U některých benzíňáků už dělá problémy druhá lambda uložená za katalyzátorem a co teprve až tam dají tuhle pitomost, auto snad používáme na ježdění ne na vytápění baráku, nakonec budeme potřebovat tohle i na komín
Pššššt, jen aby se to nedověděli kominíci. Tyhle nápady radši ani nevyslovuj. :-D
Lambda za katalyzátorem jen kontroluje funkčnost katalyzátoru. Nemá na chod motoru vliv.
A k cemu tam teda je, kdyz nema vliv? To jenom rozsveci kontrolku?
V podstatě ano :-D. Jen kontroluje jestli je katalyzátor stále funkční, pokud ne tak se rozsvítí kontrolka motoru (exhalací).
=> uprednostnit jednoduchy atmosfericky benzinak a je pokoj a klud.
jenže jednoduché atmosférické benzíňáky brzy nebudou. Jen objemově stále menší motory s turbem :-|
DPF nastupuje i do benzínů. A tam to bude teprve lahůdka. Částice tam jsou řádově menší (a tudíž zdravotně řádově nebezpečnější) a konstrukčně pro filtraci a případnou regeneraci ještě náročnější. Diesl se svým dpf bude bezpečnější volba.
Nenastupuje. U nepřímého vstřikování žádné částice nejsou. U přímého ano, ale méně než u dieselů. Pokud by byl problém s emisemi, výrobci raději aplikují levnější řešení - například kombinaci přímého a nepřímého vstřikování, jako mají některé motory TFSI od Audi. Je to podobné jako u dieselů, kde se říkalo, že pro Euro 6 bude potřebná močovina. Ale to by znamenalo vysoké výrobní náklady, takže výrobci aut raději použijí dva EGR okruhy a jiné "finty".
Omyl. Částice tam samozřejmě jsou a jsou i u atmosférických benzínů. Je to jen o tom, jak se postupně edukují zákonodárci. Jakmile jim dojde, že nebezpečnější je menší množství malých částic (benzín) než větší množství větších částic (nafta), tak na to vlítnou a dpf tam bude, protože to jinak nepůjde.
Omyl. Nejde o to, jestli je zážehový motor atmosferický či přeplňovaný - to nehraje roli. Je to o tom, zda má motor přímé vstřikování do válců (produkuje saze) nebo nepřímé vstřikování do sacího potrubí (benzín se stihne odpařit a dokonale promísit se vzduchem a nevznikají saze). U přímovstřikových zážehových motorů lze omezi produkci sazí relativně jednoduše - stačí místo kapalného paliva (benzínu) vstřikovat palivo plynné, např. CNG.
Koupil jsem před 5 lety si pomstu s názvem Citroen C4 HDI. Už při 60tis.jsem plnil Eolys- 3800kč a při 80tis.se FAP ucpal. Značkový servis ze mě jen tahal peníze a naprosto si s tím nevěděl rady. Po všech možných útrapách jsem nachal FAP vytlouct a byl pokoj. Teď mám najeto 170tis.ale už to dost kouří,tak asi vstřiky budou mít dost. Nechápu, proč žabožrouti dávali filtry do aut už někdy v roce 2003 a třeba VW až v roce 2012. Stojí to jen spoustu peněz.
To je divny. Mel jsem novou C5 1.6 HDi a prodaval jsem ji po 200tis. Nikdy jsem s FAP nic nedelal, ani jine vaznejsi zavady jsem nemel. Ted mam dalsi C5 2.0 HDi. Ma 60tis a slape jak hodinky. Jestli jste nenatrefil na nejake "vecerni auto" :)
A co emise? OK?
Na tohle člověk musí myslet už při nákupu auta - kolik problematických věcí si s tím autem kupuje a kolik peněz to pak ještě spolkne a jestli b tedy nebylo jiné auto lepší.Koupit si to a pak si stěžovat, to je dost podivný postup.
VW dával DPF už podstatne skôr, viď BlueMotion :-)
Najhoršie na tom je, že nezmysli ako EGR a DPF sú dnes už v každom diesly.
Najhoršie je, že dnes každy mudrlant má prístup k internetu a stále dokola nás musí oblažovať svojimi pocitmy.
Hej ty mudrlant sa zivis tym repasom takychto sraciek a ospevujes ich do nebies vsakze..
A když nás oblažují svými pravopisnými chybami, to je také super.
Mohli by jste mě prosím vysvětlit, proč má mít EGR ventil vliv na DPF ?
Zaleží v jaké souvislosti... Pokud bude EGR zajištuje "opětovné" spalení spálených plynu a tím i sazí a dalšího bordelu... Pokud nebude fungovat, všechen tento bordel navíc pujde do DPF....
Naopak, pokud zaslepíte EGR ventil, tak motor bude nasávat čistý vzduch a nebude "recyklovat" výfukové plyny. Takže filtr pevných částic bude mít méně práce. Akorát se o něco zhorší emise. Proto spousta lidí EGR ventily zaslepuje za což jim motor jednoznačně poděkuje. I spotřeba bývá o něco nižší.
Problemy zpusobené EGR ventilem se dostava trošku někam jinam... Nicmeně mam pocit že toto bylo popsané v minulem dile, ale nejsem si jist.
Přikláním se k tomuto názoru, navíc je nutné mít na paměti, že EGR je plně funkční pouze v nízkém zatížení motoru, při vyšším výkonu se ventil uzavírá. To znamená, že při nízkém zatížení vrací EGR do spalovací komory válce oxid dusíku, omezuje se přísun kyslíku a tím se zhoršuje možnost spalování a navyšuje se tvorba sazí...Teplota ve válci v nízkých otáčkách je sice 500-600°C ale je otázkou, zda-li v tomto teplotním rozsahu mohou být saze, vznikající nedokonalým spálením nafty, spáleny.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.