Fiat TwinAir: nejlepší motor roku 2011

Fiat může být spokojený. Jeho motor zaznamenal v anketě Engine of the Year 2011 hned několik úspěchů. Především se ale stal motorem letošního roku.

Můžeme vést dalekosáhlé diskuze o tom, zda je titul ve správných „rukou“. Z některých médií se ozývají hlasy, že pouhý dvouválec s objemem 0,875 litru je učebnicový příklad toho, kudy vede špatná cesta vývoje motorizací. Zda se s tímto názorem ztotožníte, nebo ne, to necháme na vás. Vzhledem k tomu, že se dvouválcový TwinAir představil pod kapotou malého Fiata 500, musím říci jasné „proč ne?“. K tak malému autu se malý motor hodí.

Nechme ale teoretické úvahy stranou, fakta jsou celkem jasná. Pohonná jednotka Fiat TwinAir získala titul Engine of the Year 2011. Kromě absolutního prvenství zvítězil tento motor také v kategorii nejlepší nový motor, nejlepší zelený motor a nejlepší motor do jednoho litru.

Velmi úspěšné bylo také BMW, jehož motory uspěly v kategoriích 1,4 – 1,8 l, 1,8 – 2,0 l, 2,5 – 3,0 l a 3,0 až 4,0 l. 

Nejlepší pohonnou jednotkou do 1,4 litru byl vyhlášen motor 1.4 TSI koncernu VW, prvenství za nejlepší dvouapůllitr získalo Audi 2.5 TFSI a Ferrari zvítězilo v objemové kategorii nad čtyři litry. Ocenění dostal motor Ferrari 4.5 V8.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků