Filozofie Hyundaie: Evropě nabídneme evropská auta

Hyundai se rozhodl, že bude vyrábět svůj minivůz i10 (na snímku) v Turecku namísto v Indii. Výrobce automobilů očekává, že to pomůže prodejům v Evropě.
Filozofie Hyundaie: Evropě nabídneme evropská auta

Korejský výrobce automobilů plánuje zvýšit roční produkci ve svém tureckém závodě v Izmitu do konce roku 2013 na 200 000 vozů. Bude zde vyrábět i10 společně s i20.

Nová investice vytvoří v tomto závodě 750 nových pracovních míst, dalších 1500 míst pak u dodavatelů.

Podle JATO Dynamics byl i10 loni čtvrtý nejprodávanější model z produkce Hyundaie v Evropě - po i30, i20 a ix35. Zakoupilo si ho 73 000 motoristů.

Zhruba 70 procent aut, které prodává Hyundai v Evropě, sjíždí z výrobních linek tureckého závodu a závodu v Nošovicích – zde jsou vyráběny modely i30, malý minivan ix20 a crossover ix35.

Podle Allana Rushfortha, jednoho z vrcholných představitelů Hyundai Motor Europe, zvolené řešení, tedy výroba i10 v Turecku, pomůže prodejům.

 

"Jsme úspěšní právě proto, že vyvíjíme a vyrábíme v Evropě auta, které Evropané chtějí řídit," řekl Allan Rushforth.

 

Hyundai plánuje dosáhnout v Evropské unii a zemích EFTA (Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Švýcarsko) tržní podíl 3.5 procenta, loni to bylo 2.9 procent. Výrobce nedávno řekl, že doufá, že v roce 2013 prodá v Evropě 500 000 svých vozů.

V květnu se prodeje Hyundaie v evropských zemích zvýšily ve srovnání s loňským rokem o 18 procent. V prvních pěti měsících Hyundai v Evropě prodal 187 534 aut, ve srovnání s loňským rokem to bylo o 16 procent více.
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků