Filipe Massa jde k Ferrari, změny začínají

Vybrané názory jezdců na GP Maďarska - Ferrari oficiálně prohlásilo, že v roce 2006 Barrichella střídá Massa - BMW nemá na Williams čas, staví svůj vlastní monopost - Ron Dennis rezolutně popřel, že by mclareny byly výkonné na úkor spolehlivosti.
Filipe Massa jde k Ferrari, změny začínají

Vybrané názory jezdců na GP Maďarska

Kimi Räikkönen (McLaren/1. místo): "První místo je pouze ukázka a vizitka tvrdé práce celého týmu. V první fázi závodu jsem kroužil za Michaelem Schumacherem a neměl jsem příležitost jej někde předjet. Tým změnil u druhé zastávky strategii, ja se dostal do čela a vypracoval jsem si dostatečný náskok, který jsem pak udržel až do cíle. Škoda toho, že Juan Pablo musel odstoupit, jinak by náš tým vybojoval double."

Michael Schumacher (Ferrari/2. místo): "S výsledkem jsem spokojen, o pořadí rozhodly zastávky v boxech. V závěru mi sice odcházely pneumatiky a za záda dotáhl Ralf, ale celou situaci jsem měl pod kontrolou. Věděl jsem, že pokud neudělám vyloženě hrubou chybu, dojedu druhý. Po sobotní kvalifikaci jsem věřil, že bych mohl v Maďarsku vyhrát, ale Kimi byl lepší. Co nás jako tým těší, je zlepšení v kvalifikačním kole."

Ralf Schumacher (Toyota/3. místo): "Musím přiznat, že jsem si nebyl na 100 procent jistý zvolenou strategií, ale inženýři ji vybrali správně. Vůz jel po celý závod výborně a zastávky byly dobře načasované. Ke konci jsem viděl, že Michael je na mě příliš rychlý při výjezdu ze zatáček, takže jsem si jen hlídal příležitost, kdyby chyboval. To se sice nestalo, ale i tak jsem s umístněním na pódiu nadmíru spokojen."

Juan Pablo Montoya (McLaren/nedojel): "Měl jsem výborně rozjetý závod, ale zradila mě zřejmě hnací hřídel. Je to velká škoda, cítil jsem, že bychom mohli dojel pro double."

Christian Klien: (Red Bull/nedojel): "Ani pořádně nevím, jak jsem to salto s formulí udělal. Všechno se to semlelo hodně rychle, někdo mě zezadu přistrčil a já už letěl vzduchem. Nebyl to právě příjemný pocit, jsem rád, že se mi nic nestalo."

Rozjíždí se formulové šachy

Ferrari ve středu vydalo oficiální tiskové prohlášení, že v roce 2006 bude po boku Michaela Schumachera jezdit Filipe Massa. Vystřídá tak Rubense Barrichella, na kterého mají spadeno u stáje BAR.

Loňská kauza s odloženým přestupem Jensona Buttona z BAR do Williamsu bude mít letos ještě zřejmě nějakou dohru, protože mladému Angličanovi se letos u stáje BAR celkem daří a Williams se na nejlepší týmy dívá s odstupem. Japonský samuraj, Takuma Sato, letos jezdí hodně průměrně a své angažmá pro příští rok také nemá dvakrát jisté. Navzdory všem spekulacím sportovní ředitel stáje BAR, Gil de Ferran, řekl, že je se stávající dvojicí celkem spokojen.

***

Mario Theissen, sportovní ředitel BMW, oznámil, že automobilka nemá nadále zájem dodávat motory stáji Williams. Theissen přímo řekl: "Máme plné ruce práce s přípravou vlastního týmu a nabídku pro Williams jsme udělali pouze na základě naší několikaleté spolupráce." BMW před nedávnem koupilo vlastnická práva na švýcarský tým Sauber. Williams se naopak obrací na další dodavatele motorů, v úvahu připadá japonská Honda nebo americký Cosworth.

***

Ron Dennis, šéf stáje McLaren, rezolutně popřel, že by monoposty byly výkonné na úkor spolehlivosti. Výpadek Räikkönena v Německu a Montoyi v Maďarsku komentoval slovy: "Samozřejmě, že naše auta jezdí na limitu a něco takového se občas přihodí. Naším cílem bude i nadále snaha vítězit v jednotlivých závodech a rádi změříme síly s Renaultem a dalšími v boji o titul šampióna i o pohár pro nejlepší tým."

***

Rakouský pilot stáje Red Bull, Christian Klien, který řadě fanouškům formule 1 v Maďarsku ukázal, jak vypadá podvozek jeho monopostu, bude startovat i nejbližších dvou závodech: v GP Turecka a GP Itálie. Ital Vitantonio Liuzzi bude plnit roli třetího pilota a na zmiňovaných podnicích bude v pátek sbírat cenná data. Jen upřesním, že teď je ve světě formule 1 třítýdenní letní přestávka a GP Turecka se jede 21. srpna u Istanbulu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků