Fiat už vyrobil 500.000 kusů crossoveru 500X. Milníkem je exemplář pro 120. výročí

Fiat oznamuje produkční milník u svého crossoveru 500X. Příhodně samotnému označení už italská automobilka vyrobila rovných 500.000 kusů.

V továrně Fiatu v italském Melfi slavili produkční milník v případě modelu 500X, jehož z tamní linky sjelo už rovného půl milionu kusů. Vhodně k samotné oslavě se přitom jednalo o výroční kus ze speciální edice k 120. výročí automobilky. Tuto sérii už Fiat představil na letošním autosalonu v Ženevě společně s dalšími podobně oděnými modely.

Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Pod koncernem FCA se v továrně v Melfi vyrábí kromě Fiatu 500X také Jeep Renegade, k němuž má ostatně 500X po technické stránce velice blízko. Oba modely jsou odsud exportovány do více jak 100 zemí po celém světě. Fiat 500X je v produkci od roku 2014, přičemž minulý rok se crossover dočkal modernizace zahrnující i nové motorizace.

Výroční edice 120 Anniversary Fiatu 500X, která je dostupná i na českém trhu, je nabízena s litrovým benzinovým tříválcem FireFly Turbo o výkonu 120 koní (88 kW) nebo benzinovým čtyřválcem o objemu 1,6litru a výkonu 110 koní (81 kW). Karoserie vozu je poté vyvedena čistě v kombinaci odstínů bílé a černé/šedé pro dvoubarevný styl připomínající smoking.

Fiat ukončuje výrobu pick-upu Fullback. O převlečené Mitsubishi není zájem

Fiat ukončuje výrobu pick-upu Fullback. O převlečené Mitsubishi není zájem

Navíc jsou ve výbavě standardně full-LED světlomety, 16palcová litá kola v černém zbarvení, dekorační loga edice 120 Anniversary, uvnitř speciální čalounění sedaček s bronzovým prošíváním a také nechybí zadní parkovací senzory a senzory deště a stmívání.

Výroční edice 500X u nás nyní začíná na akční cenovce 396.900 Kč se slabší čtyřválcovou šestnáctistovkou. Výkonnější tříválec přijde minimálně na 425.900 Kč.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků