Filmová honička č. 3: Ronin

Nejpozoruhodnější honička ve filmu Ronin? Jednoznačně ta závěrečná. Režisér do ní zapojil 300 kaskadérů!
Filmová honička č. 3: Ronin

Závěrečná honička filmu Ronin z roku 1998 se odehrávala v ulicích a tunelech Paříže, nikoli však v tom, kde o rok dříve zahynula princezna Diana. „V Paříži je mnoho tunelů,“ řekl k tomu později režisér Frankenheimer. „Patří neodmyslitelně k městu a já jsem chtěl, aby to divák filmu poznal. Havárka v pařížském tunelu má opravdu něco do sebe. Ostatně automobilové karamboly se tam odehrávají každou chvíli.“

Finále filmu obstaralo 300 kaskadérů, mezi nimi vynikal bývalý pilot formule 1 Jean-Pierre Jarier. Robert De Niro seděl za volantem Peugeotu 406, vedle něj byl Jean Reno. Pronásledovaný vůz BMW M5 E34 řídila Natascha McElhoneová.

Režisér John Frankenheimer automobilové scény uměl. Dokázal to už dříve ve filmu Grand Prix (1966) i v pokračování Francouzské spojky (1975). A nebylo divu, že pro ně měl cit, jako amatér totiž dříve závodil na okruzích. V průběhu natáčení Ronina neváhal zničit 80 vozů. 

O Frankenheimerovi bylo také známo, že to byl jeden z posledních režisérů Hollywoodu, který musel být u všeho, o všem rozhodoval. Takové to bylo i u natáčení honiček ve filmu Ronin. V průběhu jeho natáčení dokonce občas řídil vozy sám.

Dbal na autenticitu, proto byly natočeny všechny honičky naživo, nepoužil žádné triky, i když už měl samozřejmě moderní technologie k dispozici. Ani jednou se však neuchýlil k nějakému podfuku. Při mnoha záběrech řídili vysokou rychlostí řítící se vozy skuteční herci, nikoli jejich dubly. Při srážkách je ale zastupovali kaskadéři.

Aby dosáhl věrné atmosféry, režisér Frankenheimer zvukaře nutil, aby se honiček účastnili také a natáčeli při nich všechny ruchy, kvílející pneumatiky, řev motorů. Ve střižně pak byly tyto zvuky přimíchávány k jednotlivým vozům. Honičky v Roninovi také prosluly tím, že je nedoprovázela hudba, což už bylo hodně nezvyklé v éře moderního filmu. Výjimkou byla jen ta závěrečná, kterou v jejím konci režisér podbarvil jazzovými hudebními motivy.

V honičkách byly použity kromě jiného i tyto vozy: Audi S8 D2, Peugeot 406, Peugeot 605, Citroëny Xantia a XM, BMW M5 E34 a Mercedes-Benz 450SEL 6.9, Mercedes-Benz W116.  

Film Ronin stál 55 milionů dolarů a vydělal 290 milionů dolarů.
 

 

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků