Fiat vyráží do Brazílie s „elektroPaliem”

Automobilka Fiat začala před pěti lety spolupráci s dvojici Italských společností Cenit a Itaipu. Jejich cíl byl jasný, bylo třeba vyvinout elektromotor, který bude použitelný v reálném provozu a svými vlastnostmi se vyrovná benzínovým motorům. Zda se to povedlo zatím neví ani samotný výrobce, protože praktické testování v provozu je teprve čeká. Nicméně i tak už ví, že vozy vybaveny těmito agregáty budou směrovat do Brazílie, kde se poptávka po vozech s alternativními pohony zvyšuje.

První dodávku bude tvořit jen 30 upravených vozů Fiat Palio a jenom na nich záleží, zda se tento „italský projekt“ uchytí a získá si oblibu u šetrných Brazilců. Jenže není to tak jednoduché, protože podle předběžných plánů se cena vozidla bude pohybovat mírně nad 36 000 dolarů (přibližně 735 000 Kč), což je hodně a návratnost takové investice bude pro majitele v nedohlednu. Vývojáři však říkají, že pokud výroba vzroste, tak ceny vozů budou prudce klesat.

Italská automobilka je v případě úspěchu projektu schopna obratem poslat do Brazílie několik tisíc elektrických Fiatů Palio.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků