Teď bylo v jednom nejmenovaném motoristickém časopise srovnání nákladů na servis do 100.000 km.Nejdražší bylo Volvo XC90, cca 46.000 Kč a víte kdo hned po něm?Fiat Panda! Nejprodávanější minivůz - náklady 36.000 Kč ročně!!!Daleko levnější byly např. všechny Škodovky (cca 17.000 Kč Fabia II, Roomster, Octavia II) i nová Audi A4 cca 24.000 Kč.Hodně drahá byla taky Kia Ceed s její bezvadnou 7 letou zaplacenou zárukou - 30.000 Kč.Fiat fakt nikdy. Chtěl bych vidět majitele Pandy, když viděli faktury ze servisu. A jak si mnuli předtím ruce, jak levně tu Pandu nakoupili.
To by mě zajímalo odkud si ty informace ten motoristický časopis vycucal. Kolega má Fabii I. HTP 40kW a olej mění po 15.000 km a v autorizovaném servisu mu jen za olej naúčtovali 2.400,- Kč (3 litry Castolu). Do 100.000 km jej tedy musí vyměnit 6x, což dělá 6x2400= 14.400,- Kč jen za olej !!!
Přesně tak, je to blábol - já jsem byl s fábií na garančce zatím 2x - po 15t jsem platil přes 4 000 Kč a po 30t skoro 5 tisíc.
Asi se nechají kolegové dost odírat, nebo že by jste si to pánové vymysleli?Skutečné náklady jedné Fabie HTP, kupodivu to prakticky přesně odpovídá tomu co píše ten časák.Rekapitulace:---------------------------------------15 000 km:71,80..........diagnostika179,50.........vymena oleje71,80..........kontrola brzd819,-..........olej OMV Syn-Com 5W-40118,-..........filtr8.80...........tesneni-------------------------------------+ DPH = Kc 1510,- vc. DPH30 000 km + rocni prohlidka:608,-.........prohlidka190,-.........serizeni rucni brzdy819,-.........olej OMV Syn Com 5W-408,80..........tesneni118,-.........filtr272,-.........pylovy filtr12,50.........voda78,50.........vazelina--------------------------------------+ DPH = Kc 2538,- vc. DPH45 000 km + rocni prohlidka + brzdova kapalina + vyvazeni kol:494,-.........prohlidka190,-.........vymena brzdove kapaliny152,-.........montaz/demontaz kol152,-.........vyvazeni kol986,-.........olej Castrol Powertec 10W-40118,-.........filtr oleje222,-.........brzdova kapalina63,80.........mazadlo12,60.........krouzek tesnici28,10.........pomocny material----------------------------------------+ DPH = Kc 2878,- vc. DPH60 000 km722,-.........prohlidka76,-..........vymena zarovky sad smiley400,-.........olej Total 7000 10W-40118,-.........filtr oleje12,60.........krouzek tesnici272,-.........filtr pylovy380,-.........filtr vzduchovy521,10........svicky12,-..........zarovka47,70.........mazadlo---------------------------------------+ DPH = Kc 3081,- vc. DPH75 000 km494,-.........prohlidka628,20........olej Castrol TXT Softec 5W-40118,-.........filtr olejovy12,20.........krouzek tesnici2,70.........pomocny material---------------------------------------+ DPH = Kc 1494,- vc DPH90 000 km + výměna PP ložiska608,-.........prohlídka494,-.........výměna náboje s ložiskem190,-.........brzdové čelisti zadní - uvolnění80,-.........záruka mobility118,-.........filtr olejový272,-.........filtr pylový1890,-........náboj s ložiskem75,60.........matice poloosy12,60.........kroužek těsnící29,-..........čistič63,80.........mazadlo573,30........olej Total Quartz 9000 5W-4049,30.........drobný a pomocný materiál-------------------------------------------+ DPH = Kč 5302,- vč. DPH===========================================Suma sumárum Kč 16 803,- po 90 000km===========================================
Jo a ještě jedna věc, těch 16.803,- Kč za garančky na Fabii HTP je teda dost když sis nosil vlastní olej. Všechny garančky na Toyotu Yaris 1.0 VVTi stojí v autorizovaném servisu Matějka v Olomouci 16.825,- Kč a nemusíš si nosit vlastní olej :-D:-D:-DA pak že je servis na japonce drahý :-D:-D:-D
chlapi,přestaťe tady masturbovat nad Fabiemi, ojetými Golfy a nad Světem motorů. Fiatu se prostě daří, auta vždycky uměl a umí je pořád, v současné době je umí i dobře prodat. Ono prodat přestrojenou Pandu v základu za 300tCzk, to by se v Boleslavi taky olizovali.:-DA servisní náklady uvedené ve Světě motorů, nenechte se vysmát, ten, kdo se pohybuje v oboru, ví. :-D:-D
V pondělí jedu na prohlídku po 45t km, nechám si vytisknout všechny tři faktury a naskenuju je. To co tady píšeš je na 99% vylhaný blemc, mj. proto, že všechny autorizované servisy Škoda ve ktetých jsem kdy byl používají při garančních prohlídkách výhradně oleje Castrol.
...kecy o lhani si teda vyprosuju. Ty prohlidky jsem osobne absolvoval.Tady mas naskenovane faktury. Na prvnich trech je olej, na dalsich byl olej z www.superautodily.cz a www.olej-servis.cz tak si to klidne over.http://niceone.szm.com/fabia/s15000.jpghttp://niceone.szm.com/fabia/s30000.jpghttp://niceone.szm.com/fabia/s45000.jpghttp://niceone.szm.com/fabia/s60000.jpghttp://niceone.szm.com/fabia/s75000.jpghttp://niceone.szm.com/fabia/s90000.jpg
OK, kecy o lhaní beru zpět, nechal jsem se unést... Dneska jsem byl na prohlídce po 45t, tentokrát to bylo za 6,5 tis. vč. čištění klimy a výměny stěračů. Asi holt jezdím do drahého servisu, protože předtím mi tam nic extra nedělali a stálo to taky dost.
Koukám, že jsi ještě neslyšel o tom, že si můžeš přinést vlastní olej a nebrat si ten jejich předražený.Nascanované faktury sem můžu dát taky, bude na nich přesně to, co je tady, je to od NiceOne zde na foru, rad vam je sem dodá.
Takže ti idioti z toho časopisu co dali za garančky na Fabii cca 17.000,- Kč si do škodováckého servisu nosili vlastní olej a u ostatních značek si nechali naúčtovat ten předražený ? Tak tomu říkám objektivní srovnání a úroveň toho časopisu je na úrovni žumpy :-P;-)
Sorry, ne ročně, ale za těch 100.000 km.
bylo to napsáno ve Světě škodovek a považuju to za absolutní blábol a lež jako věž, garančka na Pandu jednou po 20.000km stojí cca 4.000,- komplet když moc, plus dvakrát za těch 100.000km svičky, vzducháč, tzn. max. 25.000,- a to beru horní hranice jak cen práce, tak dílů...
Ma cenu se bavit o tom, jestli servis na 100 tisic stoji 30 nebo 40 tisic? Vzdyt benzin stoji za tu dobu 200 tisic! Navic je servis a servis. Bud se na vse vyprdnu a jen tu a tam vymenim olej a stoji me to 10 tisic, akorat na konci mam vrak, nebo tam dam 50 tisic s vymenou brzd, tlumicu, rozvodu, svicek, filtru a mam auto v poradku. Ten pocit za to stoji.Tyhle statistiky jsou totalni blaboly stejne jako TUV report, ktery nic nerika o kvalite aut, ale o tom, jak se ridici o svuj vuz staraji.
souhlas, ale pro nektere je to stejne furt modla...
Super. Já myslím, že to má vypovídající hodnotu hlavně v tom, že víme jak sračkové díly dává Fiat jako prvovýrobu = drahej servis, protože vše vydrží podstatně míň, než u konkurence.Aby nebyl flame, že jsem uvedl jen Škodu, tak levnější servis než skvělý Fiat Panda s motorem 1.1 má například:pro připomenutí - Fiat Panda 1.1i = 36.000 Kč / 100.000 kmlevnější:Audi A4 2.0 TDI - 24.320 KčCitroen C5 2.0 HDI - 20.000 KčDacia Sandero 1.4 - 12.714 KčHyundai Atos 1.1 - 25.067 KčKia Picanto 1.0 - 23.896 KčOpel Astra 1.4 - 17.500 KčRenault Thalia 1.2 - 20020 KčSuzuki Splash 1.2 - 21.600 KčVW Golf 1.4 - 17617 KčVW Passat 2.0 TDI - 30.583 KčPro zasmání, jsem vám tam hodil i auta, co jsou o 2 třídy výš, než Panda. Ale je vidět, že zdejším příznivcům Fiatu nevadí ani ten velice drahej servis, hlavně že jsou spokojení a mohou vytrubova, jak je ten jejich novej levnej Fiátek spolehlivej oproti předražený Škodovce. (ale taktně pomlčíme, za jaké peníze)
Věřím jenom takové statistice,kterou si sám zfalšuji-Winston Churchill-mám Fiat Stilo ,každý rok chodím na prohlídku,největší položka je olej ,filtr,popř.materiál na klimu-chladivo,pylový filtr a pod.,zbytek jsou de facto stokorunové položky,kontrola podvozku,promazání brzd a pod.drobnosti-asi jako na tu fabii,větší náklad bude jen na rozvody,pochybuji ale že budou u pandy před 100 000Km-u motoru Fire se totiž motor nepotká ani při prasknutí ozub.řemene. ,.Takže je hloupost to,aby servis na auto,co má fantasticky jednoduchý a spolehlivý motůrek a jednoduchou a spolehlivou techniku stál 2* tolik co na 4*dražší a podstatně složitější vozy-např.to moje Stilo by asi vyšlo zřejmě na 50 000 Kč,ne? Jinak k Pandě-v testu něm. Autobildu na 100 000Km na konci vytékal olej z tlumičů a zreznul výfuk a museli dolít brzdovku-tuším 6 místo v hodnocení 34 aut,daleko před Fabií i octavií,v testu českého Auto Moto und Sport na 30 000 km o pandě napsali,že to bylo jediné auto,kde nemuseli měnit ani žárovku-prostě je to strašná sračka od Fiatu-to každý "odborník" ví a ještě vyráběná v polsku!V aktuálním katalogu ojetých vozů panda spolehlivost 5*-nejlepší možná a titulek "Skoro zázrak",např.stará A6 2**,Polo 3*,Toran 2*.lJinak žebříček testů 34 aut zespodu jistí ta správná německá kvalita -nejhorší auto,co kdy testovali-34 místo VW Touran-velmi "spolehlivý" vůz-jen praskla hlava,měnili turbo,prasklo výfukové potrubí,výměna airbagu,zámku kufru,těsnění ve dveřích,rozvrzaný interiér,sedačky,smazané symboly z ovladačů atd-u všech závad bylo konstatováno ,že jsou u Touranu normální,to nebyla náhoda!!! A místo 33-VW Polo.Ale u nás si spousta lidí rádo připlatí za německou "kvalitu"-nejlépe od VW.Když se něco pokazí na Fiatu,francouzi,korejci -je to sračka,když na něm.autě-vyjímečná smůla na vadný kus. VW byl kdysi dobrý-Golf 3,starý Passat na zač.90 let apod.,dnes už to asi pravda nebude. Nechápu,proč ještě někdo Svět motorů čte,já jsem ho četl tak od doby,co jsem se naučil číst-tak 1980 a cca před 3 lety jsem ho přestal kupovat,(kupuji ho tak 4*ročně) úroveň je strašná,i když už tak strašlivě nefandí škodovce-už to bylo asi trošku moc .V tomto časopise se dozvíte,jak to auto vypadá (to vidím sám),že musí mít měkčené plasty(nejdůležitější věc na autě) a to je vše.Doporučuji časopis Autoojetiny,Autodiesel,Automotospeciál-dle mého názoru úroveň o několik tříd vyšší.Ve SM propagují tzv.koncernové vozy-VW-ono asi třeba PSA,nebo Fiat asi nejsou koncern.SM je hlásná trouba marketigu VW-příklady:1)dokud neměl golf,Octavia,nebo dokonce Audi A6 víceprvkovou nápravu vzadu,tak to nevadilo,ba to bylo zbytečné,dneska když ji nějaké auto v těchto třídách nemá,tak je zbytečné ho vlastně projíždět. 2)měkké plasty - nejdúležitější věc,ale pak vyjede Fabia 2,už je také nemá a už to vlastně nevadí3)pamatuji si test třeba Fabia-minulé Punto-rozdíl zavazadelníku skoro 40 litrů ve prospěch punta-výsledek je to plichta,protože ve Fabii má pravidelný tvar ,o nějaký čas později Octavia Combi-zbytek světa,octavia o cca 50 litrů větší kufr ,ale velmi nepravidelný tvar s množstvím hluchých prakticky nevyužitelných míst- výsledek:Octavia všechny kufrem válcuje (jako jediná z porovn.vozů měla vysokou nakládací hranu-u kombi velmi nepraktické -to soudruzi v hodnocení zcela pominuli) 4) Když si přečtu,že Roomster má lepší plasty v interiéru a jízdní vlatnosti a proto je lepší než např. Berlingo,tak musím konstatovat ,že se redaktoři zbláznili-oni si to stejně nejdřív přečetli v nějakém německém testu.Ono si to berlingo asi lidi kupují proto,že má cca 2* větší kufr - jizdní vlastnosti a měkčené plasty nejsou u takového auta podstatné-není to limuzína ,ani sporťák. PS:Německy mluvící země mám moc rád,německy mluvím,mám tam dokonce rodinu,BMW je dle mne fakt nejlepší,ale mnoho lidí u nás dle podléhá německé propagandě
srackove dily mas v hlave, motas dohromady neco, o cem vubec neni rec, diskuze marna...
... to někdo kupuje? (_|_)
nie každý má rozum a vysolí svoje ťažko zarobené peniaze za nádhernú, priestrannú, krásnu a modernú fábiu :-D:-D
A chces tvrdit, ze Panda je nadherna, priestranna, krasna a moderna :-D:-D:-D?
A ne každý má tolik peněz je neustále vrážet do italského servisu...
A pak jsou takoví, co peníze mají a podobné věci neřeší a život si užívají s tím, co se jim líbí, ne s tím, na co mají a co má jakou užitnou hodnotu.
:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.