Fiat Tipo se představuje na dalších fotkách. Známe ceny a technické údaje

Seznam kapitol
  1. Fiat Tipo
  2. Fotogalerie: Fiat Tipo

Fiat Tipo je v našlapaném segmentu C nováček. Nepřináší nic revolučního, naopak je to v celku jednoduché auto. Vypůjčuje si jméno od známého modelu z přelomu 80. a 90. let, tak uvidíme, jak to na některé zákazníky zabere. Na našem trhu je prozatím k dispozici jen sedan, ale dá se očekávat velký zájem i o klasický hatchback a kombi. Z obchodního hlediska je určitě dobře, že Fiat nesází jen na jednu karoserii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat má v ceníku prozatím jen sedan. Přesto se na našem trhu očekává zájem o hatchback a také kombi. Výbava může být docela bohatá, ale cena pak hravě atakuje půl milionu

Klasická koncepce pětimístného auta zůstává a důležitou hodnotou bude určitě objem zavazadelníku. Zatímco sedan nabízí slušných 520 litrů, ne každému bude vyhovovat omezený nakládací otvor. Od toho je tu hatchback, který má ve své třídě opravdu pěkných 440 litrů. Kombi má v kufru v základním uspořádání 550 litrů volného místa.

Technické údaje: Fiat Tipo Sedan
  benzin diesel
  1.4 1.6 E-TorQ 1.3 Multijet 1.6 Multijet
zdvihový objem cm3 1368 1598 1248 1598
výkon kW/k při ot./min. 70/95 v 6000 81/110 v 5500 70/95 v 3750 88/120 v 3750
točivý moment Nm při ot./min. 127 v 4500 152 v 4500 200 v 1500 320 v 1750
převodovka 6 Man 6 AT 5 Man 6 Man
maximální rychlost km/h 185 192 180 199
zrychlení 0-100 km/h s 11,5 11,2 11,7 9,7
kombinovaná spotřeba l/100 km 5,7 6,3 4,1 4,2

K již známým motorům, jejichž technické údaje můžete vidět v předešlé tabulce, přibude pro hatchback a kombi Fiat Tipo také přeplňovaná benzínová jednotka 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW (120 k) v 5000 ot./min a točivém momentu 215 Nm v 2500 ot./min. Ta bude k dispozici i v originální verzi na LPG.

Základní ceny: Fiat Tipo Sedan
motor Tipo Plus Lounge Opening Edition Opening Edition Plus
1.4 95 k 281 300 Kč 321 300 Kč 351 300 Kč 329 000 Kč 349 000 Kč
1.6 E-TorQ   366 300 Kč 396 300 Kč    
1.3 Multijet 351 300 Kč 391 300 Kč      
1.6 Multijet 381 300 Kč 421 300 Kč 451 300 Kč 429 000 Kč 449 000 Kč

Výbava nemusí být vůbec ochuzená, tedy pokud se nebojíte trochu připlácet. Nicméně už v základu je toho poměrně dost a dostanete samozřejmě i všechny možné bezpečnostní systémy. Připlácet lze třeba za dotykový systém s navigací a Bluetooth, v závislosti na výbavě ho můžete mít taktéž bez příplatku.

České ceny hatchbacku nebo kombi ještě neznáme, ale předpokládejme, že se od sedanu budou lišit jen v řádu pár tisíců.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat Tipo
  2. Fotogalerie: Fiat Tipo
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků