitý, poznáte až v případě, že se poletíte podívat do nějakého velkého města v zemi s rozvojovou ekonomikou. Jen podotknu, že nejsem příznivcem elektromobility, která s ekologií nemá nic společného.

Planetu by spíše spasily zasilky kondomů shazované v Africe a Indii, ale to je jiná kapitola.

Odpovědět  |   | 
Harry  |  30. 09. 2018 09:19

Tak teď si bohužel protiřečíš. Mnoho odborníků dnes ví, že filtry pevných částí zachytí jen malé procento pevných částic a ty, které vypustí z výfuku do ovzduší, jsou "přesyté" na mnohem menší částečky, nežli kdyby auto žádný filtr nemělo. Paradoxně to má za následek mnohem lepší usazení těchto malých přesytých částeček v plícních sklípcích a mnohem větší nesnadnost jejich vykašlání popř. jejich odstranění přirozenou cestou. V tomto případě mají staré diesely bez filtrů plus - tedy ne, že by smrděli méně... :o)

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  30. 09. 2018 13:04

Myslím si, že u benzínů s filtrem vyletí z výfuku méně karcinogenních částic, než bez něj. Nebo máš odkaz odkaz na nějaký článek, kde tvrdí něco jiného? Filtr pro benzín nebude žádná velká finanční položka. Navíc se vymění max 1x za životnost vozu.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  01. 10. 2018 12:17

To sú pekne hlúposti. Už tie ktoré filter zachutí sú dostatočne malé aby to bol problém. To že niečo prejde je fakt, ale množstvo je oveľa nižšie a pri vypaľovaní vzniká CO2, žiadne menšie častice.

Odpovědět  |   | 

I vy jedni ekoteroristé co ještě vymyslíte aby jste nám řidičům znepříjemnili život?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 09. 2018 14:15

Kde je napisane, ze motorizmus a ekologia sa vylucuju? Ale chapem, ze obmedzenci to takto vnimaju.

Odpovědět  |   | 
davidek  |  28. 09. 2018 16:00

Filtr je další drahá věcička, kterou může zničit 10 věcí. Raději se modlete, aby šel odstranit.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 09. 2018 16:09

Ja hlasujem za odstranenie ‘davidka’...

Odpovědět  |   | 
tomm  |  28. 09. 2018 18:07

Hneď prvá veta je nezmysel.
Motory nemusia mať GPF, musia plniť limity. Niektoré ich plnia aj bez filtra.

Odpovědět  |   | 
Geo  |  02. 10. 2018 08:31

To pisal odbornik novinar.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  28. 09. 2018 21:30

Velke zlo je polétavy prách, který tvoří zejména brzdove destičky. Ovzduší by bylo mnohem lepší, kdyby všechny vozy brzdily rekuperací, jako elektro auta nebo na cestách bylo 10x vice čističů silnic

Odpovědět  |   | 
Martin Frydrych  |  29. 09. 2018 10:33

Pro autora článku odkaz na jméno jednoho slavného fyzika:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Anders_Celsius...

Odpovědět  |   | 
Harry  |  30. 09. 2018 09:14

Příčina nedokonalého spalování u moderních benzinových motorů je nasnadě: TSI - tyto turbem přeplňované motory totiž pracují s velmi chudou směsí, a proto mají stejný problém jako motory naftové. A proto má taky atmosferický motor s dvakrát a více větším obsahem lepší emise nežli "downsizeingový" minimotor s turbíčkem....

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  30. 09. 2018 13:41

uz to malo byt zavedene davno. znecistenie prostredia preukazatelne prispieva k degeneracnym ochoreniam

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  30. 09. 2018 22:22

Tak teda u 2.0TDI 103kW + dpf + adblue je výfuk čistý...5 let staré auto se 150tkm na hrbu.

Odpovědět  |   | 
miro  |  01. 10. 2018 15:10

Výborně, to vše jen nahrává rozšíření akumulátorového elektrického pohonu na všechno, včetně zahradních sekaček a holicích strojků.Poslance na baterky už máme.

Odpovědět  |   | 
Jaroslav Zadražil  |  02. 10. 2018 15:55

Tyhle pavědce a nepostradatelné inteligenty bych nakopal do zadku.Asi v devedesátém jsem se snažil jsem se snažil v ČR snížit emise.Dokonce jsme se provedli zkoušky u DPM Děčín.I jsem podal patentovou přihlášku.Ale nikdo o to nestojí.ČR je černá díra na peníze.V podstatě šlo o to,že vyšší kysičníky jsou pevnou a nikoliv plynnou sloučeninou.Tedy šlo o vytvoření vyšších kysličníků.Volba padla na ozon,tedy O3,což se dá levně a rychle vyrobit.Základem byl vysokonapěťový zdroj s nepatrným příkonem.Na jedné straně,tedy sání motoru,by přisával ozon.Tím by vznikly pevné částice vyšších kysličníků,které by z toho samého zdroje dělaly elektrostatický filtr.na výfuku.Takže jde o elegantní a účinné řešení,a to pro všechny typy spalovacích motorů.Prostě dostane motor více kyslíku,vyrobí pevné částice a ty elektrostaticky odloučí.V ČR nepochopitelná věc a zejména se zveřejněná zpráva nedá patentovat ani ukrdást.Takže,kdo má chuť s tímhle blbým státem bojovat,může začít.....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A