Fiat v budoucnu: nové modely, větší kvalita, delší záruční doba

Fiat v budoucnu: nové modely, větší kvalita, delší záruční doba

O odbytových a finančních problémech italské automobilky Fiat se hovoří již dlouho. CEO společnosti Fiat Guiseppe Morchio proto přišel s konkrétním plánem restrukturalizace, jehož plnění má dopomoci k návratu do černých čísel. Vypracovávání a následné prosazení plánu nebylo vůbec jednoduchou záležitostí. Italský průmyslový gigant jakožto jeden z největších zaměstnavatelů v zemi čelil silným tlakům ze strany italské vlády, která bedlivě sledovala především  počty pracovních míst.

Restrukturalizační plán je již třetím pokusem v průběhu dvou let. Pečlivá příprava však dává naději, že v tomto případě bude platit okřídlené – do třetice všeho dobrého. V to doufají také představitelé automobilky. Výsledkem plnění představeného plánu nemá být samozřejmě nic jiného než ziskový a nezadlužený Fiat. K naplnění stanoveného cíle má vést především snižování nákladů a investice do vývoje.

Slovo Fiat samozřejmě neznamená pouze osobní automobily. Divize osobních automobilů se ale na konečném hospodářském výsledku celého podniku podepisuje nemalou měrou,  proto se plán restrukturalizace o této divizi často zmiňuje. Zejména položka snižování nákladů se osobních automobilů citelně dotýká. Ušetřit peníze chce Fiat především sdílením platforem, na nichž budou modely stavěny, stejně jako určitým procentem společných dílů.

Budoucí formu spolupráce s ostatními automobilkami vystihuje nejlépe společný projekt se Suzuki, na jehož konci bude stát nové SUV. Fiat také počítá se zvyšováním kvality automobilů, kterou podloží také delší záruční dobou. Zákazníka logicky nejvíce zajímá ta část plánu, která hovoří o novinkách v modelové řadě. Změny ve výrobním programu budou výrazné.

Fiat počítá s tím, že v roce 2006 bude v jeho modelové řadě 80% novinek, které reprezentuje 10 úplně nových modelů. Výrazné investice poplynou do vývoje dieselových motorů, ve kterých vidí Fiat velkou budoucnost. Nezanedbatelnou část finančních prostředků spolyká také ekologie, respektive vývoj ekologicky šetrných produktů. Posledním krokem na cestě k obrozenému Fiatu má být zlepšení distribuční sítě. Zejména Alfa Romeo má v tomto ohledu velké nedostatky.

Více peněz ve společné kase přinese také snížení počtu pracovních míst. Celkově opustí Fiat 17000 zaměstnanců, přičemž 12300 odejde v nejbližší době. Po nátlaku italské vlády propouštění v Itálii zasáhne 2800 lidí, zbývajících 9500 lidí připadá na aktivity Fiatu v zámoří.

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 216 000 Kč
Fiat Grande Punto 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 85 359 km
Cena: 80 000 Kč
Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 147 571 km
Cena: 66 000 Kč
Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 130 402 km
Cena: 141 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků