Fiat Tipo se v testu Euro NCAP moc nepředvedl, dostal tři a čtyři hvězdy

Nový model Tipo od Fiatu dostal při crash testech od Euro NCAP hned dvě hodnocení. Jeden test proběhl se systémem AEB, druhý bez něj. Jak to dopadlo?

Fiat Tipo byl hodnocen dvakrát z prostého důvodu: systém automatického brzdění totiž automobilka u svého modelu nabízí pouze za příplatek. A právě společnost Euro NCAP, která vůz hodnotila, uděluje od začátku letošního roku dvojí hodnocení na základě výbav. Ve standardní výbavě dostalo Tipo pouze tři hvězdičky z pěti, se zmiňovaným bezpečnostním systémem to pak bylo o jednu hvězdu lepší. Žádná sláva to tedy rozhodně nebyla...

Dvojí hodnocení má být jasným důkazem toho, jak prospěšní jsou jednotlivé bezpečnostní systémy, které automobilky nabízejí. V případě Fiatu Tipo byl testován pětidveřový hatchback s motorem 1.6 MultiJet o hmotnosti 1350 kg.

Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

Výsledek testu je pak rozdělen do tří stěžejních kapitol. Ochrana dospělých, dětí a chodců. V prvním případě se Fiatu vedlo obstojně. V naprostém pořádku byla ochrana nohou u řidiče i spolujezdce a Tipo si vedlo dobře také během nárazu celou šíří vozu. Funkce systému autonomního brzdění, která je součástí příplatkového balíčku, byla vyhodnocena jako mezní, selhávala totiž při rychlostech nižších než 20 km/h.

V případě ochrany dětí to bylo o poznání horší. Velmi špatná byla ochrana krku figuríny, která simulovala cestujícího ve věku 10 let. V případě šestiletého dítěte zase není dostačující ochrana hrudníku. V testu bočního nárazu byla bezpečnost dětí v pořádku, Fiatu však byly strženy body za to, že zádová část dětské sedačky se oddělila od své základny. A jak by při nehodě dopadli chodci? Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohou a v pořádku byla také ochrana pánve. 

Celkově si Fiat u modelu Tipo vysloužil tři hvězdičky za vůz bez systému AEB a čtyři hvězdy následovaly po testu varianty s tímto prvkem. Italský výrobce si nevedl nejhůř, zároveň se ale příliš nepředvedl. Největší slabinou byla ochrana dětských cestujících na zadních sedačkách automobilu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků