Fiesta XR2: legenda pokračuje

Ford oficiálně oznámil, že po delší přestávce opět nabídka Fiestu ve verzi XR2. Fiesta XR2 vždy patřila k nejvýkonějším modelům dané řady. Po letech, kdy Ford značil své sportovní modely písmeny ST se vrátí Fiesta XR2 zpět.

Fiesta XR2, jejíž návrat se plánuje na rok 2008 má dostat vylepšený motor z dnešní Fiesty ST, tedy známý dvoulitr se zvýšeným výkonem na 132 kW (180 k). S ním má zvládnou sprint 0-100 okolo sedmi sekund (Fiesta ST za 8,4s) a má dosáhnout maximální rychlosti okolo 216 km/h (Fiesta ST 208 km/h). Fiesta XR2 má dostat designerské prvky z dnešní ST a její vzhled má být ještě více agresívní.

Dle Fordu má být tento krok odpovědní na sportovní modely Punta, Peugeotu 207, Corsy a Clia. S plánovanou cenou okolo 21 000 Euro (cca 630 000 Kč) má vůči konkurenčním modelům šanci uspět.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků