Figurína ženy pro nárazové testy vlastně neexistuje. Ženám ale hrozí vyšší riziko

vana  |  30. 10. 2019 12:05

Maj recht. Mi ty genderově nevyvážené testy tak pijou krev. Co sakra dělaj v tom Bruseli ?

Odpovědět  |   | 
Plácal Obecný  |  30. 10. 2019 12:26

Tady to je dobře. Budeme mít bezpečnější vozy. Gender přišel u Ameriky. Usa rostlo během 2.sv.války hdp 2x. Nastal blahobyt, díky černochům a celkové imigraci, nebyl problém s pracovní silou ani s penězi. Ženy mohly být v domácnosti a o nic se nestarat. Díky tomu se z nich staly kravky a na rovinu řečeno, muži se k nich začali podle toho chovat. Ještě v 70.letech měla žena v usa dost podřadnou hodnotu, žádný respekt. To se logicky muselo přelít do druhého extrému- americký feminismus. Fanatické psychopatky ve svaté válce. Napětí mezi tábory mužů a žen je možno v usa vnímat. Ty vražedné pohledy žen, které pustíte do dveří a nenatlačíte je do skla. V Evropě tohle nikdy nebylo. Ženy se musely zapojit do ekonomiky. V 50.letech byla u nás plná zaměstnanost žen, školky, jesle. Vše připraveno, aby žena mohla pracovat. Tudíž se tady naštěstí moderní gender ani chytnout nemůže.

Těším se, jak na tohle zareagují výrobci automobilů, bezpečnosti není nikdo dost.

Odpovědět  |   | 
 |  30. 10. 2019 12:17

Ale Ramsis figuríny jsou přece i pro několik typů žen. V koncernu to tak funguje, v americe možná ne.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  30. 10. 2019 12:24

To je to samé, jako neexistuje test pro situaci, kdy má řidič/řidička brýle a "potyká" si s airbagem. Nikdo to neřeší a přitom z toho můžou být naprosto fatální následky.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  30. 10. 2019 13:21

Dále je potřeba zavést figuríny pro:
černochy kvůli jiné stavbě kloubů
černošky kvůli gigantickým prdelím
asiaty kvůli jinému rozložení tělesného tuku
jihoameričany kvůli jinému osvalení vůči tělesné výšce

Tyto základní skupiny pak rozšířit o varianty pro lidi po operaci:
velkých kloubů
páteře
slepáku
císařském řezu
očí
pohlaví
a hlavně zbytků mozku

Základní skupina pak bude mít pouhých 65 tisíc variant figurín, které musí být testovány ve všech variantách nehod a především obsazenosti vozidla.

Kdy se výrobci aut už konečně poučí?

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  30. 10. 2019 13:28

Víte jak se slovenky řekne řidič? Vodič. Víte jak se slovenky řekne řidička? Polovodič

Ale automobilky dnes mají tzv. Oskaří rodinu. Normovaný tatínek 173cm, maminka 168cm a dvě děti, kluka a holku. Ergonomie je pak dělaná od těhotné Japonky150 cm až po basketbalistu 205 cm

Dřív figuríny závisely ale údajně také na tom, jaké bezdomovce bez příbuzných měli zrovna v márnici.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  30. 10. 2019 23:01

Automobilky to opravdu doufám řeší (alespoň ty zodpovědné). Ovšem je třeba, aby se to promítlo i ve srovnávacích nárazových testech, kde by neměla být zvýhodněna auta, která mají na 90% vyřešenou jednu normo-figuru a ostatní jen na 50%, před auty, která mají na 85% vyřešenou celou sadu.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  03. 11. 2019 17:03

Otevři si nejmenovaný deník pana StB Bureše a najdi si - zprávy - zahraniční - čína - a z 3 listopadu je tam článek. Jak Čína používá v DNEŠNÍ době k crash testům živá prasata. Normální pašík, pracky zvednuté a jednou upoután klasicky, jindy 4 bodovým pásem a prásk. Na druhou stranu tam píšou, že v USA se to do 90 let dělalo taky. Tak já jen aby jste tu neměli přehnané iluze. NCAP je samozřejmě modelová umělá situace a není problém na její hodnoty auto připravit. Pak může obyčejné auto dosáhnout poměrně vysokého skóre. Jakmile je náraz jinak a nenormovaný, nikoho to nezajímá. Zákazník chce 5 hvězdiček, má je a tečka. Nahoníš je i srážkou s chodcem, esp nebo kontrolkou na pásy. Nadruhou stranu základní myšlenka NCAP nebyla špatná. Pokud si vezmeš jak bourala relativně nedávná auta typu Kadet nedejbože Š120, tak se za "pár" let nějaká práce odvedla a to je dobře.

Odpovědět  |   | 
PAvel  |  30. 10. 2019 18:43

A také zavést figurínu ženy mající nohy na palubní desce, zajímalo by mě jak dopadne takový test... Na silnicích jich takhle vídávám docela dost....

Odpovědět  |   | 
Maty  |  05. 11. 2019 09:21

Nesouhlasím se závěry článku. Volvo to testuje už 40 let a výsledky dali k dispozici všem automobilkám stejně jako kdysi tříbodový pás -viz projekt E.V.A https://www.volvocars.com/cz/proc-volvo/inovace/bud... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A