Filipe Massa jde k Ferrari, změny začínají

Vybrané názory jezdců na GP Maďarska - Ferrari oficiálně prohlásilo, že v roce 2006 Barrichella střídá Massa - BMW nemá na Williams čas, staví svůj vlastní monopost - Ron Dennis rezolutně popřel, že by mclareny byly výkonné na úkor spolehlivosti.
Filipe Massa jde k Ferrari, změny začínají

Vybrané názory jezdců na GP Maďarska

Kimi Räikkönen (McLaren/1. místo): "První místo je pouze ukázka a vizitka tvrdé práce celého týmu. V první fázi závodu jsem kroužil za Michaelem Schumacherem a neměl jsem příležitost jej někde předjet. Tým změnil u druhé zastávky strategii, ja se dostal do čela a vypracoval jsem si dostatečný náskok, který jsem pak udržel až do cíle. Škoda toho, že Juan Pablo musel odstoupit, jinak by náš tým vybojoval double."

Michael Schumacher (Ferrari/2. místo): "S výsledkem jsem spokojen, o pořadí rozhodly zastávky v boxech. V závěru mi sice odcházely pneumatiky a za záda dotáhl Ralf, ale celou situaci jsem měl pod kontrolou. Věděl jsem, že pokud neudělám vyloženě hrubou chybu, dojedu druhý. Po sobotní kvalifikaci jsem věřil, že bych mohl v Maďarsku vyhrát, ale Kimi byl lepší. Co nás jako tým těší, je zlepšení v kvalifikačním kole."

Ralf Schumacher (Toyota/3. místo): "Musím přiznat, že jsem si nebyl na 100 procent jistý zvolenou strategií, ale inženýři ji vybrali správně. Vůz jel po celý závod výborně a zastávky byly dobře načasované. Ke konci jsem viděl, že Michael je na mě příliš rychlý při výjezdu ze zatáček, takže jsem si jen hlídal příležitost, kdyby chyboval. To se sice nestalo, ale i tak jsem s umístněním na pódiu nadmíru spokojen."

Juan Pablo Montoya (McLaren/nedojel): "Měl jsem výborně rozjetý závod, ale zradila mě zřejmě hnací hřídel. Je to velká škoda, cítil jsem, že bychom mohli dojel pro double."

Christian Klien: (Red Bull/nedojel): "Ani pořádně nevím, jak jsem to salto s formulí udělal. Všechno se to semlelo hodně rychle, někdo mě zezadu přistrčil a já už letěl vzduchem. Nebyl to právě příjemný pocit, jsem rád, že se mi nic nestalo."

Rozjíždí se formulové šachy

Ferrari ve středu vydalo oficiální tiskové prohlášení, že v roce 2006 bude po boku Michaela Schumachera jezdit Filipe Massa. Vystřídá tak Rubense Barrichella, na kterého mají spadeno u stáje BAR.

Loňská kauza s odloženým přestupem Jensona Buttona z BAR do Williamsu bude mít letos ještě zřejmě nějakou dohru, protože mladému Angličanovi se letos u stáje BAR celkem daří a Williams se na nejlepší týmy dívá s odstupem. Japonský samuraj, Takuma Sato, letos jezdí hodně průměrně a své angažmá pro příští rok také nemá dvakrát jisté. Navzdory všem spekulacím sportovní ředitel stáje BAR, Gil de Ferran, řekl, že je se stávající dvojicí celkem spokojen.

***

Mario Theissen, sportovní ředitel BMW, oznámil, že automobilka nemá nadále zájem dodávat motory stáji Williams. Theissen přímo řekl: "Máme plné ruce práce s přípravou vlastního týmu a nabídku pro Williams jsme udělali pouze na základě naší několikaleté spolupráce." BMW před nedávnem koupilo vlastnická práva na švýcarský tým Sauber. Williams se naopak obrací na další dodavatele motorů, v úvahu připadá japonská Honda nebo americký Cosworth.

***

Ron Dennis, šéf stáje McLaren, rezolutně popřel, že by monoposty byly výkonné na úkor spolehlivosti. Výpadek Räikkönena v Německu a Montoyi v Maďarsku komentoval slovy: "Samozřejmě, že naše auta jezdí na limitu a něco takového se občas přihodí. Naším cílem bude i nadále snaha vítězit v jednotlivých závodech a rádi změříme síly s Renaultem a dalšími v boji o titul šampióna i o pohár pro nejlepší tým."

***

Rakouský pilot stáje Red Bull, Christian Klien, který řadě fanouškům formule 1 v Maďarsku ukázal, jak vypadá podvozek jeho monopostu, bude startovat i nejbližších dvou závodech: v GP Turecka a GP Itálie. Ital Vitantonio Liuzzi bude plnit roli třetího pilota a na zmiňovaných podnicích bude v pátek sbírat cenná data. Jen upřesním, že teď je ve světě formule 1 třítýdenní letní přestávka a GP Turecka se jede 21. srpna u Istanbulu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků