Fiat Tipo se v testu Euro NCAP moc nepředvedl, dostal tři a čtyři hvězdy

Nový model Tipo od Fiatu dostal při crash testech od Euro NCAP hned dvě hodnocení. Jeden test proběhl se systémem AEB, druhý bez něj. Jak to dopadlo?

Fiat Tipo byl hodnocen dvakrát z prostého důvodu: systém automatického brzdění totiž automobilka u svého modelu nabízí pouze za příplatek. A právě společnost Euro NCAP, která vůz hodnotila, uděluje od začátku letošního roku dvojí hodnocení na základě výbav. Ve standardní výbavě dostalo Tipo pouze tři hvězdičky z pěti, se zmiňovaným bezpečnostním systémem to pak bylo o jednu hvězdu lepší. Žádná sláva to tedy rozhodně nebyla...

Dvojí hodnocení má být jasným důkazem toho, jak prospěšní jsou jednotlivé bezpečnostní systémy, které automobilky nabízejí. V případě Fiatu Tipo byl testován pětidveřový hatchback s motorem 1.6 MultiJet o hmotnosti 1350 kg.

Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

Výsledek testu je pak rozdělen do tří stěžejních kapitol. Ochrana dospělých, dětí a chodců. V prvním případě se Fiatu vedlo obstojně. V naprostém pořádku byla ochrana nohou u řidiče i spolujezdce a Tipo si vedlo dobře také během nárazu celou šíří vozu. Funkce systému autonomního brzdění, která je součástí příplatkového balíčku, byla vyhodnocena jako mezní, selhávala totiž při rychlostech nižších než 20 km/h.

V případě ochrany dětí to bylo o poznání horší. Velmi špatná byla ochrana krku figuríny, která simulovala cestujícího ve věku 10 let. V případě šestiletého dítěte zase není dostačující ochrana hrudníku. V testu bočního nárazu byla bezpečnost dětí v pořádku, Fiatu však byly strženy body za to, že zádová část dětské sedačky se oddělila od své základny. A jak by při nehodě dopadli chodci? Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohou a v pořádku byla také ochrana pánve. 

Celkově si Fiat u modelu Tipo vysloužil tři hvězdičky za vůz bez systému AEB a čtyři hvězdy následovaly po testu varianty s tímto prvkem. Italský výrobce si nevedl nejhůř, zároveň se ale příliš nepředvedl. Největší slabinou byla ochrana dětských cestujících na zadních sedačkách automobilu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek