Figurína ženy pro nárazové testy vlastně neexistuje. Ženám ale hrozí vyšší riziko

vana  |  30. 10. 2019 12:05

Maj recht. Mi ty genderově nevyvážené testy tak pijou krev. Co sakra dělaj v tom Bruseli ?

Odpovědět  |   | 
Plácal Obecný  |  30. 10. 2019 12:26

Tady to je dobře. Budeme mít bezpečnější vozy. Gender přišel u Ameriky. Usa rostlo během 2.sv.války hdp 2x. Nastal blahobyt, díky černochům a celkové imigraci, nebyl problém s pracovní silou ani s penězi. Ženy mohly být v domácnosti a o nic se nestarat. Díky tomu se z nich staly kravky a na rovinu řečeno, muži se k nich začali podle toho chovat. Ještě v 70.letech měla žena v usa dost podřadnou hodnotu, žádný respekt. To se logicky muselo přelít do druhého extrému- americký feminismus. Fanatické psychopatky ve svaté válce. Napětí mezi tábory mužů a žen je možno v usa vnímat. Ty vražedné pohledy žen, které pustíte do dveří a nenatlačíte je do skla. V Evropě tohle nikdy nebylo. Ženy se musely zapojit do ekonomiky. V 50.letech byla u nás plná zaměstnanost žen, školky, jesle. Vše připraveno, aby žena mohla pracovat. Tudíž se tady naštěstí moderní gender ani chytnout nemůže.

Těším se, jak na tohle zareagují výrobci automobilů, bezpečnosti není nikdo dost.

Odpovědět  |   | 
 |  30. 10. 2019 12:17

Ale Ramsis figuríny jsou přece i pro několik typů žen. V koncernu to tak funguje, v americe možná ne.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  30. 10. 2019 12:24

To je to samé, jako neexistuje test pro situaci, kdy má řidič/řidička brýle a "potyká" si s airbagem. Nikdo to neřeší a přitom z toho můžou být naprosto fatální následky.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  30. 10. 2019 13:21

Dále je potřeba zavést figuríny pro:
černochy kvůli jiné stavbě kloubů
černošky kvůli gigantickým prdelím
asiaty kvůli jinému rozložení tělesného tuku
jihoameričany kvůli jinému osvalení vůči tělesné výšce

Tyto základní skupiny pak rozšířit o varianty pro lidi po operaci:
velkých kloubů
páteře
slepáku
císařském řezu
očí
pohlaví
a hlavně zbytků mozku

Základní skupina pak bude mít pouhých 65 tisíc variant figurín, které musí být testovány ve všech variantách nehod a především obsazenosti vozidla.

Kdy se výrobci aut už konečně poučí?

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  30. 10. 2019 13:28

Víte jak se slovenky řekne řidič? Vodič. Víte jak se slovenky řekne řidička? Polovodič

Ale automobilky dnes mají tzv. Oskaří rodinu. Normovaný tatínek 173cm, maminka 168cm a dvě děti, kluka a holku. Ergonomie je pak dělaná od těhotné Japonky150 cm až po basketbalistu 205 cm

Dřív figuríny závisely ale údajně také na tom, jaké bezdomovce bez příbuzných měli zrovna v márnici.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  30. 10. 2019 23:01

Automobilky to opravdu doufám řeší (alespoň ty zodpovědné). Ovšem je třeba, aby se to promítlo i ve srovnávacích nárazových testech, kde by neměla být zvýhodněna auta, která mají na 90% vyřešenou jednu normo-figuru a ostatní jen na 50%, před auty, která mají na 85% vyřešenou celou sadu.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  03. 11. 2019 17:03

Otevři si nejmenovaný deník pana StB Bureše a najdi si - zprávy - zahraniční - čína - a z 3 listopadu je tam článek. Jak Čína používá v DNEŠNÍ době k crash testům živá prasata. Normální pašík, pracky zvednuté a jednou upoután klasicky, jindy 4 bodovým pásem a prásk. Na druhou stranu tam píšou, že v USA se to do 90 let dělalo taky. Tak já jen aby jste tu neměli přehnané iluze. NCAP je samozřejmě modelová umělá situace a není problém na její hodnoty auto připravit. Pak může obyčejné auto dosáhnout poměrně vysokého skóre. Jakmile je náraz jinak a nenormovaný, nikoho to nezajímá. Zákazník chce 5 hvězdiček, má je a tečka. Nahoníš je i srážkou s chodcem, esp nebo kontrolkou na pásy. Nadruhou stranu základní myšlenka NCAP nebyla špatná. Pokud si vezmeš jak bourala relativně nedávná auta typu Kadet nedejbože Š120, tak se za "pár" let nějaká práce odvedla a to je dobře.

Odpovědět  |   | 
PAvel  |  30. 10. 2019 18:43

A také zavést figurínu ženy mající nohy na palubní desce, zajímalo by mě jak dopadne takový test... Na silnicích jich takhle vídávám docela dost....

Odpovědět  |   | 
Maty  |  05. 11. 2019 09:21

Nesouhlasím se závěry článku. Volvo to testuje už 40 let a výsledky dali k dispozici všem automobilkám stejně jako kdysi tříbodový pás -viz projekt E.V.A https://www.volvocars.com/cz/proc-volvo/inovace/bud... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 229 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 262 N/A