Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

75 komentářů

Vojta
15. prosince • 1:24

Podívejte se na stránky sherlog , kde najdete, co vše dokáže dekarbonizace vyčistit. Najdete tam i poptávkový formulář, kde na sebe necháte kontakt a oni se ozvou zpět. Dělají to opravdu dobře a hlavně taky za dobrou cenu.

Tom
13. prosince • 1:55

U koho jste si dekarbonizaci nechal dělat?

Tom
10. prosince • 21:41

Mám problém s filtrem pevných částic a díky tomu jsem neprošel na emisích. Máte někdo zkušenost s dekarbonizací? Pomůže to?

Vojta
11. prosince • 23:52

U mě to pomohlo, mám Peugeot 4007 a neprošel jsem na emisích. Nechal jsem udělat profi dekarbonizaci motoru vodíkem a emise jsou ok. Dokonce mám daleko lepší spotřebu a chod motoru.

Lukas
27. září • 10:58

Je potřeba si uvědomit, že když je problém s filtrem, který je ucpaný, tak je to pouze v důsledku úplně nějaké jiné závady. Takže řešení není hned vyměnovat znečištěný filtr za nový filtr. To by jste tak mohli dělat pořád dokola. Řešením je tedy najít příčinu a opravit ji. Potom můžete filtr vyčistit a nebo koupit nový pokud už je hodně v háji. Nový doporučuju koupit třeba tu http://www.hydrocom.cz/hydraulicke-filtry...

Autoprofi
19. ledna • 21:05

Efektivní řešení problémů s filtry DPF/FAP deklarují také na na Autoprofishop.cz
(prodej profesionální německá autochemie)
a to ve třech stupních podle zanesení:
1. pro prevenci a "lehké" stavy aditivum - bez demontáže
2. pro střední problémy nebo prevenci či pro vyčištění taktéž katalyzátoru - pěna - částečná demontáž (čidla/senzoru/lambdy)
3. pro vše předtím a především velmi vysoké stavy zanesení, nouzové stavy atd - výplach DPF - nutná demontáždál mají i přípravky pro odstranění některých příčin zvýšené zanášivosti (pokud příčinou není filtr sám vysokým nájezdem km, atd)
tzn. čističe vstřikování, katu, lambdy, EGR v podobě aditiv či sprejů vše funkční, žádné "opičí kapky", maj tam referencesamozřejmě je třeba VŽDY pátrat pro přičinách problému s DPF, jelikož často je zanesený DPF jen následek nějakého problému vpředu (krátké jízdy, vstřiky, EGR, olej z turba, motoru atd atd..)btw: pokud přijedete do servisu že máte problém s DPF a oni se Vás ani nezeptají, jak seto projevuje, kdy, při čem, kolik máte najeto, jaké jezdíte trasy, esli ste neřešil nějaký problém v minulosti (vstřiky, egr atd) a rovnou Vám budou nutit výměnu nebo snad nabídnou "regeneraci" v podobě nucené regenerace před diagnostiku (což od středních stavů a dál pomůže jen někdy a jen na krátkou dobu a ještě za to máčknutí čudlíku v PC chtějí okolo 1000 kč (to větší efekt uděláte použitím špešl aditiva na DPF), tak bych asi rovnou utíkal jinam;)
dobrej servisák by měl pátrat po příčinách problému (i tím že se bude zákazníka vyptávat) a odstranit problém včetně příčin a následků, ne jen měnit díly a tím kolikrát odstranit jen následek a nikoliv příčinu, takže se pak problém zanedlouho zopakuje..

WinNatural
17. července • 14:46

Srovnání s tím "uchem" je až bizarně nesmyslné. Ucho je pouze můj problém, ale kouřící výfuk dehtového šrotu přispívá k rozvoji rakoviny plic nevinných lidí - těch, co nejezdí chrochtáky.

RomanL
29. července • 11:13

Tak s tím ovšem zrovna filtr pevných částí nijak nesouvisí... ;-)

Bluechem
12. prosince • 15:04

nemecká firma Bluechem punúka 3 možnosti čistenia DPF filtra, ak je filter úplné zanesený tak pomocou demontáže a preplachu DPF filtra, alebo bez demontáže pomocou aplikačnej pištole a posledná možnosť je do paliva, ale to je predovšetkým prevencia.
viac info na: bluechem.cz/cisteni-dpf-fap-filtru alebo bluechem.cz. Produkty je možné zakúpiť v sieti APM.

Standa
13. července • 10:29

Jak vidím, tak jsem rád, že tuto vymoženost ve svém voze, nemám a vůbec, ale vůbec se, nedivím lidem, že tuto "vymoženost" lidé dávají hned pryč, spolu ze zaslepením EGR ventilu. Nejenže budou mít menší spotřebu, ale také jim vzroste spolehlivost celého agregátu.
Chápu, že někteří médii zmanipulovaní jedinci se mohou pominou tímto "zločinným" jednáním, ale musí si uvědomit, že honba za CO2 a částicemi není všechno a že nejhorší částice jsou ty nejmenší....

xy
29. července • 18:14

A čím je vyšší tlak a menší kapičky, tím jsou menší saze. BTW- aftermarkový PDF už slezly znatelně pod 10 K, ovšem co vydrží, to nikdo neví...

james
13. července • 19:18

cely svet sa spikol proti Vam v podobe DPF :)

st
23. července • 16:32

Tak to určitě ne. Jen jsem v situaci, kdy budu muset vyměnit auto. Jelikož mám Octavii první generace, tak bych si chtěl polepšit po všech stránkách. Chtěl bych úspornější, rychlejší, spolehlivější auto než mám doposud. Bohužel zkušenosti majitelů moderních vozů mluví o tom, že je lépe se filtru pevných částic vyhnout velkým obloukem a když už je v automobilu, tak ho raději odstranit. Člověk má pak spolehlivější auto s menší spotřebou.

Ondra S.
12. července • 14:51

Nějaké zkušenosti z dislovými motory už mám, ale spíše s těmi staršími. Vždy mě bavilo auto ladit a potom zkoušet, co to s tím udělá, takže jsem si i s mechanickým turbodislem začal hrát sám. Tím myslím, že jsem ladil čerpadlo, tady měnil dávku, výtahoval podložky z přesuvníku vstřiku a také zasahoval do regulace turbodmychadla podkládáním beipasové pružiny, ale také do EGR ventilu daval škrtítka.
Dle mých zkušeností jsem došel k závěru, že kouřivost závisí především na poměru nafty a vzduchu od turba, také ji může zhoršit nízký předstih, otevřený EGR. Došel jsem k závěru, že když chci dobrý výkon a nižšší kouřivost a spotřebu, musím seřídit trysky (na mírně nižšší tlak), nastavit nejvyšší předstih, co motor ještě snese bez klepání a sladit s přesuvníkem vstřiku, který reguluje předstih dynamicky a turbo aby se točilo, aby do motoru natlačilo co nejvíce vzduchu a dle tomu adekvátně a také nejlépe zaslepit EGR, nejlépe úplně! Pro výkon také pomůže nížšší odpor ve výfuku, takže FAP vytlouct, nasadit emulátor a potrubí pročistit, nebo dát větší trubku, aby kladla menší odpor a také řešit sání, tedy sportovní filtry a airboxy se sáním studeného vzduchu
Původně jsem chtěl motor hlavně oživit, ale nakonec jsem dosáhl spíše snížení kouřivosti při měření emisí ato tak dramaticky, až se technik divil, jak je to možný, protože jsem se dostal do normy na nejnovější motory.
Nový disel bych už nechtěl, protože bych ho musel hned vytunit. Tedy hned zaslepit EGR, vyhodit FAP a nahradit emulátorem a vyházet emisní elektroniku a různá další ekokurvítka a udělat z něho obyčejný přímovstřik, jako u prvních TDi z konce 90 let. Hned potom ho načipovat a prozkoumat a pořešit slabá místa. Teprve pak by jel a fungoval dle mých představ.

Tycoon
12. července • 21:44

Odkdy se u dieselu nastavuje předstih?
BTW Není lepší rovnou koupit benzín? Nemusí se ladit DPF, EGR (u některých), turbo (u některých), kouřivost ...

Ondra S.
20. července • 16:30

U benzinu máš předstih také
Předstih a předvstřik, obojí označuje skoro totéž, tedy zápálení stlačené směsi u benzínu svíčkou, nebo stlačeného vzduchu u dislu naftou. Jinak u benzínu také můžeš ladit předstih, ale tam máš zás jiné fičury, zejména u přímovstřikových, jako je vrstvená směs, zásobníkové katy, které se regenerují obohacením směsi, EGR mají taky, ladí se tam akcelerační přívstřiky a přechodové režimy, u těch nových je zas několik lambdasond, taky se to sype a opravy nejsou levné, zvláště jsou li přeplňované. To si nepomůžeš, tedy ne tolik, jak si myslíš.

Dr.
12. července • 22:33

Myslel předvstřik.

veto
13. července • 20:58

na starych tdickach mozno, ale na CR urcite nie

Sova
14. července • 7:43

Jde to na jakemkoli motoru.
Sam jsem s tim hybal na svem PD uplne sejne to pujde i na CR.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
veto
14. července • 22:23

ako? Pokial viem, tak na tdi sa nastavuju tusim rozvodovym remenom.
Na CR motoroch riadi vstreky RJ.

Sova
17. července • 5:51

Vyctu program z RJ, identifikuji vsech 100+ map, ktere maji na starosti rizeni pocatku vstriku, cast upravim, zbytek deaktivuji, modifikovany program flashnu zpatky do RJ a mam hotovo.
Easy peasy lemon squeezy :)

Ondra S.
20. července • 16:15

Vidím, že si dokážeš dobře hrát s elektronikou! No pokud to dokážeš, jak popisuješ a vyznáš se dobře v těch mapách, tak jsi frajer, protože dokážeš ten motor odladit po svém a vykopat takové ty emisní kurvítka, EGR, FAP, která kazí reakce, dynamiku a spotřebu a můžeš také poladit plnění od turba, i dávku a udělat si tak vlastní chiptuning po svém doma, což umí opravdu jen pár lidí a to jsou frajeři, všechna čest!

Dr.
12. července • 12:43

CNG/LPG v mém okolí je celkově méně problémové než dieselové motory. S diesely snad nikdo neušetřil, jen se dostal na nulu, ale za „cenu" horších jízdních vlastností a stovkami hodin strávenými v hlučnějším autě s tupým motorem. Diesel se vyloženě nehodí na kratší trasy nebo do zimy a i při dlouhých trasách je poruchovost vyšší. LPG/CNG se hodí všude, a tak mě trochu štve, že automobilky nalily tolik prostředků do vývoje dieselu, protože když by stejné prostředky nalily do CNG/LPG, tak by dnes bylo na světě méně smradu a hluku. Lidi jsou masochisti...

Tom
12. července • 22:59

Protože všichni maj v palici akorát spotřebu 5L a všude se s tím vytahují, ale to že ten motor je daleko složitější a při případné poruše, která bude stát X tisíc a vynuluje ušetřené jízdné už neřeší. U CNG/LPG zase si řeknou laici, že to je plyn a to muže bouchnout atd. přitom to není pravda. Je to daleko bezpečnější než klasická nádrž... + x dalších výhod..

Rad
13. července • 10:32

Taky jsem o CNG uvažoval, ale realita je taková, že i když to nedává smysl, nepustí Vás do podzemních garáží. Musíte s tím každý rok na prohlídku. Když jsem se ptal pošťáků, co to používají, tak spotřeba je někde úplně jinde, než výrobce udává a ten nárust je ještě daleko vyšší, než reálný nárust u udávané spotřeby na benzin nebo naftu. Technicky je asi největší problém vyšší teplota spalování ve válci. Ne, že by to výrobci neřešili, ale jednoduše proto, že je to nová technologie bych byl opatrný, jak moc to už mají zvládnuté. U přímovstřikových benzinů se v první masové generaci motorů u VW dochlazoval spalovací prostor nástřikem většího množství benzinu, takže to pod plynem zbytečně žralo, teď mají chlazené výfukové svody, což je asi lepší řešení. Jak bude vypadat situace na bojišti CNG motorů nevím, zatím to na mě dělá dojem, že jsou to jen dobastlené benzíny, takže nejsou optimalizované výhradně na CNG a tím pádem bojují s kompromisy. No a další věc, která ještě může hodně zamíchat kartami je spotřební daň, která se teď neuplatňuje. Ale jakmile se používání plynu stane masivní záležitostí, můžete počítat se zdražením tak o třetinu. Tolik argumenty, které jsou u mě proti CNG.

Jarda H.
15. července • 10:18

Tu spotřebu u pošťáků odhaduji na způsob využití auta - ujedu kilometr, zastavím, popojedu dalších 500m, zastavím... Při běžném použití (cestách na větší vzdálenost v jednom kuse) by se ta spotřeba od údajů výrobce zase tolik lišit nemusela.

Rad
15. července • 15:15

To jsem s nimi probíral. Ale oni říkali a já to taky napsal do příspěvku, že je překvapilo o kolik víc to je proti tomu, co znali z benzinových aut. Tím je myšleno, že měli odpozorováno, o kolik procent spotřebovali v benzínových autech víc proti deklarované spotřebě ve městě, ale u toho plynu to skočilo ještě o hodně víc, než, kolik si odhadli na základě zkušeností.
Každopádně až těchto aut bude víc, budou k dispozici i údaje na spritmonitor.de a budeme si moct udělat reprezentativnější obrázek.

Tycoon
13. července • 12:01

Nedělal bych z CNG vědu. Na plynná paliva se běžně jezdilo už v počátcích zážehových motorů v 19. století. Spalování plynu klade na motor větší nároky kvůli tomu, že je "suchý", nejvíce tím trpí sedla výfukových ventilů. To dnešní ošizené motory nesnesou - do těchto CNG aut se dává hlava válců s odolnějšími materiály.
U modelů Caddy a Caddy Life má VW velmi spolehlivé a léty prověřené řešení - osmiventilový dvoulitr z 80. let, ten zbaští cokoliv hořlavého.
Jinak spotřební daň na plyn se uplatňuje a činí 500 Kč/t, od roku roku 2015 by to mělo být 1000 Kč/t a předpokládá se postupné zvyšování, ale na hodnoty menší než u benzínu a nafty.

Tom
12. července • 11:24

Kdo chce šetřit tak at koupí CNG... diesel (nový) je prostě kasička na prachy, horší jak staré auto :)

james
13. července • 19:15

a myslel som samozrejme s dieslom

james
13. července • 19:15

a ked ma niekto skusenost 5 rokov 100tis km denne 2x poskakovacky v kolone a 1x tyzdene dlhsie jazdy (cca 250km) a bez poruchy? to vysvetlis ako?

R
11. července • 18:19

Nejlépe to vymontovat hned u nového auta a je klid B-]

KLM
10. července • 22:23

Nebezpecne auto a draha oprava pri 60 000 km - mel jsem opravu/vymenu filtru uz pri 60 000 km - a hlavne auto se stalo velmi nebezpecne (je to Peugeot s 1.6HDI FAP motorem). Aniz by jakakoliv kontrolka cokoliv hlasila, jedete v zime po snehu v zatackach, vjizdite do zatacky relativne pomalu a v zatacce trochu pridate (aby vas to vytahlo a nedostali jste se do smyku) a najednou zhasne motor, prestane fungovat posilovac rizeni a posilovac brzd a mate neovladatelne auto. Jeste ze rychlost byla mala. Po chvili zkusite nastartovat, jde to, ale pro jistotu zavolate odtah a prohlidnete auto v servisu. Tam reknou vse ok. Pak po trech dnech jedete na dalnici v pravem pruhu, jedete 100km/h a dojizdite kolonu kamionu jedouci cca 50km/h, levy pruh pomerne husty jede 130. Tak pockate nez prejedou auta a akorat vam to vyjde do dostatecne mezery v levem pruhu, ze nemusite brzdit a nikoho neohrozite. Zaradite se a rychle se snazite dorovnat rychlost. Slapnete na plyn a zhasne motor. rychle se preradite zpet do praveho a chete zacit brzdit, ale uz jste skoro na urovni kamionu a prestane fungovat posilovac. Tak se vam promitne cely zivot pred ocima a nastesti neni nic v odstavne pruhu, jen snih, tak projedete kus okolo kamionu uz s varovnyma blinkrama a brzdite co to da a cim se da. Dalsi prohlidka v servsu opet nic. Tak jdete k odbornikovi/soukromnikovi na doporuceni a ten zjisti ze je to FAP - opravdu po vymene uz tyto veci auto nedelalo. Kdyz se mluvi o odpovednosti, je opravdu velka skoda, ze kvuli spornemu ekologickemu prinosu smi vyrobci (Peugeot) vyrabet takto zivotu nebezpecna auta - opravdu ze vam nic nerekne, zadna kontrolka a zadne varovani a motor zhasina behem jizdy i ve vysokych rychlostech, to je fakt o zivot. Fakt nerozumim technologiim, ale pokud auto ve vysoke rychlosti bez varovani vypne motor, mel by existovat FAKT DOBRY duvod proc vystavit nebezpeci posadku i okoli a hlavne by tam mely byt i nejake varovaci mechanismy a pripadne nejake docasne zalozni reseni (typu bypass s tim ze pojede jen na omezeny vykon). Co se ale zacalo stavat, ze motor sel udajne do ochranneho rezimu aniz by cokoliv rekl, a pri seslapnuti plynu zhasnul motor a za celou dobu se nikde nic nehlasilo). Peugeote, dekuji. A tez dekuji panu Bohu, ze jsem vse prezil. Po vymene FAP jsem nemel ani jednou problem, jen jsem byl o nemalych par desitek tisic lehci. Pokud se to dostane k nejakemu novinari nebo cloveku zodpovednym za bezpecnost aut a provozu, rad popisu i detaily a podklady pro opatreni vuci vyrobcum, aby takto nebezpecna auta ani nemohla na silnice.

electro.spirit
23. listopadu • 10:21

tak to u mě dělal zaneseny filtr paliva, při větším požadavku na akceleraci filtr nepustil dost paliva do čerpadla a tim spadl tlak na railu a jednotka radsi vypne motor, dpf mam taky vcudu ale to pada jen do nouzaku do doby nez spadne diferencni tlak dpf.

Kokos
6. listopadu • 17:54

Měl jsem kdysi Nissana, kterej tohle dělal vždycky před zatáčkou. Byl to benziňák třílitr. Bez posilovače se nedalo zatočit. V servisu na něm vymněnili díly za 200 tisíc včetně lambda sondy a katalyzátoru a dělal to stále. Tak jsem ho prodal. Novému majiteli jsem to řekl. Za týden mi volal že vymněnil váhu vzduchu a auto už nechcípá.

jv
5. listopadu • 20:32

Dobrý den, tak to nejste asi jediný, kdo zažil podobnou adrenalínovou situaci. Nám se to stalo u motoru 2.HDi na dovolené. Interval zhasínání motoru byl v průměru 5x za hodinu. Pomáhalo jen pohotově otočit klíčkem do výchozí polohy, tím resetovat systém a znovu rychle nastartovat. Auto jsem pak Bohu-žel svěřil do rukou balkánských automechaniků, ti po napíchnutí na diagnostiku našli záznam o zaneseném EGR ventilu. Ventil vyčistili vystříkáním, prý speciálním přípravkem. Závada zhasínání motoru přestala. Když jsme si však za pár dnů vyjeli do hor, tak cca po hodině kličkování serpentínami (jízda do 50km/h, II. až III.rychlostní stupeň) nám začal hořet FAP(DPF). Tak, tak jsme stihnuli vyházet z auta děti a po té uhasit hořící FAP. Nejspíš přišlo k nesprávnému režimu samočištění a ve filtru se po rozžhavení v koncové části protavila díra o průměru cca 5cm, z které šlehal plamen. Na to, že to bylo blízko nádrže s naftou, to mohlo dopadnout hůř. Po této zkušenosti přestávám důvěřovat technickému pokroku, který by nám měl zlepšovat životní prostředí snižováním emisí u spalovacích motorů. Může to být někdy i na úkor bezpečnosti a hlavně to možná až tak ekologické být nemusí. Zajímalo by mě, jestli už někdo spočítal jakou ekologickou zátěž prináší samotná výroba všech těch filtrů, EGR ventilů, aj. včetně následných výměn za nové, nebo jejich čištění dalšími chemickými přípravky, likvidace použitých chemických látek, recyklace materiálů. Další protiekologický efekt vzniká vyšší spotřebou nafty při režimu samočištění, kdy se do filtru vstřikuje palivo a nakonec i vyšší spotřeba po dobu, kdy vozidlo jezdí s už natolik ucpaným filtrem, který se nedá dokonale vyčistit samočistícím režimem.

veto
13. července • 20:54

sorry ale podla mna ti nevypinalo motor koli fap. mechanik ta pekne obtiahol, ak motor PSA je vypnuty z dovodu ochrany, tak ti okamzite vypise aj chybu.
mozno si len mal vadne cidlo otacok na klukovke :-)

Hujer
12. července • 13:55

Tomuto značne prifarbenému príbehu neuverím.
Pokiaľ je závada s FAP filtrom auto maximálne spadne do núdzového režimu, motor nevypína., nikdy. Nemá na to dôvod.
Takisto ako môže zrazu prestať fungovať posilňovač bŕzd aj riadenia keď motor sa točí aj keď ho vyplo? Alebo si hneď presne v tej chvíli ako ho vyplo aj vyradil?
A ako je možné že v počítači motora nebola žiadna závada keď motor vyplo? Počítač vie, že je problém s FAP filtrom, motor za jazdy kvôli tomu vypne ale nič nevypíše na diagnostike? Teraz tú o červenej čiapočke.
A o tých pár desiatok tisíc ľahsí. Cena FAP filtra pre 1.6 HDi, konkrétne vyberám pre 407čku...
Nový 592€
Repas 300 €.

veto
13. července • 21:18

teraz som si precital tovj prispevok, plne s tebou suhlasim.
Ak je ale vadne cidlo tacok, tak motor vypne bez varovania (akykolvek s el. vstrekovanim).

Rad
11. července • 10:24

No připadá mi to trochu jako pohádka na dobrou noc. Posilovač brzd je podtlakový a podtlak vyrábí točící se motor. Stejně posilovač řízení, ten je buď hydraulický nebo elektrický a oběma taky stačí točící se motor. Ani jeden nepotřebuje nastartovaný motor. Takže stačí při brždění nezmačknout hned spojku a oboje funguje. Navíc u brzd i když se motor netočí, můžete brzdu s posilovačem tak 2-3x zmáčknout, než Vám "dojde vakuum", pak brzdíte bez posilovače, jen je potřeba se do toho opřít. Řídit bez posilovače jde také, tím lehčeji, čím rychleji jedete.
Souhlasím ale s tím, že konstrukce motoru, která chcípne hned při překročení parametrů emisních systémů místo toho, aby dala vědět kontrolkou a nechala řidiči čas na reakci je hodně nedomyšlená a v důsledku nebezpečná.

mirek
3. ledna • 22:02

tak to opatrně, ono zastavivit, felicii,nebo naftový s lidma skoro 2t vážící auto není vůbec žádná pohádka,ono totiž když zhasne,tak nefunguje opravdu vše jako při nastartovaném motoru ale nepřeju to nikomu ,hlavně na dálnici,tam se nemá člověk kam ani schovat a pocity v odstavném pruhu a kolem proletující kamiony,,,,,,adrenalin jo.,,,,,,ale na jiným místě,,,servisákům,který na diagnostice nic nenašli,bych jim instaloval ten konec co se strká do OBD do jejich zadečků a příště by si asi dali pozor co od nich ze servisu odjede

Rikardo
2. prosince • 17:24

Môžem len potvrdiť, stalo sa mi to isté.
Pri predbiehaní auto bez varovania neovladatelné. Veľa nechýbalo aby som nebol medzi živými. Ford 1,6 tdci s DPF.

Tycoon
11. července • 19:33

Ale co když v jeho autě spojkový pedál není?
BTW Zkoušel jsem účinek brzd bez posilovače ve Fabii a potřebná síla stlačení pedálu je minimálně 10krát vyšší. Ani s mými 190 cm a 90 kg si nedovedu představit, že bych měl Fabii bez posilovače zastavit.

Stanislav Popelka
11. července • 11:49

Přesně tak. Autor komentáře si pravděpodobě tu historku dost přibarvil. Při prvním sešlápnutí brzdového pedálu po vypnutí motoru, není na účinnosti brzd vůbec nic poznat..., takže se dá úplně v pohodě zabrzdit.

Rascal
11. července • 14:21

Ano, určitě každej kdo jezdí autem tak ví jak přesně co funguje a situace kdy za jízdy vypíná motor si trénuje každý víkend. Proto přesně ví jak se ve chvíli kdy se sám od sebe vypne motor zachovat a nezačne zbrkle zmatkovat.....

Rad
11. července • 15:01

Připouštím, že pro ježdění v autě nemusím přesně vědět, jak auto funguje. Ale situace, jak ji popsal autor příspěvku nevede u běžných aut s manuální převodovkou k nebrždění a neřízení (deaktivaci posilovačů). Krizovou situaci si pak z neznalosi může řidič navodit sám vyřazením do neutrálu nebo zmáčknutím spojky, ale takhle se nemá jezdit a v autoškole by se to měl dovědět. Sám jsem zažil výpadek posilovače řízení ve 3 různých typech aut a jet se s tím normálně dá, jen to jde ztuha. Zdechnutí motoru za jízdy mě potkalo jen jednou, ale to bylo auto, které nemělo posilovač ničeho, takže kromě zpackaného předjíždění se nic nestalo.
Asi daleko těžší by to mohli mít majitelé aut s automatickou převodovkou, protože tam si nejsem jistý, co se v případě zdechlého motoru za jízdy děje.
A znova, řešení, které zvolil Peugeot t.j. problém s emisemi = STOP motoru bez varování je podle mě úplně špatně. Už proto, že jak ukazuje Váš příspěvek, nebo předchozí příspěvek, spoustě lidí to připraví situaci, která je stresuje a nejsou na ni připraveni.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jara
16. července • 12:29

Krizovou situaci si naopak zpusobim tim kdyz nevyslapnu spojku a nezaradim neutral. Kdyz se zaradim do leveho pruhu a chcipne mi motor auto okamzite zacne brzdit (motorem) aniz by se rozsvitila brzdova svetla a hromadna havarie je skoro jista.

Rascal
11. července • 20:10

STOPka už se mi 2x rozsvítila, ale mám pouze P406 a nikdy to nebyla závada která by ovlivnila chod motoru. Ale kamarád popisoval nějakou chybu na nový Octavii, kdy auto jelo max 30(nebo do 50), musel takle jet asi 100 KM, prý mu v asistenční řekli že když to jede tak to má dojet do servisu...

Pavol
11. července • 18:19

Nie som si celkom isty, ci to tak je...
Mne sa za jazdy roztrhol remen pohanajuci alternator na Skode Actavii 1.9TDI. Siel som v pohode dalej ale po cca 50 km mi postupne system odpajal vsetky mozne veci. Zacalo to ... (si nepamatam)..., posilovac riadenia, posilovac brzd, palubovka, ... svetla a pritom motor stale siel. Len nedobijal. Samozrejme po vypnuti motora koniec. Odtah...

Rad
11. července • 19:38

Tohle jsem zažil s Fábií, nepřetrhl se mi sice řemen, ale přelámal se drát od buzení alternátoru, což má stejný důsledek, nedobíji to. Pokud není dost proudu pak to posilovač řízení (Fabie, Octavie II a vyšší, jednička měla hydraulický) vzdá. Posilovač brzd Vám půjde dál, ten je podtlakový, ale za nějakou dobu na vás začne svítit ESP případně ABS, protože ty potřebují elektřinu pro čerpadlo, pak se přidají airbagy takže za chvíli vypadá přístrojovka jak vánoční stromek.
Nicméně je to pořád dobré, protože hned jak se to stane, se dá bezpečně zastavit. Původní přispěvatel to popisoval daleko dramatičtěji. Navíc je tu rozdíl v tom, jak tyto problémy ovlivňují možnost dojetí. Lidi nadávají na auta od Volkswagenu / Škody, ale já jsem ještě nikdy nezůstal na cestě stát, i s tím mrzákem bez posilovače řízení, případně s prožranými hadičkami podtlaku, které řídí klapky a turbo v motoru se dalo na nouzák dojet. Proto mě hodně překvapilo, jak nekompromisně to řeší u Peugeota.

sgt
11. července • 19:47

Nechcem kecať, ale nezdá sa mi, že by kvôli takej banalite vypínal motor. Poznám z PSA len 2.0 HDi a tam čo viem maximálne na displeji zobrazí "antipollution system fault" a to je všetko, dá sa s tým v pohode jazdiť. Ako to má riešené 1.6 HDi neviem, ale ako vravím pripadá mi to ako hoax...

Petr
17. listopadu • 12:07

Mám 2.0 HDI 100kw s FAP filtrem v Citroenu a také si myslím, že okamžité odstavení motoru je blbost. Došlo by maximálně k přechodu na tzv. nouzový režim s omezeným výkonem.

veto
13. července • 21:15

nie je to hoax, je to skor subjktivne popisanie stuacie. Situacia je s najvacsou pravdepodobnostou taka, ze pan popisal chovanie mechanika v praxi. Mechanik odhadol pana, ze mu technika nic nehovori a tak mu nahovoril strasidlo vo forme zleho FAP, ktory mu skapina motor. Pan zaplatil za opravu ktora mala stat 100eur 1500eur, mechanik mu v tym FAPom ani nic neurobil. Takze pan bude za dalsich 100 000km pisat, ze ten FAP je blbost, prvy vydrzal 60kkm, druhy len 100kkm(ak nenavstivi toho isteho mechanika znovu, ktory mu s radostou "vymeni" FAP znovu. Alebo turbo, alebo dvojhmotu, ci rovno cely blok motora.
Zo skusenosti iem, ze ak riadiaca jendotka koli niecomu hodi motor do nudzaku a ver ze koli FAP nevypne motor ziadna RJ a uz vobec nie bez hlasky, tak vzdy sa minimalne roozsvieti engine fail.
Jediny pripad, ktory ma napada je, ze je vadne cidlo otacok motora, vtedy ale zhasne akykolvek common rail motor, resp kazdy motor s elektronickym vstrekovanim.

Rad
14. července • 10:43

Možná ani vadné čidlo otáček by nemuselo znamenat stop. VW to má udělané tak, že jedno čidlo je na klikovce a druhé na vačkovém hřídeli. Podle mého mechanika "to jede" i na jedno, samo že s chybou a nejspíš na nouzák. Ale je možné, že PSA má právě jen jedno čidlo a pak je to přesně, jak píšete. Pokud ř.j. neví, ve které poloze jsou válce, neví, kdy se má vstřikovat, tak nevstřikuje.
Co se týká FAP / DPF a jeho "poruch", má zkušenost je taková, že se jedná spíše o sekundární problém. Zalepení olejem, který uniká z ložiskového uzlu turba, případně zanesení tím ekomarastem, který se povinně přidává do nafty při krátkých jízdách. Známý jezdí hodně, ale často zastavuje, takže nestačí motor pořádně prohřát a ten měl po pár desítkách tisíc km úplně zacpané přefukové kanály EGR, jak se tam vysrážely ty lepivé složky z málo prohřátých výfukových plynů po spalování bionafty. Motor pak taky nejel, padal do nouzáku. Signalizace na diagnostice byla špatná škrtící klapka, oprava = vyčištění potrubí a klapky. Autorizované servisy jsou dovozci / výrobci tlačeni k co největšímu prodeji náhradních dílů, ne k ekonomicky efektivním opravám aut svých zákazníků, tam Vám vymění klapku a to zasrané potrubí před ní nechají, jak je. Nejhorší je, že často mění to, co není prvotní příčinou problému. Dobrých mechaniků, co u práce přemýšlí a je jim dovoleno pracovat ve prospěch zákazníka (i v autorizovaných servisech) je jako šafránu.

veto
14. července • 22:25

pozor, VW na tdickach mozno. Na CR motoroch nie, kedze CR funguje inac, tam motor exaktne potrebuje vedet otacky a polohu klukovky, aby mohol riadit vstreky (v najnovsich CR urobi jeden vstrek za takt az 11 vstrekov)

veto
13. července • 21:16

...bez akehokolvek varovania, kedze RJ nema sancu zistit, ze cidlo je zle, alebo sa naozaj len ten motor zastavil.

Tycoon
12. července • 21:39

Každý motor to má jinak. U koncernu je podobnou věcí pověstný TDI PPD (piezovstřikovače čerpadlo-tryska, např. Octavia RS), ten se při poruše vstřikovače prostě vypne, zatímco u běžných TDI PD se dá jet na tři válce.

Tycoon
11. července • 19:36

Staré diesely ke svému běhu elektrický proud nepotřebují. Možná si to mohl zkusit roztlačit.

Anonym
28. března • 10:28

Záleží, jak staré diesely a jaké. Ty, co mají elektromagnetický ventil na uzavírání paliva elektřinu potřebují a to je většina již starších dieselů. Např. to má i VW Golf 1. generace, ten se dělá již někdy od roku 1976 .Když není elektřina, zůstane ventil uzavřený, nejde palivo a auto tedy nejede. Ta octávka, co psal, aspoň trochu elektřiny potřebuje.

Tony
11. července • 9:44

Když mně nabízeli před třemi roky místo benzínu s plynem diesel, nechtěl jsem ho hlavně pro kvalitu nafty a filtr pevných částic, dnes vím, že jsem udělal dobře. Kdo provozuje diesel na popojíždění, je na nejlepší cestě k průšvihu. Spotřeba pro časté vypalování filtru také není nejlepší, prostě náklady vyšší než přínosy. Diesel by se neměl zastavit, potom se vyplatí. Ještě kvalita paliva obecně je mizerná, dají se zničit i vstřiky na benzín, plyn atd

Edgar
11. července • 10:13

Taky mi trochu přijde, že dotyčný si asi koupil diesel, aby ušetřil při 10km pojížďkách, což ten filtr zaneřádí dost rychle.
B-]

Antiautomat
11. července • 8:48

Fuj tak toto je masaker, nechcel by som. Jedna vec ... pokial sa nemylim, tak z riadiacej jednotky by sa mal dat vytiahnut log - z toho v tom servise nik nic nevycital? (ak sa teda vobec niekto namahal si to pozriet). Zvysok potom patri do oboru sudneho znalca....

RadovanTeplý
10. července • 20:36

Pracuji jako obchodní zástupce u společnosti Normfest. CCa rok a půl máme v nabídce čistič DPF100 (400ml spray, TUV certifikace). Čištění formou aplikace přes čidlo tlaku a teploty bez nutnosti demontáže a mohu říct, hlavně tedy moji zákazníci, že funguje výborně. Běžně se stáhne zněčištění na hodnotu cca 2-4% což se dá říct, že je téměř stav nového filtru. Zatím nějvětší znečištění, které bylo řešeno Suzuki Vitara, DPF přicpán na 96%, čištěno 3/2013. Dodávám tento produkt, jak běžným autoservisům, Bosch servisům tak i značkám, kteří konečně pochopili, že ceny nových DPF fakt nebude zákazník akceptovat.
Ano, beru že riziko čištění chemickou cestou hrozí a to předěvším u proplachů. Málo kdo nechá DPF následně dokonale vyschnout a následně teploty v DPF tento úspěšně likvidují.
Více zde http://www.normfest.cz/dpf-100.html...

Lajo
1. dubna • 16:57

Tato stránka neexistuje,tak nám neblbněte hlavu.

Radovan
1. dubna • 18:08

Ale no tak. Naučte se používat google a nemotejte ostatním hlavu..... https://www.normfest-shop.cz/cms/wm...

Lubos Buncek
12. listopadu • 15:49

Dobry den p. Teply, ak Vas poprosim o info do mailu lubobun@gmail.com ako aj moznost kupit ten cistic na DPF filter, budem Vam vdacny aj nejaku instruktaz ako si to sam spavit. Mam DPF v C4 Grand Picasso a forde c max, zatial Ford je super este a c4 by som skusil pre istotu vycistit, prosim napiste mi do mailu a pripadne objednam cistic na dobierku, pripadne inak dakujem za Vas cas, Lubos

Zelí
11. července • 11:25

Ano, to je ono. Teď jenom nějaké zkušenosti reálných uživatelů....

Fantomas
11. července • 12:05

Jmenuji se jana Konečná a už několik let mám problém se zády. Na radu svých známých jsem si pořídila Kosmodisk. Od té doby problémy zmizely a já mohu zase chodit na procházky se svými dětmi.
Takové?

2xs
8. prosince • 21:18

:-) Zelí je kverulant. Když Radovan (možná z obavy, aby nebyl osočen z reklamy) nepopsal věc konkrétně, měl řeči. Když napsal konkrétně, zase nevěří, má řeči a chtěl by ještě reference. A kdyby je dostal, měl by řeči zase, že si někdo ta jména a reference vymýšlí, a chtěl by adresy, aby si to ověřil osobně... asi rozborkou toho auta.

Zelí
11. července • 16:47

Ono to funguje i na záda, tak to je na nobelovku.

Jozef Kostelansky
10. července • 20:17

Automechanik, u ktorého servisuje svoje auto, hovorí, že ak je problém s filtrom, tak príčina je spravidla niekde úplne inde. Upchaný filter je len následkom iných problémov.
Keď sa táto príčina problémov odstráni, podľa neho sa dá vyčistiť KAŽDÝ filter. Aspoň on sa s opačným prípadom ešte nestretol...

RadovanTeplý
10. července • 19:34

Vážený pane Velecký,
předně Vás zdravím a dovoluji se dotázat, zda jste si opravdu plně jist tím, že se DPF nedá smysluplně a profesionálně vyčistit chemickou cestou a to přímo na vozidle, bez demontáže DPF??? Samozřejmě s dlouhodobým efektem a samozřejmě bez, Vámi zmiňovaného, zničení samotného DPF filtru? V odborných článcích se s tímto argumentem setkávám a dovolím i absolutně nesouhlasit. Mluvím z relativně bohaté praxe :-)

Michal
23. října • 12:08

Dobrý den , DPF se dá čistit i ekologickým způsobem a to najdete na www.dpf.cz
bez řezání , vypalování a se zárukou .

david
27. prosince • 1:13

vyskoušej se podivat na stranky www.autoprofishop.cz používam od nich adeditivum do nafty čistič DPF,DFP Clean a mam klid

Zelí
10. července • 20:14

Tak nahoď něco konkrétního. Toto není katolické vysílání čt1, tady můžeš zveřejnit i jmého firmy a reference.

Doporučujeme

Články odjinud