Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

113 komentářů

Marek
17. dubna • 1:15

Zdravím, chtěl bych se informovat o filtru pevných částic mám problem stim u Škoda octavia 2 facelift auto mám 2 měsíce a už jsem stim byl po měsíci 2 na regeneraci diagnostika mě ukázala ze tam mám 9g což jsem vypálil všechno bylo v pořádku a po měsíci znova. Jel jsem znova na diagnostiku a znova se to musel vypalovat, spis mi jde Oto ze diagnostika ukáže všechno v pořádku čidla atd žádná vada jen tady stim mám problémy. Nemáte někdo stim zkušenosti ?

Petr
22. června • 16:20

Zajímalo by mě, které motory mají "Filtr pevných částic s externím vstřikovačem"?

kristian
21. června • 18:29

dobry clanok ale v dnesnej dobe sa na to tak nepozeram kedze dpfka su za par supov napr. na www.dpfcentrum.sk alebo www.dpffap.cz dalsia moznost ebay pokial nemam raritny voz nie je co riesit vymenit za nove a nerepasovat o odstraneni s ktorym su iba problemy ani nehovorit

Chury
21. června • 0:30

Prostě jen další ekologický kurvítko ...

Tomáš Kučera
28. října • 21:17

Ono se chce podívat před DPF kde je problém. Filtr právě ukáže, že se něco před nim pokazilo, nebo je špatně.
1)Jeho funkce je zachytit vše co se před ním normálně i “nestandardně” odehrálo. Začíná to u vzduchového filtru, funkčních čidel přes vstřikovače, EGR, správný olej, turbo a další věci.
2)Řidič neví jak s ním jezdit a chovat se k němu. Nevypaluje ho do konce, jezdí jen krátké trasy, často startuje a vypíná motor, honí nezahřátý motor resp.když je ještě studený olej, jezdí jen po městě kolem komína..
Všechny tyto aspekty pomáhají předčasně zničit/znefunkčnit DPF.
Mám 270tis.naježděno na originálním DPF a jen se zkrátil interval mezi vypalováním. Výfuk je vevnitř úplně čistý, bez jakéhokoliv špíny. Po zahřátí oleje v motoru ho při akceleraci vytáčím do3000-3500ot.a potom plynula jízda dle rychlostních limitů. Spotřeba kolem 5,7-6L/100km.

Vašek Mondeo 2,2 TDCi
20. června • 21:57

:-( zdravím všechny a prosím o radu, nebo doporučení.
Po zkoumání možností, jsem se rozhodl filtr pevných částic odstranit.
Jen mě zajímá, zda je možno počítačově nastavit aby nedocházelo k regeneraci a ředění oleje.
Díky všem za doporučení...

dtsmaniac
25. června • 10:43

preju ti, aby ti ten kram zdechnul...

st
25. června • 17:33

Proč jste na pána tak zlý? Já mu naopak přeji hodně šťastných km bez nehod i bez poruch.

Jiří Kokoška
21. června • 11:36

Po odstranění DPF filru je vozidlo o technické stránce nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích a nesmí na silnice! Je jen otázkou času až se to začne důsledně kontrolovat a vozidlo neprojde TK a bude mu odebrán technický průkaz!?

Tycoon
21. června • 20:54

Na STK se to nekontroluje. A meření emisí může dnes dělat skoro jakákoliv dílna nebo autoservis a nijak se to nekontroluje.

Tycoon
19. června • 20:56

Zlatý benzíňák s nepřímým vstřikováním a dvěma ventily na válec. Žádné DPF, žádné EGR ... jen dva katalyzátory s dvěma lambda sondami a bezproblémový systém sekundárního vzduchu. A plní i přísné americké normy.

Revan_21
19. června • 21:42

Ono je vpodstatě jedno kolik je ventilu:D Já jich mam 5 na válec a taky jsem spokojený:D
Ale ono se neboj... "evoluce" čeká i americká auta.

Tycoon
20. června • 17:47

To je evropský motor, jen jsem chtěl říct, že plní i velmi přísné americké emisní normy, což není samozřejmost.

Jiří Kokoška
20. června • 11:59

Na LPG a předpokládám že i bez přímazu!?:-D

revan_21
20. června • 13:28

PS: 1.8T 20v přimazávání nepotřebují :) ten motor je dostatečně dimenzovaný a sedla jsou dostatečně pevná :)

Jiří Kokoška
20. června • 14:00

To máš sice pravdu, ale to přimazávání za pár korun mu nemůže v žádném případě ublížit! Zrovna jako kvalitní benzín, plyn a značkové oleje! Mám Volvo, které to taky nepotřebuje ale přimazáváním nic nezkazím, spíše naopak, viz nekvalitní LPG překračujíci několikanásobně obsah síry! Ale je to věc názorů, kvalitní plynař to ale doporučuje a automaticky montuje!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
revan_21
20. června • 14:35

Jistě, nic se tim nezkazí...
Nicmeně na "vyjebaní" s nekvalitním plynem jsou ted nově filtry které našroubuješ na plnění, a do toho se pak upne tankovací pistole.

Jiří Kokoška
20. června • 14:53

A ten filtr pak sníží obsah síry na mez podle normy!? Kdyby to tak bylo jednoduché, tak by se LPG prodával jen kvalitní a ne to co se zde prodává! Kupuju jedině u svého plynaře, kde mám bonusovou slevu za montáž, nebo v Polsku a Německu kde je kvalita lepší jak u většiny zdejších LPG stanic! Oba filtry měním po 10t km a zatím byly vždy čisté! B-]

revan_21
20. června • 15:03

Nevím jestli až na mez dle norem, ale je to lepší než nic:D Ve spojení s filtrem na reduktoru, a filtrem na plynnou fazi za reduktorem, to bude už celkem učinné.
No v německu možná:D Ale v polsku fakt ne:D

Jiří Kokoška
20. června • 16:39

Nejsem chemik, ale síra se odstraňuje při výrobě a pokud bylo zjištěno že je její obsah až 5x překročen, tak ti žádný zázračný filtr zase tak moc nepomůže! V Polsku se prodává většinou ruský plyn a pokud ho natankuji, tak vždy ujedu min o 50km na nádrž více jak na zde! Nevím co víš o Polsku, ale pokud máš jen informace z TV nebo tisku, tak se tam jeď jednou podívat! Skutečnost je poněkud jiná, ale to je věc názoru!

revan_21
20. června • 17:05

O polsku nic moc, ani mě ten národ nezajímá. Jestli ale říkáš pravdu, že se tam prodává ruský plyn... Tak to potvrzuje to co říkám. Znám člověka co jezdí do ruska... Jezdi na plyn a pokaždé když se vrátí, tak z filtru a celkově systemu vysypou plnej pytlík bordelu.

Jiří Kokoška
21. června • 11:21

Jasně tady se zase prodává Německý plyn, který se zde pak pančuje jako benzin a nafta, takže super kvalita!B-]

revan_21
21. června • 15:32

:D Někdy si holt nevybereš:D Když budeš dodržovat servisní intervaly na výměnu fitru... tak to bude relativně vpohodě.

revan_21
20. června • 13:27

SPousta aut přimazávání nepotřebují, přidivším TY co mají udělaná ventilova sedla z kvalitnějšího materialu.
Přimazazávání je tedy nutné do KOREJSKYCH aut, pak také do francouzských aut a do některých fordu... Těch aut je víc, někde mam seznam :)
Pak se to montuje navíc do drahých aut... Často do v8 BMW atd... čistě pro jistotu.

Jiří Kokoška
21. června • 11:18

SM 18/2014 Vše o motoru Audi 1,8 20V Turbo! Závady a problémy: Tvorba karbonu a kontaminace motorového oleje: Následkem zavedení recirkulace spalin pro normu Euro3. Riziko zanesení sacího koše olejového čerpadla a zadření motoru, řešitelné preventivním čištěním vany! Doslovný přepis! Ta trubka přívodu oleje k turbu pochopitelně také, ale hlavní příčina karbon ve vaně a zanesený sací koš!?B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
revan_21
21. června • 15:31

Tak to mam štestí že ja mam verzi bez EGR ventilu:D
Každopadně tomu dalšímu problemu se dá zabranit používaním kvalitního oleje, a při každé výměně používat "vyplachovacích" prostředku... Nejlepší zkušenosti máme se sadou od BG.

Jiří Kokoška
22. června • 11:22

Vyplachovací ( proplachovací ) prostředky nedokážou v žádném případě vyčistit zalepené síto olejového čerpadla! Navíc při každé výměně oleje zůstává cca 20% starého oleje v motoru!!! :-/

revan_21
22. června • 13:30

Divil by ses. Připravky co používáme se unas bežně sehnat nedají... jsou připo pro dilny...
Každopadně když to tam naleješ, tak musíš PUL hodiny nechat motor klapat. Zasadní funkce toho není že to VYplachne... Ale ten bordel rozpustí. Pak to vypustíš společně se starým olejem. Do nového oleje je další přípravek který omezuje tvorbu toho humusu... Neříkám že je to zázračné, ale je to dost učinné. PS: podle správného postupu výměny oleje by se měl před nalitim nového oleje použít olej vyplachovací... Pravě aby tam nezustal starý olej... Ale to už dneska nikdo nedělá.

Jiří Kokoška
22. června • 15:34

Nevím jestli jsi někdy viděl totálně ucpaný síto olejového čerpadla!? Při používání nekvalitních olejů můžeš čistit i drátěným kartáčem! Po vypuštění vyplachovacího oleje ti tam zase zůstane právě těch 20% a jen si zhoršíš kvalitu nového oleje! Proto se doporučuje pro případný proplach použít jen originální a používaný olej! Ale poněkud drahé a zbytečné! Demontáž vany a vyčištění doporučují hlavně u motorů PSA HDTi 1.6 právě v důsledku malé olejové náplně ( 3.5L ) a tudíž i rychlejšímu znehodnocení oleje a špatné konstrukce tvaru olejové vany, kdy i po vypuštění, tam nečistoty zůstávají! Sundat vanu a vyčistit je asi 100% účinnější a možná vzhledem k ceně výplachu i lacinější!? Přidávat nějaké další přísady do olejů v žádném případě jejich výrobci nedoporučují! Naopak vzhledem k již použitým aditivům ve výrobě může naopak kvalitě oleje ublížit! Ale to jen věc názoru a proti Gustu!!!? :-/

revan_21
22. června • 16:34

Tak jistě! Jenže když to nekomu dojde tak daleko, že se to musí čistit ocelákem... Tak už to o něčem svědčí, ne? Používaní nekvalitního oleje, nedodržovaní servisních intervalu... atd atd... Ten člověk si za to muže ve většině případech sám.Ta sada na "čištění" stojí cca 1000kč, a jsou tam 3 plechovky. 2 do oleje a 1 do paliva.
Je překvapivé že to ale opravdu pomáhá. Nejvic je znat přípravek do paliva. Když maš na autě 200tkm a naleješ to tam, tak je to pak sakra rozdíl.Je to sada od BG. Doporučuji ti, aby jsis otom něco přečetl. Nedá se to srovnavat s "aditivama" za 200 z globusu.

Tycoon
21. června • 20:51

1.8 20V Turbo nikdy nemají EGR ventil. Té recirkulace spalin se dosahuje proměnným časováním ventilů, tzn. přes sací ventily jejich pozdějším zavřením.

Jiří Kokoška
22. června • 11:02

Proměnlivé časování sacích ventilů, napínací mechanizmus Porsche Variocam který hydraulickým pístkem napíná řetízek mezi oběma vačkovými hřídeli, životnost cca200tKm, výměna 13t Kč!!! Nadměrnou tvorbou karbonu trpí motory Euro3, vybavené elektrickou škrtící klapkou! Doporučení výrobce, po 100t km, demontovat olejovou vanu a vyčistit sací koš! Trubka přívodu oleje k turbu vedena v těsné blízkosti motoru, olej je nadměrně namáhán teplem v důsledku toho pak zanášení karbonem! Výměna kvalitních olejů max 15tKm, výměna zapalovacích svíček max30tKm jinak odchází zapalovací cívky!

revan_21
21. června • 22:10

Děkuji za objasnění.

Zelí
21. června • 8:58

... a japonských aut od roku výroby cca 2006.... jak jsem se dozvěděl u firem, které se živí přestavbama.

Standa
19. června • 14:02

Jedna duležita věc tu chybí ... auto bez filtru pč ma o až 1lt/100km nižší spotřebu než s ním ..mam s tím osobní zkušenost.Z toho je jasně zřejmé, že auta s filtrem pč zatěžují ekologicky naši planetu x-krát více než bez něj .....:-(

Fantomas
19. června • 15:17

Proč x-krát víc, když je spotřeba větší až o litr (až o 15 %)? Jo, je tam výroba a vše kolem toho filtru, ale to je zase vyvážené tím, že auto všude kolem sebe průběžně nerozsypává rakovinové saze.
Já to vidím tak, že přínos ve formě mnohem menšího znečišťování našeho světa je částečně snížen nutností vyrobit filtr a o něco větší spotřebou. Ale přínos stále převažuje a o to jde. Dnes už těžko někdo vymyslí nějak převratnou, nebo revoluční změnu, či technologii, která by měla jen velký přínos a žádná negativa.

Honza
13. března • 10:47

Ono rakovinotvorné jsou hlavně mikro saze co projdou DPF. Makro saze ze starších dieslů neputují přímo do krve. Je pravda, že starší diesly více kouřily, ale je to hlavně o tom jak se kdo o auto stará. Třeba jedny z prvních první TDIček jako toleda 1 gen. měly EGRy na podtlak , stačilo vyčistit a jede se dál. S těma elektrickýma je pořád problém. Kdysi za starým dieslem, o který bylo pečováno šlo dýchat, za to u dnešních kde je nonstop EGR zanesený je to fakt hrůza. Hlavně auta s common raily produkují mikro částice popílku, které DPF stejně nezachytí. Nekritizuju diesly, sám mám, jen říkám, že ty eko kurvítka fungují jinak při testu a jinak v provozu a stejně velikost částic nikdo neřeší. Nedávno jsem viděl super video kde nejnovější Audi SQ7 TDI musí co 80 tis km na kompletní čištění sání, protože je totálně zanesené karbonem. To se pak krásně dýchá když má auto nedostatek vzduchu.

Standa
25. června • 20:32

S tím znečišťováním bych to zas tak tragicky neviděl. Na světě jsou mnohem větší znečišťovatelé životního prostředí, než automobily, které minimálně splňují normu Euro4. Chápu, že je zde mediální masáž po které si majitel např. Octavie z roku 2000 musí připadat jako vrah. :-D
Jinak obrovským negativem je snížení životnosti motoru a zvýšená spotřeba PHM.

Fantomas
19. června • 15:20

Prostě už se posouváme jen po malých krůčcích, ale pořád stojí za to se snažit udělat něco dobrého. Žijeme na tomhle světě všichni společně a je velký nerozum si ho ničit a navzájem otravovat. Nebo vám to přijde fajn?

st
20. června • 9:43

Takto to není. Díky Euro normám je zde tlak na výrobce vozů a Ti samozřejmě produkují tak, aby normám vyhověli. Jednak pro Evropu je to dobrá obrana před levnými dovozy a hlavně zní to dobře. Nový motor má podstatně menší produkci škodlivých látek. Jak bohulibé.
To, že se děje za cenu nesmírné komplikovanosti (v konečném důsledku nespolehlivosti a snížené životnosti) nebo za cenu zvýšené spotřeby paliva (v reálném provozu) zas tak nikoho nezajímá. Hlavní je, že v laboratoři se naměří super čísla, která PR a marketingová oddělení automobilem umí tak skvěle prodat. Nesmíte věřit všemu, čím nás media krmí :-)):-D

LOL
20. června • 9:50

Fakt jo? :-)Tak až pojede po cestě stodváca nebo Fávo, tak si za ním zkus chvíli jet a čichat ten smrad.. ;-) A to ještě nemluvím o tom, že v roce 1986 stodvácy nesmrděly (zato smrděly Trabošci) a v roce 1990 nesmrděly Fáva (ale už smrděly i stodvácy). Ten vývoj tady prostě je, a to neukecáš!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
st
25. června • 17:31

Tady nejde o smrad, ale o to jaké částice který jaký motor v určitých režimech práce produkuje. Dnešní motory jsou stavěny hlavně na to, aby prošli laboratorním testem, který prokáže že jsou ekologické. Viz testy spotřeby, které jsou na hony vzdálené realitě.
Opravdu Vám přijde ekologické, že některé motory používají k chlazení katalyzátoru palivo? O razantním přínosu DPF k ekologii by se dalo s úspěchem diskutovat.

Abcd
19. června • 10:30

A co naftové motory do osobáků přestat vyrábět úplně? Stejně to k tomu spěje, protože do menších aut se už skoro vůbec nedávají. Vzhledem k návratnosti nákladů na palivo 100 000 až 200 000 km (u nových aut) a malé spotřebě moderních benzínových motorů to nebude dlouho trvat a ty smraďoši stejně nakonec vymřou.

hlj
22. června • 22:35

tak ty benzínové motory které skoro nežerou ... no v reálu je rozdíl ve spotřebě třeba TSI a TDI čím dál větší (při alespoň občasném využití dynamiky), a byť TDI rozhodně už nejezdí za 4 l/100km, TSI dokážou jezdit i násobně žíznivěji než atmosférické motory ... takže jaké vymírání? jediná rozumná varianta na spotřebu u koncernu je aktuálně TGI mimo naftu

Tycoon
23. června • 16:28

U Fabie je rozdíl mezi 1.2 TSI a 1.6 TDI plus minus litr na 100 km. Vzhledem k rozdílu v nákupní ceně je návratnost někde kolem 200 tkm. V SM testovali Audi 1.4 TSI a 2.0 TDI. Rozdíl taktéž litr, návratnost 200 tkm.

LOL
19. června • 18:30

...bych chtěl vidět ty "benzínové úspory" u toho mého dvoutunového mazlíka.. :-DBTW moderní 1.2 TSI sračka má s cca tunovou fábkou při mém běžném ježdění litrovou spotřebu skoro (dobře, dobře, o necelý půllitr nižší) stejnou jako mám já - tj. necelých 7 litrů na sto (akorát benzinu vs nafta).

revan_21
19. června • 12:04

Nespěje. Naftaku se delam cim dal tim vic. Spousta lidi vtom vidi budoucnost pohonu osobních aut.

JirkaK
18. června • 16:06

Trochu mi ta regenerace DPF připomíná vypalování výfuku u dvoutaktů. Tam se výfuk časem zanášel polospáleným olejem z benzínu a karbonem. Kdo jezdil jen pomalu, opatrně a nikdy to pořádně neprotáhl, tomu se výfuk časem zanesl tak že Wartburg skoro nejel. To se potom do auta naložila celá rodina s příslušenstvím a vyrazilo se na výlet do Liberce. Dole u Hodkovic se Wartburgu naložil plný knedlík, zhruba v půlce kopce se z výfuku začalo pekelně kouřit, plus nějaké ty vyletující kusy hořícího karbonu, to se potom i patnáctky žigulíky držely v uctivé vzdálenosti, a na vrcholku kopce byl výfuk krásně vypálený a čistý. Jen se potom musel většinou z auta vymontovat a znova natřít.
Alternativní garážová metoda byla demontovat celý výfuk z auta a na jeho začátek nasadit hadici z velkého vysavače tak aby do toho výfuku foukal. Potom se začátek výfuku rozpálil letlampou do červena a dál už to šlo samo. Po výfuku se rozjel červený pruh, za stejných kouřových a ohňových efektů, jak v něm vyhoříval olej a karbon, když došel na konec, bylo hotovo a stačilo výfuk natřít a vrátit do auta.
No, a uteklo pár desítek let, a máme DPF. A ono to funguje skoro stejně :-D

Antiautomat
18. června • 16:34

Zatento navod davam 100 bodov :-D:-D:-D:-D:-D:-D

st
18. června • 14:32

Jak se na to dívám, tak pro mě jako pro řidiče filtr pevných částic nepřináší žádnou výhodu. Jen samé nevýhody. Vůbec se nedivím, že spousta lidí je dává pryč..
Opravdu nechápu co je ekologického na zařízení, které rapidně zvyšuje spotřebu a snižuje spolehlivost pohonné jednotky.

Fantomas
18. června • 15:01

Já to naopak chápu a je to snadné - saze se nerozprašují stále kolem a nemusíte je dýchat, zachycují se ve filtru a čas od času se spálí. Nevýhody to má, to ano, je to drahé a problematické, ale odpovědět si musíte sám, jestli stojí za to ty saze dýchat, nebo ne. Taky se to dá říct tak, že je jen na nás, jestli uděláme co je v našich možnostech, aby naše děti žily v čistším prostředí a nenutili jsme je dýchat takovou rakovinu.

Fantomas
18. června • 15:20

Myslím, že problémy s chápáním takovýchto principů mají lidé, kteří dokážou vidět jen sami sebe, ostatní nevnímají, ostatní pro ně neexistují. Takové lidi asi skutečně nezajímá, co jim lítá z výfuků, oni sami to přece dýchat nemusejí a co na to ostatní je jim jedno.

st
20. června • 9:39

A co zvýšená spotřeba a nižší spolehlivost motorů? To Vám přijde ekologické. Navíc ty nejhorší (nejmenší a nejškodlivejší) částice ani filtr pevných částic nedovede zachytit. Nehledě na to, že osobní vozy rozhodně nepatří k nejhorším a k největším znečišťovatelům ovzduší. Akorát jsou nejvíce vidět.
Opravdu mi není jedno co dýchám a co vypouští můj vůz, ale odmítám demagogii, že kdo si vymontuje filtr pevných částic tak je pomalu něco jako vrah.
Docela zajímavé je porovnání produkce škodlivých látek u starých a nových motorů při zátěži, kde nové "ekologické" motory nejsou zas tak "čisté".

LOL
20. června • 9:45

spotřebu neřeším, spolehlivost bude nejspíše problém u komínojezdců (krátké vzdálenosti).A co se té eko/zdravologie týká - velcí znečišťovatelé mají své velké komíny, které zajišťují dobré rozředění škodlivin. A teď prosím srovnej s takovou Legerovou, nebo autoinhalaci poskakující kolony v nějakém tunýlku - dá se říct, že co ten před tebou vypustí, to tvé auto rovnou nasaje a pustí na tebe. Schválně si někdy vymontuj pylový filtr z klimačky po pár tisících ujetých km..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
st
25. června • 17:41

Onu to spotřebu budete se divit řeší spousta lidí, stejně jako to, aby jim dlouho a spolehlivě sloužilo. Osobně si myslím, že taková stará železniční lokomotiva je daleko větší zlo pro čistotu ovzduší než automobily co splňují euronormy 2 a 3. O lodích či letadlech nemluvě.
A ta spolehlivost není dnes problém jen lidí co mají naftové motory.
Např viz: http://forum.skodahome.cz/topic/122543-porucha-moto... ...

LOL
19. června • 18:13

jak se to vezme.. takový trouba třeba inhaluje čmoudy dalšího trouby před ním. ;-)Když vidím ta kouřící kamna (typicky: Ford, Fiat, prostě auta od "f", ale často i VW/škoda), otvírá se mi kudla v kapse a dělám všechno pro to, abych ty čudiče předjel (což naštěstí není u těchto rachotin většinou problém)

Antiautomat
18. června • 12:48

Pekny clanok :-)
Ono hladat za tym ciste len zisk (sucasne suverenne najoblubenejsiu metodou implementaciou tzv.''krvitok'') by namieste nebolo, pravda je niekde uprostred. Skor by som riesenie videl v podpore (napriklad dialnicna znamka for free) pre auta, ktore maju tu a onaku emisnu triedu preukazatelne v poriadku. Ked teda jazdim ekologicky, nech nieco hmatatelne z toho aj mam.

Fantomas
18. června • 14:24

"Prokazatelně v pořádku"
V tom je taky háček. Pokud je rozhodování o něčem obecně a společensky důležitém svěřeno do soukromých rukou a ono rozhodování je změněno na výnosné podnikání s tučnými zisky (STK a měření emisí), tak to nikdy nemůže fungovat spravedlivě a prokazatelně.

Fantomas
18. června • 15:35

Zároveň musím říct, že mě nenapadá jak to udělat a zařídit, aby to"prokazování pořádku" skutečně fungovalo. Myslím, že ve společnosti, ve které je úplně vše přepočítané na peníze, to nijak nejde.

Antiautomat
18. června • 16:31

bohuzial ano, spolocnost, ktorej vladne velkokapital a jeho zlocinne zaujmy, trvalo udrzatelna nebude a ani byt nemoze. Ale niekde zacat treba, uvidime co dalej :-) Hadam snad nie kazdy automaticky pobezi na STK s uplatkom, este tak zle na tom snad nie sme ;-)

helemese
18. června • 14:23

Toto civilizovany svet uz davno ma v podobe danoveho zvyhodnenia napr. hybridnych a elektro aut. Len u nas vsetko trva trosku dlhsie, pripadne sem tieto vymozenosti nedorazia vobec.

Otto
18. června • 14:48

Na neopodstatnenom daňovom zvýhodňovaní nie je nič civilizovaného. Duplom keď ide o taký nonsens ako elektromobily. To že to u nás nie je, je jedna z mála vecí na ktoré môžme byť hrdý....

jehoVista
18. června • 14:28

Ale elektroauta jsou zdanena uz dnes - neplati spotrebni dan z PHM.

jehoVista
18. června • 14:28

myslel jsem samozrejme "danove zvyhodnena"

Q
18. června • 12:26

Co to tady melete o nějakých filtrech????? Vśechny ojetiny a starší diesely čtyř let ho mají od machrů přemostěný a vyŕazený, přece nebudou platit 30000 za jeho výměnu, a tak chrlí miliony tun mikroprachu, který dýcháme všude, a nikomu to nevadí!!!!

jehoVista
18. června • 14:27

Me to treba vadi.

18. června • 11:55

Je někde tabulka, jaký filtr je v jakém autě? Uvažuju si pořídit auto (cca max 5 let staré) v naftě a tak aspoň vím, jaký filtr (jaký byde další možný výdaj, pokud mi odejde) je v jakém voze? ps. auto, které bych chtěl v benzínu moc na prodej není.

st
25. června • 17:28

Naštěstí se filtr dá za rozumné peníze deinstalovat, stejně jako zaslepit EGR ventil. Spíše se dívejte na to jaké má dané auto vstřiky a jak či vůbec zdali se dají repasovat.

krok
18. června • 11:09

Jaká je účinnost filtrace u druhých dvou typů?

Filip
18. června • 10:03

Klidně ať tam DPF je, ale když se ucpe tak ať nestojí jako půlka auta, ale třeba jen 10 000.. Pro autora článku: Jaké jsou výrobní náklady na DPF filtr? Proč u některé automobilky stojí 60 a u druhé 120?

jirka
20. června • 23:06

tak to by me taky zajimalo.. prave dnes jsem si zjistoval cenu .. krasnych 84tis .....

revan_21
18. června • 14:20

Máte možnost ho nechávat pravidelně čistit... Dělá to spousta firem.

mex
18. června • 17:25

Na to se ale neptal, ses mimo a nesasirej to tady zbytečným off-toppic, tady se bavi dospeli.

revan_21
19. června • 12:05

Dospělí? tak co tu dělaš, cucáku?
Asi jsi nikdy neslyšel o ručním čistění filtru pevných částic, vid? Bože ty jsi troll.

Jiří Kokoška
19. června • 18:13

Jak se čistí DPF filtr aditivní keramický verze PSA?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří Kokoška
19. června • 18:49

Nesmíš všemu věřit, skutečnost a výsledek je poněkud sporný! 100% to vyčistit nejde a je to jen na chvíli!

Revan_21
19. června • 18:55

o 100% se taky nikdo nikde nezmiňuje :)

A7Gkiller
18. června • 7:36

umí mi někdo vysvětlit, jak dpf ředí olej?

Martin Motyčka
18. června • 8:55

DPF sám o sobě olej neředí... Ředí ho nafta, která je dopravována do výfuku, pro zapálení sazí v DPF, tj při aktivní regeneraci. Ale týhle nafty se ven z válce nedostane 100%, takže tam něco zůstane a nakonec to steče do oleje.. Ale pokud budeš držet servisní interval na výměnu oleje (15k strop, žádnej longlife...) tak tě to trápit nemusí...

><
18. června • 8:50

"Část dodatečně vstřikovaného paliva určeného ke vzplanutí ve filtru totiž ulpívá na stěnách válců, kde je stírána do motorového oleje." ;-)

defender110
18. června • 6:22

Dobrej článek. ;-) Doufám , že ještě potrvá dlouho , než s tou kravinou přijdou i k benzínům.

mex
18. června • 7:00

Ten okamžik je blíže, než si myslis, zejména co se týká TSI motoru, ty produkuji tolik pevnych částic, ze i Avie, která funi do kopce se cervena studem.

ctrl
18. června • 19:41

Zážehové motory s přímým vstřikem produkují cca 10x více pevných částic než je povoleno pro vznětové motory plnící EURO5. Co se týká pohledu z hlediska hmotnosti, hranici 0,0050 g/km však splňují. Ale všichni přece sborem řeší emise smrtícího plynu CO2, ne? Ale chápu, masu je třeba mediálně správně proškolit :-).

Bobby Deerfield
17. června • 23:12

Nenasytné automobilky se snaží svůj zisk stále maximalizovat. Doslova za každou cenu.

st
18. června • 14:34

Tady bych nevinil jen automobilky, ale především Brusel, který vymýšlí a dává do života normy. Pokud by automobilky neplnily příslušné normy, tak v lepším případě by museli platit pokutu, v tom horším by nesměli své produkty prodávat v zemích EU.

wlado
21. června • 23:33

a ty by si to musel dýchať

David
18. června • 9:57

On to není ani tak výmysl automobilek. Podívej se třeba do Německa. Největším sponzorem strany Zelených tam jsou právě výrobci filtrů pevných částic.

revan_21
17. června • 23:59

Nehledej za vším zisk...
Uvedom si, že aut je každý den čím dál více... Je nutně ty emise nějak regulovat... Nebo to tady bude zachvilku jak v číně, kde lide nosí roušky

Sladislav
23. června • 11:59

Myslim, ze v Cine se do osobnich aut vubec naftove motory nesmi davat, resp. prodavat. Kdyby se meli regulovat emise, tak se tu nafta take zakaze.

Ondrej
18. června • 7:38

tak si uz konecne kup novou oktavku.. jinak to tady zamoris

revan_21
18. června • 14:22

PS: Auto jako "oktavka" neznám :) Jestli nevíte jak se to má správně psát, tak to nepište vubec :)

revan_21
18. června • 14:17

Zajimavé, jak se v normalní diskuzi vždy nějakej pitomec sniži až na takovou uroven.
Předevšim bych za tím viděl, že ten daný omezený jedinec NEMA vlastní názor na věc, a proto začně urážet :)

mex
18. června • 17:23

Je fakt, ze když se tu objeví pitomec Jerevan, tak jde diskuze do háje, měli by tě natrvalo zabanovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
revan_21
18. června • 20:21

Pitomce "jerevana" neznám. Že bys mluvil o sobě? Ty by jsis ten ban opravdu zasloužil, cucáku.

mex
18. června • 9:26

S nedokončenou základkou se nikdy na nic lepšího nezmůže. Bude mit neustále starou volitanou vranu :-).

LOL
18. června • 14:11

ale bez DPF! ;-)

Bobby Deerfield
18. června • 0:34

Ale jo, vidím ho tam. Jde jen o montáž dalšího kurvítka do auta, které bude muset majitel platit. Neříkám, že je myšlenka něakých filtrů špatná. Říkám, že je šptný způsob jakým to automobilky dělají. Jako příklad bych uvedl chybějící indikaci probíhající regenerace. Přidat žárovku není problém a ani cenově náročné. Ale co by z toho firmy měly? Nic. Za to tam žárovku nedat, to je terno. Protože díky nedokončeným regeneracím je snížená životnost dpf a prodávat drátěnku v plechovce za desítky tisíc....To chce fištróna.:-)

revan_21
18. června • 14:19

Vyvarujte se ale nějakých pseudo-řešení z dávné minulosti... že to PRY fungovalo.

revan_21
18. června • 14:18

Myšlenka filtru je blbost? Tak nám pane odborníku řekněte, jak by jste to řešil vy? :)

Hyn
24. června • 11:05

Nic proti, ale podmínky ke spalování jsou v motoru lepší než někde mimo, vstřikovat naftu do filtru a doufat, že se usazené saze dospálí, je naivita. Všimněte si, že nikde se neuvádí, klik sazí je při regeneraci spáleno. Realita je totiž taková, že velmi málo a většina je stejně vyfouknuta ven. Takže o nějaké ekologii se nedá mluvit. Místo řešení problému spalování, se zase honí jen následky.Mnohem lepší jsou alternativní paliva, obzvlášť ta plynná, která jsou čistší a s uhlovodíky kratších řetězců, která lépe hoří. Nejvtipnější je, že boom nafty začal jen proto, že na ni nebyla spotřební daň a tak řidič ušetřil 10Kč na palivu, což při tehdejších cenách byla polovina (20Kč za benzín oproti 10Kč za naftu). Dnes je cena prakticky shodná a úspory jsou minimální.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Arnošt
23. března • 13:35

Proč musím mít turbo kamna? Ke splnění EURA 6 budu muset další nádrž s močovinou o filtru nemluvě. Spotřeba bude jako u benzinové atmosféry, údržba násobně dražší. Milovníky plynných paliv upozorňuji na to, že budou muset mít též PDF. Nízká cena je danná absencí spotřební daně. To změní jakmile se plynové motory rozšíží.

Bobby Deerfield
18. června • 14:31

To byl dotaz na mě? Už jsem to tu psal. Jedna žárovka, která signalizuje probíhající regeneraci. Pak by nedocházelo k tolika nedokončeným regeneracím a tudíž ani ke zkrácené životnosti filtru.

LOL
18. června • 14:11

Ona jedna ušetřená žárovka a kablík v káblosvazku (cca 10 USD celkem úspory) vynásobený řekněme 100 tisícu kusů aut, to je už asi celkem hormada peněz ;-)

Dronte Mauricijský
22. června • 14:10

Mám za to, že ona žárovka a kablík navíc těch 10 USD nestojí. Spíše bych to tipoval do 1 USD.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
24. června • 14:31

počítej práci navíc i další externality, jako je zvýšená poruchovost..

Bobby Deerfield
18. června • 14:29

A což teprve DPF do 100 tisíc aut se zkrácenou životností.:-O

myk
18. června • 9:05

No neviem, clovece ... na takuto konspiraciu to ma privela chyb
1. je to drahe ako des. Cely system vyzaduje dodatocne naklady na vyvoj a vyrobu, pre vyrobcu to zdaleka nie je taka ryza
2. pri spravnom pouzivani je mozne nakladny servis lahko obist - a pri tom mnozstve howto clankov sa to ludia postupne naucia, ergo zisky zo servisovania odfajcenych DPF sa znizia
3. montovanie poruchoveho prvku kazi image znacky (vid slavne Fabie 1.2 TSI "rodinne turbo s retiazkou z bicykla")., preco by toto vyrobca v prudko konkurencnom prostredi robil?To ak chcem, aby sa nieco pokazilo, tak to spravim take, ze sa to zarucene pokazi a pokazi sa to jednoducho, nie takuto kontrapciu, ktoru je navyse mozne lahko obist (a netreba ju ani odpilit, ako to niektori robia)

Targa
17. června • 22:08

To zas bude bitka mezi zelenými a černými ;-)

jehoVista
18. června • 14:26

Myslis mezi zelenymi a myslicimi?

wlado
21. června • 23:30

Určite nie, fetovači sadzí určitie nie sú mysliaci, iba zadubení.

Martin
26. června • 23:17

wladko ty sa voz len pekne na bicykliku a neobtazuj tu tupotinami.

Shpoony
17. června • 22:43

... nicmene pekny clanek:-)

Doporučujeme

Články odjinud