Fiat v budoucnu: nové modely, větší kvalita, delší záruční doba

O odbytových a finančních problémech italské automobilky Fiat se hovoří již dlouho. CEO společnosti Fiat Guiseppe Morchio proto přišel s konkrétním plánem restrukturalizace, jehož plnění má dopomoci k návratu do černých čísel. Vypracovávání a následné prosazení plánu nebylo vůbec jednoduchou záležitostí. Italský průmyslový gigant jakožto jeden z největších zaměstnavatelů v zemi čelil silným tlakům ze strany italské vlády, která bedlivě sledovala především  počty pracovních míst.

Restrukturalizační plán je již třetím pokusem v průběhu dvou let. Pečlivá příprava však dává naději, že v tomto případě bude platit okřídlené – do třetice všeho dobrého. V to doufají také představitelé automobilky. Výsledkem plnění představeného plánu nemá být samozřejmě nic jiného než ziskový a nezadlužený Fiat. K naplnění stanoveného cíle má vést především snižování nákladů a investice do vývoje.

Slovo Fiat samozřejmě neznamená pouze osobní automobily. Divize osobních automobilů se ale na konečném hospodářském výsledku celého podniku podepisuje nemalou měrou,  proto se plán restrukturalizace o této divizi často zmiňuje. Zejména položka snižování nákladů se osobních automobilů citelně dotýká. Ušetřit peníze chce Fiat především sdílením platforem, na nichž budou modely stavěny, stejně jako určitým procentem společných dílů.

Budoucí formu spolupráce s ostatními automobilkami vystihuje nejlépe společný projekt se Suzuki, na jehož konci bude stát nové SUV. Fiat také počítá se zvyšováním kvality automobilů, kterou podloží také delší záruční dobou. Zákazníka logicky nejvíce zajímá ta část plánu, která hovoří o novinkách v modelové řadě. Změny ve výrobním programu budou výrazné.

Fiat počítá s tím, že v roce 2006 bude v jeho modelové řadě 80% novinek, které reprezentuje 10 úplně nových modelů. Výrazné investice poplynou do vývoje dieselových motorů, ve kterých vidí Fiat velkou budoucnost. Nezanedbatelnou část finančních prostředků spolyká také ekologie, respektive vývoj ekologicky šetrných produktů. Posledním krokem na cestě k obrozenému Fiatu má být zlepšení distribuční sítě. Zejména Alfa Romeo má v tomto ohledu velké nedostatky.

Více peněz ve společné kase přinese také snížení počtu pracovních míst. Celkově opustí Fiat 17000 zaměstnanců, přičemž 12300 odejde v nejbližší době. Po nátlaku italské vlády propouštění v Itálii zasáhne 2800 lidí, zbývajících 9500 lidí připadá na aktivity Fiatu v zámoří.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků