Fiat zvažuje výrobu dalšího miniauta

Talianska automobilka zvažuje výrobu miniautomobilu, ktorý by mal v budúcnosti konkurovať pripravovaným projektom od Toyoty a Volkswagenu. Tie by mali byť aspoň čiastočne odhalené na autosalóne vo Frankfurte.

Mestské mini sú čoraz populárnejšie a Fiat to dobre vie. Automobil má byť postavený na rovnakej platforme ako Panda či model 500, bude však kratší – na dĺžku by mal merať len okolo 3200 mm. O pohon sa bude starať dvojvalec s objemom 0,9 litra a výkonom okolo 48 kW (65 k). Vozidlo bude navrhnuté ako štvormiestne a pokiaľ sa automobilka rozhodne pre jeho výrobu, mohlo by byť do dvoch rokov tu.

Malý Fiat by mal byť podľa prvých informácii klasickej koncepcie. Kým Toyota vsadí na verziu s predným pohonom a rozmiestnením sedadiel 3+1 (3 klasické miesta + jedno pre dieťa), Volkswagen umiestni motor malého vozidla netradične dozadu, takže sa u neho dočkáme pohonu zadných kolies.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 51 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků