Figurína ženy pro nárazové testy vlastně neexistuje. Ženám ale hrozí vyšší riziko

vana  |  30. 10. 2019 12:05

Maj recht. Mi ty genderově nevyvážené testy tak pijou krev. Co sakra dělaj v tom Bruseli ?

Odpovědět  |   | 
Plácal Obecný  |  30. 10. 2019 12:26

Tady to je dobře. Budeme mít bezpečnější vozy. Gender přišel u Ameriky. Usa rostlo během 2.sv.války hdp 2x. Nastal blahobyt, díky černochům a celkové imigraci, nebyl problém s pracovní silou ani s penězi. Ženy mohly být v domácnosti a o nic se nestarat. Díky tomu se z nich staly kravky a na rovinu řečeno, muži se k nich začali podle toho chovat. Ještě v 70.letech měla žena v usa dost podřadnou hodnotu, žádný respekt. To se logicky muselo přelít do druhého extrému- americký feminismus. Fanatické psychopatky ve svaté válce. Napětí mezi tábory mužů a žen je možno v usa vnímat. Ty vražedné pohledy žen, které pustíte do dveří a nenatlačíte je do skla. V Evropě tohle nikdy nebylo. Ženy se musely zapojit do ekonomiky. V 50.letech byla u nás plná zaměstnanost žen, školky, jesle. Vše připraveno, aby žena mohla pracovat. Tudíž se tady naštěstí moderní gender ani chytnout nemůže.

Těším se, jak na tohle zareagují výrobci automobilů, bezpečnosti není nikdo dost.

Odpovědět  |   | 
 |  30. 10. 2019 12:17

Ale Ramsis figuríny jsou přece i pro několik typů žen. V koncernu to tak funguje, v americe možná ne.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  30. 10. 2019 12:24

To je to samé, jako neexistuje test pro situaci, kdy má řidič/řidička brýle a "potyká" si s airbagem. Nikdo to neřeší a přitom z toho můžou být naprosto fatální následky.

Odpovědět  |   | 

Dále je potřeba zavést figuríny pro:
černochy kvůli jiné stavbě kloubů
černošky kvůli gigantickým prdelím
asiaty kvůli jinému rozložení tělesného tuku
jihoameričany kvůli jinému osvalení vůči tělesné výšce

Tyto základní skupiny pak rozšířit o varianty pro lidi po operaci:
velkých kloubů
páteře
slepáku
císařském řezu
očí
pohlaví
a hlavně zbytků mozku

Základní skupina pak bude mít pouhých 65 tisíc variant figurín, které musí být testovány ve všech variantách nehod a především obsazenosti vozidla.

Kdy se výrobci aut už konečně poučí?

370Z Black Edition, Caterham Seven 420S, Land Cruiser 200 V8, Superb 206kW L&K

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  30. 10. 2019 13:28

Víte jak se slovenky řekne řidič? Vodič. Víte jak se slovenky řekne řidička? Polovodič

Ale automobilky dnes mají tzv. Oskaří rodinu. Normovaný tatínek 173cm, maminka 168cm a dvě děti, kluka a holku. Ergonomie je pak dělaná od těhotné Japonky150 cm až po basketbalistu 205 cm

Dřív figuríny závisely ale údajně také na tom, jaké bezdomovce bez příbuzných měli zrovna v márnici.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  30. 10. 2019 23:01

Automobilky to opravdu doufám řeší (alespoň ty zodpovědné). Ovšem je třeba, aby se to promítlo i ve srovnávacích nárazových testech, kde by neměla být zvýhodněna auta, která mají na 90% vyřešenou jednu normo-figuru a ostatní jen na 50%, před auty, která mají na 85% vyřešenou celou sadu.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  03. 11. 2019 17:03

Otevři si nejmenovaný deník pana StB Bureše a najdi si - zprávy - zahraniční - čína - a z 3 listopadu je tam článek. Jak Čína používá v DNEŠNÍ době k crash testům živá prasata. Normální pašík, pracky zvednuté a jednou upoután klasicky, jindy 4 bodovým pásem a prásk. Na druhou stranu tam píšou, že v USA se to do 90 let dělalo taky. Tak já jen aby jste tu neměli přehnané iluze. NCAP je samozřejmě modelová umělá situace a není problém na její hodnoty auto připravit. Pak může obyčejné auto dosáhnout poměrně vysokého skóre. Jakmile je náraz jinak a nenormovaný, nikoho to nezajímá. Zákazník chce 5 hvězdiček, má je a tečka. Nahoníš je i srážkou s chodcem, esp nebo kontrolkou na pásy. Nadruhou stranu základní myšlenka NCAP nebyla špatná. Pokud si vezmeš jak bourala relativně nedávná auta typu Kadet nedejbože Š120, tak se za "pár" let nějaká práce odvedla a to je dobře.

Odpovědět  |   | 
PAvel  |  30. 10. 2019 18:43

A také zavést figurínu ženy mající nohy na palubní desce, zajímalo by mě jak dopadne takový test... Na silnicích jich takhle vídávám docela dost....

Odpovědět  |   | 
Maty  |  05. 11. 2019 09:21

Nesouhlasím se závěry článku. Volvo to testuje už 40 let a výsledky dali k dispozici všem automobilkám stejně jako kdysi tříbodový pás -viz projekt E.V.A https://www.volvocars.com/cz/proc-volvo/inovace/bud... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků

Nejčtenější články

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na ko…

Jedny z poslední variant Tatry 613 byly přehlídkou hi-tech výbavy, která u české produkce neměla obdoby.

31.  10.  2020 | | 32 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaTatraLuxusní auta
Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry