Figurína ženy pro nárazové testy vlastně neexistuje. Ženám ale hrozí vyšší riziko

10 komentářů

Maty
5. listopadu • 9:21

Nesouhlasím se závěry článku. Volvo to testuje už 40 let a výsledky dali k dispozici všem automobilkám stejně jako kdysi tříbodový pás -viz projekt E.V.A https://www.volvocars.com/cz/proc-volvo/inovace/bud... ...

PAvel
30. října • 18:43

A také zavést figurínu ženy mající nohy na palubní desce, zajímalo by mě jak dopadne takový test... Na silnicích jich takhle vídávám docela dost....

Rokyta ex Acz
30. října • 13:28

Víte jak se slovenky řekne řidič? Vodič. Víte jak se slovenky řekne řidička? Polovodič :-DAle automobilky dnes mají tzv. Oskaří rodinu. Normovaný tatínek 173cm, maminka 168cm a dvě děti, kluka a holku. Ergonomie je pak dělaná od těhotné Japonky150 cm až po basketbalistu 205 cm :-)Dřív figuríny závisely ale údajně také na tom, jaké bezdomovce bez příbuzných měli zrovna v márnici. :-/

Rejpal
30. října • 23:01

Automobilky to opravdu doufám řeší (alespoň ty zodpovědné). Ovšem je třeba, aby se to promítlo i ve srovnávacích nárazových testech, kde by neměla být zvýhodněna auta, která mají na 90% vyřešenou jednu normo-figuru a ostatní jen na 50%, před auty, která mají na 85% vyřešenou celou sadu.

Rokyta ex Acz
3. listopadu • 17:03

Otevři si nejmenovaný deník pana StB Bureše a najdi si - zprávy - zahraniční - čína - a z 3 listopadu je tam článek. Jak Čína používá v DNEŠNÍ době k crash testům živá prasata. Normální pašík, pracky zvednuté a jednou upoután klasicky, jindy 4 bodovým pásem a prásk. Na druhou stranu tam píšou, že v USA se to do 90 let dělalo taky. Tak já jen aby jste tu neměli přehnané iluze. NCAP je samozřejmě modelová umělá situace a není problém na její hodnoty auto připravit. Pak může obyčejné auto dosáhnout poměrně vysokého skóre. Jakmile je náraz jinak a nenormovaný, nikoho to nezajímá. Zákazník chce 5 hvězdiček, má je a tečka. Nahoníš je i srážkou s chodcem, esp nebo kontrolkou na pásy. Nadruhou stranu základní myšlenka NCAP nebyla špatná. Pokud si vezmeš jak bourala relativně nedávná auta typu Kadet nedejbože Š120, tak se za "pár" let nějaká práce odvedla a to je dobře.

runner42
30. října • 13:21

Dále je potřeba zavést figuríny pro:
černochy kvůli jiné stavbě kloubů
černošky kvůli gigantickým prdelím
asiaty kvůli jinému rozložení tělesného tuku
jihoameričany kvůli jinému osvalení vůči tělesné výšceTyto základní skupiny pak rozšířit o varianty pro lidi po operaci:
velkých kloubů
páteře
slepáku
císařském řezu
očí
pohlaví
a hlavně zbytků mozkuZákladní skupina pak bude mít pouhých 65 tisíc variant figurín, které musí být testovány ve všech variantách nehod a především obsazenosti vozidla. Kdy se výrobci aut už konečně poučí? :-P

Shimi
30. října • 12:24

To je to samé, jako neexistuje test pro situaci, kdy má řidič/řidička brýle a "potyká" si s airbagem. Nikdo to neřeší a přitom z toho můžou být naprosto fatální následky.

30. října • 12:17

Ale Ramsis figuríny jsou přece i pro několik typů žen. V koncernu to tak funguje, v americe možná ne.

vana
30. října • 12:05

Maj recht. Mi ty genderově nevyvážené testy tak pijou krev. Co sakra dělaj v tom Bruseli ?

Plácal Obecný
30. října • 12:26

Tady to je dobře. Budeme mít bezpečnější vozy. :-) Gender přišel u Ameriky. Usa rostlo během 2.sv.války hdp 2x. Nastal blahobyt, díky černochům a celkové imigraci, nebyl problém s pracovní silou ani s penězi. Ženy mohly být v domácnosti a o nic se nestarat. Díky tomu se z nich staly kravky a na rovinu řečeno, muži se k nich začali podle toho chovat. Ještě v 70.letech měla žena v usa dost podřadnou hodnotu, žádný respekt. To se logicky muselo přelít do druhého extrému- americký feminismus. Fanatické psychopatky ve svaté válce. Napětí mezi tábory mužů a žen je možno v usa vnímat. Ty vražedné pohledy žen, které pustíte do dveří a nenatlačíte je do skla. V Evropě tohle nikdy nebylo. Ženy se musely zapojit do ekonomiky. V 50.letech byla u nás plná zaměstnanost žen, školky, jesle. Vše připraveno, aby žena mohla pracovat. Tudíž se tady naštěstí moderní gender ani chytnout nemůže.Těším se, jak na tohle zareagují výrobci automobilů, bezpečnosti není nikdo dost.

Doporučujeme

Články odjinud