Filmová honička č. 3: Ronin

Nejpozoruhodnější honička ve filmu Ronin? Jednoznačně ta závěrečná. Režisér do ní zapojil 300 kaskadérů!
Filmová honička č. 3: Ronin

Závěrečná honička filmu Ronin z roku 1998 se odehrávala v ulicích a tunelech Paříže, nikoli však v tom, kde o rok dříve zahynula princezna Diana. „V Paříži je mnoho tunelů,“ řekl k tomu později režisér Frankenheimer. „Patří neodmyslitelně k městu a já jsem chtěl, aby to divák filmu poznal. Havárka v pařížském tunelu má opravdu něco do sebe. Ostatně automobilové karamboly se tam odehrávají každou chvíli.“

Finále filmu obstaralo 300 kaskadérů, mezi nimi vynikal bývalý pilot formule 1 Jean-Pierre Jarier. Robert De Niro seděl za volantem Peugeotu 406, vedle něj byl Jean Reno. Pronásledovaný vůz BMW M5 E34 řídila Natascha McElhoneová.

Režisér John Frankenheimer automobilové scény uměl. Dokázal to už dříve ve filmu Grand Prix (1966) i v pokračování Francouzské spojky (1975). A nebylo divu, že pro ně měl cit, jako amatér totiž dříve závodil na okruzích. V průběhu natáčení Ronina neváhal zničit 80 vozů. 

O Frankenheimerovi bylo také známo, že to byl jeden z posledních režisérů Hollywoodu, který musel být u všeho, o všem rozhodoval. Takové to bylo i u natáčení honiček ve filmu Ronin. V průběhu jeho natáčení dokonce občas řídil vozy sám.

Dbal na autenticitu, proto byly natočeny všechny honičky naživo, nepoužil žádné triky, i když už měl samozřejmě moderní technologie k dispozici. Ani jednou se však neuchýlil k nějakému podfuku. Při mnoha záběrech řídili vysokou rychlostí řítící se vozy skuteční herci, nikoli jejich dubly. Při srážkách je ale zastupovali kaskadéři.

Aby dosáhl věrné atmosféry, režisér Frankenheimer zvukaře nutil, aby se honiček účastnili také a natáčeli při nich všechny ruchy, kvílející pneumatiky, řev motorů. Ve střižně pak byly tyto zvuky přimíchávány k jednotlivým vozům. Honičky v Roninovi také prosluly tím, že je nedoprovázela hudba, což už bylo hodně nezvyklé v éře moderního filmu. Výjimkou byla jen ta závěrečná, kterou v jejím konci režisér podbarvil jazzovými hudebními motivy.

V honičkách byly použity kromě jiného i tyto vozy: Audi S8 D2, Peugeot 406, Peugeot 605, Citroëny Xantia a XM, BMW M5 E34 a Mercedes-Benz 450SEL 6.9, Mercedes-Benz W116.  

Film Ronin stál 55 milionů dolarů a vydělal 290 milionů dolarů.
 

 

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků