Fiat TwinAir: nejlepší motor roku 2011

Fiat může být spokojený. Jeho motor zaznamenal v anketě Engine of the Year 2011 hned několik úspěchů. Především se ale stal motorem letošního roku.

Můžeme vést dalekosáhlé diskuze o tom, zda je titul ve správných „rukou“. Z některých médií se ozývají hlasy, že pouhý dvouválec s objemem 0,875 litru je učebnicový příklad toho, kudy vede špatná cesta vývoje motorizací. Zda se s tímto názorem ztotožníte, nebo ne, to necháme na vás. Vzhledem k tomu, že se dvouválcový TwinAir představil pod kapotou malého Fiata 500, musím říci jasné „proč ne?“. K tak malému autu se malý motor hodí.

Nechme ale teoretické úvahy stranou, fakta jsou celkem jasná. Pohonná jednotka Fiat TwinAir získala titul Engine of the Year 2011. Kromě absolutního prvenství zvítězil tento motor také v kategorii nejlepší nový motor, nejlepší zelený motor a nejlepší motor do jednoho litru.

Velmi úspěšné bylo také BMW, jehož motory uspěly v kategoriích 1,4 – 1,8 l, 1,8 – 2,0 l, 2,5 – 3,0 l a 3,0 až 4,0 l. 

Nejlepší pohonnou jednotkou do 1,4 litru byl vyhlášen motor 1.4 TSI koncernu VW, prvenství za nejlepší dvouapůllitr získalo Audi 2.5 TFSI a Ferrari zvítězilo v objemové kategorii nad čtyři litry. Ocenění dostal motor Ferrari 4.5 V8.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků