Fiat už vyrobil 500.000 kusů crossoveru 500X. Milníkem je exemplář pro 120. výročí

Fiat oznamuje produkční milník u svého crossoveru 500X. Příhodně samotnému označení už italská automobilka vyrobila rovných 500.000 kusů.

V továrně Fiatu v italském Melfi slavili produkční milník v případě modelu 500X, jehož z tamní linky sjelo už rovného půl milionu kusů. Vhodně k samotné oslavě se přitom jednalo o výroční kus ze speciální edice k 120. výročí automobilky. Tuto sérii už Fiat představil na letošním autosalonu v Ženevě společně s dalšími podobně oděnými modely.

Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Pod koncernem FCA se v továrně v Melfi vyrábí kromě Fiatu 500X také Jeep Renegade, k němuž má ostatně 500X po technické stránce velice blízko. Oba modely jsou odsud exportovány do více jak 100 zemí po celém světě. Fiat 500X je v produkci od roku 2014, přičemž minulý rok se crossover dočkal modernizace zahrnující i nové motorizace.

Výroční edice 120 Anniversary Fiatu 500X, která je dostupná i na českém trhu, je nabízena s litrovým benzinovým tříválcem FireFly Turbo o výkonu 120 koní (88 kW) nebo benzinovým čtyřválcem o objemu 1,6litru a výkonu 110 koní (81 kW). Karoserie vozu je poté vyvedena čistě v kombinaci odstínů bílé a černé/šedé pro dvoubarevný styl připomínající smoking.

Fiat ukončuje výrobu pick-upu Fullback. O převlečené Mitsubishi není zájem

Fiat ukončuje výrobu pick-upu Fullback. O převlečené Mitsubishi není zájem

Navíc jsou ve výbavě standardně full-LED světlomety, 16palcová litá kola v černém zbarvení, dekorační loga edice 120 Anniversary, uvnitř speciální čalounění sedaček s bronzovým prošíváním a také nechybí zadní parkovací senzory a senzory deště a stmívání.

Výroční edice 500X u nás nyní začíná na akční cenovce 396.900 Kč se slabší čtyřválcovou šestnáctistovkou. Výkonnější tříválec přijde minimálně na 425.900 Kč.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků