Fiat vyráží do Brazílie s „elektroPaliem”

Automobilka Fiat začala před pěti lety spolupráci s dvojici Italských společností Cenit a Itaipu. Jejich cíl byl jasný, bylo třeba vyvinout elektromotor, který bude použitelný v reálném provozu a svými vlastnostmi se vyrovná benzínovým motorům. Zda se to povedlo zatím neví ani samotný výrobce, protože praktické testování v provozu je teprve čeká. Nicméně i tak už ví, že vozy vybaveny těmito agregáty budou směrovat do Brazílie, kde se poptávka po vozech s alternativními pohony zvyšuje.

První dodávku bude tvořit jen 30 upravených vozů Fiat Palio a jenom na nich záleží, zda se tento „italský projekt“ uchytí a získá si oblibu u šetrných Brazilců. Jenže není to tak jednoduché, protože podle předběžných plánů se cena vozidla bude pohybovat mírně nad 36 000 dolarů (přibližně 735 000 Kč), což je hodně a návratnost takové investice bude pro majitele v nedohlednu. Vývojáři však říkají, že pokud výroba vzroste, tak ceny vozů budou prudce klesat.

Italská automobilka je v případě úspěchu projektu schopna obratem poslat do Brazílie několik tisíc elektrických Fiatů Palio.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků