Fiat Trepiúno, Alfa Romeo Crosswagon, Lancia Musa (Ženeva živě)

Značky jako Alfa Romeo, Lancia nebo Fiat v Ženevě nezanikly. Na stánku italských automobilek panoval čilý ruch z několika důvodů. Za prvé prezentovaly zajímavé novinky, za druhé obklopovaly italské vozy tradičně nejkrásnější modelky.
Fiat Trepiúno, Alfa Romeo Crosswagon, Lancia Musa (Ženeva živě)
Seznam kapitol
  1. Fiat Trepiůno, Fiat Multipla, Fiat Idea 5Terre
  2. Alfa 156 Crosswagon, Alfa GT, Alfa 8C Competizione
  3. Lancia Musa, Fotogalerie - Lancia Thesis, Fiat Panda SUV

Přítomní pánové, ať už hovoříme o fotografech, kameramanech, novinářích či obchodnících, očividně váhali, zda pozorovat krásný vůz nebo krásnou modelku. Nakonec zvolili kompromis, sledovali nejdříve modelku, pak automobil a konečně modelku i automobil. Dlužno podotknout, tělesná krása modelek výborně doplňovala chladnou krásu automobilů. Zejména stánek Lancie nebo Alfy Romeo považujeme v tomto ohledu za příkladný (trumf nicméně drží brněnský autosalon).

Nejvíce novinek prezentoval Fiat – studie Trepiůno, nová Multipla a studie Idea 5Terre, Alfa Romeo vystavila celou modelovou řadu a nový Crosswagon, Lancia bodovala s Musou. Celá skupina Fiat přicestovala do Ženevy v lepším rozpoložení, než tomu bylo minulý rok. Finanční ztráta italského obra se pomalu ztenčuje, obě loňské novinky našly na evropských trzích uplatnění, zejména Fiat Panda se dočkal vřelého přijetí. Kolem italských vozů bylo rušno, návštěvníky evidentně zaujala Lancia Musa, zájem vzbudila Idea 5Terre a hlavně oživená 500 - Fiat Trepiůno.

Fiat

V několika uplynulých letech Fiat tápal. Hledal optimální rozložení modelové řady, ideální design produktů, cenovou strategii atd. V tíživé finanční situaci automobilka zvedla hlavu a vyhlásila modelovou ofenzívu. Její první plody přinesl 73. ročník ženevského autosalonu. Fiat Idea i Panda se dočkaly příznivého hodnocení, malá Panda vybojovala o pár měsíců později titul Evropského automobilu roku. Modelová ofenzíva pokračovala i letos, tentokráte studií Trepiůno.

Fiat Trepiúno

Studie Trepiúno předznamenala comeback legendární pětistokvy, jež stane na platformě Fiatu Panda. Proti svému staršímu sourozenci ztratí 24 cm (na 3,3 m), zmenší se rovněž vnitřní a zavazadlový prostor. Automobil přepraví tři dospělé osoby a jedno dítě, objem zavazadlového prostoru výrobce nezveřejnil. Studie disponuje střešním oknem Sky-dome, které zdědí sériové model (zřejmě za příplatek). Sériová produkce malinkého automobilu se rozběhne v roce 2006, hovoří se o ceně 14 000 eur.

Proti původním předpokladům nebudou novinku pohánět motory nejslabší, naopak motory výkonnější. Paleta pohonných jednotek zahrnuje benzínovou 1.2 16V s výkonem 59 kW/80 k, 1.4 16V s výkonem 70 kW/95, 1.6 16V s výkonem 88 kW/120 k a vznětovou 1.3 Multijet 16V s výkony 70, 90 a 115 k. Fiat rovněž počítá s ostrou verzí Abarth. Poháněna bude turbem přeplňovaným benzínovým motorem s objemem 1.6 l a výkonem 132 kW/180 k.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fotografie z autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 

Fiat Multipla

Poměrně významnou novinkou Fiatu byla faceliftovaná Multipla. Automobil přišel o původní kontroverzní tvář, kterou nahradil tváří usedlejší. Multipla nepobuřuje, plyne s davem. Přední část nápadně připomíná model Idea, shodné jsou světlomety, podobná i mřížka chladiče. Zadní část dostala nové světlomety, jsou také uhlazenější. Fiat přistoupil k plastické operaci na základě nevalných prodejů. Multipla s novou tváří požadavky většiny zákazníků splňuje, z výstředního automobilu se stal automobil všední, obyčejný.

Jak nám bylo řečeno, zákazníci si normální, všední vozy přejí. Hlavní přednost Multiply zůstala zachována. Jako jediný automobil v segmentu přepraví Multipla šest pasažérů ve dvou řadách sedadel. Unikátní rozvržení vnitřního prostoru, zavazadlový prostor s objemem 430/1300 litrů a nová tvář by měly vytvořit ideální předpoklad pro zvýšený zájem zákazníků. Jak se bude nová Multipla prodávat, ukáže až čas, každopádně její největší handicap (nebo snad výhoda?) zmizela.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat Idea 5Terre

Trojici nových Fiatů uzavírá Idea 5Terre neboli Idea SUV. Pro automobilku typická úprava – vzpomeňte na  Pandu SUV, dala vzniknout zajímavé studii. Idea se obrnila plasty a plechy, dostala pozměněné přední a zadní světlomety. Mimo zpevněné silnice poslouží pohon 4x4 a vyšší světlá výška. Interiér odpovídá civilní verzi, barvy čalounění jsou praktické, tmavé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat Trepiůno, Fiat Multipla, Fiat Idea 5Terre
  2. Alfa 156 Crosswagon, Alfa GT, Alfa 8C Competizione
  3. Lancia Musa, Fotogalerie - Lancia Thesis, Fiat Panda SUV
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků