Fiat Tipo hatchback zná českou cenu. Podívejte se, komu chce konkurovat

Nový Fiat Tipo dorazil na český trh také v provedení hatchback. První cena prozatím zní 467 500 Kč. Na koho bude s touto částkou útočit?

Fiat Tipo se základní karoserií sedan se už nějaký ten pátek na českém trhu prodává, teď přichází na řadu u nás dříve oblíbené Tipo v provedení hatchback. Italská automobilka na úvod připravila provedení Opening Edition, které stojí minimálně 467 500 Kč. 

Nový Fiat Tipo: Kompletní technické údaje, velká galerie a videa

Nový Fiat Tipo: Kompletní technické údaje, velká galerie a videa

První zájemci tak dostanou k dispozici v podstatě vrcholnou výbavu a jeden ze dvou motorů. Sáhnout můžete po přeplňované čtrnáctistovce 1.4 T-Jet, nebo po dieselové šestnáctistovce. V obou případech dostanete výkon 88 kW (120 k). 

Ceník je velmi stručný, protože si můžete připlatit pouze za barvu karoserie, jinak je ve výbavě vše od litých kol, přes centrální zamykání, elektrické ovládání oken, automatickou klimatizaci, až po adaptivní tempomat, parkovací kameru nebo navigaci. Opening Edition Extra pak přidá pár drobností navíc. Třeba sedmnáctipalcová kola, více chromových lišt nebo zatmavená okna. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Fiat Tipo s karoserií hatchback má docela vysokou cenu, ale kompenzuje to bohatou výbavou. Bude to stačit na zavedenou konkurenci?

Základní cena 467 500 Kč za benzinový čtyřválec je poměrně ambiciózní, i když výbava je velmi zajímavá. Co za podobné peníze nabídne konkurence? 

Ford Focus půjde do boje s novým konkurentem s výhodou silnějšího motoru. Za 459 990 Kč je k dispozici Focus 1.5 EcoBoost ve výbavě Titanium a hlavně s výkonem 134 kW (182 k). I zde najdete automatickou klimatizaci, litá kola, tempomat nebo bezklíčkový přístup. Za adaptivní tempomat ovšem připlatíte 16 500 Kč, navigaci získáte ve větším balíčku další výbavy za 40 400 Kč. 

Fiat Tipo se představuje na dalších fotkách. Známe ceny a technické údaje

Fiat Tipo se představuje na dalších fotkách. Známe ceny a technické údaje

Dosluhující Hyundai i30 s karoserií hatchback je také k dispozici s motorem o výkonu 88 kW (120 k), jde ale o benzinovou šestnáctistovku. Aktuálně tento model koupíte za 374 990 Kč, ovšem s chudší výbavou. Litá kola pak stojí šest tisíc korun navíc, paket Komfort (zadní parkovací senzory, kůží potažený volant, elektricky ovládaná zadní okna, Bluetooth...) vyjde na 15 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia vás bude odrazovat od nákupu nového Tipa dobře vypadajícím modelem cee´d GT Line, Nissan pro změnu Pulsarem nabízejícím mnoho místa ve druhé řadě

Kia cee´d vlastně takto drahý benzinový motor ani nenabízí. Za 404 980 Kč dostanete verzi GT Line s motorem 1.0 TGDI o výkonu 88 kW (120 k). Ve výbavě opět najdete centrál, elektrická okna, automatickou klimatizaci a tak dále, za navigaci ovšem musíte zaplatit devět tisíc a adaptivní tempomat nedostanete. 

Škoda Octavia 1.0 TSI není jediná. Podívejte se, kde všude koupíte tříválec

Škoda Octavia 1.0 TSI není jediná. Podívejte se, kde všude koupíte tříválec

Nissan má ve své nabídce například Pulsar s přeplňovanou dvanáctistovkou o výkonu 85 kW (115 koní), za kterou dáte ve vrcholné výbavě 463 600 Kč. Výbava je kompletní, obejít se ale musíte bez adaptivního tempomatu. 

Opel nabídne proti Tipu v provedení hatchback novou Astru a opět bude hlavním argumentem silnější motor. Za 477 900 Kč získáte verzi 1.4 Turbo s maximem 110 kW (150 k) a s výbavou Innovation. Ve výbavě pak najdete všechno možné od automatické klimatizace, přes protinárazový systém, až po systém OnStar, za adaptivní tempomat si ale připlatíte 32 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zajímavou alternativou za zhruba 460 000 Kč je hodně dobře vybavená Astra. Pokud sáhnete po Octavii, dostanete samozřejmě podstatně větší auto, ale horší výbavu

U Seatu dostanete zhruba za cenu Tipa třeba Leon FR s motorem 1.4 TSI (92 kW/125 k), který stojí 459 900 Kč. Výbava je kompletní, ovšem musíte doplatit za navigaci (5400 Kč) a adaptivní tempomat (13 900 Kč). 

V případě Škody budete volit mezi velkým autem v podobě Octavie a lepší výbavou v menším autě, pokud sáhnete po Rapidu Spaceback. Za 469 900 Kč dostanete Octavii 1.4 TSI (110 kW/150 k) ve výbavě Fresh. Ta obsahuje všechny důležité věci, ale třeba automatickou klimatizaci dostanete za příplatek (18 100 Kč), na adaptivní tempomat budete potřebovat dalších 17 000 Kč a navigace vyjde na 13 000 Kč. 

Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI versus Renault Mégane 1.2 TCe

Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI versus Renault Mégane 1.2 TCe

U Rapidu Spaceback dostanete za 478 900 Kč verzi Monte Carlo s motorem 1.4 TSI (92 kW) a dokonce i s automatickou převodovkou. Přesto si ale budete muset doplatit za automatickou klimatizaci (11 400 Kč) a třeba adaptivní tempomat nedostanete. 

Toyota nabízí Auris 1.6 Valvematic (97 kW/132 k) v rámci Edice 50 za 449 900 Kč ve výbavě Executive. V rámci této výbavy dostanete vše kromě navigace (+22 000 Kč), adaptivní tempomat k dispozici není. 

A konečně Volkswagen přidá do vašeho případného výběru model Golf 1.4 TSI (92 kW/125 k) s výbavou Comfortline za 460 900 Kč. Potřeba bude ale doplatit 22 000 Kč za navigaci a adaptivní tempomat si k této výbavě nekoupíte. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků