Fiktivní prodeje vozidel v ČR kvetou, pojišťovny se začínají bránit

Nevíte, jak se vyvázat z pojistné smlouvy, která se vám zdá nevýhodná? Potřebujete volné ruce k tomu, abyste si mohli sjednat levnější povinné ručení? Tak na to je v Česku jeden trik, který je hojně používaný – fiktivní prodej vozidla.
Fiktivní prodeje vozidel v ČR kvetou, pojišťovny se začínají bránit

Odhaduje se, že takto se rok co rok snaží „vyklouznout“ desítky tisíc motoristů. Například pojišťovna AXA se domnívá, že fiktivní prodeje tvoří téměř polovinu případů, kdy klient ukončí pojistnou smlouvu z důvodů změny majitele vozidla.

„Ovšem tento postup je téměř vždy v rozporu  s pojistnou smlouvou. Pokud pojišťovna zjistí, že k prodeji vozidla nedošlo, může po pojistníkovi zpětně vymáhat částku za ušlé pojistné. Pojišťovny navíc začínají proti tomuto nešvaru tvrději postupovat,“ říká Pavel Ronovský, ředitel portálu ČeskéPojištění.cz.

Proč se pojišťovny po letech vcelku benevolentního přístupu rozhoupaly nyní k akci? Odpověď je nasnadě - ceny povinného ručení jsou totiž na minimu, již se příliš snižovat nemohou.

„Pojišťovnám začíná velmi záležet na každém klientovi a každé koruně zaplaceného pojistného. Pojišťovny proto začínají více sledovat smlouvy, které byly ukončeny pro neplacení, a ve sporných případech budou klienty žádat o doložení prodeje vozidla,“ dodává Pavel Ronovský.

Cílem je, aby se pojistný trh v Česku stal transparentní a férový. Jenže v přísnějším postupu vůči nelegálním ukončením pojistných smluv pojišťovnám zatím často brání neexistence příslušných ustanovení ve všeobecných pojistných podmínkách.

„Ty klientům ve sporných případech nepřikazují předkládat k ověření technický průkaz vozidla a další dokumenty. I to se nejspíše rychle změní. Pojišťovny navíc hodlají úzce spolupracovat s Českou kanceláří pojistitelů, více využívat jejich databází neplatičů pojistného za povinné ručení a intenzivněji fiktivní prodeje vyhledávat a postihovat. V budoucnu nelze u evidentních případů vyloučit ani zpětné reaktivace pojistných smluv, vymáhání dlužného pojistného a případného penále,“ zakončuje Pavel Ronovský.

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků