Filtry pevných částic aneb DPF (2/4): Spolehlivost filtrů

Skružný  |  24. 06. 2014 21:06

Mohli by jste mě prosím vysvětlit, proč má mít EGR ventil vliv na DPF ?

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  24. 06. 2014 21:11

Zaleží v jaké souvislosti... Pokud bude EGR zajištuje "opětovné" spalení spálených plynu a tím i sazí a dalšího bordelu... Pokud nebude fungovat, všechen tento bordel navíc pujde do DPF....

Odpovědět  |   | 
st  |  25. 06. 2014 13:35

Naopak, pokud zaslepíte EGR ventil, tak motor bude nasávat čistý vzduch a nebude "recyklovat" výfukové plyny. Takže filtr pevných částic bude mít méně práce. Akorát se o něco zhorší emise.
Proto spousta lidí EGR ventily zaslepuje za což jim motor jednoznačně poděkuje. I spotřeba bývá o něco nižší.

Odpovědět  |   | 
Skružný  |  25. 06. 2014 19:45

Přikláním se k tomuto názoru, navíc je nutné mít na paměti, že EGR je plně funkční pouze v nízkém zatížení motoru, při vyšším výkonu se ventil uzavírá. To znamená, že při nízkém zatížení vrací EGR do spalovací komory válce oxid dusíku, omezuje se přísun kyslíku a tím se zhoršuje možnost spalování a navyšuje se tvorba sazí...

Teplota ve válci v nízkých otáčkách je sice 500-600°C ale je otázkou, zda-li v tomto teplotním rozsahu mohou být saze, vznikající nedokonalým spálením nafty, spáleny.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  25. 06. 2014 23:17

Problemy zpusobené EGR ventilem se dostava trošku někam jinam... Nicmeně mam pocit že toto bylo popsané v minulem dile, ale nejsem si jist.

Odpovědět  |   | 
iqlogic  |  24. 06. 2014 22:15

Najhoršie na tom je, že nezmysli ako EGR a DPF sú dnes už v každom diesly.

Odpovědět  |   | 
wlado  |  24. 06. 2014 22:48

Najhoršie je, že dnes každy mudrlant má prístup k internetu a stále dokola nás musí oblažovať svojimi pocitmy.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  24. 06. 2014 23:29

A když nás oblažují svými pravopisnými chybami, to je také super.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 06. 2014 23:13

Hej ty mudrlant sa zivis tym repasom takychto sraciek a ospevujes ich do nebies vsakze..

Odpovědět  |   | 
juho  |  24. 06. 2014 22:51

Koupil jsem před 5 lety si pomstu s názvem Citroen C4 HDI. Už při 60tis.jsem plnil Eolys- 3800kč a při 80tis.se FAP ucpal. Značkový servis ze mě jen tahal peníze a naprosto si s tím nevěděl rady. Po všech možných útrapách jsem nachal FAP vytlouct a byl pokoj. Teď mám najeto 170tis.ale už to dost kouří,tak asi vstřiky budou mít dost. Nechápu, proč žabožrouti dávali filtry do aut už někdy v roce 2003 a třeba VW až v roce 2012. Stojí to jen spoustu peněz.

Odpovědět  |   | 
iqlogic  |  24. 06. 2014 22:57

VW dával DPF už podstatne skôr, viď BlueMotion

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  24. 06. 2014 23:34

Na tohle člověk musí myslet už při nákupu auta - kolik problematických věcí si s tím autem kupuje a kolik peněz to pak ještě spolkne a jestli b tedy nebylo jiné auto lepší.
Koupit si to a pak si stěžovat, to je dost podivný postup.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  25. 06. 2014 11:34

A co emise? OK?

Odpovědět  |   | 
Roxteedy  |  28. 11. 2015 15:13

To je divny. Mel jsem novou C5 1.6 HDi a prodaval jsem ji po 200tis. Nikdy jsem s FAP nic nedelal, ani jine vaznejsi zavady jsem nemel. Ted mam dalsi C5 2.0 HDi. Ma 60tis a slape jak hodinky. Jestli jste nenatrefil na nejake "vecerni auto" :)

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 06. 2014 07:27

DPF nastupuje i do benzínů. A tam to bude teprve lahůdka. Částice tam jsou řádově menší (a tudíž zdravotně řádově nebezpečnější) a konstrukčně pro filtraci a případnou regeneraci ještě náročnější. Diesl se svým dpf bude bezpečnější volba.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  25. 06. 2014 17:40

Nenastupuje. U nepřímého vstřikování žádné částice nejsou. U přímého ano, ale méně než u dieselů. Pokud by byl problém s emisemi, výrobci raději aplikují levnější řešení - například kombinaci přímého a nepřímého vstřikování, jako mají některé motory TFSI od Audi. Je to podobné jako u dieselů, kde se říkalo, že pro Euro 6 bude potřebná močovina. Ale to by znamenalo vysoké výrobní náklady, takže výrobci aut raději použijí dva EGR okruhy a jiné "finty".

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 06. 2014 23:15

Omyl. Částice tam samozřejmě jsou a jsou i u atmosférických benzínů. Je to jen o tom, jak se postupně edukují zákonodárci. Jakmile jim dojde, že nebezpečnější je menší množství malých částic (benzín) než větší množství větších částic (nafta), tak na to vlítnou a dpf tam bude, protože to jinak nepůjde.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  27. 06. 2014 15:13

Omyl. Nejde o to, jestli je zážehový motor atmosferický či přeplňovaný - to nehraje roli. Je to o tom, zda má motor přímé vstřikování do válců (produkuje saze) nebo nepřímé vstřikování do sacího potrubí (benzín se stihne odpařit a dokonale promísit se vzduchem a nevznikají saze).
U přímovstřikových zážehových motorů lze omezi produkci sazí relativně jednoduše - stačí místo kapalného paliva (benzínu) vstřikovat palivo plynné, např. CNG.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 06. 2014 09:07

=> uprednostnit jednoduchy atmosfericky benzinak a je pokoj a klud.

Odpovědět  |   | 
Bubik  |  25. 06. 2014 10:33

jenže jednoduché atmosférické benzíňáky brzy nebudou. Jen objemově stále menší motory s turbem

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  25. 06. 2014 12:53

U některých benzíňáků už dělá problémy druhá lambda uložená za katalyzátorem a co teprve až tam dají tuhle pitomost, auto snad používáme na ježdění ne na vytápění baráku, nakonec budeme potřebovat tohle i na komín

Odpovědět  |   | 
Lukyman  |  25. 06. 2014 14:21

Lambda za katalyzátorem jen kontroluje funkčnost katalyzátoru. Nemá na chod motoru vliv.

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  25. 06. 2014 22:14

A k cemu tam teda je, kdyz nema vliv? To jenom rozsveci kontrolku?

Odpovědět  |   | 
Lukyman  |  26. 06. 2014 13:20

V podstatě ano . Jen kontroluje jestli je katalyzátor stále funkční, pokud ne tak se rozsvítí kontrolka motoru (exhalací).

Odpovědět  |   | 
coufi  |  11. 07. 2014 06:35

Pššššt, jen aby se to nedověděli kominíci. Tyhle nápady radši ani nevyslovuj.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A