Kapitoly článku:
Alfa Romeo
Alfa Romeo vsadila na osvědčené produkty, navrch přidala světovou premiéru modelu 156 Crosswagon s pohonem všech kol. Pozornost upoutala skvostná Alfa Romeo 8C Competizione.
Alfa Romeo 156 Crosswagon
S modelem 156 Crosswagon se automobilka vrací na půdu 4x4. Crosswagon využívá nového systému 4x4 (Torsen C-System, tři diferenciály), s nímž vyjede také nástupce současné 156. Alfa Romeo 156 Crosswagon má o 6 cm vyšší světlou výšku. Zvenčí se Crosswagon obrnil černými plasty, zespodu ochranným pláštěm. Pod kapotou se ukrývá dieselový agregát 1.9 Multijet s výkonem 110 kW/150 k a točivým momentem 305 N.m, převodovka je manuální, šestistupňová. Samozřejmostí jsou systémy ABS, EBD, ASR, ESP, MSR atd. Nová Alfa 156 Crosswagon by se měla objevit na trhu v druhé polovině letošního roku.
Alfa Romeo GT
Přestože si GT odkroutilo světovou premiéru ve Frankfurtu, nezůstalo v Ženevě bez pozornosti. Elegantní automobil s „mafiánskými“ rysy dráždil fantazii mnoha pánů. Mohutná palubní deska, sportovní sedadla v červené kůži, chromovaná řadicí páka, chromované pedály a dynamický vzhled – zkrátka Alfa Romeo. Kdo by ji nechtěl? Pro podrobné informace o tomto dravci nahlédněte do našeho staršího článku, kde jsme vám Alfu Romeo GT představili.
Alfa Romeo 8C Competizione
Účinkovaní studie 8C Competizione v Ženevě mělo estetický účel. Ladné křivky a krásná modelka na kapotě přitahovaly pozornost kolemjdoucích pánů nebývalou silou. Koncept sportovního kupé s retro designem obléhaly davy lidí, každý pohladil naleštěnou kapotu zrakem, usedl za volant a poslouchal vážnou hudbu linoucí se z reproduktorů. Jako ukázka mistrovského díla designérů nemá studie chybu, k vzoru řemeslné dokonalosti má však daleko.
Úctu si zaslouží vidlicový osmiválec, který se stará o svižný pohyb vpřed. S objemem 4,2 l, výkonem 293 kW/400 k a točivým momentem 450 N.m při 4500 ot./min. udělí Alfě Romeo 8c zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s a maximální rychlost přesahující 300 km/h. Převodovka nemůže být v takovémto voze jiná než šestistupňová, přímo řazená.
Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.
Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.
Lancia Ypsilon