Fiktivní prodeje vozidel v ČR kvetou, pojišťovny se začínají bránit

Nevíte, jak se vyvázat z pojistné smlouvy, která se vám zdá nevýhodná? Potřebujete volné ruce k tomu, abyste si mohli sjednat levnější povinné ručení? Tak na to je v Česku jeden trik, který je hojně používaný – fiktivní prodej vozidla.
Fiktivní prodeje vozidel v ČR kvetou, pojišťovny se začínají bránit

Odhaduje se, že takto se rok co rok snaží „vyklouznout“ desítky tisíc motoristů. Například pojišťovna AXA se domnívá, že fiktivní prodeje tvoří téměř polovinu případů, kdy klient ukončí pojistnou smlouvu z důvodů změny majitele vozidla.

„Ovšem tento postup je téměř vždy v rozporu  s pojistnou smlouvou. Pokud pojišťovna zjistí, že k prodeji vozidla nedošlo, může po pojistníkovi zpětně vymáhat částku za ušlé pojistné. Pojišťovny navíc začínají proti tomuto nešvaru tvrději postupovat,“ říká Pavel Ronovský, ředitel portálu ČeskéPojištění.cz.

Proč se pojišťovny po letech vcelku benevolentního přístupu rozhoupaly nyní k akci? Odpověď je nasnadě - ceny povinného ručení jsou totiž na minimu, již se příliš snižovat nemohou.

„Pojišťovnám začíná velmi záležet na každém klientovi a každé koruně zaplaceného pojistného. Pojišťovny proto začínají více sledovat smlouvy, které byly ukončeny pro neplacení, a ve sporných případech budou klienty žádat o doložení prodeje vozidla,“ dodává Pavel Ronovský.

Cílem je, aby se pojistný trh v Česku stal transparentní a férový. Jenže v přísnějším postupu vůči nelegálním ukončením pojistných smluv pojišťovnám zatím často brání neexistence příslušných ustanovení ve všeobecných pojistných podmínkách.

„Ty klientům ve sporných případech nepřikazují předkládat k ověření technický průkaz vozidla a další dokumenty. I to se nejspíše rychle změní. Pojišťovny navíc hodlají úzce spolupracovat s Českou kanceláří pojistitelů, více využívat jejich databází neplatičů pojistného za povinné ručení a intenzivněji fiktivní prodeje vyhledávat a postihovat. V budoucnu nelze u evidentních případů vyloučit ani zpětné reaktivace pojistných smluv, vymáhání dlužného pojistného a případného penále,“ zakončuje Pavel Ronovský.

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků