Filtry pevných částic aneb DPF (2/4): Spolehlivost filtrů

Skružný  |  24. 06. 2014 21:06

Mohli by jste mě prosím vysvětlit, proč má mít EGR ventil vliv na DPF ?

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  24. 06. 2014 21:11

Zaleží v jaké souvislosti... Pokud bude EGR zajištuje "opětovné" spalení spálených plynu a tím i sazí a dalšího bordelu... Pokud nebude fungovat, všechen tento bordel navíc pujde do DPF....

Odpovědět  |   | 
st  |  25. 06. 2014 13:35

Naopak, pokud zaslepíte EGR ventil, tak motor bude nasávat čistý vzduch a nebude "recyklovat" výfukové plyny. Takže filtr pevných částic bude mít méně práce. Akorát se o něco zhorší emise.
Proto spousta lidí EGR ventily zaslepuje za což jim motor jednoznačně poděkuje. I spotřeba bývá o něco nižší.

Odpovědět  |   | 
Skružný  |  25. 06. 2014 19:45

Přikláním se k tomuto názoru, navíc je nutné mít na paměti, že EGR je plně funkční pouze v nízkém zatížení motoru, při vyšším výkonu se ventil uzavírá. To znamená, že při nízkém zatížení vrací EGR do spalovací komory válce oxid dusíku, omezuje se přísun kyslíku a tím se zhoršuje možnost spalování a navyšuje se tvorba sazí...

Teplota ve válci v nízkých otáčkách je sice 500-600°C ale je otázkou, zda-li v tomto teplotním rozsahu mohou být saze, vznikající nedokonalým spálením nafty, spáleny.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  25. 06. 2014 23:17

Problemy zpusobené EGR ventilem se dostava trošku někam jinam... Nicmeně mam pocit že toto bylo popsané v minulem dile, ale nejsem si jist.

Odpovědět  |   | 
iqlogic  |  24. 06. 2014 22:15

Najhoršie na tom je, že nezmysli ako EGR a DPF sú dnes už v každom diesly.

Odpovědět  |   | 
wlado  |  24. 06. 2014 22:48

Najhoršie je, že dnes každy mudrlant má prístup k internetu a stále dokola nás musí oblažovať svojimi pocitmy.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  24. 06. 2014 23:29

A když nás oblažují svými pravopisnými chybami, to je také super.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 06. 2014 23:13

Hej ty mudrlant sa zivis tym repasom takychto sraciek a ospevujes ich do nebies vsakze..

Odpovědět  |   | 
juho  |  24. 06. 2014 22:51

Koupil jsem před 5 lety si pomstu s názvem Citroen C4 HDI. Už při 60tis.jsem plnil Eolys- 3800kč a při 80tis.se FAP ucpal. Značkový servis ze mě jen tahal peníze a naprosto si s tím nevěděl rady. Po všech možných útrapách jsem nachal FAP vytlouct a byl pokoj. Teď mám najeto 170tis.ale už to dost kouří,tak asi vstřiky budou mít dost. Nechápu, proč žabožrouti dávali filtry do aut už někdy v roce 2003 a třeba VW až v roce 2012. Stojí to jen spoustu peněz.

Odpovědět  |   | 
iqlogic  |  24. 06. 2014 22:57

VW dával DPF už podstatne skôr, viď BlueMotion

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  24. 06. 2014 23:34

Na tohle člověk musí myslet už při nákupu auta - kolik problematických věcí si s tím autem kupuje a kolik peněz to pak ještě spolkne a jestli b tedy nebylo jiné auto lepší.
Koupit si to a pak si stěžovat, to je dost podivný postup.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  25. 06. 2014 11:34

A co emise? OK?

Odpovědět  |   | 
Roxteedy  |  28. 11. 2015 15:13

To je divny. Mel jsem novou C5 1.6 HDi a prodaval jsem ji po 200tis. Nikdy jsem s FAP nic nedelal, ani jine vaznejsi zavady jsem nemel. Ted mam dalsi C5 2.0 HDi. Ma 60tis a slape jak hodinky. Jestli jste nenatrefil na nejake "vecerni auto" :)

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 06. 2014 07:27

DPF nastupuje i do benzínů. A tam to bude teprve lahůdka. Částice tam jsou řádově menší (a tudíž zdravotně řádově nebezpečnější) a konstrukčně pro filtraci a případnou regeneraci ještě náročnější. Diesl se svým dpf bude bezpečnější volba.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  25. 06. 2014 17:40

Nenastupuje. U nepřímého vstřikování žádné částice nejsou. U přímého ano, ale méně než u dieselů. Pokud by byl problém s emisemi, výrobci raději aplikují levnější řešení - například kombinaci přímého a nepřímého vstřikování, jako mají některé motory TFSI od Audi. Je to podobné jako u dieselů, kde se říkalo, že pro Euro 6 bude potřebná močovina. Ale to by znamenalo vysoké výrobní náklady, takže výrobci aut raději použijí dva EGR okruhy a jiné "finty".

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 06. 2014 23:15

Omyl. Částice tam samozřejmě jsou a jsou i u atmosférických benzínů. Je to jen o tom, jak se postupně edukují zákonodárci. Jakmile jim dojde, že nebezpečnější je menší množství malých částic (benzín) než větší množství větších částic (nafta), tak na to vlítnou a dpf tam bude, protože to jinak nepůjde.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  27. 06. 2014 15:13

Omyl. Nejde o to, jestli je zážehový motor atmosferický či přeplňovaný - to nehraje roli. Je to o tom, zda má motor přímé vstřikování do válců (produkuje saze) nebo nepřímé vstřikování do sacího potrubí (benzín se stihne odpařit a dokonale promísit se vzduchem a nevznikají saze).
U přímovstřikových zážehových motorů lze omezi produkci sazí relativně jednoduše - stačí místo kapalného paliva (benzínu) vstřikovat palivo plynné, např. CNG.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 06. 2014 09:07

=> uprednostnit jednoduchy atmosfericky benzinak a je pokoj a klud.

Odpovědět  |   | 
Bubik  |  25. 06. 2014 10:33

jenže jednoduché atmosférické benzíňáky brzy nebudou. Jen objemově stále menší motory s turbem

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  25. 06. 2014 12:53

U některých benzíňáků už dělá problémy druhá lambda uložená za katalyzátorem a co teprve až tam dají tuhle pitomost, auto snad používáme na ježdění ne na vytápění baráku, nakonec budeme potřebovat tohle i na komín

Odpovědět  |   | 
Lukyman  |  25. 06. 2014 14:21

Lambda za katalyzátorem jen kontroluje funkčnost katalyzátoru. Nemá na chod motoru vliv.

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  25. 06. 2014 22:14

A k cemu tam teda je, kdyz nema vliv? To jenom rozsveci kontrolku?

Odpovědět  |   | 
Lukyman  |  26. 06. 2014 13:20

V podstatě ano . Jen kontroluje jestli je katalyzátor stále funkční, pokud ne tak se rozsvítí kontrolka motoru (exhalací).

Odpovědět  |   | 
coufi  |  11. 07. 2014 06:35

Pššššt, jen aby se to nedověděli kominíci. Tyhle nápady radši ani nevyslovuj.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A