Fiat Twin Air: dvouválec je realitou

59 komentářů

Petr
31. srpna • 0:55

Jezdil jsem s HTP 1 rok a asi pred 3 mesici jsem si koupil ojetou fabii 1.4 MPI 44kw .. je o 3 roky starsi nez HTP ma najeto ted uz o 60 000 vic nez HTP a zere ve meste asi o litr az 2 vic nez HTP ale to dozene na dalnici kde ma o 2 litry nizsi spotrebu nez HTP a navic proti HTP ma aspon trochu sily a aspon trochu me to do te sedacky posadi ne jako htp se kterym obcas jezdim .. HTP vrci a nejede .. kdybych nemel tachometr a nevidel okoli ani nevim ze jedu .. navic opravdu pri 130 - 150 ti u HTP musi mit clovek opravdu velke spunty v usich a nebo byt hluchy .. ja pokazde jak s tim jedu se nemuzu dockat az sednu do sveho ctyrhrnku .. proti HTP bez vibraci a aspon ma vykon a VETSI KM VYDRZ MOTORU! Kolik asi vydrzi tenhle 2 hrnek? 100 000 a konec? A kolik vydrzi pristi 1 hrnek? 50 000 a KO..

Tomasjerry
9. září • 11:42

JA som osobne zazil nestalost otacok pri volnobehu na HTP fabia I. Upozornil som kamosa, ze to tak nema a nesmie byt, bohuzial nasledna oprava bola fatalna, nezatvaranie sa jedeho z ventilov (neako ho zkrutilo, ci nieco zacpalo, alebo tak mi to bolo vysvetlene), kvoli tomu ,ze mal zaseknuty EGR ventil. Nastastie sa Skoda poucila a prestala ten ventil tam cpat. Stalo ho to majland, nechal si ho nakoniec zaslepit a emisna aj tak v pohodke. Inak tato porucha bola pri 62K takze ani 100K neprezil.

bobb
12. ledna • 13:51

do maleho mestskeho auta klidne 1 válec s turbem(cca 50kw) za podminky ze ten motor nechci slyset.pro radost z jizdy R6 od bmw

Blábol
14. dubna • 19:44

Celý článek je neprofesionální blábol

jehovista
2. března • 4:18

To si chtel autor clanku jenom kopnout do tohoto levneho motoru, nebo za jeho vyrokem stoji neco, co bezny smrtelnik nevi? Levny motor pro nenarocne ridice a do takove fabie uplne staci. Ze to nezni jako ctyrlitrovy osmivalec je jasne, ale kdo dnes jezdi autem aby poslouchal motor?

Fry
23. října • 14:27

Na netu je stručná dokumentace k motoru 1.2 HTP. K tomu je i příloha konstrkce a jejich celkem fatalních nedotatků. K tomu navíc obrazové podklady.
V zásadě se k tomu nevyjadřuji, jen pobízím k vyhledání přečtení a následném zhodnocení.
jen - pokud můžu - jsem byl trošku vyděšen, a moc jsem neporozuměl tomu, co vedlo vedení koncernu pustit do světa takový motor.

Honza
26. února • 22:09

Zajímalo by mě za jak dlouho životnost bude tou poslední kapkou...Tenhle motor klidně jen aby to nebylo jako z "úspornými" žárovkama kdy se jejich úspornost nikdy nevrátí . Zmíněné HTP ma životnost cca 100k Km , kolik bude mít 1,2 TSI netuším hádám míň a tohle? 50k Km? Pokud to auto bude stát do 3000€ nebude problém , ale v autech za 8000€ - 10 000€ to bude mít u lidí "velký úspěch".Tak mi to připadá je skloubit Ekologistické lobby a zvýšit prodejnost. Ikdyž bych to nazval represí, protože místo aby dokázali u zákazníka vyvolat chuť si to nové auto koupit dobrovolně, vytváří podmínky aby neměl to starý. :-) Ale jo ono se to vrátí , nezapomeňte poslední až bude odcházet z Evropy ať zhasne.

mvb
27. února • 6:48

pevne verim ze jak htp, tak 1.2 tsi pri rozumnem zachazeni vydrzi mnohem mnohem vice... nevim kde berete ty vase udaje... asi je cucate z prstu...

milda7
27. února • 10:00

HTP 12V jsem měl jako služebák, 220 000km a pak šel pryč při pravidelné obměně a věřím, že ještě si svoje odslouží, kolegové měli i víc

Honza
27. února • 10:56

220 000k bez opravy motoru? :-D lol

milda7
27. února • 12:46

220k, když už ;-) Můžu vědět, co je na tom k smíchu? Na motoru byly měněné jen zapalovací cívky a spotřebák samozřejmě. Nejsem fanda HTP a nemám k tomu důvod, já jsem si ho nevybral, ale jen píšu co jsem s ním sám zažil, na rozdíl od kecálků o 100000 a autě v rozkladu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
27. února • 13:59

Já sem nepovídal o autě v rozkladu, ale jen o motoru. Ten nemá větší životnost víc než 100k intenzivního používání.
Moc dobře víte, že cena některých dílů nebo opravy po 100k z rozbitého vozu(motoru) dělá často adept na vrakáč.
Nehodnotím ani přístup, protože když služebka z Vašeho to nešlo. Otázka jak by jste spotřebu a ten "spotřebák" a sem tam nějakou opravu nadšeně vnímal.

CyberVic
27. února • 17:14

HTP max 100,000km? Naprostej nesmysl. Je to motor s zivotnosti jako kazdej jinej dneska, pokud se vyuziva k tomu, k cemu byl udelanej...

petr
27. února • 21:15

Naprostý nesmysl to není. Motory HTP měli zpočátku výroby konstrukční vadu díky níž se motor může kdykoli odporoučet do věčných lovišť :-|
V podstatě jde o to, že ty motory měly pouze hydraulický napínák rozvoďáku a ten řetěz byl docela volný, takže stačilo hned po nastartování prošlápnout plynový pedál a řetěz mohl přeskočit a motor byl v prd...
Škodovka o této konstrukční vadě ví a čeká komu klekne (žádná svolávačka). Pokud klekne po záruce, tak Vám napaří spoluúčast za opravu (podmínkou je řádně vedená serviska) ikdyž dobře ví, že jde o konstrukční vadu motoru.
Současná Fabia touto vadou netrpí, týkalo se to první generace Fabie.

Honza
28. února • 22:38

No HTP nebyl dáván jen do Fabie I. Nejdete ho i v Seatech a snad i v nečem VW. To stím jestli generace motoru sledovala i generaci vozu trochu pochybuji mislím že se mohla potkat i Fabie II. s HTP I.

ABC
27. února • 0:44

neboj se. ti co dělají desetitísíce ročně si to nepořídí a ty co ujedou pár set za měsíc to přežije. 50 tisíc je nesmysl.

Honza
27. února • 11:35

No bojím, že to nebude atraktivní zboží i pro ty co ne to v řeči suchých čísel mají.Problém nízkých prodejů není v to, že potencionální zákazníci z pohledu prodejce na ty auta nemají , ono jim za ty prachy nestojí. Pokud skutečné slavnosti vozu jsou čím dál tím víc vylhané, vozu klesá životnost, náklady na údržbu a opravu stoupají. Jsou čím dál tím těžší a jez nich méně vidět. Nedivte se, že to lidé nechtějí kupovat když přiměřeně neklesá cena auta.
Slyšel jsem dobrý slovní obrat neklesá cena auta klesá jen cena výbavy.Ano je to těžká situace jak přimět zákazníka k koupi nového jediným řešením je právě mu prodat věc která nevydrží dlouho aby musel koupit dříve nové. Jenže to je dvousečná zbraň a pokud to přežene , tak si už tuplem jen tak žádný nekoupí.Ale uvidíme jaká automobilka bude zase stěhovat navýchod , Opel bohužel není poslední.

salamoon
26. února • 16:49

kde sa citatel dozvie o subjektivnych mindrakoch panov redaktorov.
nezaujatost a objektivita nula.:-/

pepa
26. února • 9:36

Srandovní je jak se snaží ten motor fotit jen z boku, by tam nebylo vidět ze tomu jaksi chybí pár válců :-D:-D

Fantomas
26. února • 9:17

Dnes sice výrobci zmenší počet válců, zato ale motor našťouchnou až po víko drahými moderními technologiemi (zde turbo, elektrohyraulické ovládání ventilů,...), takže možná je menší počet hlavních pohyblivých součástí, ovšem je to bohatě vynahrazeno spoustou drahých nesmyslů, tak jaký to má celé význam?

asimov
26. února • 10:19

Ekologie B-]

Fantomas
26. února • 12:01

No spíš pseudoekologie. Přijde mi to jen jako přesun nákladů na pohonné látky do výrobních a pořizovacích nákladů (úspornější věc vyrobím složitěji, dráž a s menší životností). Podobný princip jako u úsporných žárovek - opět přesun nákladů na provoz do pořizovacích nákladů. Výsledek je podle mě žalostný. Ovšem zákazníkovi je to podstrčeno jako úspora :-)

Petr Švancar (Švany)
27. února • 15:56

No tak, ty nesmysly pod kapotou není problém vyrábět, ale s ubívající ropou bude ten benzín zachvíli fakt problém. Z tohoto pohledu je to určitě lepčí.

Radek.
27. února • 23:55

pálit se dá ledacos - od řepkového oleje, přes líh a vodík až k elektrice. Celá tahle "emisní" mánie vede především k tomu, že ač motory budou při dosažení stejného výkonu žrát pořád stejně, zákazník oblblý pojmy, logy a dramatickými názvy použitých technologií vysolí na prkno za funkčně naprosto stejné auto mnohem víc než před 10 lety a státy se na tom přiživí daněmi. A to se počítá...

Fantomas
27. února • 16:08

Jak bude ubývat (ne ubívat) ropa, tak nebude jen problém s pohonnými hmotami, ale hlavně se surovinami na výrobu nejen aut, ale úplně všeho kolem nás. Paliva mají menšinový podíl na spotřebě ropy. Všechno je více, nebo méně závislé na ropě. Všechna paliva, všechny oleje a maziva, všechny plasty, pneumatiky, hnojiva a zemědělské přípravky, oděvy a tak dál. Takže nemám strach, že by nebylo na co jezdit, ale v čem jezdit.
Z tohohle pohledu je potom velice diskutabilní, když budeme vyrábět stále složitější a dražší stroje s kratší životností, ovšem s o trochu menší spotřebou, jestli je to opravdu úspora. Spíš to vypadá na maskované snahy o zajištění dostatečných a hlavně trvalých objemů prodejů a "úspornost" slouží jen jako vějička na důvěřivé zákazníky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
28. února • 1:29

Strávně

asimov
26. února • 12:20

Nenaděláme nic :)

asimov
26. února • 9:04

Pokud vím, tak ten motor není 1,2 litr, ale 0,9....

Muf
26. února • 9:08

Přesně na to jsem chtěl upozornit - když už tady házíte špínu na FIAT, tak si aspoň zjistěte fakta pane "redaktore". A napsat, že dvouválec s MultiAirem, turbem a výkonem 105 k není revoluce je dost odvážné tvrzení - tohle kdyby představilo BMW třeba v Mini, tak tu všichni pějete chválu, jaký jsou v BMW motorářský esa ;-)

X
2. března • 1:37

Konečně rozumnej příspěvek :-) ! Přesně udělat tohle někdo jinej než Fiat, tak je to super:-)a revoluce, ale jak to udělal Fiat, tak to neni nic moc :-).Řekl bych že mnoho tvrzení je moc odvážných :-), kdyby ten motor někdo vyzkoušel a podal něco seriozního, pak at ho klidně odsoudí, ale hanit něco podle pár informací mi přijde dost odvážné.

Dronte Mauricijský
26. února • 21:46

Přesně tak, souhlasím s Vámi. Pro redaktory: Zřejmě elektrohydraulické ovládání ventilů není nic moc, to má dneska určitě každé druhé auto, že? :-D Přitom to je velice průlomový počin nahradit klasické mechanické ovládání ventilů elektrohydraulikou, nevím o žádném takto průlomovém činu minimálně za posledních 30 let. A hlavně že zde redaktoři opomíjejí to, že některé automobilky se nestydí ještě v roce 2010 nabízet i v segmentu kompaktů "moderní" 4-stupňové automatiky a podobné zhůvěřilosti.
D.M.

Radek.
27. února • 23:49

A v čem že jsou joudo ty tvoje "4-stupňové automatiky i v segmentu kompaktů" zhůvěřilé?
Jedničku nahrazuje rozjezd přes měnič, zbývající 4 stupně pak můžou mít v podstatě stejné odstupňování jako tvůj sociální manuální pětikvalt. Do města na popojíždění v kolonách je to (i v roce 2010 a v kompaktu) pořád odolnější řešení než spojkové DSG, MMT a další motorizované magnety na poruchy...

Fantomas
27. února • 12:49

Prosím o vysvětlení významu slova zhůvěřilost. Děkuji.

Rodrigo
27. února • 13:24

http://www.ptejteseknihovny.cz/uloziste/aba001/vyznam-slova-zhuverilost

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
1. března • 21:22

Já samozřejmě vím kdo tohle slovo vymyslel, a že od té doby se jazykovědci znaží ho nějak vysvětlit a zařadit. Naštěstí marně. Je to prostě vymyšlený nesmysl bez významu. Prostě autoři té písně pili a psali a psali a pili, až narazili na místo, kam jim zaboha nic nepasovalo. Tak si pomohli takhle. No a nějak se to uchytilo :-)

Hajetor
26. února • 11:40

Na fiat se špína házet nemusí.....

risomas
26. února • 8:50

Tak podla mna by mal byt 2 valec podstatne kultivovanejsi ako 3. Ked sa vynecha jedna zo 4 dob tak to znie divne a jazdi to divne. Ked sa vynecha kazda druha nie su potrebne ani nejake extra vyvazovacie hriadele. Akurat zvuk bude mozno hrubsi ale nebude to sijaci stroj.
samo ze to bude aspom zatial len na vozitka do mesta na dialnicu to nebude vhodne.

Honza
26. února • 11:13

No, je sice hezké tvrdit, že 0,9l dvouválec je jen do města ale kdo se někdy svezl se starším dvouválcem od Fiatu s objemem 650ccm (ano, mam na mysli Fiat 126) tak určitě ví, že to rozhodně není špatná volba. Jet s 20 let starým fiátkem 130 není až tak velký problém a solidní kroutící moment pomáha při rozjezdech i při nedostatku koní (u 650ky 24koní, tady jich bude podstatně víc)...Pokud se nový motor povede stejně jako jeho předchůdce, bude to určitě zajímavé svezení :)

Jozo
12. dubna • 23:31

veru tak fiat 126p je bomba auticko .. jednoducha konstrukcia, nizka spotreba ( ako u koho ) , ja osobne mam este motor s objemom 600 ccm ale na prvy pohlad od 650 nerozoznatelne ... ono tie motory su vazne draci, niekto sa nad vykonom 23 koni zasmeje ale ked vidi fiatku upalovat po ceste sa nestaci divit ... obcas aj sofer za volantom :-D ..... ono co sa tyka novwho twinairu osobne by som do neho siel ... fiat vlastne len oprasil stary dvojvalec z 500vky a doplnil ho modernymi srandickami

Ondra
27. února • 0:03

jj 126ka je dělo - po pár úpravách motoru je to víc než dělo - kultivovanost nic moc...ale roztočit ho skoro od nuly? žádnej problém(šťastný majitel pěkně upravené 126). U moderně navrženého motoru, který má předpokládám i nějaký vyvažovací hřídel bych se pěkného svezení vůbec nebál.
HTP jako příměstský motor skvělá volba - mamka je nadšená, dálnici skoro nejezdí - spotřeba do 5,5. A co kultivovanost a TDI? řeší někdo? ekologie V12? všechno má své pro a proti :) Ondra Plzeň

Thor
1. března • 0:18

Mamka je nadšená a taťka tlačí, aby se na těch 5,5 dostala :-D:-D:-D

Ondra
1. března • 7:37

stačí jezdit podle pravidel.... s 2.0 TDI sem taky jezdil za 7 a co je zavedený bodový systém se dostanu k 5ti litrům kvalitní nafty (vesnická čerpačka znamená jezdit zase za 7)

Pepa
26. února • 11:29

Kolik vazi 126p, 600 kg?

Honza
26. února • 17:44

jj 600 + má osoba a bagaz takze suma sumarum 750kg.

Jouza
26. února • 8:42

Pane Duchon ... Vas mozek by si zaslousil trochu odpocinku a cerstveho vzduchu ... Vase mysl i ctenari budou dekovat.Pokud to ovsem myslite jako provokaci k dalsi diskuzi, oukej ... ale co je moc...

Peter
26. února • 8:52

Ja len čakám, kedy sa výrobcovia vrátia k dvojtaktom.... oveľa jednoduchší motor, pomer objem - výkon o dosť lepši ako pri 4takte, a pri dnešných olejoch a dávkovacích čerpadlách sa dáko hádam podarí dodržať aj emisie.....

ldk
26. února • 8:52

A ja jsem s clankem spokojeny. a prijde mi i vtipny. Jen by me zajimalo, jaka bude vaha motoru

Jouza
26. února • 10:08

Ja sem taky vdecny za popis motoru, ale osobni výlev autora patri jinam .. treba do blogu ;)

LuThOr
26. února • 5:44

Tak tohle bych začal montovat do zahradních traktůrků určených k sekání trávy :-D

JardaK.
26. února • 6:27

"Fiat samozřejmě hlásá, že to vše se odehraje bez snižování nároků na jízdní výkony a zážitky, ale kdo zná pochybný průběh výkonu mladoboleslavského HTP ví, že taková očekávání jsou z říše snů."
To je zajímavé! Autor článku už dopředu ví, že jízdní výkony a zážitky jsou z říše snů, aniž by motor aspoň viděl, a Ti, kteří ho konstruovali a zkoušeli, zřejmě pouštějí do vzduchu bubliny, protože jim o nic jiného nešlo, než aby nový motor byl krokem zpět a lidi ho nekupovali, že?

Pavel
26. února • 8:14

Kupovat si ho lidi určitě budou, především důchodci + ti kteří chtějí velmi ušetřit (méně dílů = menší náklady na výrobu) a také ti, kterým nižší výkon a posměch nevadí :)
Ale všichni kdo jeli fabií htp ví, že jet s tím 130 je opravdu na špunty do uší, pokud je teda nemáte plné mazu :D

EL
26. února • 12:18

Posměch? Posmívat se někomu se slabším motorem může jen debil...Jasně, HTP není vrchol kultivovanosti, ale na ježdění do města je mnohem lepší než stejně výkonná 1.4 (díky lepšímu průběhu točivého momentu) a sežere přitom míň.Probůh hodnoťme motory podle toho, k čemu jsou určeny. HTP je městský motor, ne pohon dálničního křižníku a do města bych si ho klidně koupil, kdybych měl kde parkovat druhé auto... nebo tuhle věc od FIATu. Ve městě fakt vysoký výkon nepotřebuju (105 koní je až až).

Thor
1. března • 0:10

A na to, že sežere míň jsi přšel kde? :-O Mam to jako služebák a žere to po městě jak Hummer. Jinam se s tim neodvažuju. Měl jsem jako náhradní 1.4 63 kW a lemra stejná (i do toho města), ale žralo to rozhodně míň :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL
1. března • 0:16

Hm, otec má tu nejslabší variantu a pokud vím, žere mu to kolem šesti litrů po městě. Ale pokud jezdíš jak dobytek, tak se nediv. Nebo pokud prostojíš většinu času v koloně. Mně žere auto po městě mezi 10 - 15 litry podle délky trasy a počtu kolon například.

Radek.
1. března • 18:40

Pokud má fotr štěstí že bydlí na rovině bez semaforů a jako správný klobouk se tím kakáčem 1× týdně stylem "ecorallye" plouží šedesátkou do supermarketu a všem na silnici zavazí - proč ne za 6 litrů.
Jenže srovnatelný "konzernový ekologický zázrak" šlo blahé paměti dosáhnout i s žigulíkem o stejné kubatuře a čtyřma hrnkama ... před 30 rokama.

EL
1. března • 18:49

A jé, mistr světa... Takže budeme srovnávat motory staré třicet let (bez tuny ekologických omezení na ně kladených) a dnešní motory? Krom toho prostě nemáš pravdu, žigulík žral víc (měli jsme ho). A "fotr" jezdí denně dost krátké vzdálenosti, což spotřebě zrovna neprospívá...Nějaké další "argumenty" tam nemáš?

Phoenix
27. února • 8:10

S posledním odstavcem souhlas. Měl jsem tu čest absolvovat s HTPčkem cestu na slovensko, včetně jízdy do Tater - ano, na dálnici se to zadýchalo do kopců a při rychlosti lehce nad 130 to žralo jak tank, ale jinak ten motor není až tak špatný - rád zrychluje, když se dobře podřadí, reakce měl svižné. Na zvuk si během té jízdy člověk zvykne, podvozek ho dobře stíhá, což je znát třeba v serpentýnách... Mě tehdy spíš vadily ty brutální sedačky (byla to Fabia Junior) - proboha, kdo ve škodovce rozhodl, že tam budou dávat školní židle? :-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Thor
1. března • 0:16

Tak sedačky jsou to poslední, ale že má řadící páka vůli tak dva cm, pod kapotou žádný odhlučnění, mezera mezi dveřma a palubkou, že tam strčim ruku, ostrý hrany ovladačů oken a tý pseudopřihrádky po rádiem, kdy ruku vsunu, ale už nevytáhnu, motor zvuk, že si neznalý kolega myslel, že máme diesel a mraky jinejch šíleností, tak ty mě denně se..u. Ale, že se rozčiluju, je to diskuse o Fiatu ;-):-DB-]

no name
26. února • 10:14

Je zajimave sledovat jak lidem vadi R3 v podani HTP. Ale uz jim nevadi stejne vysvace napr. u Toyoty, PSA, Opelu apod. kteri R3 motory maji taky.Ono to bude spise takovovu modni zalezitosti, nez nejakou realitou.

Doporučujeme

Články odjinud