Fiat zvažuje výrobu dalšího miniauta

Talianska automobilka zvažuje výrobu miniautomobilu, ktorý by mal v budúcnosti konkurovať pripravovaným projektom od Toyoty a Volkswagenu. Tie by mali byť aspoň čiastočne odhalené na autosalóne vo Frankfurte.

Mestské mini sú čoraz populárnejšie a Fiat to dobre vie. Automobil má byť postavený na rovnakej platforme ako Panda či model 500, bude však kratší – na dĺžku by mal merať len okolo 3200 mm. O pohon sa bude starať dvojvalec s objemom 0,9 litra a výkonom okolo 48 kW (65 k). Vozidlo bude navrhnuté ako štvormiestne a pokiaľ sa automobilka rozhodne pre jeho výrobu, mohlo by byť do dvoch rokov tu.

Malý Fiat by mal byť podľa prvých informácii klasickej koncepcie. Kým Toyota vsadí na verziu s predným pohonom a rozmiestnením sedadiel 3+1 (3 klasické miesta + jedno pre dieťa), Volkswagen umiestni motor malého vozidla netradične dozadu, takže sa u neho dočkáme pohonu zadných kolies.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička